Audi e-tron elektrodzinēju SUV sāk nonākt pie Eiropas pircējiem, tāpēc izziņotas oficiālās uzlādes staciju izmantošanas cenas. Audi e-tron pircēji varēs izmantot 72 000 uzlādes punktus 16 Eiropas valstīs, nāksies noslēgt tikai vienu līgumu un izmantot vienotu klienta karti.
Audi tā dēvētais Pilsētas Tarifs ir visai izdevīgs, ja izbrauksi akumulatoru gandrīz tukšu. Pilsētas Tarifa abonēšana maksās €4.95 mēnesī, bet par katru uzlādi nāksies piemaksāt vēl €7.95 (Level 2 tipa uzlādes punkts) vai €9.95 (ātrais 50 kW uzlādes punkts). Netiks ņemts vērā uzlādes laiks un patērētais enerģijas apjoms.
Tranzīta Tarifs nebūs tik draudzīgs, bet tas nodrošinās pieeju Ionity uzlādes tīklam. Tranzīta Tarifa abonēšana maksās €17.95 mēnesī, tāpat Level 2 tipa un 50 kW uzlādes izmaksas nemainīsies. Bet 150 kW Ionity uzlādes punktu izmantošana maksās vēl papildus €8.00 par katru pieslēgšanās reizi un arī €0.33 par kWh.
Aptuveni aprēķini liecina, ka Tranzīta Tarifa izmantošana un uzlādes veikšana vienu reizi nedēļā izmaksās aptuveni €40 par vienu uzlādes reizi, ja lādēsi auto līdz 80%. Audi saviem klientiem pirmo gadu neliks maksāt par publisko uzlādes punktu izmantošanu. Tarifu izcenojumi pagaidām zināmi Vācijai.
Arī Tesla pirms kāda laika izziņoja jaunos uzlādes tarifus.
Elektroauto “izdevīgums” sāk iezīmēties reālās nokrāsās :)
400 km paredzamais reindžs un uzlāde 10 eur. t.i. 2.50 par 100 km. ko tieši tu vēlies pateikt ar to izdevīgumu un nokrāsām?
Un ja tā padomā, tad valstis drīz vēl sāks aplikt braucamo elektrību ar akcīzes nodokli, jo kā gan citādi kompensēs zaudējumus no dīzeļa degvielas pārdošanas apjoma krituma!
Un kā tu domā to reāli izdarīt? Elektroauto galvenokārt lādē mājas vai darbā.
ko darīt, ko darīt…? uzlikt akcīzi visai elektrībai!
Ar OIK ir pieredze! Liec lietā iztēli!
Dīvaina sistēma, jo mudina ilgāk aizņemt uzlādes staciju, arī kad iuzlādes ātrums nav optimālākais.
Ja godīgi, tad neredzu to dārgumu.
Pēc WIKI datiem ETRON SuW aprīkots ar 95kWh lielu akumulatoru, kas nodrošina aptuveni 400km lielu nobraukumu.
Ja rēķinām pēc elektrības cenas, tad 7,95/95= 0,08eur/kwh, kas ir mazāk kā vidēji maksā mājsaimniecības (ap 0,13eur/kwh).
Ja pēc nobraukuma, tad arī tas pats- 7,95EUR uz 400km = 1,98EUR/100km… Par to naudu šobrīd sanāk 1,5l dīzelis un to mazumiņu degvielas pat mopēds 100km neizvilks, kur nu vēl luksusa SUV.
Par super ātro uzlādi- Tur arī viss ir saprotams, jo lielās jaudas uzturēt ir daudz dārgāk. + šobrīd arī mašīnas nav tik daudz, kas spētu šīs papildus izmaksas nosegt. Nākotnē varbūt izlīdzināsies.
Skaisti sarēķināji! :-)))
Cik reizes gadā Tev izdosies uzlādēt aķi no 0 līdz 100 %? Varbūt divas!
Diez cik tā braukšana izmaksās pēc pirmās akumulatoru maiņas? Tie takš nav mūžīgi?
Piekrītu – braucot ar elektrību un redzot, ka atlikuši, piemēram, 60+ % akumulatora, noteikti gribēšu uzlādēt pilnu pilnu priekš nākošā maršruta, nevis izbraukt aķi līdz 0% un tad lādēt.
Sarēķināju pēc tā, ko tu vari saņemt. Arī, ja izbrauksi aķi līdz 20%, arī cena nav pārspīlēta.
Šeit nerunāju par kopējām elektroauto izmaksām, kādas ir visiem elektroauto. Šeit apskatīju tieši AUDI tarifu šim, un joprojām uzskatu, ka visrsraksts neatbilst patiesībai. Tarifi nav pārspīlēti.
Ņemot vērā, ka vācieši pamātā elektrību joprojām ražo kurinot ogles, būs sasodīti zaļa braukšana! :)
Cieto daļiņu emisija būs briesmīgāka kā modernam dīzelim. :)
Ogles sastāda 35% Vācijas enerģijas ģenerācijas 2018. Gadā. Tikpat cik atjaunojamie.
https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts
Un dedzināt ogles normālā TECā ir tīrāk kā dīzeļauto kas smirdinās pa Rīgas centru.
Re ku mūsu pašu baleliņi raksta, ka ogles rullē:
https://www.tvnet.lv/5249670/ogles-joprojam-ir-lielakais-elektribas-razosanas-resurss-vacija
Vispār tas raksts ir par 2013. gadu. Papēti, lūdzu, kā lietas mainījušās. Un kārtējais TVNet raksts, kurā pat nav atsauce uz datu avotu. Ļoti uzticami.
Vispār jau papēti pats savu avotu. Tavs avots izdala brūnogles un akmeņogles atsevišķi, bet TVNET saskaitījis abus ogļu veidus kopā un cipari sanāk pa lielam tādi paši. Ņemot vērā, ka vācija aktīvi atbalsta jauno krievijas gāzes vadu baltijas jūrā, nav grūti iedomāties ar ko plāno aizstāt AES ražoto elektroenerģiju! ;)
Es visu izpētīju. Un arī sasummēju. Akmeņogles (12,8) + brūnogles (22,5)=35,3% 2018. gadā! Man sanāk 10% kritums 5 gadu laikā.
Jebkurā gadījumā lietderības koeficients ir lielāks EV nekā iekšdedzes dzinēju auto, ieskaitot visus ģenerācijas, pārvades un uzlādes zudumus. Nemaz nerunājot par fltriem, ko lielajām spēkstacijām ir vieglāk nodrošināt un izkontrolēt. Dūmojoši dīzeļi Rīgas ielās acīm redzot nevienu nesatrauc.
?itok=xZYz6fYz
svarīgi, kur tie izmeši rodas un nosēžas – pilsētā vai tur, kur cilvēku tomēr nav tik daudz.
Mēneša abonēšanas maksa ir dārgāka, nekā es personīgi nobraucu pa visu mēnesi braucot ar gāzi.
Ietaupīto naudu krāj dzinēja galvas remontam, vai visam dzinējam?
noteikti ir laiks padomāt par pārsēšanos uz skrituļslidām
pilsētās, kas neslimo ar postpadomju sindromu “visur braukt ar auto”, elektroskūteri ir visai izplatīti. vicot ar skrituļslidām noteikti ir patīkamāk, kā sēdēt korķos.