Bezmaksas elektriskie peļu slazdi Supercharger ir savu darbu paveikuši!

Tesla oficiāli izbeidz bezmaksas Supercharger izmantošanas programmu. Vienlaikus paziņots, ka tiek celtas Supercharger uzlādes staciju izmantošanas maksas – vidējais cenu pieaugums pasaulē ir aptuveni 33%.

Ņujorkas štatā cena par vienu kWh bija 0.24 dolāri, turpmāk maksa par vienu kWh būs 0.32 dolāri, kas ir 33% pieaugums. Līdzīgi cenu kāpumi būs Eiropā – vairumā Eiropas valstu Supercharger uzlādes staciju izmantošana turpmāk maksās starp 0.28 un 0.32 eiro par kWh. Vienā no svarīgākajiem Tesla Eiropas tirgiem – Norvēģijā – cena par Supercharger izmantošanu augs no 1.40 norvēģu kronām līdz 1.86 kronām, kas ir attiecīgi no 0.14 eiro līdz 0.19 eiro.

Tesla gan norāda, ka mājās veikt automašīnas uzlādi ir lētāk, bet Supercharger stacijas paredzētas tikai tālākiem ceļojumiem. Līdz ar to [teorētiski] ikdienas lietotājam maksa par Tesla automašīnas notērēto enerģiju nemainīsies.

22 komentāri

  1. Izsapņots jo…? Cenu celšana iznīcinās nozari?

    P. S. Kā ar to lifetime bezmaksas lādēšanu pirmajiem modeļiem? Tā ir atcelta?

    • “Izsapņots jo…?” Jo vairāk klikšķu rakstam. Ja par tēmu, tad varbūt kādam tas liks aizdomāties, ka tā ir lieka laika tērēšana un pie reizes arī akumulatoru bojāšana, ja šī uzlādes infrastruktūra tiek izmantota ikdienas uzlādei. Manuprāt daudz sakarīgāk ja kaut vairākas reizes paceļ cenu, taču šī uzlādes infrastruktūra var pildīt savu uzdevumu – ātri uzlādēt auto, negaidot rindā.
      Pirmajiem modeļiem viss pa vecam, kaut komerciāliem mērķiem.

        • 1. samazina akumulatoru mūžu:
          https://sci-hub.tw/10.4271/2015-01-1190
          2. sasilda akumulatoru, kas var kalpot par iemeslu ātrās uzlādes ātruma samazināšanai (Rapidgate) (automašīnām bez aktīvās akumulatoru dzesēšanas – Nissan Leaf, VW E-up, E-golf)
          3. Sadārdzina elektroauto izmantošanu, jo ātro uzlādes staciju ierīkošana ir dārga, tādēļ arī pakalpojuma maksa lielāka.
          4. Padara elektroauto lietošanu neērtāku – speciāli jāizmaina maršruts lai aizbrauktu līdz uzlādes punktam un jāaizdzen auto prom kad uzlāde pabeigta (vai arī labāk brīdī, kad ir pietiekami daudz enerģija uzkrāta vai arī lādēšanās ātrums ir samazinājies un izdevīgāk ir doties uz nākamo uzlādes punktu kad akumulators ir tukšāks (spējīgāks ātrāk lādēties)).
          5. Ātrās uzlādes stacijā varēsi ilgi lādēties, ja akumulators būs ziemā atdzisis.
          6. Nav iespējams izmantot nakts elektrības tarifus, palielina elektrotīkla noslodzi pīķstundās.
          7. Vismaz Teslām (S/X) bieži lādējoties savā ātrajā uzlādes tīklā tiek ierobežots uzlādes ātrums:
          https://insideevs.com/excessive-dc-charging-tesla-model-s-x-leads-permanently-reduced-charge-rate/

        • Nepareizi uz to skaties. Lādēšana mājās, ja tā ir iespējama, ir visātrākā. 15-30 sekundēs pieslēdz auto lādētājam un dodies mājās. Pat iekšdedzes dzinēja auto ar to nevar sacensties. Visticamāk lielākā daļa elektroauto īpašnieku kopumā lādēšanai tērē mazāk laika kā būtu tērējuši degvielas uzpildes stacijas apmeklējumam iekšdedzes dzinēja auto.

        • >Lādēšana mājās, ja tā ir iespējama, ir visātrākā.

          izklausās labi. esi nupat kā piespraudis pie vada auto ar faktiski tukšu baču, kad piezvana kāds no ģimenes – 50km no mājām ķibele ar ričuku, salabot uz vietas iespējas nav, lūdzu brauciet pakaļ. tu atbildi – nekādu problēmu, auto ir uzlādējies ātrāk kā uzpildīt dīzeļtraktoru, es drīz būšu pakaļ, bet visādam gadījumam taupi ūdeni!

  2. Interesantākais jau vēl tikai priekšā! Ko diez valstis darīs, kad vajadzēs kompensēt nodokļu ienākumu kritumu no degvielas akcīzes. Gan jau akcīzi uzliks elektrībai un tad tik sāksies lielā jautrība! :D

  3. uzrakstīts tīri apokaliptiski, bet vienkārši jāparēķina, cik tad izmaksās 100km pa pilsētu, ārpus, siltā laikā, ziemā….varbūt joprojām nav jālūko pēc dīzeļa labā stāvoklī….un jāatceras, ka elektroauto nav nekāda zupas virtuve maznodrošinātajiem – visupirms tas ir veids, kā izmešus no pilsētas pārvietot uz elektrības ražošanas vietu, vai aizstāt ar citu kaitējumu dabai – mazāk kaitīgu par kurināšanu.

    ja es birokrātija uzņems kursu uz elektrifikāciju un izpirdes auto aizliegšanu – jā, sāpīgāk un dārgāk, bet gaiss pilsētās kļūs tīrāks un tas, ļoti ticami, 5-10 gadu laikā atstās pozitīvu iespaidu uz pilsētnieku veselību. arī uz to, kuri ikdienā pārvietojas auto pa pilsētu.

    • Pirmais solis, lai rūpētos par pilsētnieku veselību ir aizliegt dīzeļus pilsētu centros. Un tas jau notiek… Un tas ir apsveicami ar visām četrām.

      • sorry, bet neskatīšos video. skaidrs, ka elektroauto ir lielisks veids kā nopelnīt, mudinot nomainīt autoparku. pērciet, mirstiet un pērciet vēlreiz.
        bet nevar noliegt faktu, ka vairums pilsētu ir nepiemērotas lielām auto plūsmām un to iedzīvotāji cieš sekām, ko rada auto sastrēgumi (un intensīva satiksme kopumā).

  4. TESLAi nav spīdoša un droša nākotne. Elektro auto vēl nav gatavs cilvēcei, vai arī otrādi. Tesla paliks kā pionieris, bet ne ilgspēlētājs.

    • var iztēloties, kā nākotnē īpašnieki lasa lādētavu ziņas un baumas, lai noķertu kārtējo atlaidi, kas ilgst piem. 4st. un kur tad vēl akcijas “nopērc divus burgerusar kolu un saņem 1000mah par velti”

      • Pagaidām viena no lielākajām problēma ir tā, ka gandrīz katram uzlādes tīklam ir sava NFC autorizēšanās sistēma.

        • t.i. nepietiek ar to, ka vada štekeris saderīgs ar auto ligzdu un uz kartes ir gana naudas, lai apmaksātu uzlādi?

        • Īsti nē, jo tepat nesen bija I-Pace apskats, kurā arī bija izklāstīta LV uzlādes infrastruktūras problēma – tiek rezervēti, ja nemaldos kkādi 50 EUR, kuri var karāties gaisā kādu nedēļu par 1 uzlādes reizi, tādēļ var būt ērtāk aizdoties uz Fitek pēc NFC kartes un parakstīt līgumu par pakalpojuma pēcapmaksu.
          Citās valstīs Youtuberi parasti sūdzās ka ir bezmazvai pilna kabata ar NFC kartēm/puļķiem.

  5. Degvielas auto ejot mazumā un elektro auto skaitam augot, uzlādes jautājums kļūs tikai aktuālāks. Un ātrās uzlādes punti kļūs vēl pieprasītāki. Cik tad var atļauties visu nakti lādēt auto pie mājas, ja dzīvo kādā pilsētas daudzstāvenē bez garāžas zem mājas.

    Dīzeļiem tagad neiet viegli. No otras puses īsajiem braucieniem tie tāpat taisa vairāk šmuci kā labumu un ziemā tajos salst.

    Virsraksts šoreiz labākajā clickbait stilā :) Var padomāt ka elektroauto izbeidzas principā, lai gan tikai tiek pārtraukta bezmaksas uzlādes subsidēšana braucējiem, kuriem tā jau naudas ir mazliet par daudz (Tesla auto cenas nav noslēpums). Par akcīzi elektrībai nebrīnītos :D

    Lādētavu akcijas no sērijas “uzlādē pilnu bateriju un saņem hotdogu par brīvu” būs. Par to variet nešaubīties, jo mainot pārdodamo produktu, biznesa modelis nemainās. Statoil kā piemērs.

Ir ko teikt?