Web Analytics
More
    Reklāma

    Laists klajā jaunais Ford Focus — visu laiku inovatīvākais, dinamiskākais un aizraujošākais Ford

    Jaunākie raksti

    Jaunais Ford Focus — visu laiku pilnīgākais un tehniski progresīvākais Focus — ir izstrādāts no pašiem pamatiem, lai nodrošinātu pārliecinošāko, intuitīvāko un patīkamāko braukšanas kvalitāti gan autovadītājiem, gan pasažieriem Eiropas vidēja izmēra ģimenes automobiļu kategorijā.

    Pateicoties tik ciešai sadarbībai ar klientiem kā vēl nekad, Focus piedāvā jaunu uz cilvēku orientēta dizaina filozofiju, kurā emocionāls virsbūves dizains apvienots ar klasē labāko aerodinamiku, bet salonā tiek piedāvāts vēl lielāks plašums apvienojumā ar augstvērtīgiem materiāliem un izcilu uzbūves kvalitāti.

    Reklāma

    Izsmalcinātas Ford autovadītāja palīgsistēmas ir integrētas automobilī tik nemanāmi, ka piedāvā intuitīvu, relaksējošu un pirmklasīgu braukšanas kvalitāti. Izsmalcināto tehnoloģiju vidū ir:

    • adaptīvā kruīza kontrole (ACC), kas tagad papildināta ar Stop & Go, braukšanas ātruma ceļa zīmju uztveršanas un joslas centrēšanas funkciju, lai nodrošinātu plūstošu braukšanu lēnas satiksmes apstākļos;
    • Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar jaunām prognozējošām līkumu gaismām un apgaismojumu atkarībā no ceļa zīmēm, kas pielāgo priekšējo lukturu apgaismojumu, lai uzlabotu redzamību līkumos un pirmo reizi nozarē arī palīdzētu labāk saskatīt ceļa zīmes;
    • aktīvā parkošanās palīgsistēma 2, kas tagad kontrolē arī pārnesumu pārslēgšanu, akseleratora pedāli un bremzes, nodrošinot pilnīgi automātisku manevrēšanu, nospiežot tikai vienu pogu;
    • Ford pirmais projekcijas ekrāns (HUD) Eiropā, kas palīdz autovadītājiem koncentrēties uz ceļu;
    • preventīvā stūrēšanas palīgsistēma — klasē pirmā šāda veida sistēma, kas palīdz autovadītājiem izvairīties no automobiļiem, kas apturēti uz ceļa vai brauc lēnāk, lai izvairītos no sadursmēm.

    Jaunais Focus saglabā savu 20 gadus loloto titulu kā automobilis ar labāko braukšanas dinamiku klasē, ko papildina Focus modelī pirmo reizi izmantotā nepārtraukti kontrolētās amortizācijas sistēma (CCD) ar neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo balstiekārtu, jauni braukšanas režīmi, izolēts aizmugurējais apakšrāmis lielākai izsmalcinātībai, kā arī Ford patentēta atsperu tehnoloģija.

    Pasažieru pieredzi uzlabo komforta un ērtības aprīkojums, tostarp iestrādātais modems FordPass Connect, kas nodrošina savienojamību ceļā, kā arī jauns bezvadu uzlādes paliktnis saderīgiem viedtālruņiem.

    Spēka pārvadu piedāvājumā ir optimizēta Ford godalgotā 1,0 litra EcoBoost dzinēja versija un jauns 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinējs, kuros pirmo reizi izmantota Ford cilindru atslēgšanas sistēma trīs cilindru dzinējiem. Jaunais 1,5 litru EcoBlue un 2,0 litru EcoBlue dīzeļdzinējs piedāvā izcilu degvielas ekonomiju, savukārt jauna inteliģentā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba pielāgo pārnesumu pārslēgšanu autovadītāja braukšanas stilam un tiek kontrolēta, izmantojot stilīgu un ergonomisku rotējošo pārnesumu pārslēgšanas slēdzi. Focus vieglā hibrīda piedziņa tiks ieviesta 2020. gadā.

    “Mūsu jaunais Ford Focus ir tehnoloģijas un braukšanas pievilcības augstākas sasniegums šajā automobiļu klasē,” stāsta Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidents Džo Bakadžs. “Iespēja izstrādāt pilnīgi jaunu automobili, sākot ar baltu papīra lapu, negadās bieži. Mēs pieķērāmies šai iespējai ar abām rokām, lai izstrādātu labāko vidējās klases ģimenes automobili, ko iespējams iegādāties par naudu.”

    Visu laiku plašākais Focus klāsts, kas tiek atklāts piecdurvju hečbeka, universāļa un atsevišķos tirgos četrdurvju virsbūves veidolā, tiek piedāvāts ekskluzīvās versijās, kas atbilst plašajām vidējas klases automobiļu klientu vajadzībām, kuru vidū ir stilīgais Focus Trend un Titanium, sportiskais Focus ST-Line un pirmklasīgais Focus Vignale.

    Pirmais Focus Active modelis tiks laists klajā nākamā gada sākumā piecdurvju un universāļa versijā, pievienojoties jaunajam KA+ Active un Fiesta Active, kas veidos Ford Active krosoveru klāstu, kurā apvienots izturīgs apvidus automobiļu dizains un īsta Ford braukšanas dinamika.

    Jaunais Focus ir pirmais automobilis visā pasaulē, kura pamatā ir Ford jaunā C2 arhitektūra ar mērķi uzlabot sniegumu sadursmēs, nodrošināt vairāk vietas salonā Ford vidējās klases modeļos, nepalielinot ārējos izmērus, un uzlabot aerodinamiku, lai palielinātu degvielas ekonomiju. Izcila uzbūves kvalitāte ir panākta, pateicoties 600 miljonu EUR ieguldījumam Ford Zārluī montāžas rūpnīcā Vācijā.

    Kopš revolucionārā pirmās paaudzes Focus laišanas klajā 1998. gadā Ford ir pārdevis gandrīz septiņus miljonus Focus automobiļu Eiropā* un vairāk nekā 16 miljonus automobiļu visā pasaulē.

    “Focus ir bijis mūsu centrālais modelis Eiropā 20 gadus. Tas ir bijis dizaina, tehnoloģijas un braukšanas prieka paraugs, kas iemieso visu, kas klientiem patīk Ford automobiļos,” stāsta Ford Motor Company grupas viceprezidents un prezidents Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā Stīvens Ārmstrongs. “Tā kā vidējās klases ģimenes automobiļu pārdošanas apjoms pērn veidoja vienu piekto daļu no visiem Eiropā pārdotajiem automobiļiem, Focus mūsu uzņēmumam un klientiem ir tik svarīgs kā vēl nekad, tāpēc mēs veltām tik daudz enerģijas, lai izstrādātu jaunu modeli, kas ir viens no labākajiem, kādu mēs jebkad esam radījuši.”

    Uz cilvēku orientēts dizains

    Jaunais Ford Focus ir Ford dizaina valodas evolūcija. Uz cilvēku orientētā dizaina filozofija, kuras mērķis ir piedāvāt piesātinātu pieredzi katrā braucienā, apvieno ekspresīvu valodu ar funkcionalitāti un uzsvaru uz cilvēku.

    “Mēs gribējām, lai mūsu jaunais Focus ir izstrādājums, kuru cilvēki iemīl un nepārstāj mīlēt,” stāsta Ford of Europe Dizaina nodaļas direktors Amko Lēnartss. “Mūsu jaunās dizaina filozofijas mērķis gan iekšpusē, gan ārpusē ir piedāvāt neaizmirstamus mirkļus, kas veido un stiprina saikni starp cilvēku un mašīnu.”

    Focus ir attiecīgi nobriedis, iegūstot augstvērtīgāku un sportiskāku siluetu, taču vienlaikus piedāvājot lielāku komfortu un ietilpību. Izteiksmīgais jaunais siluets ir iegūts, A balstus pavirzot vairāk uz priekšu, tādējādi iegūstot līdzsvarotas proporcijas, kas ļauj tos centrēt uz priekšējo riteņu centrālo daļu, savukārt C balstu lokšņu tērauds gulstas taisni uz aizmugurējiem riteņiem. Tādējādi ir iegūts garāks dzinēja pārsegs un plūstošs priekšējais spārns, ievērojami samazinot apakšējās loga līnijas iespiedumu, radot spēcīgu un elegantu izskatu, kas izceļ automobiļa pirmklasīgo un sportisko raksturu.

    Pateicoties par 50 milimetriem garākai riteņu garenbāzei, ir iegūts lielāks riepu diametrs, kas ļauj novietot riteņus augstāk lokšņu tēraudā un samazināt garuma un vizuāla smaguma sajūtu. Saīsinātās pārkares un uz iekšu vērstais kabīnes novietojums piešķir automobilim spēcīgu, dinamisku stāju un rada kompaktu iespaidu.

    Jaunā Focus izstrādes pamatā liela nozīme bija gaismas plūsmas virzībai ap automobili. Īpaši veidotā sportiskā virsbūve ir ļāvusi panākt klasē labāko aerodinamiku, jo automobilim ir plūstošs, pazemināts profils, īsas aizmugurējās pārkares, nošķelti stūri un saskaņoti integrēti aerodinamikas elementi.

    Elastīgais lokšņu tērauds ir veidots tā, lai panāktu spēcīgas un sportiskas formas. Platās virsmas piesaista gaismu, radot vizuālu pievilcību no priekšas līdz pat pašai aizmugurei. Garie priekšējie spārni ir pārliecinoši vērsti uz druknajiem automobiļa sāniem, vizuāli piešķirot dinamisku izveicību.

    Jaunā Focus priekšpuse ir vienkārša un harmoniska, tīra un pārliecinoša. Manāmi palielinātais, bet nekavējoties atpazīstamais Ford režģis ir izvietots starp horizontālajiem priekšējiem lukturiem, kas, tāpat kā aizmugurējie lukturi, ir maksimāli uz āru, lai izceltu automobiļa platumu un stāju.

    Aizmugurējie lukturi tagad ir veidoti divās daļās, lai nodrošinātu plašākas bagāžas nodalījuma durvju atvēršanas iespējas, savukārt LED apgaismojuma tehnoloģija neļauj sajaukt automobili ne ar vienu citu ne dienā, ne naktī. Focus uzraksts ar matētu apdari starp aizmugurējiem lukturiem vēl vairāk izceļ tā pirmklasīgo izskatu.

    Jaunais Focus piedāvā plašas izvēles iespējas dažādos izpildījumos tādās versijās kā Focus Vignale, ST-Line, Active un Titanium, tādējādi atspoguļojot klientu īpašās vēlmes un vajadzības. Unikālo iezīmju vidū ir:

    • Focus Vignale priekšējais apakšējais dekors, kas liek automobilim izskatīties vēl augstvērtīgākam, un Vignale ornamenti, piemēram, matēta alumīnija apdare jumta reliņiem, dekoratīvajiem paneļiem un aizsarguzlikām, kā arī Vignale stila radiatora režģa raksts;
    • izteiksmīgāks Focus ST-Line aizmugurējais izkliedētājs un lielāks funkcionāls jumta spoileris, platāki priekšējie atvērumi, kas izceļ veiktspēju un atklāj skatam dzinēja sastāvdaļas, kā arī izteiksmīgi ST-Line apakšējā spārna elementi, kas virza gaisu uz aizkarveida gaisa ieplūdes atverēm;
    • Focus Active ar paaugstinātu klīrensu un melnu riteņu arku un aizsargpaneļu pārklājumu, priekšējā un aizmugurējā aizsargplāksne un aizsargpaneļi kontrastējošā sudraba krāsā, kā arī unikāls priekšpuses dizains.

    13 virsbūves krāsu paletē ietilpst Desert Island Blue un tikai Vignale versijā pieejamā četru slāņu Dark Mulberry krāsa.

    Uz cilvēku orientēts dizains ir ievērots arī salonā, kurā radīta mājīgāka un patīkamāka vide un augstākas kvalitātes sajūta, kas panākta ar vienkāršām, tīrām līnijām, izteiksmīgiem un pārliecību rosinošiem materiāliem, kā arī izcili sapludinātām virsmām.

    Par mierīgāku atmosfēru gādā vienkāršots un minimālistisks dizains. Priekšējās durvis tagad nemanāmi saplūst ar mērinstrumentu paneli, radot vizuālu plašuma un greznības izjūtu un ieskaujot pasažierus. Mērinstrumentu paneļa augšdaļa un durvju iekšējā apdare ir veidota no maigiem apdares materiāliem, kas rada augstas klases iespaidu. Izsmalcinātie dārgakmeņu elementi atspoguļo mūsdienīgu augstas klases dizainu ar spīdīgu stiklu un matētām virsmām blakussēdētāja puses mērinstrumentu paneļa dekoros, durvju apdarē un gaisa izplūdes atverēs.

    Tāpat kā virsbūves dizainā, jaunā Focus salonā ir izmantoti unikāli dizaina elementi un materiāli, tostarp smalka koka imitācijas apdare un pirmklasīga ādas apdare Vignale versijā, sportiski oglekļa šķiedras efekta apdares elementi un sarkanas šuves ST-Line versijā un izturīgāki, teksturētāki materiāli un virsmas Active versijā.

    “Tās “piebāztās” vietas ar dažādām struktūrām un materiāliem vienuviet ir likvidētas,” stāsta Lēnartss. “Tā vietā ir īpaši izvēlēti materiāli, lai labāk sapludinātu un savstarpēji papildinātu dažādus elementus, izceļot augstāku apdares un materiālu kvalitāti.”

    Pārliecinošas tehnoloģijas

    Jaunajā Ford Focus tiek piedāvāts plašāks progresīvu funkciju klāsts nekā jebkurā citā Ford automobilī, kas atbilst ģimenes automobiļa 2. līmeņa automatizācijai.

    Izsmalcinātas Ford Co-Pilot360 tehnoloģijas uzlabo aizsardzību, braukšanas īpašības un atvieglo parkošanos, lai padarītu braukšanu ērtāku, vieglāku un drošāku.

    ACC ar Stop & Go, braukšanas ātruma ceļa zīmju atpazīšanas un joslas centrēšanas funkciju palīdz automobilim saglabāt optimālu attālumu līdz priekšā esošiem transportlīdzekļiem, palīdz mazināt stresu garos pārbraucienos, saglabājot automobiļa pozīciju joslas vidū, kā arī var pielāgot automobiļa ātrumu, ņemot vērā spēkā esošos ierobežojumus, uzraugot ceļa malu un norādes virs ceļa, lai uztvertu braukšanas ātruma ierobežojumus, kā arī ievērojot navigācijas sistēmas norādījumus. ACC sistēma darbojas, braucot ar ātrumu līdz 200 km/h.

    Jaunā Stop & Go funkcija palīdz ACC sistēmai pilnībā apturēt automobili lēnas satiksmes apstākļos, izmantojot līdz 50% no kopējā bremzēšanas spēka, un pēc tam automātiski atsākt braukšanu, ja apstāšanās ilgums nepārsniedz 3 sekundes. Ja apstāšanās ilgums ir vairāk nekā 3 sekundes, autovadītājs var nospiest pogu uz stūres vai viegli nospiest akseleratora pedāli.

    Joslas centrēšanas sistēma uzrauga ceļa apzīmējumus un var piemērot stūrei griezes momentu, lai palīdzētu autovadītājam saglabāt pozīciju joslas vidū, kad tiek aktivizēta ACC. Tā darbojas, braucot ar ātrumu līdz 200 km/h, un sniedz vizuālus un skaņas brīdinājumus, ja uztver nepietiekamu stūrēšanas aktivitāti.

    “Atcerieties laiku, kad kārtojāt braukšanas eksāmenu — cik grūti bija koncentrēties, lai uz ceļa būtu droši. Braukšana nav kļuvusi vieglāka — mēs vienkārši esam pieraduši pie spriedzes. Tādas sistēmas kā Stop & Go un joslas centrēšanas funkcija samazina spriedzi uz autovadītājiem, palīdzot viņiem koncentrēties un mazāk saspringt, kā arī justies drošākiem pie stūres,” stāsta Ford of Europe starptautiskās transportlīdzekļu līnijas direktors Helmuts Rēders.

    Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar prognozējošajām līkumu gaismām un apgaismojumu atkarībā no ceļa zīmēm pirmo reizi pielāgo priekšējos lukturus, nodrošinot maksimālu redzamību pirms līkuma, krustojuma vai rotācijas apļa sasniegšanas.

    Sistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, lai uzraudzītu joslu apzīmējumus 65 metrus uz priekšu, ļaujot jau laikus pavērst priekšējo lukturu gaismu attiecīgā virzienā, tādējādi uzlabojot redzamību jau iepriekš, nevis paļaujoties tikai uz autovadītāja veiktiem stūrēšanas manevriem. Ford patentētā ceļa zīmju nolasīšanas spēja gaismas stara optimizācijas nolūkā palīdz izvērst gaismas staru krustojumos un rotācijas apļos, lai labāk izgaismotu iespējamus apdraudējumus, kas nav braukšanas virzienā.

    Jaunajā Focus apgaismojuma tehnoloģijā ar adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu, kas pielāgo priekšējo lukturu leņķi un intensitāti braukšanas videi, un neapžilbinošajām tālajām gaismām, kas neļauj nejauši apžilbināt citus autovadītājus un palīdz labāk redzēt diennakts tumšajā laikā, ir izmantoti LED priekšējie lukturi, kuros ir paredzēta inovatīva pielāgojama konfigurācija, kas nodrošina lielāku elastību un maigāku, nemanāmāku pārslēgšanu.

    Focus ir arī pirmais Ford automobilis Eiropā, kas tiek piedāvāts ar projekcijas ekrānu (HUD), kas palīdz autovadītājiem nenovērst acis no ceļa, svarīgāko informāciju attēlojot autovadītāju redzeslaukā. Sistēmas pamatā ir viens no Eiropā lielākajiem redzes laukiem ar izmēru 6×2,5°. Šī ir arī viena no spilgtākajām pieejamajām sistēmām un ir pielāgojama 16 līmeņos līdz 10 000 kandelām uz m2.

    Izbīdāmajam polikarbonāta ekrānam ir īpaši filtri, tādējādi tas ir pirmais šāda veida ekrāns, kuru var redzēt arī tie, kuri lieto polarizētas lēcas. Atkarībā no transportlīdzekļa specifikācijas projicējamā informācija ietver ātrumu (vienīgais rādītājs, kas tiek attēlots vienmēr), ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas attēlojumu, ACC, navigāciju, pārnesumu indikatoru, izklaides sistēmu un ārkārtas paziņojumus.

    Aktīvā parkošanās palīgsistēma 2 vēl vairāk atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā: tā pilnīgi automātiski veic visus manevrus automobiļa novietošanai stāvvietās paralēli un perpendikulāri brauktuvei, autovadītājam nospiežot tikai vienu pogu. Pateicoties Ford jaunās astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas elektroniskajai vadībai, sistēma atrod piemērotas stāvvietas, un autovadītājs var kontrolēt automobiļa kustību, vienkārši ieslēdzot neitrālo pārnesumu un turot nospiestu vienu viduskonsolē iebūvētu pogu.

    Automobilis pilnībā pārņem pārnesumu pārslēgšanas funkciju, akseleratora un bremžu pedāļa darbību un stūrēšanu, spējot iebraukt stāvvietās, kas ir par tikai 110 centimetriem garākas nekā automobilis. Sistēma darbojas slīpumā līdz 12% un ar braukšanas ātrumu līdz 4 km/h pirms parkošanās manevra uzsākšanas. Ar palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas sistēma var arī palīdzēt autovadītājam izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuvei.

    Vēl vairāk uzlabota ir arī Ford pirmssadursmes bremzēšanas palīgsistēma ar velosipēdu uztveršanas funkciju, kas automobiļa priekšā spēj uztvert cilvēkus uz ceļa vai tā tuvumā, kas varētu šķērsot tā braukšanas trajektoriju. Ja sistēma uztver iespējamu sadursmi un autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem, tā automātiski aktivizē bremzes. Tagad tā spēj uztvert arī velosipēdistus un darbojas tumsā, izmantojot priekšējo lukturu gaismu.

    Ir arī citas sistēmas, kas izstrādātas, lai palīdzētu Focus īpašniekiem izvairīties no negadījumiem un traucēkļiem:

    • preventīvā stūrēšanas palīgsistēma darbojas ar apdzīvotām vietām un autoceļiem piemērotu braukšanas ātrumu un izmanto radaru un kameru, lai uztvertu priekšā esošus automobiļus, kas pārvietojas lēnāk vai stāv, un palīdz kontrolēt stūri, lai autovadītājs varētu apbraukt attiecīgos automobiļus, ja sadursme ir neizbēgama;
    • aklās zonas informācijas sistēma ar aizmugurējo sānu zonu uzraudzības funkciju brīdina autovadītājus, kuri brauc ārā no stāvvietas, par tuvojošamies transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsto to braukšanas trajektoriju, kā arī pirmo reizi var aktivizēt bremzes vai mīkstināt sadursmi, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem;
    • platleņķa aizmugurējā skata kamera ar 180 grādu skatu uz aizmuguri uzlabo redzamību, izbraucot no stāvvietām vai piebraucamajiem ceļiem;
    • brīdinājums par braukšanu nepareizā virzienā, kas vispirms pieejams klientiem Vācijā, Austrijā un Šveicē, izmanto pie vējstikla piestiprinātu kameru un informāciju no automobiļa navigācijas sistēmas, lai ar skaņas signāliem un vizuāliem brīdinājumiem informētu par iebraukšanas aizlieguma zīmēm uz autoceļu nobrauktuvēm;
    • Ford MyKey ļauj automobiļu īpašniekiem ieprogrammēt atslēgu, kas var noraidīt ienākošos zvanus, ierobežot braukšanas ātrumu, liegt autovadītāja palīgsistēmu un drošības aprīkojuma atspējošanu, iestatīt audiosistēmas maksimālā skaļuma ierobežojumu vai vispār aizliegt audiosistēmas izmantošanu, ja pasažieri neizmanto drošības jostas.

    Ja notiek negadījums, jaunā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma palīdz samazināt iespējamas atkārtotas sadursmes ietekmi, automātiski palielinot bremžu spiedienu, ja tiek uztverta sākotnēja sadursme. Automobiļa palēnināšana var samazināt pasažieru ievainojumus un ierobežot turpmākus automobiļa bojājumus.

    Ford paredz, ka jaunais Focus saņems piecu zvaigžņu drošības novērtējumu, jo automobiļa spēja absorbēt triecienu priekšējas sadursmes gadījumā ir palielinājusies par 40%, pateicoties jaunajai C2 arhitektūrai.

    Enerģisks un atsaucīgs

    Izsmalcināta jauna šasija ar progresīvām braukšanas tehnoloģijām nodrošina klasē labākās braukšanas īpašības, braukšanas prieku un patīkamu vadību jaunā Focus piecdurvju modeļa un universāļa klientiem apvienojumā ar augstāku kvalitāti.

    Jaunais Focus papildina revolucionārā pirmās paaudzes modeļa mantojumu ar jaunu izolētu apakšrāmi neatkarīgajai balstiekārtai ar nevienāda garuma svirām (SLA), kas uzlabo gan komfortu, gan automobiļa reakciju uz autovadītāja darbībām.

    SLA sistēma nodrošina vēlamo līdzsvaru starp priekšpusi un aizmuguri, braucot pāri lielākām bedrēm, tādējādi padarot braucienu līdzenāku. Kompozītmateriāla buksēm ir dažādas stingrības īpašības atkarībā no tā, kādā virzienā tās tiek noslogotas, tādējādi nodrošinot labāku izolāciju mazāku bedru gadījumā un zemāku trokšņa, vibrācijas un griezīguma līmeni. Unikāla SLA ģeometrija Focus universāļa modeļos maina amortizatoru novietojumu, palīdzot automobilim saglabāt labu manevrētspēju un atsaucību pat tad, ja bagāžnieks ir pilnīgi piekrauts, un palielinot bagāžnieka ietilpību, patiecoties platākai bagāžas nodalījuma grīdai.

    Tiek piedāvāta arī vieglas konstrukcijas daļēji neatkarīgā aizmugurējā balstiekārta, kas uzlabota, lai piedāvātu klientiem braukšanas īpašības un dinamiku, ko klienti sagaida no Focus. Uzlabošanai ir izmantota tā pati Ford patentētā spēka vektorēšanas atsperu tehnoloģija, kas veicina atsaucīgu un patīkamu vadību jaunās Fiesta ST versijā. Daļēji neatkarīgā konstrukcija ir veidota, lai papildinātu 1,0 litra EcoBoost un 1,5 litra EcoBlue spēka pārvadus, kas kļuvuši vieglāki.

    Progresīvā atsperu tehnoloģija novirza vektorēšanas spēkus uz aizmugurējo balstiekārtu, tādēļ līkumā esošie spēki spiež tieši uz atsperi, palielinot sānu noturību un uzlabojot stabilitāti, manevrētspēju un atsaucību, lai padarītu braukšanu vēl patīkamāku.

    Ar SLA balstiekārtu aprīkotu piecdurvju modeļu izsmalcinātību palielina Focus modelī pirmo reizi izmantotā CCD sistēma, kas ik pēc 2 milisekundēm uzrauga balstiekārtu, virsbūvi, stūres sistēmu un bremžu darbību un pielāgo amortizācijas spēkus, gādājot par izcilu vadāmību.

    Sistēma arī palīdz samazināt triecienu, braucot cauri peļķēm, uztverot peļķes malu un pielāgojot amortizatoru, lai ritenis tajā neiebrauc pārāk dziļi. Tā kā riepa un ritenis nenolaižas tik zemu, atsitiens pret peļķes otru pusi nav tik spēcīgs. Aizmugurējā balstiekārta spēj reaģēt vēl ātrāk, jo signāls no priekšējā riteņa brīdina aizmugurējo riteni par gaidāmo peļķi, pirms tā ir sasniegta.

    CCD sistēma papildina arī braukšanas režīmu izvēles sistēmu. Pirmo reizi Focus modelī tiek piedāvāts normālais, sporta un Eco režīms, kas ļauj autovadītājiem nekavējoties pielāgot braukšanas apstākļiem akseleratora pedāļa, astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas, elektroniskā stūres pastiprinātāja (EPAS) un ACC īpašības. Komplektācijā ar CCD Focus piedāvā arī Comfort un Eco-Comfort braukšanas režīmu, attiecīgi pielāgojot balstiekārtas īpašības.

    Focus Active krosovera modeļos būs pieejami vēl divi braukšanas režīmi: slidenais režīms, kas vairo pārliecību uz ceļa segumiem ar ierobežotu saķeri, piemēram, sniega un ledus, un bezceļu režīms, kas palīdz braukt pa mīkstām, viegli deformējamām virsmām.

    Jauna uz stūres statņa uzstādīta EPAS sistēma un jauna programmatūra nodrošina vēl atsaucīgāku, intuitīvāku un patīkamāku vadību, ko papildina dažādas komforta funkcijas, piemēram, griezes momenta kompensēšanas sistēma. Focus modelī debitē arī paša uzņēmuma izstrādātā Ford stabilitātes kontroles sistēma, kas uzlabo Ford braukšanas dinamiku, kā arī iekļauta griezes momenta vektorēšanas kontrole.

    Bremzēšanas ceļa garums no 100 km/h liela ātruma ir samazinājies par aptuveni 1 metru, pateicoties jaunajam elektriskajam bremžu pastiprinātājam atsevišķos modeļos, kas ātrāk palielina spiedienu un ļauj labāk izjust pedāli dažādos braukšanas apstākļos.

    Focus ir pirmais automobilis, kas ražots, izmantojot Ford jauno C2 arhitektūru, kas apvienojumā ar jaunu virsbūves konstrukciju ir ļāvis inženieriem palielināt automobiļa stingrību, lai panāktu lielāku atsaucību. Noturība pret griezi ir palielinājusies par 20% salīdzinājumā ar Focus iepriekšējo paaudzi, savukārt atsevišķu balstiekārtas stiprinājuma punktu stingrība ir palielinājusies par 50%, kas samazina lieci, nodrošinot labāku virsbūves kontroli.

    Jaunajā Focus ir izmantota inovatīva metode aizmugurējās struktūras stingrības palielināšanai, kas izstrādāta godalgotajam Ford Focus RS. Montāžas procesa laikā automobiļa aizmugures apakšdaļas dobumā ir ievietots slapjš ekstrudētais putupolistirols, kas pēc tam krāsas žāvēšanas laikā karstumā izžūst un izplešas, tādējādi ar minimālu svara pieaugumu palielinot sānu stingrību par 10%.

    Ikviena modeļa atvasinājuma šasija ir pielāgota unikālajam Focus raksturam — no Focus ST-Line ar unikālajām atsperēm, amortizatoriem un stabilizācijas stieņiem, kas ir par 10 milimetriem zemāks, līdz Focus Active ar unikāliem priekšējiem un aizmugurējiem šarnīriem, kas ir par 30 milimetriem augstāks.

    “Focus un klasē labākās braukšanas īpašības iet roku rokā, un mēs negrasāmies atdot šo titulu nevienam konkurentam,” saka Rēders. Mūsu jaunā šasija apvienojumā ar izsmalcinātām tehnoloģijām, piemēram, braukšanas režīmiem un nepārtraukti kontrolētās amortizācijas sistēmu, nodrošina sporta hečbeka manevrētspēju un atsaucību apvienojumā ar biznesa klasei raksturīgu izsmalcinātu vadāmību.”

    Savienojamība un komforts

    Ietilpīgs, praktisks un labi savienots — jaunais Focus salons ir veidots inovatīvā dizainā un aprīkots ar progresīvām tehnoloģijām komfortam un ērtībai, kas palīdz integrēt automobili klientu dzīvē.

    Ford klientiem Eiropā Focus tiek piedāvāts ar iebūvēto modemu FordPass Connect, kas padara automobili par mobilu Wi-Fi tīklāju, kam var pieslēgt līdz 10 ierīcēm. FordPass Connect ne tikai palīdz autovadītājiem plānot ātrāk, gādā par mierīgākiem braucieniem ar tiešsaistes satiksmes atjauninājumiem navigācijas sistēmai un ļauj pasažieriem straumēt izklaidējošu saturu, esot ceļā, bet arī piedāvā virkni ērtu funkciju, kas pieejamas, izmantojot FordPass mobilo lietotni. To vidū ir:

    • automobiļa meklētājs, kas palīdz īpašniekiem atrast savu automobili pārpildītos lielveikalu stāvlaukumos;
    • automobiļa statuss, lai pārbaudītu degvielas līmeni, brīdinājumu statusu, motoreļļas daudzumu un daudz ko citu;
    • durvju atbloķēšana, kas ļauj atslēgt Focus durvis no attāluma;
    • automobiļa iedarbināšana ar tālvadību Focus modeļiem ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu**;
    • eCall funkcija, kas nopietnas avārijas gadījumā automātiski izveido savienojumu ar avārijas dienestiem un ļauj automobilī sēdošajiem izveidot tiešu savienojumu ar avārijas dienestiem, nospiežot griestu konsolē esošo SOS pogu.

    Par autovadītāju sasniedzamību ceļā gādā arī bezvadu uzlādes paliktnis zem mērinstrumentu paneļa, kas ļauj atvadīties no vadu mudžekļiem viduskonsolē un viegli uzlādēt saderīgus viedtālruņus. Tas automātiski uztver saderīgas ierīces un sāk uzlādi.

    Bezvadu uzlādes laikā ierīces var saglabāt Bluetooth savienojumu ar Ford SYNC 3 komunikācijas, informācijas un izklaides sistēmu. SYNC 3 ar 8 collu krāsu skārienekrānu, ko var pārvaldīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem un kas ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™, ļauj autovadītājiem kontrolēt audio, navigācijas un klimata funkcijas, kā arī pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas balss komandas.

    Jauna B&O PLAY skaņas sistēma ļaus automobilī sēdošajiem izbaudīt mūziku, kas straumēta ar FordPass Connect vai no viedtālruņiem. Šī 675 vatu sistēma ir aprīkota ar 10 skaļruņiem, tostarp 140 milimetru zemo frekvenču skaļruni bagāžas nodalījumā un vidējo frekvenču skaļruni priekšējā paneļa vidū, turklāt tā ir īpaši pielāgota Focus piecdurvju un universāļa modelim, piedāvājot vienu no labākajām skaņas kvalitātēm automobilī kā tādā, nemaz nerunājot par vidējās klases hečbeku.

    Komforts ir pamats izsmalcinātai un pirmklasīgai pieredzei jaunā Focus salonā. Priekšā sēdošie var baudīt 1421 milimetru platu vietu plecu daļā, savukārt optimizētais mērinstrumentu paneļa novietojums atbrīvo vairāk vietas. Elektriskā stāvbremze — standartaprīkojums komplektācijā ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un augstāka aprīkojuma versijās ar manuālo pārnesumkārbu — un rotējošais pārnesumu pārslēgšanas slēdzis arī atbrīvo vairāk vietas autovadītājam un blakussēdētājam.

    Šaurāka viduskonsole, ko izdevies panākt, mainot skārienekrāna slēdžu un vadības elementu atrašanas vietu, ir papildināta ar mīkstiem ceļu balstiem lielākam komfortam, turklāt papildaprīkojumā pieejamie 18 virzienos regulējamie priekšējie sēdekļi nozīmē, ka nav iespējams neatrast visērtāko pozīciju.

    Plašāka vieta aizmugurē sēdošajiem ir iegūta, pagarinot riteņu garenbāzi un izlīdzinot grīdu. Vieta ceļiem ir palielinājusies par 50 milimetriem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Focus, tādējādi sasniedzot labāko rādītāju klasē: 81 milimetrs. Vieta plecu zonā ir palielināta par gandrīz 60 milimetriem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Focus. Plašuma izjūtu pastiprina aizmugurējo durvju dizains ar logiem, kas iestiepjas aizmugurējā balstā, kas rada atvērtības izjūtu, kā arī papildaprīkojumā pieejamais panorāmas jumts.

    Jaunās C2 arhitektūras ietvaros izstrādātā Focus apsildes ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma apsilda un atdzesē salonu ātrāk, izmantojot 140 kubikcentimetru kompresoru, turklāt dzesēšanas šķidruma caurules ir elastīgākas un gaisa plūsma ir vienmērīgāka, tādēļ sistēma ir klusāka. Focus ir pat īpaša ārējo atpakaļskata spoguļu forma, kas mazina vibrējošo vēja troksni, kas rodas, kad, braucot lielā ātrumā, tiek atvērts viens logs — laba ziņa suņu īpašniekiem.

    Suņu īpašniekiem ir arī citas labas ziņas: universāļa bagāžas nodalījums ir pietiekami liels, lai tajā ievietotu būri suņu pārvadāšanai, jo bagāžas nodalījuma augstums ir palielināts par 43 milimetriem, garums līdz aizmugurējam sēdeklim — par 25 milimetriem, savukārt ar nolocītu aizmugurējo sēdekli, ko var izdarīt ar vienu slēdzi, izmantojot jauno Easy Fold Seats funkciju, garums līdz priekšējiem sēdekļiem ir palielināts par 175 milimetriem, ļaujot iegūt 1653 litru ietilpību.

    Ford bagāžas nodalījuma durvis ar brīvroku funkciju ļauj piekļūt universāļa bagāžas nodalījumam ar vienkāršu kājas kustību zem aizmugurējā bampera, savukārt inženieri ir raduši atbildi uz jautājumu, kur novietot bagāžas nodalījuma pārsegu, kad tas tiek noņemts: tagad to var glīti novietot zem regulējamās bagāžas nodalījuma grīdas, turklāt to ir vieglāk noņemt, pavelkot siksnu.

    Jaudas izvēle

    Jaunā Focus klientu izvēlei ir pieejama virkne Ford EcoBoost benzīna un Ford EcoBlue dīzeļdzinēju ar optimizētu jaudu un uzlabotu veiktspēju, turklāt visi atbilst striktajiem Euro 6 izmešu standartiem, kas aprēķināts, izmantojot vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testa procedūru (WLTP). Spēka pārvadus papildina standartaprīkojumā iekļauta automātiskā Start-Stop sistēma, kas samazina ekspluatācijas izmaksas, kā arī plūstošā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba vai jaunā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba bezrūpīgai automobiļa vadīšanai.

    Ford godalgotais 1,0 litra EcoBoost dzinējs tiek piedāvāts ar 85 ZS, 100 ZS vai 125 ZS jaudu un jaunais 1,5 litra EcoBoost dzinējs — ar 150 ZS vai 182 ZS jaudu.

    Abu EcoBoost benzīna dzinēju degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītājus uzlabo Ford cilindru atslēgšanas sistēma trīs cilindru dzinējiem — nozarē pirmā šāda veida sistēma, kas var automātiski apturēt vienu no dzinēja cilindriem, kad pilna jauda nav nepieciešama, piemēram, braucot tukšgaitā vai ar ieslēgtu kruīza kontroli, kad dzinēja noslodze ir maza. Sistēma var atslēgt un atkal ieslēgt vienu no cilindriem vien 14 milisekundēs (kas ir 20 reizes ātrāk par acu pamirkšķināšanu), neietekmējot jaudu un veiktspēju.

    Abos dzinējos ir izmantotas arī būtiskākās EcoBoost tehnoloģijas, tostarp progresīvs turbokompresors, augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēma un dubulta vārstu pacēluma laika regulēšana. Daļiņu emisija ir samazināta, izmantojot standarta daļiņu filtra tehnoloģiju.

    1,0 litra EcoBoost dzinējs ir uzlabots vēl vairāk un piecdurvju modelī nodrošina no 4,7 l/100 km degvielas patēriņu un 107 g/km CO2 izmešu***, pateicoties šādām tehnoloģijām:

    • otrādi uzstādīta cilindra galva, no kuras izplūdes gāzes tagad izplūst pa aizmuguri, lai ātrāk uzsildītu izmešu samazināšanas sistēmu;
    • augstspiediena degvielas padeves sistēma, kuras iesmidzināšanas spiediens tagad ir 250 bar, kas palīdz samazināt daļiņu emisijas daudzumu;
    • vārstu pacēluma regulēšana lielā diapazonā, optimizēta cilindru turbulence un lielāka kompresijas pakāpe, kas nodrošina efektīvāku sadegšanu;
    • īpaši dzesējami virzuļi ar zemas berzes virzuļu gredzeniem, kas vēl vairāk samazina enerģiju tērējošo berzi dzinējā.

    Jaunais 1,5 litra EcoBoost piecdurvju modelī nodrošina no 5,3 l/100 km degvielas patēriņu un 121 g/km CO2 izmešu, pateicoties šādām tehnoloģijām:

    • centrālās iesmidzināšanas sistēmas un tiešās iesmidzināšanas sistēmas apvienojums, kas nodrošina iespaidīgu jaudu un atsaucību un samazina degvielas patēriņu, turklāt īpaši uzlabo degvielas ekonomiju pie zemas dzinēja slodzes;
    • zemas berzes trīs cilindru struktūra, kas ļauj sasniegt lielu griezes momentu arī tad, kad apgriezienu skaits ir mazs;
    • integrēts izplūdes kolektors, kas palielina degvielas ekonomiju, ļaujot ātrāk sasniegt optimālo temperatūru, kā arī ātrāk nodrošina nepieciešamo griezes momentu, samazinot izplūdes gāzu ceļu no cilindriem līdz turbokompresoram;
    • alumīnija konstrukcija, kas nodrošina mazāku svaru.

    Ford jaunie EcoBlue dīzeļdzinēji ar turbokompresoru ir izstrādāti lielākai jaudai, lielākam griezes momentam pie maza dzinēja apgriezienu skaita, mazākam degvielas patēriņam un lielākam komfortam, braucot lielākus attālumus. Jaunais 1,5 litru EcoBlue tiek piedāvāts ar 95 ZS vai 120 ZS jaudu un 300 Nm griezes momentu un piecdurvju modelī nodrošina no 3,5 l/100 km degvielas patēriņu un 91 g/km CO2 izmešu. 2,0 litru EcoBlue tiek piedāvāts ar 120 ZS jaudu un 370 Nm griezes momentu un piecdurvju modelī nodrošina no 4,4 l/100 km un 114 g/km CO2 izmešu.

    Jaunais 1,5 litru EcoBlue ir aprīkots ar dažādām inovatīvām sistēmām, kuru vidū ir:

    • zemspiediena izplūdes gāzu recirkulācija apvienojumā ar uzpūtes gaisa dzesēšanu ar ūdeni un gaisu, kas nodrošina efektīvāku sadedzināšanu un mazāku izmešu daudzumu;
    • integrēts ieplūdes kolektors optimizētai dzinēja elpošanai;
    • zemas inerces turbokompresora darbība ātrākai, vieglāk kontrolējamai turbīnas reakcijai ar raķešu dzinēja materiāliem, kas paredzēti darbam augstā temperatūrā;
    • augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi.

    Papildus iebūvētajam ieplūdes kolektoram ar spoguļattēla ieplūdes mehānismu, kas uzlabo dzinēja elpošanu, zemas inerces turbokompresoram, augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēmai, kas ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi, kā arī standartaprīkojumā iekļautajai izmešu pēcapstrādes sistēmai ar selektīvo katalītisko redukciju, kas samazina NOX daudzumu, 2,0 litru EcoBlue aprīkojumā ir iekļautas vairākas inovācijas, kas samazina berzi, tostarp:

    • par 10 mm nobīdīta kloķvārpsta, kas samazina virzuļu sānu noslodzi, ierobežojot berzi pret cilindru sienām;
    • tērauda virzuļi, kas Ford dīzeļdzinējā izmantoti pirmo reizi, lai optimizētu izmērus un nodrošinātu mazāku izplešanos, kad tie ir karsti;
    • samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs;
    • sadales vārpstas un eļļas sūkņa piedziņas siksnas dizains, kas ir tiešā saskarē ar motoreļļu.

    Ford jaunā ātras darbības astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba ir izstrādāta, lai vēl vairāk samazinātu degvielas patēriņu un nodrošinātu atsaucīgu vadību. Tā ir pieejama komplektācijā ar 125 ZS 1,0 litra EcoBoost, 150 ZS 1,5 litru EcoBoost, 120 ZS 1,5 litru EcoBlue un 150 ZS 2,0 litru EcoBlue dzinēju un ietver šādas funkcijas:

    adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas plānošanas sistēma, kas izvērtē konkrētā autovadītāja braukšanas stilu, lai optimizētu pārnesumu pārslēgšanas laikus. Sistēma var uztvert augšup un lejup ejošus slīpumus un asus līkumus, attiecīgi pielāgojot pārnesumu pārslēgšanu, lai nodrošinātu stabilāku, patīkamāku un izsmalcinātāku vadību;
    adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas kvalitātes kontrole, kas izvērtē automobiļa un apkārtējās vides informāciju, lai palīdzētu noregulēt sajūga spiedienu, nodrošinot plūstošu pārnesumu pārslēgšanu. Šī sistēma arī pielāgo pārnesumu pārslēgšanu braukšanas stilam.

    Braukšanas īpašības uzlabo arī Ford jaunākā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, piedāvājot labāku pārnesumu pārslēgšanas kvalitāti, mazāku pārnesumu vibrāciju un grabēšanu, zemas berzes struktūras ar zemas viskozitātes eļļām, gultņus ar mazāku berzi un atsevišķos gadījumos teflona gredzenus.

    Saskaņā ar Ford datiem jaunā Focus degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītāji ir uzlabojušies par 10%, pateicoties rūpīgi veidotai aerodinamikai, kā rezultātā ir panākts klasē labākais vilces koeficients 0,273 Focus piecdurvju versijā un 0,284 Focus universāļa versijā. Aerodinamikas elementi ir šādi:

    • standartaprīkojumā iekļauta aktīvā režģa aizvara sistēma, kas automātiski aizveras, lai samazinātu vilci, kad nav nepieciešams dzesēt radiatoram pievadīto gaisu, un tagad ir aprīkota ar labāku blīvējumu un cauruļvadu sistēmu;
    • gaisa aizskaru sistēma, kas virza gaisa plūsmu pāri priekšējiem riteņiem, lai samazinātu turbulenci;
    • gaisa atdalīšanas elementi aizmugurējā bamperī un gaismu blokos, kā arī optimizēts aizmugurējais spolieris un logu ietvaru dizains, kas ierobežo pretestību veidojošu virpuļu rašanos;
    • papildu virsbūves apakšdaļas aizsargs centrālajam tunelim, degvielas tvertnei un aizmugurējai asij.

    Mazāku degvielas patēriņu nodrošina arī svara samazinājums par līdz pat 88 kilogramiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Focus. Degvielas ekonomijas nolūkā ir uzlabota pat bremžu uzbūve: elektriskā bremžu pastiprinātāja uzlabotais reakcijas laiks ir ļāvis izveidot lielāku attālumu starp bremžu klučiem un diskiem, tādējādi samazinot pretestību.

    Ražots Eiropā

    Jaunais Ford Focus tiek ražots Ford Zārluī montāžas rūpnīcā Vācijā, izmantojot nozarē iepriekš neizmantotus procesus, tādējādi nodrošinot visu laiku labāko Focus uzbūves kvalitāti.

    Pateicoties jaunai karstās presēšanas iekārtai 6 000 m2 platībā, īpaši augstas izturības un vieglas konstrukcijas leģētā tērauda sastāvdaļas tagad var ražot uz vietas, turklāt tā ir pirmā karstās presēšanas ražošanas līnija nozarē ar pilnībā automatizētu izkraušanu, kas palielina darba efektivitāti.

    Četrdesmit metrus garas krāsnis izmanto gāzi un magnētisko indukciju, lai uzkarsētu leģēto tēraudu līdz 930  C, padarot to tik lokanu, lai to varētu apstrādāt ar 1250 tonnām smagām presēm. Pēc tam ar ūdeni atdzesētās plāksnes tiek precīzi sagrieztas, izveidojot to galīgo formu. Tas notiek īpašās kamerās ar lāzera palīdzību, kas griež leģēto tēraudu ar 3000  C karstu staru.

    Jauns formēšanas un caurduršanas process atvieglo visas Focus priekšpuses gala montāžu, izmantojot kameras, kas izmēra montāžas caurumu optimālo atrašanās vietu ar pielaidi līdz 0,1 milimetram. Lai nodrošinātu maksimālu precizitāti, otra kameras sistēma uzrauga aparatūras novietojumu un var pielāgoties 0,1 milimetra pielaidēm, kas ņemtas vērā izplešanās un saraušanās nolūkā mainīgas temperatūras apstākļos. Pateicoties šim procesam, montāžas caurumus var iestrādāt ar 0,5 milimetru precizitāti.

    Pirmo reizi Ford izmantota jauna lāzermetināšanas tehnoloģija nodrošina liekāku ātrumu, elastību un efektivitāti un ļauj iegūt izturīgākas šuves. Ražošanā tiek izmantota arī progresīva trīsdaļīgas lāzera cietlodēšanas sistēma, kuras darbības ātrums ir 60 milimetri sekundē, kas ir ātrākais rādītājs Ford automobiļu vidū, kas nodrošina tīrākas, izturīgākas un precīzākas šuves, savienojot jumtu ar virsbūves sāniem.

    “Inovācija ikvienā jomā ir palīdzējusi mums radīt jaunu Focus vēl neredzētā kvalitātē, kas piedāvā nepārspējamu vadīšanas un braukšanas kvalitāti,” komentē Bakadžs. “Jaunais Focus ir izpildīts solījums un no šodienas uzstāda latiņu citiem. Es esmu ārkārtīgi lepns par komandu, kas ir palīdzējusi radīt, manuprāt, labāko automobili, kāds jebkad izgatavots.”

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    72 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    03.07.2018 10:42

    tik garus palagus taču neviens neizlasa)

    pārliecību rosinošiem materiāliem – instant fave!

    Kristaps Skutelis
    03.07.2018 10:43
    Reply to  x

    Ir, ir palags. Laikam Ford ir ļoti svarīgs šis modelis un nespēj apslāpēt savus runas plūdus.

    Aka
    03.07.2018 11:03

    Kā ir spļaut akā no kuras pats dzer, Kristapiņ?

    Kristaps Skutelis
    03.07.2018 11:04
    Reply to  Aka

    Tieši kad un ko es no tevis dzeru, aka? :D

    KKTK
    04.07.2018 08:43

    Pilnīgi jāpieliek plusiņš Kursoram, ka veltīja tik daudz laiak lai saformētu šo palagu :D

    Skābene
    03.07.2018 10:42

    Salona bildē neredz ne ātruma pārslēgu, ne pārslēgus uz stūres, kas nozīmē, ka bremzēt ar ātrumiem būs problemātiski! Un pazudusi klasiskā roķene, ziemā tomēr prasās! Ar elektroniskajām slikta pieredze.

    Lapsinieks
    03.07.2018 10:49
    Reply to  Skābene

    un roķene automātam ir vajadzīga lai _____________ ?

    Skābene
    03.07.2018 10:59
    Reply to  Lapsinieks

    Tu taču pats zini atbildes uz visiem jautājumiem! :)
    Kāpēc gan lai ražotājs mašīnām ar automātisko kārbu uzstādītu rokas bremzi, ko!?

    Lapsinieks
    03.07.2018 11:07
    Reply to  Skābene

    bet es prasu Tev, jo es mašīnā ar automātu roķeni neesmu izmantojis nekad desmit gadu laikā. varbūt kļūdos, bet P režīms tak bloķē riteņus defoltā. tāpēc ziņkārība – ko tu ar to dari

    03.07.2018 11:42
    Reply to  Lapsinieks

    Nu ir tā, ka roķeni automātam vajag, ja tu atstāj auto lielā slīpumā (kas LV maz iespējams), lai nav slodze uz kārbu, vispirms norauj roķeni un tad liek P.

    Skābene
    03.07.2018 13:51
    Reply to  Lapsinieks

    Rokas bremze samazina slodzi uz kārbu, kad auto stāv slīpumā! Ja roķene netiek periodiski paraustīta, tad korodējas rokas bremzes loki un kad tie sabirst, nereti atlūzas nosprosto pakaļējo ratu un var izbaudīt asas izjūtas gaitā, kad viens ritenis sāk kaukdams bremzēt. Tāpēc šad tad der paraustīt roķeni, lai notraustu rūsu no lokiem. ;)

    KKTK
    04.07.2018 08:42
    Reply to  Skābene

    Rokas bremzes loki? Tu par kādiem žuguļiem te runā? :D :D :D

    Skābene
    04.07.2018 09:15
    Reply to  KKTK

    Šoreiz konkrēti par Lapsinieka iecienīto braucamo! Par žiguli gan nebūtu korekti apsaukāt!

    kristaps194
    03.07.2018 10:44

    Vai šis ir visu laiku garākais Kursora raksts? :D

    Kā jau komentētājs pačīkstēšu. Jaunais ātrumu pārslēgšanas ritulis noteikti ir inovatīvs, bet diez vai “uz cilvēku orientēts dizains”. Pirmajam auto varētu būt labi, bet pieredzējušajiem būs pie kā pierast.

    Khe
    03.07.2018 16:49
    Reply to  kristaps194

    Kas ir dizains?

    geksis
    04.07.2018 07:23
    Reply to  kristaps194

    man ir sanācis ar līdzīgu (Jaguāram) pabraukt. Pirmā doma bija – kur pie vella ir ātrumkloķis un kāpēc tur kur tam jābūt atrodas multimēdijas regulators.
    Ņemot vērā to, ka tas ir automāts tad lielas problēmas pierast nerada, jo pie viņa pieskaries tikai uzsākot braukt. beidzot braukt pats ielec parkingā. Bet pats sev tādu neizvēlētos (vispār automāti nepatīk).

    Feģa
    04.07.2018 08:19
    Reply to  geksis

    Patīk sajūgus mainīt vai braukt ar mazlitrāžas mašīnām, kam nevar uzlikt AT?
    Jeb pēc dabas esi mazohists!?

    Kristaps Skutelis
    04.07.2018 08:27
    Reply to  Feģa

    Kāda vaina mehānikai un mazam motoram? Nebrauks taču trasē ar to auto.

    Feģa
    04.07.2018 12:53

    Kur tad ir mazā motora un mehānikas plusi?
    Prakse rāda, ka mazie motori nav ekonomiski. Manuālis visu laiku jārausta, tai vietā lai mierīgi brauktu, tātad manuālis ir neērts. Manuālim periodiski jāmaina sajūgs, izļurkājas kulise un citas manuāļa problēmas.
    Vismaz es nesaskatu mazos motoros un mehānikā nekādus plusus!

    Kristaps Skutelis
    04.07.2018 12:55
    Reply to  Feģa

    Baigā ekonomija mazajos motoros nav, tas gan. Toties paši lēti un tādējādi auto lēts (ja runājam par mazauto). Manuālis lēts, jo vienkāršs. Nepazīstu nevienu cilvēku, kas būtu “periodiski” mainījis šo elementu. Tātad, to vispār neuzskatu kā vērā ņemamu problēmu.

    Feģa
    04.07.2018 13:52

    Cena varbūt ir arguments, bet man jau liekas, ka 2 litru atmosfēriskais dzinējs nav dārgāks par komplicētu 1 litra turbo motoru, jo turbīna arī kaut ko maksā, interkūlers maksā, visas gaisa un eļļas trubas maksā, vārstiņi maksā un beigās nekas tur nemaksā lētāk.

    azad
    05.07.2018 12:32
    Reply to  Feģa

    Es arī neesmu mazo motoru fans, bet cik tad ir vairs palikuši tie lielie atmosfēriskie dzinēji? Praktiski visi ir ar turbīnu vai tas 1.0 vai 3.0.

    x
    05.07.2018 14:33
    Reply to  azad

    Kam Tev to atmosfērisko anarhiju vajag?

    azad
    06.07.2018 12:21
    Reply to  x

    Man absolūti nekam, Feģam acīm redzot vajag.

    Feģa
    06.07.2018 13:19
    Reply to  azad

    Ja skatās ilgtermiņā, tad man 1,6 vai 2litru VTEC dzinējs simpatizē vairāk par 1.0T.
    Jo sevišķi Latvijā, kur lielākā daļa brauc ar secondhendu, ar kruķītu odometru!

    azad
    06.07.2018 16:33
    Reply to  Feģa

    Vai tad turbo mēdz būt tikai 1.0 motoriem?
    Atmosfēriskajiem nav turbīna, kas var radīt liekas izmaksas ja jālabo, vienkāršāks, mazāk klapatu iespējams.
    Bet normāls 2.0T ir laba štelle!

    Feģa
    06.07.2018 16:50
    Reply to  azad

    Bet es runāju konkrēti par forda ecoboost 1 litra piena paku! :)
    2,0 T jau ir normaļna. :)

    azad
    06.07.2018 17:27
    Reply to  Feģa

    Nu jau piena pakas biežāk pat iet 1.5 vai 2.0 pakās:D

    geksis
    04.07.2018 16:26
    Reply to  Feģa

    starp maniem paziņām ir daudz vairāk cilvēku, kas ir mainījuši/remontējuši automāta kārbu, nekā to, kas ir mainījuši/remontējuši sajūgu (uz doto brīdi vienu atminos, kurš viņu nosvilinājā goņkojot nevis normāli braucot).
    Ja visu laiku brauc/stāvi Rīgas korķos tad protams automāts ir ērtāks, bet tākā es uz rīgu aizbraucu labi ja reizi pāris gados tad es neizjūtu problēmas braukt ar manuāli. Un man labāk patīk sajust to, ka es vadu auto nevis tikai pārvietojos ar to.

    Feģa
    04.07.2018 16:58
    Reply to  geksis

    Man neviens automāts nekad nav saplīsis! Prosta žēl tos cilvēkus, kas mocās ar manualkām un dzjorgājas, kad uzņem ātrumu! Pirmajā robā aizlec kā varde, a kamēr sprauž otrajā tā samzina ātrumu, ka aizmugurē braucošais gandrīz pakaļā ieliek. Ja nemāk štepselēt, nav tak jāmocās, priekš tam ir automāts! Brauc ar komfortu un nedzjorgājies.

    geksis
    04.07.2018 17:10
    Reply to  Feģa

    Tad tev vienkārši slikta pieredze ar vadītājiem, kas brauc ar manuāli. Laikam visi trāpījušies tādi, kas pie katras pārslēgšanās meklē instrukcijā kur atrodas nākamais robs.

    azad
    05.07.2018 12:44
    Reply to  Feģa

    Tā rastīšanās ir pieredzes vai meistarības trūkums. Skaidrs, ka ar manuāli tu nevari tā paātrināties kā ar automātu, bet ar automātu uzspiežot, tas paceļ patēriņu!
    Ar manuāli braucot tu vairāk saproti kā kas notiek, kad jāpārslēdz ātrums, kā kas notiek. Tas protams ja tu centies kaut ko izprast! Ar automātu ir viens rezījms un maģija, spaidi pedāli un viss notiek:D Un tad cilvēks neko vairs nedomā līdz, sēž un spaida telefonu, jo pie stūres tak vairs nav jādomā un ir garlaicīgi.
    Negribu tevi pārliecināt par pretējo, katrs izvēlas sev piemērotāko, ērtāko jebko – telefonu, auto, apavus, apģērbu utt. Bet ja tu nosauc argumentus, ka manuālis plīst un visas pārējās manuāļa problēmas, tas man liekas smieklīgi, jo automati plīst daudz vairāk. Automātam ir jāveic apkopes, manuālim nekā tāda nav, nav jābrauc kārbai ēļļu mainīt. Ja tu pērc jaunu auto no salona, esi pirmais tā saimnieks, tad protams tu uzpasē to un tad tas automāts var kalpot ilgi, bet ja pērc jau lietotu, tad tu nezini kā tā kārba ir uzturēta un kā braukts.

    Feģa
    05.07.2018 14:16
    Reply to  azad

    Da labi, amerikāņu muskuļauto jau no 60tajiem gadiem brauc ar automnātiem un bēdu nezina!

    azad
    05.07.2018 17:32
    Reply to  Feģa

    Manam vectēvam nekad dzīvē nav bijis viedtālrunis un viņš bēdu nezin:D

    azad
    05.07.2018 12:26
    Reply to  Feģa

    Ja tavs automāts saplīsīs, tā remonts izmaksās “mazliet” vairāk, kā manuālajam sajūgu nomainīt:D Un kā tad tu rausti to kloķi ja kulise izļurkājas periodiski?:D Ar manuāli braukt nav nekādas problēmas, nav nekas tur neērts, tikai ir jāmāk braukt, nevis tupi jāspaida divi pedēļi. Turklāt ar manuāli kontrolē mašīnu vairāk. Ar manuāli kaut ko ne tā izdarīsi, atrausi sajūgu par ātru – auto noslāps un nekādu problēmu. Automāts aizies ar lecienu un tad tik būs sekas. Bet nu “meistari” pie jebkura auto stūres sataisīs ziepes! Ja tavs automāts noplīstu, tad sauc vien evakuātoru, jo ne tu viņu vari iestumt, ne ievilkt, ne vilkt, ne ko citu izdarīt. Manuāli velc kaut uz otru valsts galu. Automāts ir ērti, spaidi gāzi bremzi un brauc, bet tam ir tehniski ļoti daudz mīnusu tieši izmaksu ziņā. Piemēram Volvo nomainīt kārbai eļļu pēc viņu tehnoloģijas vajag, ja nemaldos 120l eļļas:D Ar ciparu daudz nekļūdijos, tā dzirdēju servisā runājam meistarus. Sakat ko gribat, bet ar manuāli ir ekonomiskāk! Ja tev ir jaunais 7 vai 8 pakāpju automāts, tad ir savādāk, tad pat gandrīz nevar just kad robi pārslēdzas, bet kas ir zem tiem automātiem zāģē un tas nav pieņemami man. Es ar manuāli pārslēdzos kad man vajag,… Read more »

    Feģa
    05.07.2018 14:23
    Reply to  azad

    Var redzēt, ka tev ar automātu nekad nav bijusi darīšana! :)
    Un izskatās, ka sajūga komplektu ar 2 masu spararatu ar nekad neesi mainījis! Izmaksas tur tā neko sev saskrien! ;)

    azad
    05.07.2018 17:25
    Reply to  Feģa

    Esmu gan pabraucis ar automātu gan 4 pakāpju zāģi, gan 5 pakapju, kurš tāpat zāģē un nevar izdomāt ka jau pārslēdzas. Esmu arī ar 8 pakāpju pabraucis. Tā jau forši no krustojumiem aizpeldēt, ka visi paliek aizmugurē, bet paskatoties patēriņa ciparus kāja uzreiz atslābst:D
    Automāta remonts ir kāminimums 2x, ja ne visas 4x dārgāks nekā 2 masu spararata!
    Es tev saku neķer kreņki, brauc ar automātu, ja tev tā patīk. Es dodu priekšroku manuālajai kārbai. Es tev nosaucu savus agumentus svai izvēlei.

    Feģa
    06.07.2018 13:02
    Reply to  azad

    Nu jasnijs koņs ar tevi, problēma visticamāk nav automāta robu skaitā, bet motora jaudā. Ja vecam, nojātam 90to gadu nemotoram ir tomāts, tad viņš tiešām tur vairāk ražo troksni, kā pātrinājumu! :)

    azad
    06.07.2018 16:37
    Reply to  Feģa

    Nebija 90to nemotori, bet normāli motori – 2.0 viens atmosfēriskais šķiet bija ar 4 pakāpju, viens 1.9TDI 5 pakāpju un 1.8TFSI 8 pakāpju. Visi gāja, cik nu bija iekšā, bet nepatika pārslēgšanās. Jauda bija visiem kaut kas 140 – 160zirgi, normāli motori ar kādiem braukā absolūtais vairākums.

    geksis
    06.07.2018 17:17
    Reply to  azad

    Esmu braucis ar 3l bmw x3 dīzeli automātu (nezinu cik robu), ja pareizi atceros 2010 vai 2012 gada, (bet varu kļūdīties), bet pāreja no otrā uz trešo bija par daudz par garu.

    Starpcitu, kur tu izrāvi to, ka automātam ir labāks uzrāviens nekā manuālim? Runājot tieši par sērijveida auto, kuri nav īpaši pielāgoti šim mērķim?

    Kriss
    07.07.2018 13:54
    Reply to  geksis

    No kurienes Tu “izrāvi” to, ka x3ajam pāreja no otrā uz trešo ir daudz par garu?

    WRC brauc ar sekvenciālajām kārbām, kas ir pilnīgi cita lieta. Nu un māzās komandiņas brauc ar parasto manuālo, jo nevar atļauties sekvenciālo, tas arī viss. Labs automāts, ikdienas apstākļos būs ātrāks par manuālo.
    Man patīk gan mt, gan at, bet ikdienas auto protams tikai at, vienkārši neredzu jēgu braukt ar lielu auto un pašām pārslēgt pārnesumu, sportiskam auto ok.

    azad
    11.07.2018 17:15
    Reply to  geksis

    Runa iet nevis par uzrāvienu, bet par paātrināšanos. Ja vienādi auto, tikai kārbas atšķirās, tad uzrāviens būs vienāds protams, bet paātrināsies ātrāk automāts. Protams tu vari griest pilnu pulksteni, bet tā tak nedarīsi pie katra krusta:D Automāts paātrinās ātrāk un aiziet plūdeni, robus pārslēdz vienmērīgi. Manuālim tomēr būs jāpaštepselē, ja vēlēsies ātrāk aiziet. Un ja skrietos ar automātu, tad visticamākais manuālis zaudētu uz pārslēgšanās rēķina, jo pārslēdzot robus tu zaudē to sekundes daļu, kamēr automāts tik iet uz priekšu. Nebūs jau atšķirība par korpusu vai vairākiem, bet automāts uzvarēs, tas pie situācijas ja auto būs līdzvērtīgi. Un jā WRC ir sekvenciālās kārbas, lai cik automāts būtu gudrs, cilvēks ir gudrāks. Un braucot ralijā, ja tev kāds līkums ir jāizbrauc ar 3 robu uz 100 piemēram, tad ar sekvenciālo tu to izdari. Ja būtu automāts, tad tas var slēgāties uz priekšu uz atpakaļu un tās jau ir sekundes desmitdaļas, ka sātruma posma laikā var salasīties par sekundēm! Tāpēc pilots pats zin kā vajag labāk, kad vajag var pazāģēt, kad vajag var pārslēgties ātrāk. F1 arī ir sekvenciālās kārbas, agrāk kad nācās taupīt degvielu sacīkstes laikā, tad pilots to taupija ar pārslēgšanos. Kaut kad pastiea robus, kaut kad ātrāk pārslēdzās. Manās acīs… Read more »

    geksis
    11.07.2018 21:34
    Reply to  azad

    Sāksim ar to, ka runa nekur neiet.

    Viss atkarīgs no tā, par kādām distancēm un situācijām mēs runājam.
    Piemēram, pilsētā ar pirmo robu, pie luksofora var jau līdz 50 uzraut un tālāk jau vairs nav svarīgi cik ilgi pārslēgsies uz 3 vai 4, laigan šāda rīcība bākā radīs vakumu un motoram arī tas īpaši nepatiks.
    Ejot uz apdzīšanu (visvairāk to var izjust ar mazlitrāžas auto) ar manuālo ātrāk izdosies pārslēgt zemāku robu lai ātrāk pabeigtu apdzīšanas manevru.
    Un kā jau pieminēji, ar manuālo es pats izvēlos vai vēlos braukt ekonomiski vai agresīvi, nevis dators to dara manā vietā.

    Feģa
    12.07.2018 08:42
    Reply to  geksis

    Ar MT uz katru pārslēgšanos tiek nomesti apgriezi, kamēr AT tur konstantu apgriezienu diapazonu!
    Ja ir DSG kārba, tad ar manuālo kārbu vispār nav iespējams sacensties robu pārslēgšanā, tāds zibenszellis vēl nav piedzimis, kas var apsteigt DSG.

    koenigsegg regera vispār ir variators, Ferrari arī liek divsajūgu AT kārbas un manuāļus vispār vairs netaisa, pie Porshe manuāli var dabūt tikai tad, ja īpaši izlūdzas, lamborghini arī ir atteicies no manuālās kārbas, kāpēc?

    Visi jaudīgo auto ražotāji jau sen ir sapratuši, ka manuālā kārba piestāv tikai lētam nomas auto, kur vajag ietaupīt kapeiku! Īsti vīri tagad brauc ar AT, bet kapeikskaitītāji ar MT.

    geksis
    16.08.2018 22:38
    Reply to  Feģa
    LAN
    04.07.2018 20:10
    Reply to  geksis

    Jā, varēja vienkārši pogas ielikt lai vietu neaizņem, līdzīgi kā Jaguar Ipace.

    Jānis
    03.07.2018 10:53

    “…ļauj novietot riteņus augstāk lokšņu tēraudā…”
    Kur tas ir? Tiešām dīleri nepārlasa tās gūgles tulkotās preses relīzes?!

    03.07.2018 11:00

    Šiem laikam bildītes aptrūkās, varēja vismaz vairāk parādīt kā izskatās. Jautājums ir par resursu, kā tie 1 litra motori uzvedās?

    Kristaps Skutelis
    03.07.2018 11:03
    Reply to  Elvis Meisters

    Pacietība man aptrūkās nevis Fordam bildītes. Te ir vēl :) http://focus.fordpresskits.com

    Minem
    03.07.2018 11:24

    cena?

    Edgars Koronevskis
    03.07.2018 15:25

    esot sliktu ceļu detektors, kā reiz noderētu braucot pa Latvijas ceļiem. Visu laiku būtu pirms-trauksmes režīmā. Tā jau pēc skata glīts, redzēsim kādās cenās.

    Krotow
    04.07.2018 01:33

    Kāds tur ceļu detektors. Iebraucot Latvijā vienkārši iedegsies indikators “Brauc ārā no būvlaukuma!”.

    x
    03.07.2018 19:45

    Kārtējais toyotai, hyundayam, kiaai, mazdai un opelim līdzīgais plastmasas grabulis…

    y
    04.07.2018 08:21
    Reply to  x

    A kam Tu pats esi līdzīgs? Kaimiņam, pašam, vai Sašam?

    x
    04.07.2018 19:08
    Reply to  y

    Es esmu līdzīgs sev. Bet Tu esi līdzīgs savai mātei un man…

    Krotow
    04.07.2018 01:40

    Arī reklāmpalagus tulkojot, der uzmanīties. Gaismas plūsma ap auto aerodinamikas aprakstā lika pasmaidīt. 1.5l un 2.0l EcoBoost ir jauki, tikai erm, dārgi. 1.0l savukārt vairs neder fūres apdzīšanai uz šosejas.

    KKTK
    04.07.2018 08:48

    Un tad tu nopērc jaudīgāko versiju un tā pūš cauri blīvēm :D Jo ford gudrinieki bloku ir noslīpējuši tik plānu ka šķobās sieniņas, nav tur arī pastiprinājumu, un blīvei nav pietiekoša saskares laukuma lai turētu spiedienu. #lielie #gāzēji “#laimīgi”

    y
    04.07.2018 09:17
    Reply to  KKTK

    Tu saki, ka izpūš to “Blīvi”, kas ir starp stūri un sēdekli!? :)

    x
    04.07.2018 19:09
    Reply to  KKTK

    Beidz pīpēt to spaisu vienreiz….

    KKTK
    04.07.2018 20:00
    Reply to  x
    x
    05.07.2018 00:18
    Reply to  KKTK

    Tak, šo problēmu sen jau novēŗs jaunajos modeļos, tā kā vari neuztraukties.
    P.s.
    Ar kkādu “noslīpēšanu”, tam nav nekāda sakara, ir dzinēji ar vel plānākām sieniņām.

    KKTK
    05.07.2018 08:59
    Reply to  x

    Kā novērsa? Šajos modeļos tikai ar metālīgāku blīvi. Jauniem modeļiem cits bloka? Ar pastiprinošām ribām. Citādi būs kā ar veciem Purvciema BMW, ja patīk aukstu motoru max gāzē mīt tā pēc laika bloks šķībs :D

    x
    05.07.2018 14:40
    Reply to  KKTK

    Nezinu, ganjau kaut, ko izdomāja, ja godīgi nekad neesmu pat aci metis uz ford automobīļiem.
    Kas attiecas uz bmw tad, kas tas par murgu ar to bloka šķībumu un auksta motora “gāzēšanu”?

    KKTK
    05.07.2018 15:20
    Reply to  x

    Atkal tu neko nezini, bet komentēt ka citi ko pīpē un “Tak, šo problēmu sen jau novēŗs …” gan vari. Man te apnika. Čau!

    x
    05.07.2018 19:10
    Reply to  KKTK

    Lūdzu precizētu skaidrojumu, bloka saliekšanai “gāzējot” aukstu motoru!
    Kurš Ansis Tev tādas muļķības sastāstija?

    LAN
    04.07.2018 20:12

    Tikai kādēļ nav elektriskās, vai vismaz plug-in versijas?

    Skābene
    05.07.2018 08:20
    Reply to  LAN

    Bija elektriskās versijas, bet neviens nepērk, par tādu naudu!
    Tāpēc štancē tās versijas, kuras pērk!

    LAN
    05.07.2018 11:50
    Reply to  Skābene

    Nepērk jo nav praktisks tas piedāvājums, piemēram elektriskajam fordam niecīgs akumulators un lieljaudas līdzstrāvas lādēšanas iespēja parādījās tikai pagājušajā gadā un arī tikai līdz 50Kw.

    05.07.2018 09:06

    Aizrakstīju, lai atsūta cenu listi, atbildēja “auto būs Latvijā pieejams rudenī.”… wtf? tad kāda jēga preses relīzi publicēt tagad?

    Kristaps Skutelis
    05.07.2018 09:31
    Reply to  Smirnoff

    Lai tu būtu informēts par jauno auto un līdz rudenim nenopirktu nepareizu auto :)

    06.07.2018 10:00

    Varbūt :) Ja tiešām auto vēl nebūs iegādāts, tad līdz rudenim jau būšu aizmirsis par šo… un nedomāju, ka esmu unikāls eksemplārs. Bet nu jā, gan jau ir kāds ar datiem pamatots arguments, kapēc PR iziet tagad, kaut produkts būs pieejams tik pēc ceturkšņa.

    digitalk
    06.07.2018 18:01
    Reply to  Smirnoff

    neuztraucies, tev vēl pāris reizes atgādinās :)

    Reklāma