Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen interaktīvās auto gaismas uzlabos braukšanas drošību un kļūs par komunikācijas rīku

    Jaunākie raksti

    Automašīnu ražotājs Volkswagen ir izstrādājis inovatīvas apgaismojuma tehnoloģijas, kas palīdz uzlabot drošību uz ceļa. Viens no mērķiem ir uzlabot apgaismojuma funkcijas pašreizējos transportlīdzekļos, tādējādi jau šobrīd palielinot drošību uz ceļiem. Tajā pat laikā tehnoloģijas nodrošinās arī plašākas automašīnu dizaina personalizēšanas iespējas. Jaunās apgaismojuma sistēmas kļūs par komunikācijas rīku un vēl vairāk uzlabos drošību, projicējot informāciju uz ceļa ar 3D hologrammām.

    Jau šobrīd Volkswagen tirgū piedāvā jaunākos apgaismoju produktus. Piemēram IQ. LED Matrix priekšējās gaismas jaunajā Touareg, kas būtiski uzlabo komfortu un drošību, braucot naktī. Taču inženieri raugās arī nākotnē, kur automobiļi konfrontēs ceļa dalībniekus ar jaunām ikdienas situācijām, piemēram, kad autovadītājiem trūkst acu kontakts vienam ar otru.

    Reklāma

    Jaunās apgaismojuma sistēmas ietvers mikropikseļu HD priekšējās gaismas ar līdz pat 30 000 gaismas punktu un augstas veiktspējas LED priekšējās gaismas kā zemo izmaksu alternatīvas dārgajām lāzera gaismām. Pirmo reizi šīs mikropikseļu HD priekšējās gaismas projicēs informāciju tieši uz ceļa.

    Šī tehnoloģija nodrošinās iespēju ieviest tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā Optical Lane Assist. Izmantojot automašīnas priekšējās gaismas, sistēma uz ceļa priekšā automašīnai projicē līnijas, sniedzot autovadītājam precīzu informāciju par automobiļa (iekļaujot treilera) platumu un attālumu līdz ceļa apzīmējumiem, piemēram, ceļa remontdarbu laikā. Šīs līnijas arī seko līkumu rādiusam.

    Interaktīvas aizmugurējās gaismas papildu drošībai

    Jaunās matricu aizmugurējās gaismas ļaus vizuāli attēlot brīdinājumus, piemēram, sniedzot iespēju mazināt bīstamas situācijas, tostarp satiksmes sastrēgumu beigu zonās, izmantojot komunikāciju automobiļu starpā. Tāpat aizmugurējo gaismu virsma var tikt izmantota, lai attēlotu lietotājam svarīgu informāciju, piemēram, uzlādes statusu elektromobiļiem. Turklāt, tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā Optical Park Assist izmantos projekciju, lai manevru veikšanas brīžos uzlabotu drošību. Šī sistēma projicēs automobiļa virzību uz ceļa, lai brīdinātu garāmgājējus un citus satiksmes dalībniekus par parkošanās procesu.

    Personīgais Volkswagen apgaismojuma tunelis samazina izstrādes laiku

    Lai nodrošinātu atbilstošu gatavību nākotnes izaicinājumiem, Volkswagen Volfsburgas rūpnīcā atvēris savu apgaismojuma izcilības centru. Volkswagen pasaules pašā centrā – izpētes un izstrādes nodaļā – darbību jau tagad veic 100 metrus garš, 15 metrus plats un piecus metrus augsts apgaismojuma tunelis. Šajā tunelī Volkswagen izmanto ceļa simulācijas, lai pārbaudītu savas apgaismojuma sistēmas šodien, rīt un nākotnē. Šos testus iespējams reproducēt un atkārtot. Tādējādi apgaismojuma tunelī šīs sistēmas iespējams salīdzināt un izvērtēt labāk kā līdz šim. Apgaismojuma izcilības centrs ir arī ideāla vieta, lai pārbaudītu to, kā autovadītāji un gājēji uztver gaismu. Apgaismojuma tunelis arī samazinājis jaunu priekšējo gaismu, aizmugures gaismu un salona apgaismes sistēmu izstrādes laiku, jo tagad iespējams samazināt laikietilpīgo nakts braucienu skaitu. Tādējādi apgaismojuma attīstības progresu jaunās ražošanas tehnoloģijās iespējams realizēt krietni ātrāk, uzlabojot drošību visiem satiksmes dalībniekiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    23.10.2018 09:48

    Volkswagen varētu labāk beidzot uzražot kādu tehnoloģiju, kas pēc 5 gadiem nenobirst.

    x
    23.10.2018 12:12

    kāpēc aizmugurē braucošajiem būtu jāinteresējas par priekšābraucošā uzlādes statusu? savukārt nelaimīgais, kam uz šosejas izlādējas baterija, par to var uzzināt sava auto dispī….vai pēc tā, ka koki ceļa malā vairs nekustās.

    protams, šādas gaismas atradīs pielietojumu – kādu km pēc policijas posteņa auto pats mācēs uzmest ar gaismām pretīmbraucošajiem, ar zibšņu skaitu un ilgumu noraidot info par attālumu utt…..vai detektējot pārcentīgu pakaļā sēdētāju, uzzīmēs šim kādu domu graudu.

    LAN
    23.10.2018 13:06

    VW varētu beidzot sākt piedāvāt ID elektroauto. + perspektīvāk gaismām šķiet IR kameras un radars/Lidars.

    23.10.2018 14:06

    Optical Park Assist – šī tehnoloģija manam ričukam ir piejama par 1$ – https://goo.gl/CAJRFJ :-D

    digitalk
    23.10.2018 16:39
    Reply to  Gatis Rumbens

    esi pats lietojis? atsauksmes ir diezgan neviennozīmīgas.

    23.10.2018 16:51
    Reply to  digitalk

    Nu labi ikdienā jau pārvietojos ar auto, kam ir tikai ksenona lukturi…bet nu ričukam biju uzlicis šo lāzeri..teikšu godīgi prominādē tumsiņā izpelnies daudz uzmanības
    un skatienus :-)

    digitalk
    23.10.2018 17:09
    Reply to  Gatis Rumbens

    jā, es tieši par velo. tās lāzerdiodes teorētiski ir paredzētas, lai tevi pamanītu autovadītāji. pamatiebildumi internetā ir, ka šoferis tās gaismas tā īsti nemaz pamanīt nevar un teorētiskā apžilbināšanas iespēja. esi no auto beņķa novērtējis?
    es vnk domāju vai ir vērts dažiem velofaniem tādus uzdāvināt uz kādiem “bezjēdzīgiem” svētkiem, tipa helovīns/ZS, vai arī drīzāk izdarīšu lāča pakalpojumu, ja viņi tās pieskrūvēs :D

    x
    23.10.2018 18:06
    Reply to  digitalk

    ko tās sānu gaismas dod? velo pakaļējās gaismas vajag, lai pārējie sat. dal. minēju pamanītu jau laicīgi un paņemtu pa kreisi, bet kad ir blakus – ko dod tā strīpiņa? normāli cilvēki tāpat brauks garām ieturot drošu atstatumu, bet idiotu neatturēs arī gaismas svītriņa.

    secinājums – labāk mīties tā, lai neuzjājas virsū ne mikriņa vaģila, ne lauku opaps kas sadūšojies iebraukt rīgā, ne cits vellapēdists un no priekšas nebrauks virsū, ja lietos baltu priekšējo gaismu (vēlams, pareizi saregulētu kas nežilbina pretīmbraucošos). svītras pašam var radīt maldīgu priekšstatu, ka tajā zonā neviens neiebrauks un ka tās garantēti pasargā privāto telpu (kas nav tiesa).

    mana pieredze nav liela, bet tā tas izskatās. uzmanība? paldies, es izvēlos tikt mājās, nevis dabūt virsū apbrīnotājus.

    digitalk
    23.10.2018 20:48
    Reply to  x

    nu tak par to arī bija mans jautājums vai tās sānu gaismas uz asfalta ir pamanāmas no kādiem 50 m. tad tām ir jēga papildus parastajam aizmugures spīgulītim.

    x
    23.10.2018 22:28
    Reply to  digitalk

    to jau pats saproti – cik redzama ir svītra leņķī, kas veidojas sēžot vieglajā auto (protams, visiem auto un augumiem šīs leņķis nebūs vienāds).
    ja virsma atstaro gaismu – tad vēl tā, bet tipiska virsma atstaro maz.
    parastais sarkanais lukturis zem sēdekļa būs redzams daudz labāk un no lielāka attāluma.

    Reklāma