Web Analytics
More
    Reklāma

    Rīgā prezentēta jaunā Mazda3

    Jaunākie raksti

    “Mazda” vēlreiz demonstrē, ka talantīgi adaptēti klasiskie japāņu mākslas kanoni ļauj radīt automašīnu, kas izskatās mūsdienīgāk par daudziem konkurentiem. Pagājušā gada novembrī Losandželosā pirmo reizi parādītais kompaktais 4. paaudzes hečbeks un sedans “Mazda3” arī Rīgā izskatās tā, it kā tikko būtu izbraucis no dizaineru darbnīcām, lai gan tā ir pilnvērtīga plašražošanas automašīna, kurai “Mazda” ir sarūpējusi ne tikai elegantu apģērbu, bet arī jaunākās koncerna radītās tehnoloģijas.

    “Mazda3” izskats pārāk neatšķiras no 2017. gada pavasarī Ņujorkas automašīnu izstādē prezentētās konceptuālās “Mazda Kai”, kas vienbalsīgi tika atzīta par vienu no skaistākajām izstādes automašīnām.

    Reklāma

    Tas ir pirmais koncerna modelis, kas iemieso turpmāko “Kodo” dizaina valodas evolūciju, un ir vērts paskaidrot atsevišķas nianses. “Kodo” evolūcija balstās uz trīs principiem, kas japāņu mākslā lolojami jau gadsimtiem – “yohaku” jeb tukšās telpas, “sori” jeb līniju līdzsvara un “utsuroi” jeb gaismēnu rotaļas princips. Tādējādi pabeigtā mākslas darbā tukšie, neaizpildītie laukumi ir tikpat nozīmīgi kā apzīmētie un ar krāsām pārklātie.

    Pietiek ieraudzīt “Mazda3” no malas, un kļūst skaidrs, ka “yokahu”, “sori” un “utsuroi” principi ir iemiesojušies šajā automašīnā. “Mazda” dizaina vadītājs Ikuo Maeda saka, ka “Mazda3” ir jaunā “Kodo” posma, kas nosaukts “Single Motion” (viena kustība) vārdā, pārstāve – “Mazda” atsakās no striktām līnijām un asiem stūriem, priekšroku dodot plaknēm un gaismēnu rotaļai.

    “Izskatās, ka vairums ražotāju šodien vienkārši baidās no līdzenām plaknēm un gludām līnijām. Tostarp “Mazda” radītāji automašīnas virsbūvē apzināti rada mierīgu ezera virsmu, ļaujot “Mazda3” atdzīvoties un mainīties atkarībā no apgaismojuma un skatu leņķa. Tīra, eleganta vide dominē arī salonā, kurā tiek izmantoti “premium” segmentam raksturīgie materiāli un tehnoloģijas. Ja “Mazda3” izskatu ir vēlme baudīt, nedaudz atkāpjoties, it kā atrodoties muzejā, tad, nokļūstot tās iekšpusē, izskatās, ka atrodaties speciāli Jums radītā vidē, bet automašīna ir kā apģērbs, kuru vienkārši ir ērti valkāt”, saka “Mazda” Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).

    Interesanti, ka hečbeka un sedana virsbūvēm ar nelieliem triepieniem ir izdevies radīt ļoti atšķirīgus noskaņojumus, tāpēc izskatās, ka tie ir dažādi modeļi. Tiesa, sedana “Mazda” salonā pagaidām nav – tas Latviju sasniegs jūnijā.

    “Mazda3” tiek ražota, izmantojot jauno “SKYACTIV-Vehicle Architecture” platformu, kuru radot, ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai, it kā vadītāja ķermeņa turpinājumam. “Mazda” inženieri atzīst, ka, konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības tika veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa studijām – ar mērķi sasniegt ideālu ķermeņa stāvokļa līdzsvaru, braucot dažādos apstākļos.

    Līdzsvaru palīdz sasniegt arī unikālā “Mazda” vilkmes sadales sistēma “G-Vectoring”, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un svara pārcelšanu uz piedziņas riteņiem. “Mazda3” tāpat varēs būt komplektējama ar “i-Active AWD” visu riteņu piedziņas sistēmu.

    Kompaktajā ķermenī tiks ierīkoti visi trīs SKYACTIV ģimenes dzinēji – 1,5 un 2 litru darba tilpuma benzīna dzinēji ar G indeksu un 1,8 litru darba tilpuma dīzeļdzinējs D. Plus, jau minētais SKYACTIV X, kas pēc sava darbības principa apvieno labākās dīzeļa un benzīna dzinēju īpašības. Tas ir pasaulē vienīgais dzinējs, kura spiediena attiecība ir 15:1. Tā tiek nodrošināts, ka degmaisījums degšanas kamerā uzliesmo gan, palīdzot aizdedzes svecei, gan vienkārši no spiediena, kā dīzeļdzinējos. Inženieri saka, ka šis veids ļauj ievērojami palielināt dzinēja darbības efektivitāti.

    Turklāt “Mazda3” būs aprīkota arī ar “mild hybrid” hibrīdsistēmu “M Hybrid”, kurā iekšdedzes dzinējam talkā nāks neliels elektriskais dzinējs, kas veic taupīšanas un palīgfunkcijas.

    Kā apgalvo radītāji, “Mazda3” atšķirsies ar vadīšanas kvalitāti, līdzsvaru, drošības un dabiskuma izjūtu. Tieši vadīšanas dabiskumu akcentē arī daudzi ārvalstu žurnālisti, kuriem ir bijusi iespēja izmēģināt “Mazda3” un uz kuriem lielu iespaidu ir atstājusi “Mazda3” vadīšanas kvalitāte un spēja reaģēt uz vadītāja darbībām tieši tā, kā tiek gaidīts.

    Papildus komforta sajūtas pievieno arī apdomātā virsbūves izolācija – biezi stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs pildījumus salona paneļos, kas nodrošina lielisku ārējo skaņu izolāciju. Klusumā ar tīru noti ieskanas augstākās kvalitātes “Bose” audio sistēma, kuras atveidošanas kvalitāti jau ir novērtējuši mūzikas mīļotāji.

    “Mazda” kopš 2003. gada pasaulē ir laidusi jau trīs “Mazda3” paaudzes, bet kopējais pārdotais šī modeļa automašīnu skaits sasniedz 6 miljonus vienību. Tas koncernam ir viens no galvenajiem modeļiem, tāpēc nepārsteidz, ka jaunās paaudzes “Mazda3” ir saņēmusi tik daudz jaunumu.

    “Jaunā “Mazda3” ir jaunas ēras sākums. Jaunās paaudzes “Mazda” automašīnas vēl vairāk vairos prieku par tieši šīs automašīnas iegūšanu. Tādā veidā pastiprinās preču zīmes un lietotāju savstarpējā uzticība un tiek audzēta “Mazda” vērtība”, saka “Mazda” prezidents Akira Marumoto.

    Latvijā jaunā “Mazda3” maksās no 21 590 eiro.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ingus
    01.04.2019 20:21

    Ļoti labprāt redzētu šo uz Kursora testu, sevišķi salīdzinājumā ar nu jau aizgājušās paaudzes modeli.

    kursorslv
    01.04.2019 20:57
    Reply to  Ingus

    Jau testējam. Domāju, apskats būs gatavs kādas nedēļas vai divu laikā. Personīgi mani šis auto pārsteidza pozitīvi.

    Reklāma