Uber ir paziņojis, ka iegādāsies 24 tūkstošus Volvo XC90 plug-in hibrīdus, lai tos izmantotu pašbraucošo auto flotes veidošanai. Salīdzinājumam, Ņujorkā satiksmē piedalās “tikai” 14 000 dzeltenie taksometri.
Volvo šīs mašīnas tehnoloģiju gigantam piegādās no 2019-2021. gadam un Uber pats automašīnām uzstādīs visus nepieciešamos sensorus un programmatūru, lai auto varētu pārvietoties bez cilvēka līdzdalības.
Jau tagad Uber Pitsburgā izmanto 100 Volvo XC90 džipu lielu floti, lai testētu pašbraucošo auto funkcijas. Šajā gadījumā gan auto joprojām atrodas cilvēks, kas pieskata sistēmas un vajadzības gadījumā var piekoriģēt auto kustību vai to apturēt.
Šis darījums liek aizdomāties arī par to vai aiz īstermiņa ieguvuma autoražotājiem neslēpjas riski ilgtermiņā. Proti, tagad pārdotie 24 tūkstoši auto izklausās daudz un noteikti ienesīs krietnu žūksni juaņu, tomēr pēc kāda laika tas nozīmēs, ka vismaz 24 tūkstošiem cilvēku šie auto nebūs jāpērk, jo ērtāk un lētāk būs izmantot Uber un tamlīdzīgu servisu pakalpojumus.
tad jau pārbūvēs par pašbraucošām….amfībijām?
ja būtu nosaukts par parku, tad pārbūvētu par pašbraucošiem kokiem?
Nākotne izskatās skumja..
otrādi….mazāk muļķīgu avāriju, zemākas izmaksas autoavāriju seku nokopšanai (tur iekšā arī invaliditātes).
nē, vnk savādāka. pats paliksi vecāks un domāsi savādāk (ne labāk vai sliktāk, bet savādāk). Nav bijis tāda posma civilizācijas attīstībā, kad nedomātu slikti vai skumji par nākotni. Vai kļūdaini. radio nomiršot – bet nemirst. grāmatas izmirstot, bet nemirst utt.
Tie volvo pa kaut kādiem kanāliem peldēs?
Kā pareizi latviskot fleet? Autoparks?
jā, pārvadātājiem ir autoparki