web analytics

Toyota Latvijā, Igaunijā un Lietuvā vairs netirgos vieglos auto ar dīzeļdzinējiem

Jaunākie raksti

Samsung Galaxy Buds Pro bezvadu austiņu apskats

Gads tikko tikai sācies, bet Samsung bijis jau gana ražens savā jaunizlaisto ierīču apjomā. Jau jūsmoju par Samsung Galaxy...

Nvidia iepriekšējā ceturksnī ieņēmusi 5 miljardus dolāru, neskatoties uz piegādes problēmām

Vēl viens no lielajiem tehnoloģiju gigantiem Nvidia ir paziņojis par saviem 2020. gada ceturtā ceturkšņa finanšu datiem. Par pārsteigumiem...

Pavasarī no Lenovo gaidāms jauns Legion spēļu viedtālrunis

Lenovo jau pēc neilga laika grasās papildināt spēlēm paredzēto viedtālruņu ražotāju mazo pulciņu ar vēl vienu Legion zīmola viedtālruni....

“Volkswagen ID.Buzz” konceptauto nākotnē kļūs par pirmo koncerna pilnībā autonomi braucošo auto

"Volkswagen ID.Buzz" koncepts pirmoreiz tika demonstrēts vēl 2017. gadā, bet nu autoražotājs paziņojis, ka elektriskais pasažieru busiņš ražošanā nonāks...

200 000 budistu pulcējas “Zoom”, lai virtuāli sekotu līdzi savu nozīmīgāko svētku norisei

Pandēmijas dēļ šobrīd stingri jāierobežo visi publiskie pasākumi, izņēmums nav arī budistu vieni no nozīmīgākajiem svētkiem Makha Bucha diena,...

Jau sākot ar šī gada maiju, Toyota Latvijā, Igaunijā un Lietuvā pārtrauks vieglo automobiļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem pārdošanu. Tai pat laikā Toyota turpinās hibrīdauto un arī benzīna dzinēju auto tirdzniecību.

2017. gads Toyota iezīmēja pagrieziena punktu Baltijā, jo pagājušajā gadā pirmo reizi šajā reģionā tika pārdots vairāk hibrīdauto nekā automobiļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem. Latvijā, Igaunijā un Lietuvā pēdējo gadu laikā pircēju interese par dīzeļdegvielas dzinēju auto iegādi ievērojami samazinājusies. Vienlaikus būtiski audzis pieprasījums pēc hibrīdauto, kas patērē mazāk degvielas un ir draudzīgāki videi. Pircēju izvēli par labu hibrīdauto sekmējis arī Toyota hibrīdauto plašais piedāvājums un cilvēku zināšanas par hibrīdtehnoloģijām.

Saskaņā ar Osvaldo Valentini, Toyota Baltic AS ģenerāldirektora, teikto hibrīdauto pieaugošā popularitāte noteikusi Toyota revolucionāro lēmumu pārtraukt ražot vieglos automobiļus ar dīzeļdegvielas dzinējiem: „Būt hibrīdauto īpašnieku ir ērti. Tāpēc cilvēki aizvien biežāk parastā modeļa vietā izvēlas hibrīdu – tam ir automātiska pārslēgšanās no benzīna dzinēja uz elektromotoru, tas ir uzticams un kluss. Toyota hibrīdauto nav jāuzlādē, tiem ir zemas apkopes izmaksas un augsta tālākpārdošanas vērtība. Tāpēc maz ticams, ka cilvēks, kurš izmēģinājis hibrīdauto, atgriezīsies pie parastā modeļa. Tieši tas bijis pamatā arī Toyota hibrīdauto pārdošanas apjomu pieaugumam.”

Interese par vieglajiem auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem ik gadu samazinās. 2011. gadā no Toyota vieglajiem auto, kas tika pārdoti Baltijas tirgū, hibrīdi bija tikai 3%, savukārt 39% bija auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem un 58% – auto ar benzīna dzinējiem. Pagājušogad no visiem šajā reģionā pārdotajiem automobiļiem hibrīdauto veidoja jau 27%, savukārt auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem 20% un benzīna dzinēja auto – 53% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

Latvijā 2017. gadā pirmoreiz tika pārdots vairāk jaunu Toyota hibrīdauto nekā modeļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem, hibrīdmodeļiem veidojot gandrīz 27% no visiem modeļiem. Pircēju vidū populārākie Toyota modeļi bija RAV4 Hybrid, Yaris Hybrid un Auris Hybrid ar attiecīgi 55%, 43% un 38% pārdošanas apjomu. Igaunijā hibrīdauto pērn veidoja 22% no kopējiem pārdošanas apjomiem. Savukārt Lietuvā 2017. gadā hibrīdauto priekšroku deva vēl vairāk cilvēku, proti, gandrīz 35%, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā to pircēju, kas iegādājās dīzeļdegvielas dzinēja versiju. Tieši Lietuva Baltijas valstu vidū izceļas ar dīzeļdegvielas dzinēju auto pārdošanas straujāko kritumu un hibrīdauto pārdošanas apjomu lielāko pieaugumu.

No 2018. gada Toyota modeļi Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Avensis un RAV4 ir pieejami tikai benzīna dzinēja un hibrīdauto versijā. Savukārt modeļi Prius, Prius+ un Prius Plug-in tiek pārdoti tikai hibrīdauto versijā.

„Toyota ir pionieris hibrīdauto tehnoloģiju jomā jau vairāk nekā 20 gadu garumā, un mūsu klienti ir veicinājuši ilgtspējīgas autovadīšanas pieredzes nostiprināšanos visā pasaulē. Jau vairāk nekā 11 miljonu cilvēku visā pasaulē ir izvēlējušies tieši Toyota hibrīdauto. Un, jo vairāk cilvēku dod priekšroku hibrīdiem, jo zemākas ir auto radītās emisijas un lielāks pamats runāt par reālu attieksmes maiņu,” uzsver Valentini.

Toyota ik gadu Eiropā samazina savu dīzeļdegvielas dzinēju auto piedāvājumu. Eiropā kopumā hibrīdauto šobrīd veido 40% no kopējiem auto pārdošanas apjomiem, savukārt dīzeļdegvielas auto tirgus daļa samazinājusies līdz 10%. Piemēram, jaunajam Toyota C-HR krosoveram, ko sāka piedāvāt 2016. gadā, dīzeļdegvielas dzinēja versija pat netika izstrādāta, un gandrīz 80% visu Eiropā pārdoto Toyota C-HR ir hibrīdauto.

27 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
27 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Toyota jau visu laiku klārēja, ka ir pieņēmusi lēmumu atteikties no dīzeļiem, jo neredz iespējas uzlabot veco dīzeļu tehnoloģiju, lai tā atbilstu visām mūsdienu eko prasībām un nebūtu pārmērīgi dārga un čakarīga lietošanā. Beidzot uzlika punktu uz i.

Skābene

Tomēr jāsaka, ka raksts ir mazliet melīgs, jo vieglo automobiļu kategorijā ietilpst arī Vacais labais toyotas dižpārdoklis – Kruzaks. To joprojām tirgos ar 2,8 litru dīzeļa motoru!
Virsrakstā bija jāraksta, ka vieglos un parketniekus turpmāk aprīkos ar benzīna vai hibrīda agregātiem, bet īsti vīri turpinās braukt ar dīzeļa motoru darbinātos džipos un tad vēl celtnieki un citi strādnieki brauks ar dīzeļa busiņiem.

x

protams, ka būs pārejas posms. uzliks dīzeļkruzakam nodokli 3-5x pret tagadējo un lūdzu, lai brigadieris braukā. pāris gadu laikā domāšana kļūs elastīgāka un pirks alternatīvas. bet tur, kur nekādi citādi nevar iztikt, maksās un brauks ar to pašu dīzeli.

Skābene

Manuprāt dalīt dīzeļos vai benzīnos nav īsti pareizi. Ar ko benzīns ir labāks par dīzeli, ja to benzīnu tērē 2x vairāk kā dīzeli? Jo lielāks patēriņš, jo lielāka CO emisija un kaitīgāk dabai. Arī elektro auto nav nekāds draudzīgais, kamēr elektrību ražo no Igauņu brūnoglēm un vecos akumulatorus izmet kur pagadās. Nodoklis būtu jārēķina no pilna cikla, ieskaitot ražošanu un pārstrādi, kā arī patēriņu un jāliek iekšā degvielas cenā. Kurš vairāk brauc un bendē dabu, tas arī vairāk maksā. Nu kaut kā tā. Latvijā jau bija mēģinājums ieviest nodokli pēc CO emisijas apmēra, bet tak noprotestēja, jo redz jaunie auto… Read more »

x

oi, to nodokli var rēķināt visai sarežģītos veidos un beigās tāpat kāds jutīsies apdalīts.
man grūti spriest kvalificēti, bet ja benzīns sadeg daudz pilnīgāk, kā dīzelis, tad nodokļa piesārņojuma daļai benzīnam jābūt mazākai. dīzelim ir kvēpi un tur tad tuvojoties max augšējai kvēpu izmešu robežai, arī butu jāceļ nodoklis.
un visiem TL, ieskaitot elektro – būtu jāmaksā par nobraukumu, tas ir tas, kas nodilst no riepām un izsijājas gaisā, kuru mēs visi elpojam.
tas tā vienkāršoti.

Uldis M.

Sava taisnība tev ir… Vienīgi, dīzelim laikam bez CO2 bija kaut kādas vēl sliktās vielas izmešos, kas benzīnam nebija. Savulaik dīzeļiem bija speciāla AdBlue viela izmešu samazināšanai, bet kaut kā par to pēdējos gados nav dzirdēts ka tiktu uzstādīta jaunajos vieglajos dīzeļauto. Laikam tikai Fūrēs… Nu elektro auto akumulatorus neviens tā vienkārši nemet grāvmalē… nav vēl īsti ko mest, un pat ja būtu, nodošanas punktā par to noteikti kaut ko samaksātu. Elektro auto dzīves cikls varbūt arī nav tik super “zaļš” taču liels pluss ir tas ka tas ikdienā neindē pilsētas iedzīvotājus ar saviem izmešiem. Ceļa nodoklis degvielas cenā ir… Read more »

N

AdBlue joprojām tiek uzstādīts vieglajos auto un tas ir NOx samazināšanai nevis CO2

Uldis M.

es jau neteicu ka tieši CO2. Teicu izmešu… Bet paldies par labojumu.

N

Bet pieņēma taču – no nākamā gada visiem auto, kas reģistrēti sākot ar 2009. 1.janvāri, ekspluatācijas nodoklis rēķināsies pēc CO emisiju apmēra.

Kristaps Skutelis

Hmm, ir saite uz šo un kaut kāds kalkulators?

N

Nepievienojās links, bet iekš CSDD lapas ir info. Pameklē pēc ekspluatācijas nodokļa kalkulators.

wils

Autorizētiem lietotājiem – https://e.csdd.lv/nodkalc/

wils

Visa lauksaimniecības tehnika rij pārsvarā tik dīzeli.

Šis

Gandrīz visa jaunā traktortehnika ir aprīkota ar AdBlue sistēmu, ja neskaita mazos tarkšķus līdz 90zs. Tāpat arī džipiem ar 3.0 un lielākiem dīzeļiem ir uzstādīta AdBlue sistēma.

Kristaps Skutelis

Tādu nu šo relīzi atsūtīja. Es uzreiz arī pārprasīju kas notiek ar Land Cruiser un Hilux un saņēmu atbildi, ka tie vēl būs pieejami arī ar dīzeļdzinējiem. Acīmredzot, Toyota tos uzskata par apvidus auto nevis vieglajiem.

x

nu bet tie arī nav vieglie, tas ir acīmredzami. tas, ka kāds tos izmanto kā vieglos, neko nemaina.

As

Haha,Cruiser nav vieglais,bet smagais? Tie vispār ir benzīna versijas vai hibrīdi?

Un NOx un CO2 rādītāji patiešām būtu tie, pēc kuriem jārēķina nodokļi,nevis motora tilpums! Neredzu neko sliktu,ja sapuvis kūpošs audi vai bmw maksātu nodokļos vairāk kā kautkāds kautkāds prius vai hibrīda bentley! Var,protams,nodalīt vēsturiskos auto,piem vecu,kūpošu VAZ,kas ir labi saglabāts,bet tas ir izņēmums

Jezups Zegna

Viss jau būtu labi, ja to hibrīdu patēriņš būtu mazāks vai vismaz vienāds ar dīzeļiem. Toyota nekad nav bijusi spēcīga dīzeļu pasaulē, tāpēc arī tādi populistiski paziņojumi. Dīzeļi tik ātri nepazudīs, bet tur balda franči un vācieši. Un vēl ir jautājums kādu ļaunumu nodara un nodarīs tās batarejas.

x

hibrīdi un elektroauto domāti, lai auto koncentrēšanās vietās – piem. pilsētās – samazinātu izmešu koncentrāciju, nevis lai samazinātu īpašnieka izmaksas. tas, ka kādā no ekspluatācijas posmiem izdevumi samazinās, ir uzskatāms par sakritību un tīro laimestu – use while it lasts, tāpat kā sab. tr. joslu izmantošana.

Artis Ābols

Figņa! Neko tie hibrīdi nevar. Sapratu ja hibrīds spētu izbraukt Valdemāra ielas sastrēgumu no Bruņinieku ielas līdz Vantiniekam, neieslēdzot iekšdedzes dzinēju, vienlaikus sildot vai dzesējot salonu, lādējot telefonu un darbinot logu slauķus.

Bet hibrīds jau paredzēts ir tam, lai lielajās pilsētās nebūtu jāmaksā sastrēguma nodoklis, kas mēdz būt paliels un maksājams par dienu. Tīri uz akumulatora tie paši Lexus gan jau 50m tik spēj nobraukt.

Londonā laikam gribēja 25 mārciņas dienā. Nezinu gan vai pieņēma.

x

50m?!? tā ir hiperbola?
pat ja domāti 50km, nu, tas ir vidēja rīdzinieka ikdienas vajadzības par 90% nosedzošs cipars.

tas, ja runājam par tīri elektro. hibrīdi gan laikam ir efektīvākii, kombinējot abus režīmus. un tā kā tieši sastrēgumos iekšdedzes dzinējs darbojas visneefktīvāk, tad sēdēšana sastrēgumos elektro režīmā ir aplam laba lieta, lai to neizmantotu.

REALAIS

Londonā ar veciem dīzeļiem/benzīniem ( šobrīd zem EURO4, ar laiku cels uz augšu) iebraucot īpašajā centra zonā ir 10£ dienā plus vēl 11,50£ sastrēguma nodoklis dienā.

Skābene

50 metri ir ļoti pesimistiski! :) Bet ja baterijas ir tukšas, tad protmas tas ir iepsējams. Kaut gan vēl jau ir start stop sistēma, kas benzīna motoru slāpē nost, kad stāvi sastrēgumā. Man tādā riktīgā korķī (kad 3 km brauc 40-50 min) parasti patēriņu rāda ap 3,5 litriem. Vecajai benzīna kapsētai tur parasti rādīja patēriņu pāri par 25 litriem! Tā kā izmešu ziņā hibrīds pilsētā noteikti ir pateicīgās un Valdemāra ielas iedzīvotāji noteikti pamanītu atšķirību, ja no ielām pazustu tīrasiņu dīzeļi un benzīnnieki, jo logus un palodzes vajadzētu mazgāt stipri retāk.

Skābene

Man gan vairāk interesē, kas notiktu ar hibrīda Kruzaku, ja ar viņu šturmētu braslu. Vai nebūtu tā, ka visas tuvumā esošās zivis pēc tam peldētu ar vēderiem uz augšu! :D

Uldis M.

Kamēr mēs te cepamies par Euro 6 normām, ir vēl gana daudz tiešām lielu valstu kur degvielas cenas ir salīdzinoši zemas un visi brauc ar ko grib un kā grib…

LAN

Vajag piedāvāt normālus elektro auto, nevis pļurkstēt, ka plug-in hibrīdi nav jālādē.

Krotow

Rapša subsīdiju slaucēji beidzot būs spiesti atsākt audzēt pārtiku.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: