Kursors izmēģina BMW X3 M40i

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

63

Mūsu platuma grādos viens no populārākajiem jaunajiem premium SUV ir BMW X5. Ikdienā to varam redzēt praktiski visās paaudzēs un mazliet mazākais brālis X3 ir atstāts pabērna statusā. Iemesli ir pavisam skaidri, iepriekšējo paaudžu X3 nevarēja dižoties ar pašu labāko dizainu un patērētāji bija gatavi piemaksāt par izmēru lielāku auto. Mārketings mājas darbu ir izdarījis un regulārās dīlera piedāvātās X5 akcijas nospieda X3 izvēli burtiski uz ceļiem. Tam nu ir laiks mainīties. Turpinām aktīvi iesākto SUV izmēģinājumu sesiju ar aktuālo BMW X3.

Vēstures grāmata

Pirmās paaudzes X3 kompaktais SUV konveijeru pameta 2003. gadā un septiņu gadu laikā piedzīvoja vienu atjauninājumu. Atšķirībā no lielas daļas konkurentu, X3 bija pieejams kā ar maziem un ekonomiskiem dzinējiem, tā arī ar rijīgu 282 Zs dzinēju. Tā sacīt, katrai gaumei pa versijai.

Reklāma

No 2011. gada iznāca pirmais F paaudzes BMW, kurš, kā gadījies, kā ne, bija tieši X3 un iegādāties mazo SUV varēja kā ar 141 Zs dzinēju, tā arī versijās virs 300 Zs. Auto iemantoja lielu popularitāti un atkal gandrīz septiņus gadus bija pieejams iegādei visā pasaulē.

Pagājušā gada nogalē konveijeru pameta pavisam svaigais G paaudzes X3 un no šī gada varam to iegādāties arī pie mums. Kaut, atšķirībā no F paaudzes, X3 nav pirmais G paaudzes pārstāvis, tomēr, koda nosaukums izvēlēts ļoti zīmīgi – G01, kas liecina par ražotāja attieksmi pret šo auto. Modeļi ir dažādi, bet par to parunāsim zemāk.

Tehniskie parametri

Kaut dzinēju klāsts nav dižs, faktiski pieejamība atkal ir katra gaumei, trīs benzīna un divi dīzeļa dzinēji.

Benzīna dzinēji:

X3 xDrive 20i X3 xDrive 30i X3 M40i xDrive
184 Zs (290 Nm) 252 Zs (350 Nm) 360 Zs (500 Nm)
8 pakāpju automātiskā

 

Dīzeļdzinēji:

X3 xDrive 20d X3 xDrive 30d
190 Zs (400 Nm) 265 Zs (620 Nm)
8 pakāpju automātiskā

 

Vismaz pagaidām ziemeļvalstu reģionā X3 būs pieejams tikai xDrive, proti, pilniedziņas izpildījumā, bet noteiktos tirgos 20i benzīna versiju var dabūt arī ar vienas ass piedziņu. Manuālās kārbas arī vismaz pagaidām nav, bet paskatīsimies, kas notiks tuvāk šī gada nogalei. Esmu pārliecināts, ka tiksim kā pie manuālās kārbas, tā arī pie vienas velkošās ass piedāvājuma. OK, par pēdējo neesmu tik pārliecināts, jo xDrive sistēma mūsu tirgum ir gandrīz kā uzspiests minimums. Auto aprīkojumā ir gan adaptīvais kruīzs, gan LED dienas gaismas, gan adaptīvie starmeši, gan arī visi drošības asistenti.

Interjers ir “top notch”

Ja liela daļa ražotāju tomēr cenšas auto modeļu klasēs atstāt redzamas un jūtamas atšķirības, BMW ietur visu gandrīz identisku. Ja pats teikums skan garlaicīgi, dzīvē tā nebūt nav. Tieši pretēji, jo tas parāda BMW vēlmi iedot maksimālo katrā modelī. Tas pats ir noticis arī ar X3, auto interjers ir iekārtots tieši tāpat kā aktuālajos piektās un septītās sērijas modeļos. Atšķirības ir minimālas. Tomēr, neuztraucies, BMW neļaus Tev aizmirst, ka atrodies X sērijas auto, jo šis burts ir izcelts ļoti daudz vietās.

Visādi citādi pircēji tiek pie ļoti kvalitatīvi iekārtota interjera un visa modernākā aprīkojuma. Nebūsiet apdalīti ne ar žestu vadības info-izklaides sistēmu, kura tagad izskatās vēl labāk un arī skārienjūtīga, ne ar viedo auto pulti, šķidro kristālu spidometru, kurš atkarībā no braukšanas režīma pilnībā izmainās; netrūkst arī skārienjūtīgas klimata vadības sistēmas ar gaisa jonizēšanu, sēdekļu apsildes priekšā un aizmugurē. Ventilācija un masāža palīdzēs veikt lielus attālumus, labas mūzikas pavadījums ar Apple CarPlay un Google Auto dod prieku ausīm, bezvadu lādēšana dos prieku jaunajiem iPhone un patiesi kvalitatīva 360 grādu kamera, kura gan nepaslēpjas zem BMW zīmes un slapjdraņķī ātri vien neko vairs nerāda, neļaus nekur ieskriet atpakaļgaitā. Sensori to neļaus, ja arī ļoti gribēsi.

Izmēģinām pašu karstāko versiju

O, jā! Uz jaunā X3 prezentāciju biju vēl pagājušogad, proti, novembra sākumā, un tā arī līdz izmēģinājumam netiku. Pieejamā divu litru dīzeļa versija, šķiet, vienkārši neuzrunāja pietiekami spēcīgi, lai izbrīvētu pāris dienas saspringtajā gada noslēguma grafikā. Tā tas palika līdz brīdim, kad ieraudzīju M40i – uzreiz kalendārā parādījās pāris brīvas dienas starp Ziemassvētkiem un jauno gadu. Liekulība, vai ne?

Pirmais iespaids ir ļoti svarīgs un X3 ir parūpējies, lai tas būtu īpaši spilgts. Izteiksmīgie riteņu diski, sportiskais dizains un reti fantastiskā auksta dzinēja iedarbināšanas skaņa uzdzen patīkamas skudriņas. Ātrāk gribas lekt iekšā mašīnā un doties tālēs zilajās. Atvainojos, pelēkajās.

Runājot par sportisku izplūdes sistēmu, atceros vienu vasaras izmēģinājumu. Uz pāris stundām man bija iespēja tikt pie MINI Cooper S kabrioleta jaudīgākajā John Cooper Works versijā ar Akrapovich izplūdes sistēmu, kurai ar speciālas bezvadu pogas palīdzību varēja atvērt vai aizvērt vārstu, padarot sistēmu skaļāku vai, tieši pretēji, klusāku. Tas auto bija tik skaļš, tik izteikti “šaudījās” bremzējot un piesaistīja apkārtējo cilvēku neviltotu uzmanību, ka man vienu brīdi pat palika kauns, jo sajutos nepieaudzis. Savukārt BMW M sērijas auto šāds troksnis ir pat piedienīgs, turklāt tas ir SUV, nevis MINI bez jumta. X3 ir labi atradis balansu trobelim un komfortam, auto nav kaitinoši skaļš un nav nepienācīgi kluss, lai pamatotu M burta esamību uz bagāžnieka vāka.

Kaut nevienā bukletā tas īsti nav minēts, ir pavisam skaidrs, ka X3 M40i ir paredzēts asfaltētiem ceļiem. Lielie riteņu diski un auto augstums to tikai apstiprina.

Un uz asfalta auto uzvedas ideāli, tas ir stingrs, bet tajā pašā laikā ļoti komfortabls. Ja pirmajos brīžos šķiet, ka pa Latvijas ceļiem nebūs viegli, tad ātri vien šī doma tevi pamet. OK, milzīgi ceļu ielāpi un bedrainas ielas nav pati patīkamākā vieta arī šim auto, tur vajadzētu kārtīgu SUV uz baloniem (augstām riepām) un gaisa piekares, lai komfortā slīdētu pa jebkuru ceļa segumu. X3 tāds nav. X3 spekulē uz balansa starp komfortablu, tomēr sportisku šasiju. Tas tomēr ir M.

Liels ātrums šim auto ir nieks, tas rada šāda izmēra auto netipiski stabilu sajūtu, tomēr pirmās stundas gribas braukt lēni un pie katras mazākās iespējas strauji paātrināties, un tad atkal samazināt ātrumu. Izplūdes toņa pavadījumā varētu pavadīt visu mūžu.

Grants ceļi un sakņu pilni meža ceļi nav īstā vieta X3, auto tā vien lūdzas, lai ātrāk tiktu pamests šis vājprāts, jo uz lieliem izvirzījumiem un saknēm auto piekari pamatīgi “izsit”. Tomēr xDrive sistēma sevi pierāda vislabākajā ziņā, un mīksts, slidens un ar lapām segts ceļš ir nieks, kāpumi un kritumi vēl lielāks nieks, tur auto jūtas kā mājās. Atliek vien secināt, ka klasisks bezceļš nekad nekļūs par X3 iemīļotu vietu, tomēr mežā, pirms dubļaina kāpuma vai sniegotas ielejas tas Jūs nekad neatstās.

To, ka šādam auto degvielas patēriņš ir mazsvarīgs faktors, šķiet, teiks tikai Emirātos. Tam ir nozīme. Un šeit ir pats pārsteidzošākais: tuvu divu tonnu smagam, 360 zirgspēku jaudīgam auto vidējais degvielas patēriņš turas 12 litru apmērā. Tas ir atzīstams rezutāts!

Kaut arī X3 var komplektēt ar pilota palīdzības asistentiem, kuri palīdzēs noturēties joslā, palīdzēs stūrēt un asistēt, ja mana nogurumu, man pašam neskaidru iemeslu dēļ es pēc šī visa netiecos, un pieķēru sevi, ka īsti pat neizmēģināju asistējošās sistēmas. Vēlme braukt un kontrolēt katru auto kustību pašam tikai liecina, ka auto ir uzbūvēts ar ļoti pareizu domu.

Cenu politika

BMW pēdējos gados ir palicis dārgāks, lētāki paliek tikai bitkoini. Ja gribi iegūt īpašumā G01 X3, rēķinies ar vismaz 44 tūkstošiem EUR par benzīna versiju un 47 tūkstošiem par dīzeļa versiju. Izmēģinātais M40i maksā, sākot ar fantastiskiem 64 tūkstošiem, un par ekstra vēlmēm vēl būs vēl jāpiemaksā. Kaut M40i versija uzreiz jau ir diezgan bagātīgi aprīkota, papildus 20 tūkstošus aprīkojumā salasīt ir tīrais nieks. Tieši tā arī ir konkrētajā gadījumā: par komforta pakotni un Harman Kardon mūziku, navigāciju un parkošanās asistentu ir jāpiemaksā četri tūkstoši, inovāciju pakotni, kura dod skaisto atslēgu ar displeju, tālo gaismu asistentu, braukšanas asistentu, žestu vadību, vēl četri tūkstoši. Foršajiem sēdekļiem ar Vernasca ādu un elektrisko regulāciju, apsildi un ventilāciju vēl divi ar pusi tūkstoši un tā varam turpināt. Par šādas komplektācijas X3 M40i nāksies šķirties no nieka 86 tūkstošiem EUR. Gandrīz tikpat, cik maksāja F sērijas M5. Labi, M40i nav ikdienišķa versija un paaugstinātā cena ir saprotama. Gandrīz.

Secinājumi

Ja mēs atgriežamies pie relatīvi augstās cenas, tad pirmajā momentā šķiet, ka tad jau ir vērts padomāt par konkurentu no Itālijas ar 510 Zs, tā vienu brīdi pat šķiet loģiskāka izvēle. Ok, loģiskāka nav pareizs vārds, ar itāļiem nekas un nekad nevar būt loģisks. Saprātīgāka izvēle. M40i ir būvēts, lai parādītu, ka kompaktais SUV var būt ne tikai labs ikdienas kompanjons ar komfortablu gaitu, bet arī ļoti jautrs un dinamisks biedrs emocināli grūtākām dienām. Nav pārliecības, ka Stelvio tiktu galā ar komforta daļu, un itāļi vismaz pagaidām nav spējuši sasniegt atbilstošu kvalitātes līmeni, bet to mēs pārbaudīsim pavisam drīz. Audi SQ5 ir laba alternatīva riņķu faniem, bet, tomēr, kamēr Audi netiks galā ar Q sērijas tehniskajām likstām un sliktajām atsauksmēm, es baidos kādam šo auto rekomendēt. X3 izskatās pārliecinoši savā pozīcijā.

Uzcītīgākie lasītāji noteikti ir pamanījuši, ka neesmu liels SUV fans, manai sirdij tuvāki ir zemi, skaļi un mazliet nepraktiski auto. Šogad ir pienācis laiks mainīt vienu ģimenes auto un X3 M40i man tik ļoti sajauca galvu, ka tagad izskatu arī SUV iegādes iespējas. Šis auto ir izcils piemērs teicienam “neskati vīru no cepures”, proti, rezervējot izmēģinājuma braucienu ar dinamisko dažāda seguma pārstāvi, padomāju, ka M40i ir tikai zīmēšanās versija, lai parādītu platformas un ražotāja iespējas. Tā nav – BMW, radot šo speciālo versiju, ir tik ļoti precīzi trāpījis desmitniekā, ka precīzāk nemaz nav iespējams.

Auto izskatās lieliski, brauc lieliski, skan lieliski, dod lieliskas sajūtas ik katru brīdi, kad atrodies kaut tā tuvumā – tas ir tieši tāds BMW, kādam BMW ir jābūt. Skaists, stingrs un pārliecinošs. Esmu izbraucis ar, iespējams, labāko auto pasaulē. Ko lai es tagad iesāku?

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
63 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Kartupelis3
25.01.2018 10:04

Zinu, ka mana čīkstēšana nav necik orģināla, bet tomēr… 86k… gan jau auto labs utt, bet tomēr – cik dārgam jābūt tavam laikam un biezam makam, lai attaisnotu mikroskoposkās komforta atšķirības un papildus čakaru ar servisiem attiecībā pret kaut 10gada X5, kas ir 4-5x lētāks..
Kā jūs uzskatiet cik būtu optimālā un max pieļaujamā attiecība starp auto cenu un taviem piem gada ienākumiem? Un tie visi, kas te pa 100k gadā pelna.. tiešām tā ir jēdzīgākā lietiņa kur nogrūst piķi? No autora sapratu – vismaz “gandrīz” .
Vēlreiz ļoti atvainojos par savu nabadzību un neorģinalitāti..

Kristaps Skutelis
25.01.2018 10:23
Reply to  Kartupelis3

Mhm, šāda čīkstēšana nav dikti oriģināla. Tā vietā labāk būtu domājuši ko un kā strādāt, lai šādus auto varētu atļauties brīvi iegādāties arī paši :) Pieminēšu tikai to, ka cilvēks, kas var atļauties iegādāties jaunu premium klases auto diez vai meklēs vecākus auto tikai tāpēc, ka tie ir lētāki. Ja gribas un var nopirkt jaunu, tad jaunu arī pirks. Tiesa, kā jau Māris apskata sākumā rakstīja – visdrīzāk šādā cenu kategorijā pirkts tiks X5. Vairāk pačota.

Kartupelis3
25.01.2018 10:50

vēl neorģinālāk teikt, ka čīkstēšana nav orģināla, ja es pats jau teicu, ka tā nav orģināla :)

Skābene
25.01.2018 11:24
Reply to  Kartupelis3

Čīkstēt ir nevietā, jo LV visi tāpat izvēlas mazlietotus auto no vācijas un jau par krietni zemāku cenu! Bet vācieši lai nemaz nemēģina pirkt plikās versijas, lai ņem pašas pilnākās un tad jau pēc 5 gadi ved uz LV.

Kartupelis3
25.01.2018 11:59
Reply to  Skābene

Lūdzu tad 5.gadu vecu auto apskatus studijā! :)

Critical Thinker
25.01.2018 13:35
Reply to  Kartupelis3

nu bet ir tak – meklē 5 gadu vēsturē. arī šis ir domāts vairāk lasīšanai pēc 5 gadiem :)

Kartupelis3
25.01.2018 13:49

tā arī ir – vecākais raksts ir tieši par tad jauno X3 , kas šobrīd ar saviem 20+k cenu LV ir kaut cik saprotama (ne-kosmisksa) vai pat laba izvēle :)
https://kursors.lv/2014/02/06/prezentets-jaunais-bmw-x3/

x
25.01.2018 10:54

man šķiet, ka x5 > x3 ir tāda postpadomju teritorijas domāšana, vācietis nopirks tās pašas cenu kategorijas auto (par kura cenu visi tāpat ir informēti) , bet kas ēd par litru mazāk un ir par 20cm īsāks, lai nav jāpārbūvē vārti pa kuriem jāiebrauc pagriezienā.

Skābene
25.01.2018 11:26
Reply to  x

X3 visos testos sevi ir pierādījis kā daudz uzticamāku par X5 un ekspluatācijā lētāku auto. X3 Latvijas apstākļos ir ļoti racionāla izvēle!

Maris Gaugers
25.01.2018 10:29
Reply to  Kartupelis3

Šo var sarēķināt diezgan precīzi, izmantojot Rietumeiropā pieņemtas vadlīnijas.
Pieņemts, ka par auto līzingu nevajadzētu maksāt vairāk kā 25% algas, jo jāņem vērā ir apdrošināšana, uzturēšana.Pulkstenim ir jābūt algas apmērā.
Fakts ir viens, ka šādu auto ņem operatīvajā līzingā arī turīgi cilvēki, vidējais maksājums par šādu auto ir ap 800EUR. Tātad jāpelna būtu 3200EUR :)
Apdrošināšanas šādam auto būs savi 200EUR mēnesī un degvielai pie aptuvenā nobraukuma 20k gadā vēl 250EUR.Tātad sadalot vidēji apkopes uz līzinga gadiem, auto mēnesī izmaksās ne mazāk kā 1300EUR.

Tātad, šāds auto īpašnieks pelna ne zem 3200EUR un uz rokas nēsā Omega Speedmaster

GGrs
25.01.2018 10:33
Reply to  Maris Gaugers

Kāda velna pēc ir jāizdod 1/4 daļa savas algas auto kredīta segšanai – tas ir tikai auto – līdzeklis kā pārvietot savu dibenu no punkta A uz punktu B.
comment image

Maris Gaugers
25.01.2018 10:38
Reply to  GGrs

Ja Tu uzdod šādu jautājumu, tad, iespējams, neesi ar auto uz Tu. Man auto ir kas vairāk par pārvietošanās līdzeklis, tā ir sirdslieta. Tāpēc par visiem saviem transporta līdzekļiem tērēju pat stipri vairāk par 25% algas.

Kartupelis3
25.01.2018 10:49
Reply to  Maris Gaugers

man liekas, ja ir nauda, auto sirdslieta un bmw diagnoze – pat tad labāk paņemt tiešām interesantu auto, nevis vnk dārgu.. kaut to pašu x5 ar 5.0 dzinēju, e46 M3 utt.. vai tiešām cilvēks, kam auto ir sirdslieta pirks šādu x3?

Maris Gaugers
25.01.2018 10:57
Reply to  Kartupelis3

Mana atbilde ir jā. X5 man ir pa lielu un nav nepieciešams (ir 2 bērni), bet SUV ikdienā ir forši. X3 M40i ir vienkārši ahujennais auto, tiešām labākais ar ko esmu braucis ļoti ilgā laikā un braucis esmu ar daudz auto. Nākamais apskats būs par jauno Megane RS, tas mani arī vienkārši nogalināja pozitīvā ziņā. Tātad mana formula ir X3 ikdienai, Megane RS track day vai melnajām dienām

Kartupelis3
25.01.2018 11:36
Reply to  Maris Gaugers

Es saprotu, ka cilvēki visp jau pirks tāpēc, lab, precizēšu jautājumu – vai ir SAPRĀTĪGI pirkt šādu, tērējot vairāk kā kaut tos pašus 25% no algas, pat ja cilvēkam ir minētā diagnoze (patīk auto, bmw utt), ja ir pieejamas daudz lētākās aletrnatīvas kas apmierina minēto kritēriju?
Respektīvi vai auto (vispār un konkrētais) ir tiešām tik nenormāli labs, lai pakļautu sevi un ģimeni finansiālam riskam, un ietu vēl tālāk aiz 25%? kas viņam tik neaizvietojams salīdzinot ar (konkrētā gadījumā pat radikāli) lētākām alternatīvām?

Piebildīšu, ka kā koncepcija man x3 ar liekas sakarīga, tāpat kā M2 over M4 over M6 over M5, it sevišķi, ņemot vērā, ka X3 nu jau šķiet praktiski vecā x5 izmēros.

Grix
26.01.2018 14:29
Reply to  Kartupelis3

Tici man, X3 tiešām ir viens no labākajiem SUV uz doto brīdi – kamēr nav atjaunināts X5. Par to ikviens var pārliecināties testa braucienā. Un es zinu ko saku, jo esmu testējis daudz un dikti un pats ikdienā pārvietojos ar jaunu SUV.

Kartupelis3
26.01.2018 15:25
Reply to  Grix

es noteikti ticu, ka X3 ir riktīgi labs dampis. Vienīgais negatīvais esmu lūdzis to nesaukt par ekoauto :)
Man tīri ziķārīgi vnk interesē kas šos auto pērk. Ja tie ir cilvēki, kas to var atļauties – super. Man tiešām prieks. Ja auto sāk pārsniegt piem to 25% ieņēmumu robežu, tad es vnk jautāju – vai tas ir tā vērts?

Skābene
25.01.2018 11:30
Reply to  Kartupelis3

X5 ar populāro 3 litru dīzeli ir lēnāks kā x3 ar to pašu bīdeli!
X5 uzturēšanā ir dārgāks kā x3.
Tātad, Latvietis praktiskais ņems lietotu x3, jo tas ir ātrāks, lētāks un visādi citādi izdevīgāks par lietotu x5! :)
Latvieši nepērk jaunus auto, to pierāda auto tirgus statistika, kur dominē lietotu auto tirgus!

KKTK
25.01.2018 22:49
Reply to  Maris Gaugers

Auto ar kuru jābrauc ikdienā pēc Timrota vārdiem ir lifts. Nu un kāda gan tev starpība kādas tam liftam podziņas un motori, ja visi lifti brauc vienā sastrēgumā. Es pilnīgi tam piekrītu. Tikai tad, kad tu kaut ko skrūvē pats vai palauz pa trasi, tā ir auto mīlēšana.

Kartupelis3
25.01.2018 11:12
Reply to  GGrs

man vēl šokējošāk liekas pirkt to pulksteni algas izmērā. Pilnīgs bezsakars.

x
25.01.2018 11:58
Reply to  Kartupelis3

šokējošāk ir, kad cilvēki pērk aifonus kas ir 3 viņu algas…..

x
25.01.2018 11:59
Reply to  x

t.i. labs pulkstenis arī pēc 10 gadiem ir pulkstenis, bet truba ir dārzenis, tiklīdz ražotājs nogriež servisus vai appshopu.

Kartupelis3
25.01.2018 12:03
Reply to  x

cik bieži tu uzvelc savu 10 gadus veco pulksteni? Cik bieži tu pārdod savus 10 gadus vecos pulksteņus? Ja atbilde ir drīzāk nekad – tad tikpat izmesta nauda kā tas iphons, kuram gan vismaz to pus gadu bija kāds pielietojums :)
Ja tev izdodas pārdot un vēl dārgāk kā nopirki – es tev absolūtu piekrītu.

x
25.01.2018 12:31
Reply to  Kartupelis3

es pulksteni pirms 15 gadiem nopirku valkāšanai, nevis ar domu ka kādreiz to pārdošu.
pārdot pulksteni – tā ir sliktu laiku pazīme. pārdot aifonu – laikam veiksme, piemetīs klāt un ķers nākamo)

Maris Gaugers
25.01.2018 12:48
Reply to  Kartupelis3

Man draugs regulāri pērk pārdod pulksteņus, kurus nēsā. Labi automātiskie pulksteņi nekad nezaudēs vērtību :)

Kristaps Skutelis
25.01.2018 10:37
Reply to  Maris Gaugers

Es kaut kur biju lasījis, ka auto nav jāizmaksā vairāk par 10% ieņēmumu.

Maris Gaugers
25.01.2018 10:39

Tad pelnot 5000 brauksi ar labi aprīkotu Passat? :D

Kartupelis3
25.01.2018 10:46
Reply to  Maris Gaugers

katrā ziņā x3 jau ar 5k nesanāks. un ja sanāk, tad tā ir augšējā robeža (rekomendētā). Jautājums vai tiešām ir “pareizi”/ilgspējīgi dzīvot uz šīs augšējās robežas? Par to arī mans jautājums tiem, kas pelna tos 5 un 10k – vai tiešām nav jēdzīgāka veida kā tērēt naudu, pat ja tu vari atļauties šo?

Kristaps Skutelis
25.01.2018 10:53
Reply to  Kartupelis3

Protams, ka tas nav prātīgi. Bet katram taču gribas dzīvot pēc #Yolo pieejas un ņemt (kredītā) no dzīves visu, ko vien tā spēj sniegt :)

Skābene
25.01.2018 11:31
Reply to  Kartupelis3

Latvietis praktiskais auto ņem uz firmu, nevis uz algu! :)

Kartupelis3
25.01.2018 11:48
Reply to  Skābene

tas jau ir cits “bizness”..

LAN
25.01.2018 23:18
Reply to  Skābene

Tādēļ jau Kristaps minēja ieņēmumus, nevis ienākumus. ;)

Krotow
25.01.2018 22:47
Reply to  Maris Gaugers

Un cik tad Latvijā uz rokas pelna 5000 EUR? Labi, piekritīšu, ka starp Kursora lasītājiem daži tādi atradīsies.

Maris Gaugers
26.01.2018 09:02
Reply to  Krotow

Būsi patiesi pārsteigts, cik daudz tādu ir! Autoparks LV ielās arī to pierāda

Krotow
26.01.2018 13:01
Reply to  Maris Gaugers

Latvijā 5000+ EUR algas? Daudz? Nu nestāstiet. Tie jaunie auto lielākoties ir uzņēmēju privātie auto un uzņēmumu auto.

x
26.01.2018 13:10
Reply to  Krotow

pareizāk būtu teikt – ieņēmumi, ne algas.

par daudz un maz – ja lielā mežā ir tikai 100 sēnes, bet viens cilvēks nelielā platībā redz 95 sēnes, viņš saka ka to ir ļoti daudz, un otrs, kas redz tikai 5 sēnes – loģiski, ka sēņu ir maz.

N
26.01.2018 15:49
Reply to  Krotow

Pēc VID statistikas, šķiet, bija ap 4 tūkstoši. Tam, droši vien, jāpieskaita tie, kas “algu” saņem dividendēs, kukuļos un aploksnēs :D

Gatis Preiss
28.01.2018 17:25
Reply to  Maris Gaugers

Nu Pasat viss pilnīgākajā aprīkojumā arī ar visiem asistentiem iebrauc 60t cik rādija Avotiņš vienās auto ziņās…

Kartupelis3
25.01.2018 10:42
Reply to  Maris Gaugers

Man ar kaut kā liekas, ka remomendācijas jēgai būtu jābūt uz kopējiem auto izdevumiem, nevis tieši līzinga maksājumiem – tikai tad var arī salīdzināt lietotus auto. Savādāk nopērk relatīvi lētu lietotu auto līzingā un ieberžās uz augstākām lietošanas izmaksām.
Man ar sajūta, ka nevajadzētu pārsniegt tos 25%… tad sanāk jau 5200 eur. Uz rokas. Ja Kristapa rekomendācija – tad 13k eur mēnesī uz rokas (jeb viens 10gada X5 katru mēnesi :) )
Resp to arī gribēju zināt. Vnk liekas, ka bik pa daudz cilvēki aizraujas ar tiem it kā “zemajiem”līzinga maksājumiem, sapērkas dārgus auto, bitcoinam cena nosvārstas un viss nobrūk..

Maris Gaugers
25.01.2018 10:48
Reply to  Kartupelis3

Tie cipari ir tikai “viena tante teica”. Bet skaidrs, ka 86k pirkumu nevajadzētu atļauties cilvēkam ar 1500 uz rokas :)

Krotow
26.01.2018 20:08
Reply to  Maris Gaugers

Jaunietis 10 gadus savu X3 maksās pīkstēdams… nē, tomēr nav reāli. Tur taču vēl degviela, apkopes, riepas, ceļa nodoklis… tiešām nav laba ideja. Tomēr reizēm atrodas pa kādam, kurš piepilda savu sapni, nopērkot 10 gadus lietotu 7. sērijas BMW Vācijā :)

x
25.01.2018 10:46
Reply to  Kartupelis3

neoriģināli pievienošos viedokļiem, kas jau visu paskaidro un piebildīšu, ka auto ir tikai auto – ja cilvēks var atļauties 3-5 gadus brauku šo kā ikdienas auto (lāi parsēstoes uz nākamo), neinteresējoties kur var nopirkt neoriģinālās daļas, tad viņam tas ir tikai auto, nevis sapnis, prestižs vai kas tamlīdzīgs.
un jā, planētai būtu labāk ja viena daļa brauktu ar jauniem, perfektā stāvoklī uzturētiem auto un otra daļa nebrauktu ar veciem, kūpošiem, smirdīgiem un nemitīgi remontējamiem auto. un arī cilvēkiem būtu labāk, lai arī kādam var šķist ka es vienkārši smejos par vecajiem šrotiņiem, nē, es to nedaru.

Kartupelis3
25.01.2018 10:52
Reply to  x

12l/100km? very ecological..

x
25.01.2018 10:57
Reply to  Kartupelis3

konkrēti šis nav supereko paraugs, bet zin, lai viš rij to naftu, bet sadedzina cilindros un niecīgo atlikumu atstāj katalizatorā, nevis izpirž apkārtējā gaisā mellus kvēpus, kas nosēžas arī tavās un tavu bērnu plaušās – kā to dara lielākā daļa nobraukto auto.

Maris Gaugers
25.01.2018 10:59
Reply to  Kartupelis3

Reāli būs mazāk. Bet arī tas ir labs rezultāts

Kartupelis3
25.01.2018 11:06
Reply to  Maris Gaugers

Tas nav labs rezultāts. Labs rezultāts ir 4 l/100km, izcils ir 0l/100km, 12l ir ļoti slikts rezultāts. Tas ir tikpat labi kā ar focusu aizbraukt līdz valmierai un atpakaļ un tad tuvējā pļavā izgāzt 20 benzīnu kannu, uztaisīt selfiju un cerēt, ka to vietējais skudru lācis ielaikos – jo lūk, labs rezultāts.

Skābene
25.01.2018 11:35
Reply to  Kartupelis3

Tu skolā fiziku esi mācījies? Nu kā var nobarot 360zs ar 4 litriem uz 100? Enerģijas nezūdamības likumu neviens nav atcēlis!
Ņem kaut kādu 2l mazlitrāžas dīzeli un būs tev 4-5 litri uz simts.

Kartupelis3
25.01.2018 11:47
Reply to  Skābene

es saprotu, ka 360 zs tērēs daudz degvielas/enerģijas un priekš tādas jaudas 12l ir (puslīdz) labs rezultāts. BET skudru lācim tas, ka tev ir vairāk zs, dzīvi nekādi vieglāk nepadara un attiecīgi no ekeloģijas viedokļa tas ir absolūti draņķīgs rezultāts. + ko tu atbildēsi Elonam? 86k jau sāk strauji Teslām tuvoties..
Par to fiziku ar var parunāt – izstāsti vēlreiz kāpēc 360zs auto pie stacionāra ātruma (vai identiska paātrinājuma pie vienādām masām – citi gadījumi gan man neinteresē) acīmredzami pienākas lielāks degvielas patēriņš? Vai tiešām to var kā savādāk kā par dzinēja (un pievadu) neefektivitāti to nosaukt?

Skābene
25.01.2018 12:58
Reply to  Kartupelis3

Nu būsim reāli, neviens nepērk 360zs auto lai sierotu uz 70km/h pa šoseju. Pie šāda ātruma tas 360zs verķis varbūt pat konkurēs ar 2 litru dīzeli.
Elonam varu atbildēt, ka viņa Tesla ir zaļa tikai tad, ja tiek lādēta ar saules vai vēja enerģiju! Ja tu savu teslu lādēsi ar Igauņu brūnoglēm, vai poļu akmeņoglēm, skudru lācis par tevi nebūt nepriecāsies! Arī koģenerācijas stacijas skudru lāci neiepriecina, nemaz nerunājot par lielajiem TEC, kurus kurina ar Krievijas gāzi.

Kartupelis3
25.01.2018 13:30
Reply to  Skābene

Piekrītu, t.sk., ka Elonam uz doto brīdi ar skudru lāci nav viss sakārtots. Es domāju, ka arī tu piekritīsi, ka no skudru lāča un visu pārējo auto viedokļa 12l ir drīzāk “slikts”, bet priekš konkrētā auto, salīdzinot tikai ar atsevišķiem auto ar tādiem pašiem parametriem, varbūt pat “mazs”? Es vnk nedomāju, ka kāda YOLO dzīvesveids vai jūtīgā pakaļa dod tiesības pēkšņi “salīdzināties” tikai ar līdzīgiem izredzētajiem, it sevišķi, ja šī konkrētā parametra sekas ir tieši uz visiem, nevis tikai uz konkrēto izredzēto. Par to arī bik iecepos. Sory.

+ Tomēr no fizikas jautājuma izvairījies..

GundarsBarons
25.01.2018 18:06
Reply to  Kartupelis3

Elektroauto nebrauc uz zila gaisa. Viņš, kā smejies, tērē elektrību, kuru ražojot tāpat lielākā daļā valstu sadedzina to pašu gāzi vai naftu. Vienkārši izmeši no auto ir pārcelti uz TECiem. Un nerunāsim cik tiek sagandēta daba ražojot akumulatorus, tos pārstrādājot, vai kā reiz nepārstrādājot, bet atstājot sētmalē kopā ar nobraukto virsbūvi.

x
25.01.2018 18:17
Reply to  GundarsBarons

tā ir. bet ja auto izplūdes izmeši ir nevis pilsētā kur dzīvo cilvēki, bet kur citur – tas arī ir ieguvums, un organizēt akumulatoru nodošanu un pārstrādi jau nu vajadzētu varēt, nu jau gadus padsmit pat aa baterijas nemet misenē, bet tam paredzētā kastē.

GundarsBarons
26.01.2018 21:59
Reply to  x

Tā vajadzētu būt, bet diemžēl ne tuvu tā nav. Un AA ir piliens ar salīdzinot ar eauto aķiem. Tādu līdz veikala kastītei neaiznesīsi. Būs jāmaksā par utiluzāciju. Un daudz. Bet cilvēki labi māk “optimizēt” savas izmaksas. Riepas ražo laikam nu jau 100 gadus un vēl aizvien nav kaut kā iemācījušies tās apzinīgi nodot visi.

Krotow
25.01.2018 22:49
Reply to  GundarsBarons

Ja gadījumā nav ienācis prātā, naftas produktu degvielas ieguve, pārstrāde, ražošana un transports arī tērē enerģiju 24/7 režīmā un vaaaai kur daudz.

GundarsBarons
26.01.2018 21:54
Reply to  Krotow

Piekrītu, jebkas, ko ražo patērē resursus. Es tik par to pārspīlēto 0% emisiju, ko visur grūž pa priekšu. Prasts mārketings. Un neviena vārda par reāliem akumulatoru utilizācijas risinājumiem. “Mēs te pelnīsim piķi, bet problēmas viltīgi noklusēsim, ar tām lai citi ķēpājās”.

x
25.01.2018 11:46
Reply to  Kartupelis3

pag, kādi 4l runājot par šādas masas un dzinēja auto? tad jau uzreiz ejam pie meitenēm un prasām, klau, vai jums ir ceturtdienas atlaide izciliem komentētājiem? nu, vai tomēr pērkam attiecīgo auto, kas tiešām brauks ar 4l/100….vai būsim reāli, uzreiz pedeleku, tam reāli ir 0l/100 un cena, cena ir pavisam pieejama arī man, kas neieņem 10k mēnesī.

Krišjānis G
25.01.2018 10:29

BMW pēdējos gados ir palicis dārgāks, lētāki paliek tikai bitkoini – tiešām pēdējos gados bitkoini ir palikuši lētāki?

Maris Gaugers
25.01.2018 10:30
Reply to  Krišjānis G

Bitkoini tagad paliek lētāki!

Krišjānis G
25.01.2018 13:28
Reply to  Maris Gaugers

Atslēgas vārds – pēdējie gadi. Manuprāt, nav īsti korekti teikt, ka Bitcoin pēdējos gados ir palicis lētāks. Pēdējā mēneša laikā – jā, bet ne pēdējo gadu laikā.

x
25.01.2018 13:55
Reply to  Krišjānis G

lētāki paliek tikai bitkoini – tiem, kas nopirka decembrī pa 18)

Grix
26.01.2018 14:22

Autoram – pirms runā par labāko auto pasaule, iesaku šos vārdus pietaupīt jaunajam BMW 6 GT. Man izdevās pabraukt ar abiem, un es sapratu, ka 6GT ir īstais vidusceļš starp 5. sēriju un X3. Tas tik ir auto!!! Bet kopumā raksts labs, caru emocijām, kā saka, man patika.
Ps. jaunajā X3 ir pāris uzbāzīgas plastmasa detaļas ar X3 abreviatūru, kas atgādina kaut kur redzētos Hyundai un KIA pārstāvjus, citādi labs auto.

Jānis R
04.02.2018 11:01

Es sev knapi ēst varu sagādāt, kur nu vēl mašīnu.

Martins
08.02.2018 04:51

bmsūds ir auto?!