Smart-ID Latvijā izmanto jau 363 000 lietotāju

5

Pašlaik SK ID Solutions veidoto mobilo lietotni Smart-ID Latvijā lieto aptuveni 364 000 lietotāju, tikmēr kopumā Baltijā Smart-ID aplikāciju izmanto vairāk nekā 885 000 lietotāju.

Kopš Smart-ID mobilās lietotnes darbības sākuma tās lietotāju skaits pieaug katru dienu. Pašlaik aplikācijas unikālo lietotāju skaits pārsniedz 885 tūkstošus lietotāju visā Baltijā – 216 tūkstoši lietotāju Igaunijā, 363 tūkstoši Latvijā un aptuveni 305 tūkstoši Lietuvā. Vidēji dienā Smart-ID izmanto 200 000 cilvēku, kas mēnesī pārsniedz 12 miljonus Smart-ID tiešsaistes darījumus.

“Vairāk nekā trīs ceturtdaļas miljona Smart-ID lietotāju un strauji augošais darījumu skaits parāda, ka cilvēkiem, kas dzīvo Baltijā, patiešām ir vajadzīgs ērts un drošs autentifikācijas risinājumus, kas būtu mobils un pieejams lietotājiem bez maksas. 2017. gada marta beigās mēs nonācām jaunā līmenī – jo tagad ir iespējams reģistrēties Smart-ID SEB bankas un Swedbank filiālēs visās trīs Baltijas valstīs. Šis svarīgais solis tuvākajā nākotnē noteikti palielinās jauno lietotāju skaitu, ” sacīja Liisa Lukina, SK ID Solutions Pievienotās vērtības servisu biznesa attīstības menedžere.

Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs: “Grūti noticēt, ka Smart-ID ir parādījies mūsu dzīvē tikai nedaudz vairāk nekā pirms gada, jo patlaban to lieto jau 363 tūkstoši Swedbank klientu Latvijā. Smart-ID atbalsta cilvēku augošo vēlmi arvien vairāk sekot līdzi savām finansēm un ir droša digitālā atslēga uz cilvēku finanšu saimniecību. Līdz ar to cilvēku rokās ir vēl nebijusi kontrole pār savām finansēm ik uz soļa. Smart-ID nozīme tuvākajā laikā arī vairākkārt pieaugs, ņemot vērā gaidāmās vēl stingrākas prasības kodu kartēm, kas faktiski kļūs par kodu karšu ēras beigām. Jau šobrīd Smart-ID ir jaunā kodu karte, tikai ar nākamo ērtības, digitālās pielāgotības un drošības pakāpi.”

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: “Klienti sagaida no mums risinājumus, kas ļauj tiem jebkurā laikā ērti piekļūt saviem līdzekļiem un ar tiem rīkoties. Smart-ID tāds ir, tādēļ tie, kuri ir pamēģinājuši šo risinājumu, vairs nevēlas atgriezties pie kodu kartēm. Smart-ID nu jau ir kļuvis par primāro un galveno autorizācijas līdzekli mūsu klientiem internetbankas lietošanai. Aizvien vairāk klientu izvēlas ikdienā lietot arī SEB mobilo aplikāciju viedtālruņiem, tādēļ turpināsim audzēt to pakalpojumu skaitu, kas ir pieejami viedierīcēs”.
Arī tiešsaistes pakalpojumu iespējas ar Smart-ID pieaug. Šo tiešsaistes pakalpojumu skaits Baltijas valstīs tagad ir vairāk nekā 50 pakalpojumi un tie pastāvīgi pieaug. Mykoob ir mācību sociālais tīkls, kas tiek izmantots skolās visā Latvijā.

Mykoob valdes loceklis Ģirts Laudaks: “Līdz ar GDPR regulas ieviešanu Eiropā, esam izvērtējuši uzņēmuma politiku attiecībā uz informācijas drošību, un viens no aspektiem ir drošas autorizācijas nodrošināšana. Drošība bieži vien nozīmē upurēt ērtības, pie kurām lietotāji ir pieraduši, tādēļ centāmies rast kompromisa risinājumu, lai nezaudētu ērtības, bet paaugstinātu drošību. Smart-ID, manuprāt, ir risinājums, kas palīdz rast balansu starp drošību un lietotāju ērtību. Ceru, ka nākotnē tas gūs arvien lielāku popularitāti.”

Inovatīvais un ērtais Smart-ID darbojas pēc vienkārša principa: lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play vai App Store savā viedierīcē un identificē sevi elektroniski, izmantojot ID-karti, Mobile-ID vai bankas saiti, vai apmeklējot vietējo SEB Banku vai Swedbank filiāli. Tāpat kā ID-kartes gadījumā Smart-ID prasa izmantot arī PIN1 un PIN2 kodus, kurus lietotājs izveidos tajā pašā lietotnē.

  • Skābene

    Pamatā zviedru banku klienti (SEB, SWED) un galvenokārt tāpēc, ka sāka piespiedu kārtā ierobežot kodu karšu izmantošanu!

    • madarasaule

      Jā, kūtrus cilvēkus piespiest lietot ērtākus un drošākus risinājumus brīžiem var tikai ar varu. Labs piemērs – Jūrmalas caurlaides, kur stulbuma dēļ brīvdienās tiek bloķēta visa Jūrmalas šoseja.

      • GundarsBarons

        Te tiešām var piekrist. Tie kajēni un ļeksusi, kas drūzmējas pie iebraukšanas Jūrmalā pērkot papīra biļetīti ir rēcīgi. Redz, cilvēks spēja nopirkt auto par 100 tūkstošiem, bet nespēj iemācīties aplikāciju. Tas 100% norāda, ka cilvēks džipam un visam pārējam naudu ir nozadzis. Jo ar tik primitīvām smadzenēm, kuras nespēj apgūt pāris pogu nospiešanu, nevar uztaisīt reālu pelnošu biznesu.

      • madarasaule

        Cepums par šo! :D

      • Krotow

        Kurš teica ka pie pļeksusa stūres sēdošā būtne to vāģi ir pirkusi? Varbūt ieguvusi naturālā ceļā?