Reklāma

NVIDIA izziņo SAE Level 5 datoru pilnībā autonomām mašīnām

Jaunākie raksti

Eiropas statistika liecina, ka 94% satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem iemesls ir bijis cilvēka faktors. Tikai 3% gadījumu vainojams auto tehniskais stāvoklis un vēl 3% gadījumu ceļu infrastruktūra. Izmantojot autonomās automašīnu tehnoloģijas, cilvēka faktors pakāpeniski izzustu.

Šobrīd tirgū pieejami vien tā dēvētie SAE Level 2 un SAE Level 3 auto, kas nemaz nav tik ļoti autonomi. Šādās automašīnās ir jābūt vadītājam vai arī jābūt iespējai tās vadīt attālināti. Automašīnas vadītājs ir atbildīgs par spēkratu un nepieciešamības gadījumā pārņem tā kontroli. SAE Level 3 auto pats spēj pārvietoties tikai labvēlīgos ceļa apstākļos, kad uz ielas nav pārāk daudz mašīnu, labi saskatāmi ceļa apzīmējumi u.tml.

NVIDIA ir izstrādājusi pirmo datoru NVIDIA Drive PX Pegasus, kas paredzēts pilnībā autonomiem SAE Level 5 transporta līdzekļiem. SAE Level 5 ir augstākā automašīnas autonomijas pakāpe, kas ļauj visu ceļu nobraukt bez vadītāja iejaukšanās.

NVIDIA uzsver, ka jau šobrīd sadarbojas ar 25 partneriem pie pilnīgi autonomu taksometru izstrādes. NVIDIA Drive PX Pegasus datoram ir mākslīgā intelekta iezīmes, tas būs pieejams jau nākamajā gadā.

Satiksmes eksperti ir pārliecināti, ka jau 2030. gadā lielākā daļa auto pilsētās būs bez pilota un elektromobiļi, kurus izsauks ar viedtālruņa palīdzību. Mašīnas būs pielīdzināmas taksometriem, tās aizvedīs, kur nepieciešams, tālāk turpinot ceļu ar jau citu pasažieri. Katram ekonomiski aktīvam cilvēkam vairs nepiederēs savs auto.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

>Katram ekonomiski aktīvam cilvēkam vairs nepiederēs savs auto.
puikas vēl nobrauks pēdējos būmerus un pamazām mācīsies sēdēt auto kā cilvēki, nevis kaujas piloti. gan jau pieradīs, agrāk katram bija zirgs un nekas, iztiek taču bez.

Zirgs vai auto, nav svarīgi, tie ir tikai pārvietošanās līdzekļi. Atslēgvārds ir “savs”. Lai notiktu tādas pārmaiņas, ir jāmainās cilvēkam, tā domāšanai. Auto vēl labu laiku būs izrādīšanās atribūts, tātad MANS.😉

Tā turpinot, pēc 20-30 gadiem auto vadīšana kļūs par hobiju. Varēsim mazbērniem stāstīt, ka reiz auto bija jāvada pašam. Tiesa, tam visam ir savs mīnuss. Var gadīties, ka manuālo vadīšanu aizliedz vispār un tā būs nopietna problēma. Ceru, manā dzīves laikā tas vēl nenotiks.

“Katrs ekonomiski aktīvs cilvēks” būs palicis par ekonomiski pasīvu datorā lūrētāju vai pavisam virtualizējies uz soctīklu. Jau tagad pa ielu ejot redzi, ka puse cilvēku vairāk nav klātienē bet ieurbušies glāsttelefonā slīd kaut kur. Noteikti vajag atbrīvot cilvēku no auto vadīšanas, lai viņam paliktu vairāk laika šīm ūbersvarīgajām nodarbēm. Ekonomiski aktīvs cilvēks tāds arī ir tāpēc, ka paspēj, gan apgūt autovadīšanu, gan spēj vadīt auto, sekojot līdzi satiksmei, gan attīstīt sevi, ekonomiku, izgudrot jaunas tehnoloģijas, rūpēties par tuviniekim, citiem, utt. Tos pāraizņemtos smūtiju patērētājus, tad tiešām var vadāt autonomie auto no kafejnīcas uz nākamo, lai pa ceļam varētu savā āboļiekārtā… Read more »

Reklāma
Reklāma