Web Analytics
More
    Reklāma

    Minūtes laikā nokopē bezkontakta atslēgu un nozog Mercedes (VIDEO)

    Jaunākie raksti

    Nav brīnums, ka pēdējos pāris gados pat pašmāju apdrošinātāji tik ļoti satraucas par bezkontakta atslēgu izmantošanu automašīnās. Protams, bezkontakta atslēgas izmantošana ir ārkārtīgi ērta, bet zagļiem bezkontakta atslēgas paver jaunus plašumus.

    Video parādīts, kā Lielbritānijā zagļi nokopē bezkontakta atslēgas signālu, kamēr atslēga atrodas iekšā mājā, novietota netālu no durvīm. Atslēgas klonēšanas process ir ļoti ātrs, mašīnas durvis var atvērt uzreiz, tāpat arī dzinēja iedarbināšana norit bez aizķeršanās.

    Reklāma

    Bezkontakta atslēgas visu laiku raida signālu, zagļiem atliek vien pieiet pietiekami tuvu atslēgai, lai nokopētu tās saturu. Kā pret šo cīnīties? Mājās un somā atslēgas turēt RFID signālu bloķējošos maciņos. Tādi iegādājami daudzviet, maksā sākot no pāris dolāriem eBay līdz 40 eiro, kad paskaties AirBaltic lidmašīnās izvietotajos preču katalogos.

    Avotsbgr.com
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    59 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 09:33

    Izskatās, ka saimnieks sava auto atslēgas tur kaut kur pie pašām ārdurvīm. Ļoti, ļoti prātīgi.

    Kaspars Baradach
    28.11.2017 10:15

    kāda starpība kur tur. tik pat labi tas viss varēja notikt lielveikalā.

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 10:20

    A, ļoti liela starpība. Atslēgas nav jātur vietās, kur tām var pārāk tuvu pienākt burlaki. Īpaši jau tādā statiskā vietā kā mājās.

    Kas attiecas uz lielveikaliem, tad jāizvairās no burzmas, kurā var mēģināt paslēpties burlaks ar antentu. Īpaši paranoidālie var pirkt pat ekranētus maciņus.

    x
    28.11.2017 10:23

    ar auto vispār nav jābrauc, jo nodilst mezgli – lūk, tavas loģikas turpinājums.

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 10:25
    Reply to  x

    Nē, mana loģika ir tāda, ka nav par šo tik ļoti jāiespringst. Ievērojam dažas vienkāršas un ne sarežģītas lietas un izbaudam ērtības.

    x
    28.11.2017 10:33

    cilvēki ir dažādi, tomēr lielākā daļa no tiem staigā bez skārda spaiņa galvā, jo dod priekšroku ērtībām un ignorē teorētisko iespējamību.

    tagad Kristaps saka, ka tomēr jāsāk nēsāt uz galvas skārda spaini?

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 10:36
    Reply to  x

    Cilvēki ir dažādi? Jā, ir glupi cilvēki un ir tādi, kas mazliet piedomā pie savas un savu mantu drošības. Telefonu taču nelieto bez bloķēta ekrāna. No mājām prom ejot taču ārdurvis aizslēdz?

    x
    28.11.2017 10:48

    es tieši lietoju ar atbloķētu ekrānu)

    dzīvokļa slēgšana ir common sense. aizslēgt auto durvis, ieslēgt signalizāciju, novietot labi pārskatā vietā vai stāvvietā – common sense. glabāt atslēgu ekranējošos makos – tas vēl nav common sense.

    starp citu, cik no taviem paziņām aizlīmē laptopa vai tv kameru? ir taču zināms, ka ir iespēja eksponēties. aizlīmēt kameru tātad ir common sense. tātad, cik aptuveni % aizlīmē vai apsedz ar sedziņu?

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 10:52
    Reply to  x

    Kameras nav jālīmē parastiem cilvēkiem.

    Lapsinieks
    28.11.2017 12:46
    Reply to  x

    nu par Kristapa folijas cepuri cehs.lv pat bija vesels raksts!

    Artis
    28.11.2017 17:19

    Nu šoreiz šis ir galīgi muļķīgs apgalvojums, sorry. Tā runā cilvēki, kuri paši ar to nav saskārušies un dzīvo kaut kādā ilūzijā, ka ‘ar mani jau tā nenotiks, jo esmu uzmanīgs’. Un tad vienu brīdi saproti – sasodīts, mans auto ir aizgājis! Runāju, jo arī man nozaga auto acu priekšā, lai gan biju gan uzmanīgs, gan informēts, ka šādas lietas notiek!

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 17:36
    Reply to  Artis

    Sucks to be you :| Es nedzīvoju nekādās ilūzijās – sliktas lietas var notiks un visdrīzāk notiks. Tāpēc auglīgāk ir dzīvot ar šādu apziņu un rīkoties tā, lai riskus samazinātu. Variantu daudz – nepirkt speramas mašīnas, uzstādīt papildus aizsardzību, ņemt KASKO, izvairīties no šaubīgām situācijām, atteikties no keyless sistēmām utt. Atliek vien tās izbalansēt ar savām finansiālajām iespējām un komforta vēlmēm :)

    Artis
    28.11.2017 17:43

    No, it does not suck to be me.
    Bet gudrais mācās no citu pieredzes, muļķi no savas, tā teikt.
    – Speramas mašīnas tagad ir jebkuras, kam ir keyless. Paskatiet kaut vai zagto auto statistiku
    – Papildu aizsardzība, jā. Par to jau ir stāsts. Tādēļ jau par to ir jārunā, lai cilvēki apzinās, ka tikai šādā gadījumā būs pasargāti
    – Kasko nav risinājums. Pirmkārt pašrisks, ko zaudē, otrkārt čakars ar visām policijām, procesiem, zaudēto laiku. Naudu dabūsi, labākais pēc 2 mēnešiem.. Īsāk sakot – čupa ar neērtībām, nerunājot jau par to, ka nākamā Kasko cena būs kosmoss.
    – atteikties no keyless. Jā, daļēji der. Problēma, ne visiem auto no salona tas ir iespējams. Vnk nav tādas komplektācijas un viss. Tad vai nu cits auto, vai arī lietots.

    Kopumā jau, jā nevajag pazaudēt galvu. Bet jābūt informētam, jāsaprot, cik viegli nozagt tādu auto un uzlikt elementāru drošības sistēmu. Tas arī viss.

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 18:05
    Reply to  Artis

    Precīzi rūkts!

    Skābene
    28.11.2017 11:37

    Ja tu dzīvo privātmājā, tad atslēgu nolasīs, lai kurā istabā tu viņu turētu, ja vien neliec atslēgas svina kastē!
    Tāpēc jau apdrošinātāji papildus prasa slepeno slēdzi, un imobilaizeru.

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 11:43
    Reply to  Skābene

    Aha, ja ielauzīsies mājā un paņems atslēgu.

    ivo
    28.11.2017 20:42

    Vari neticēt, bet tā tas arī ir… Arī daudzdzīvokļu mājās ir līdzīgi, tik nedaudz gar logiem jāpastaigā… Vienīgais risinājums – svina kaste :)
    Bet ja nopietni ir jau daudz dažādu papildrisinājumu, kas nav noskanējami un kuriem jābūt mašīnā visu laiku. Ja arī aizdzīs to, tad pēc pārsimts metriem mašīna apstāsies jo retranslators vairs nebūs tuvumā.

    Kaspars Baradach
    28.11.2017 12:39

    kāda tad ir jēga maksāt par keyless aprīkojumu, ja karti regulāri būs jāliek iekšā-ārā no maka??))))))

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 12:50

    Nekāda.

    Jānis
    28.11.2017 22:25

    Ir auto kuriem nemaz nav opcija atteikties no keyless. Piemēram, Toyota hibrīdi, bet atslēgt opciju var.

    ivo
    28.11.2017 20:37

    Nu vispār Tu vairākās vietās savā rakstā kļūdies.
    Atslēga netiek kopēta. Kopēšanai ir cita tehnoloģija, kas uztaisa atlēgas klonu ar tādām pat software key, kā oriģinālajai. Šī tehnoloģija ir vienkārši atslēgu signāla retranslācija. Un nekādi tur burlaki ar antenām nestaigā. kastīte ar uztvērēju ir noslēpjama bikšu kabatā, puisis staigā tev līdzi pa veikalu, turoties 5 metru attālumā no tevis un pārraida atslēgas signālus līdz pat pāris kilometriem tālu savam līdziniekam, kurš atver tavu mašīnu un aizbrauc…

    x
    28.11.2017 10:22

    maksa par ērtībām, pirmās pasaules problēma.
    kamēr nav uztaisīta pilna biometriskā autentifikācija (durvju atvēršana, dzinēja iedarbināšana), varēja jau uztaisīt to atslēgu mazliet drošāku. kaut ar pinkodu) vai pirksta nospiedumu, nevis nepārtraukti raidošu.

    Smecernieks
    28.11.2017 11:08

    pirkstu nospiedumu lasītāju mašīnā ievietot mersim “slabo”?

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 11:42
    Reply to  Smecernieks

    Tu savam auto tiešām liktu šādu aizdomīgu čainas brīnumu? Tiešām, tiešām?

    x
    28.11.2017 11:57

    interesanti…..kā tad cilvēki izmanto visādus xiaomi u.c. aizdomīgus verķus, par kuriem vien zināms tas, ka regulāri klapējas pie saimnieku serveriem?

    Smecernieks
    28.11.2017 12:06

    Ņemot vērā to, ka mans auto maksā pāris algas un es bieži viņu pat neslēdzu ciet, tad atbilde drīzāk būtu jā nekā nē. Vienīgā problēma, ko tur saskatu, ir startēšana ar start pogu ziemā – vai ir ieprogrammēts laiks kvēlsvecēm un iespēja pagriezt starteri ilgāk.

    Smecernieks
    28.11.2017 12:08

    Manuprāt vienīgais patiesais risks ir tāds, ka gļukainas elektronikas dēļ tas auto varētu pats no sevis piešķilties, un, atstāts ātrumā, mēģināt braukt.

    Uģis
    28.11.2017 12:39
    Reply to  Smecernieks

    Oi nē, lielākais risks un visparedzamākais ir tas, ka regulāri meklēsi palīdzību, lai nogādātu auto uz servisu, jo nevar iedarbināt. Nopietni, no šādiem produktiem turēties pa gabalu. Nākamais ticamais scenārijs ir nodedzis auto.
    Zagļi tāpat ar šādu brīnumu tiks galā.
    Es varu ieteikt pieturēties pie kasko iegādes un, ja autiņš akurāt dārgs un ir riska grupā, tad aizdzīt pie meistara, kurš prot uzlikt “sikretku” brutālai degvielas padeves pārtraukšanai.
    Vēl esmu redzējis makanus stūres bloķētājus, kurus noņemt varētu vienīgi ar fleksi.
    GPSi, imobilaizeri utt ir kaķiem.

    bombelats
    28.11.2017 23:02
    Reply to  Uģis

    Droši vien, ka pēc gadiem desmit stūres saslēdzējs būs neuzlaužamākais rīks. Vecie medvežatņiki būs pensijā, bet urķi ar raidītājiem nezinās ko ar tādu darīt. Vienīgā problēma, ka iespējam, nebūs vairs uz kā to verķi uzlikt – pašbraucošie auto.

    Kaspars Baradach
    28.11.2017 12:42
    Reply to  Smecernieks

    esmu licis sev vairākas ķīnas sigas ar autostartu. neviena nekad negļukoja. pieslēguma veids nodrošina vairākas drošības pakāpes.

    Kaspars Baradach
    28.11.2017 12:40

    ar ko tas ali brīnums atšķiras no merša darinājuma? abi strādā, abus mierīgi uzlauž. tikai viens maksā 80, kamēr otrs desmit reizes vairāk.

    Lapsinieks
    28.11.2017 12:56

    maciņš neko nedos, vienmēr būs mirklis, kad esi pie mašīnas ar raidošu atslēgu

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 20:39
    Reply to  Lapsinieks

    Aha, un nemaz nepamanīsi, ka tev pusmetra attālumā ir aizdomīgs tips ar vēl aizdomīgāku somu. Tās atslēgas nelasa no 100 metru attāluma.

    Lapsinieks
    28.11.2017 21:25

    starp citu, profiem ir arī ļoti jaudīga aparatūra, ar kuras palīdzību var nolasīt no ļoti liela attāluma

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 22:17
    Reply to  Lapsinieks

    Iedomājies tik, kāda aparatūra ir FIB, CIP un NSA ;)

    Lapsinieks
    29.11.2017 00:11

    neesi seriālus pārskatījies?

    x
    28.11.2017 22:06

    lielveikalā neiepirksies, jo tur mēdz būt daudz cilvēku un arī tādi ar somām?

    Jānis A
    28.11.2017 15:26

    Vai nu es kaut ko nesaprotu vai kā, bet vai tad immobilaizers nerisa tieši šo problēmu? t.i. iedarbināt jau iedarbinās, bet pēc kādām 8 sekundēm mašīna pieprasīs immobilaizeru un vai nu noslāps vai kā un zagļi nekur netiks, tā kā ar vienu radio signālu vien nepitiks vajadzēs pastāvīgu…

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 15:40
    Reply to  Jānis A

    Neesmu eksperts, bet man šķiet, ka imobilaizera daļa ir iebūvēta pašā atslēgā un ja ļaundari to ar savu aparatūru nokopē, tad auto domā, ka tā “atslēga”, kas auto iedarbināja ir arī atslēga, kas ļauj tam turpināt kustēties.

    banana
    28.11.2017 20:17

    +1. Immobilaizera rfid čips ir iekšā atslēgā. Respektīvi ieliekot atslēgu imobilaizers uzreiz nolasa un atpazīst vai neatpazīst. Ja neatpazīst ta atslēgu vari griest visās pozīcijās, bet autiņš neleks.. Tāds bija pat 97gada ford mondeo, ka atslēgas pazuda un nācās bargi maksāt lai jaunas iekodē jo vienk pareiza atslēgu izgriešana neder…
    Ta kā parasti nokopēt atslēgu un aizbraukt nevar, vismaz fizisku Tāda ir ‘imobilaizeru’ jēga.. Šīs bezkontakta gan jau tur elektroniski zagļiem ir programmas kas pārķer signālus, atrod vajadzīgos id un sakodē ar vienas pogas spiedienu…
    Tāpēc es vismaz tuvākajā laikā – 10 gados… šādus auto nepirkšu! ;) Nākotnē.. tad redzēs…

    y
    28.11.2017 20:34
    Reply to  banana

    Tas ir standarta imobilaizers, kurš ir tik pat dumjš, kā keylesgo.
    Runa ir par skybrake veidīgajiem, kuriem in nesaistīti ar auto atslēgu, turklāt arī uztveršanas lauks viņiem nav tik liels, caur māju 100% neviens nenoskanēs!
    Protams arī to var apiet utt., bet nu, ko tad darīt braukt ar vecu auto un gaidīt laikus, kad zagļi izmirs? Muļķības, tas nekad nenotiks.

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 20:40
    Reply to  banana

    Problēma gan ir tāda, ka arvien vairāk auto keyless ir arvien pieejamāks un var gadīties, ka pēc 10 gadiem tā būs vienīgā opcija.

    davfreim
    28.11.2017 22:39

    Tas gan, tagad citus pat grūti atrast ar atslēgu.

    Artis
    28.11.2017 17:27
    Reply to  Jānis A

    Imobilaizers, kas ir kā atsevišķi uzstādīta ierīce, šo risina, jā. Arī tas ir apejams un neitralizējams, bet tas ir daudz lielāks čakars un, galvenais, laiks. Ko arī vajag panākt.

    Kristaps Skutelis
    28.11.2017 20:42

    Nu, smuki izvērsām diskusiju par tēmu. Iesaku paskatīties šo YouTube kanālu, tur ļoti uzskatāmi parāda kā notiek auto aizdzīšanas https://www.youtube.com/user/kurchanovalex

    Jānis
    28.11.2017 22:24

    Pietiks ar metāla bundžu, kur ieliktas atslēgas. Otrs – keyless var atslēgt. Vismaz Toyota to var izdarīt bez dīlera apmeklējuma atrodot pareizo vietu izvēlnē. Tikai pēc tam auto atslēdzams ar tradicionālajā veidā ar pulti, un iedarbināt var tikai pieliekot atslēgu pie pogas.

    Lapsinieks
    29.11.2017 00:16
    Reply to  Jānis

    tak pults signālu vēl vieglāk nolasīt kā keylesu!

    90to gadu Bariga
    29.11.2017 08:58

    Es Jums puiki pateikšu atklāti, mašīnas zaga visos laikos un turpinās zagt, neatkarīgi no atslēgas veida! Jo mašīnu vieglāk nozagt, jo drošāk saimniekam, jo atslēga ar lielākiem navarotiem un aizdīšana grūtāka, jo lielāka iespēja, ka saimnieku ne tikai piekaus, lai atņemtu atslēgas, bet iespējams arī spīdzinās un beigās novāks, lai nepaliek liecinieka!
    Vēl nesen bija raksti avīzēs, cik bēdīgi viss beidzās vienai meitenei Lietuvā, jo dažiem atmarozkiem iepatikās viņas Audi!

    x
    29.11.2017 09:11

    tu lasi kriminālhroniku….? ok, paguglēju, izrādās ka parasts a7 nevis kāds no bonda auto.
    tā ir liktenīga un traģiska sakritība – uzskriet deģenerātiem, kas ir gatavi uz ko tādu dēļ vidējās klases standartauto. dzīve lietuvā nav tik slikta, lai izdzīvošanas dēļ nāktos laupīt, domāju, ka tur ir diagnoze.

    aļģirts
    06.08.2018 07:29
    Reply to  x

    A7 vidējās klases auto?? Ko tu pīpē?

    Kristaps Skutelis
    29.11.2017 09:49

    Jā, auto zaga, zog un zags, bet asiņainas šīs zādzības mēdz būt tikai ļoti retos gadījumos un tā vairāk ir nejēdzīga sagadīšanās nevis norma. Parasti auto dzen ātri un bez lieka trokšņa.

    xxx2
    29.11.2017 09:19

    Cilvēku slinkums un mārketings ir neizmērojami! Kas, tik nejēgā sarežģīti nospiest podziņu uz atslēgas lai tiktu mašīnā? Un ievietot atslēgu lai auto iedarbinātu???

    Un ne jau atslēga tiek nokopēta, bet gan viņas signāls retranslēts, jeb pastiprināts! (Kristap, raksta virsraksts ir maldinošs….)
    Pret šo nevar cīnīties, šī bezatslēgas tehnoloģoja ir mega nedroša!

    Ja kas, tieši tas pats attiecas arī uz bezkontakta banku kartēm!

    Kristaps Skutelis
    29.11.2017 09:48
    Reply to  xxx2

    Nav sarežģīti arī kājām pastaigāties vai pabraukt ar velosipēdu. Keyless tehnoloģijas ir foršas, jo ērtas. Par to tā kā nevajadzētu būt diskusijām. Par to drošību gan aktuāls temats.

    Virsraksts ir OK, nekas tur nav maldinošs, iznākums tāpat ir viens – nosperts auto.

    Uz bezkontaktu kartēm tas attiecas mazāk, jo tās darbojas tikai blakus lasītājam.

    90to gadu Bariga
    29.11.2017 11:25

    Ar signāla pastiprinātāju tava karte vienmēr ir blakus terminālim! :)
    Bet kartes lielākai bieds ir elementāra kartes kopēšana! USA izplatīta parkses ir ņemt depozītā kredītkarti kad tu, piemēram, pildi degvielu DUS. Pa to laiku nokopē karti un pēc kāda laika nespēj brīnīties, ko esi nopircis dažādās pasaules malās!

    Kristaps Skutelis
    29.11.2017 12:13

    Teorijā, jā, bet praksē tas nav tik vienkārši. Proti, no lietotāja viedokļa ļoti viegli pamanīt aizdomīgu rīcību – nav jādod sava karte svešiem cilvēkiem.

    90to gadu Bariga
    29.11.2017 14:59

    Teorijā tev ir taisnība, bet iesaku aizbraukt uz USA. Redzēsi, ka tur pret kartēm ir pavisam cita attieksme, kā ES. Tur veikalos joprojām praktizē parakstus pirkumiem ar kartēm, kamēr ES ir tikai pinkods. Iekš USA aiznest prom tavu karti restorānā ir standarta lieta, nav pat jēgas strīdēties, uz tevi skatīsies kā uz idiotu un nesapratīs kas tev ir par problēmu! Tajā pašā DUS, vai nu atstāj karti DUS operatoram ķīlā, kamēr uzpildies, vai arī maksā uz priekšu kešā! Turklāt vēl tev paprasīs vai tā ir debetkarte, vai kredītkarte! Ja kredītkarte, tad var veikt pēcapmaksu, ja debetkarte, tad jāveic maksājums uz priekšu!

    Kristaps Skutelis
    29.11.2017 15:23

    Es to ļoti labi zinu, tomēr mēs dzīvojam Eiropā un te ir pavisam cita attieksme pret kartēm.

    Lapsinieks
    29.11.2017 15:51

    Man tā saka, ka Amerikā vēl joprojām esot papīra kvīšu termināli (kas izskaidro, kālab uz kartēm joprojām ir reljefa burti. Ā, un čekus rakstīt ar joprojām modē.

    Reklāma