Nemaz nesāc iegādāties portatīvo, no automašīnas piepīpētāja nobarojamo vīna dzesēšanas skapi – tev vēl arvien nāksies sēdēt pie stūres rata ar pilnu atbildību.
Tika izmēģinātas piecas daļēji autonomas automašīnas, tās visas knapi tika cauri braukšanas testiem. Automašīnu klāstā nebija nekādi nīkuļi no kaktu kantoriem – 2017. gada BMW 5. sērija ar “Driving Assistant Plus”, 2017. gada Mercedes-Benz E-Class ar “Drive Pilot”, 2018. gada Tesla Model 3 un 2016 Model S ar “Autopilot” (attiecīgi programmatūras versijas 8.1 un 7.1) un 2018. gada Volvo S90 ar “Pilot Assist”.
Tika izmēģināta mašīnu adaptīvā kruīza kontrole četros dažādos scenārijos, mašīnu spēja noturēties starp horizontālajiem ceļa apzīmējumiem (līnijām). Tikai Tesla Model 3 spēja visos 18 testos noturēties starp līnijām uz ceļa.
Vajadzētu salīdzināt ar dzīviem šoferiem! 100 punkti Latvijā šoferi dubulto līniju šķērsotu vairāk kā autopilots! :D
Līniju šķērsošana ir drīzāk idiotiskas ceļu būves rezultāts.
Pa ceļam uz dāču vismaz 3 vietās pie 50 km attāluma sanāk iebraukt pretējā joslā. Kāpēc? Tāpēc, ka ceļš sabūvēts kartingam nevis automašīnai.
Par ceļu būvi piekrītu, tikai Latvijā māk taisīt ceļus ar negatīvu kritumu līkuma ārmalā!
Ja autopilots mācās no šofera, iespējams, līniju šķērsošana ir mācību procesa rezultāts, jo sevišķi kalnu serpantīnos!
Brīdī, kad tavi pirksti uzsit vārdu salikumu “Tikai Latvijā blā blā blā, gribās paraudāt, blā blā!”, tā muļķu skaitītājs rāda +1. Teiksi sakritība?
Ceļi ar negatīvu leņķi pagriezienā Latvijā ir pārbaudīts fakts. Pamēģini aizbraukt no Engures uz Kolku kaut vai ;)
Jā, tas muļķu skaitītājs griežas vēl ātrāk, kad piemini vārdus “Latvija” un ‘raudāt’, uzreiz +2. :D
kas liedz nomest ātrumu pirms pagrieziena? bravūrība? neizpratne, ka maksimāli atļautais ātrums ceļa posmā ir tikai rekomendācija?
Nu šoferi viens, bet ceļu stāvoklis ar – ja uz A2 “šosejas” (īpaši starp Melturiem – Bērzkrogu) baltā līnija jākrāso burtiski uz zemes (asfalta vairs nav), tad ko tur vairs ..