Ar elegantu dizainu, inovatīviem balstiekārtas risinājumiem un skārienjutīgu darbības koncepciju, šī gada jūlijā Audi Samitā Barselonā tika prezentēts Audi A8 ceturtās paaudzes automobilis. Latvijā jaunā Audi A8 iepriekšpārdošana ir sākta no 5. oktobra.

Audi zīmols ir labi pazīstams ar sportisku raksturu, vieglu konstrukciju, kā arī quattro pastāvīgo pilnpiedziņu, un jaunais A8 iemieso šīs vērtības. Sabalansētās proporcijas vienādi izceļ visus četrus riteņus, muskuļotās līnijas virs riteņu arkām vizualizē quattro piedziņu. Jaunais flagmanis ir nekļūdīgi atpazīstams gan dienā, gan naktī, pateicoties unikālajiem HD Matrix priekšējiem LED lukturiem ar Audi lāzera tehnoloģiju, LED gaismas joslām un OLED tehnoloģijas aizmugurējiem lukturiem. Luksusa klases sedans ir aprīkots ar diviem skārienekrāniem. Vadītājs kontrolē informācijas un izklaides sistēmu, pieskaroties lielajam displejam. Ar otru skārienekrānu iespējams kontrolēt gaisa kondicionēšanas un komforta funkcijas, kā arī ievadīt tekstu. Akustiskās un taustes reakcijas kombinācija kopā ar ierastajām žestu komandām padara jauno MMI sistēmu ārkārtīgi drošu, intuitīvu un ērtu lietošanai.

Ar vairāk nekā 40 vadītāja asistenta sistēmām A8 kļūst par jaunu standartu konkurentu vidū. Audi A8 ir pasaulē pirmais automobilis, kas ir īpaši izstrādāts autonomai braukšanai. Audi AI satiksmes sastrēgumu pilots pārņem automobiļa vadību satiksmē ar ātrumu līdz 60 km/h uz šosejas un vairākjoslu ceļiem, kur starp abiem satiksmes virzieniem ir ierīkota fiziska sadalošā josla. No 2018. gada A8 pakāpeniski ieviesīs Audi mākslīgā intelekta stāvvietas un garāžas palīgsistēmas. Papildu radaru sensoriem, priekšējai kamerai un ultraskaņas sensoriem, Audi ir pirmais automobiļu ražotājs, kas izmanto arī lāzera skeneri.

Audi A8 ir pieejams ar diviem V6 turbo dzinējiem: 3,0 TDI un 3,0 TFSI. Dīzeļdegvielas dzinējs ar 2967 cm3 tilpumu attīsta 210 kW (286 ZS) jaudu un 600 Nm lielu griezes momentu. Tas ļauj A8 standartā aprīkotu ar quattro piedziņu sasniegt 100 km/h ātrumu vien 5,9 sekundēs. Jaunā Eiropas braukšanas cikla (NEDC) degvielas patēriņš ir 5,8−5,6 litri. Savukārt 3,0 litru turbokompresora tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs nodrošina 250 kW (340 ZS) jaudu ar 500 Nm lielu griezes momentu.

Abos dzinējos izmantots siksnas ģenerators-starteris, kas ir 48 voltu elektrosistēmas sirds. Daļējā hibrīda tehnoloģija (MHEV) ļauj automobilim pārvietoties ar izslēgtu motoru, ar iespēju to viegli atkārtoti iedarbināt. Tai ir arī uzlabota start/stop funkcija. Šo tehnoloģiju kopējais efekts palīdz dzinējiem vēl vairāk samazināt degvielas patēriņu − reālos braukšanas apstākļos līdz 0,7 litriem uz 100 kilometriem. Jaunais Audi A8 Latvijā pasūtīšanai pieejams no 2017. gada 5. oktobra Audi dīleru centros. Audi A8 sākumcena ir 86 700 eiro. Pirmās piegādes jaunajiem īpašniekiem tiks veiktas nākamā gada sākumā.

Pastāsti citiem:
  • banana

    Vai es esmu traks vai es jau Latvijā vakar redzēju Jauno A8 uz ielas bez nekādiem reklāmas marķējumiem un ar normālu numuru Rīgas ielās… (tā kā nebija kkāda Demo mašīna)

    Smuks jau pēc vella, bet saucās slikti dzīvojam….

    • x

      nevajag jaukt tos dažus % luksusauto uz visiem par labu dzīvošanu….labi dzīvotu, ja 95% varētu braukt ar 3-5gadīgiem auto.

    • Krotow

      Cik tad ir to LV kopā nopirkto A8? Arī pērkot kā firmas auto – gaužām maz. 2/3 te braucošo auto ir vecāki par 10 gadiem. Vai tas rāda ka vairākums labi dzīvo? Diez vai.

  • Valters Vasilis

    Šim ir OTA atjauninājumi un priekšsildīšana?

    • Krotow

      Var jau pasapņot ka ar firmwares nomaiņu A8 pārvērtīsies par R8 :P

  • Lapsinieks

    dizains harmonisks padevies – nav kur piesieties, bet nev arī par ko spiegt. ja vēl spaiņa krāsā – ko vēl vidējais postpadomju cilvēks vēl var vēlēties?

  • cc

    Jā, pat ja pelna 3k+ € mēnesī šis šķiet briesmīgi dārgi jeb citiem vārdiem sakot pat labi IT darbinieki vai kaut kādi riktīgi augsta amata juristi vai bankas darbinieki šitādu vērķi nevar atļauties.
    Sanāk vienīgā mērķautidotirija ir firmu īpašnieki ar salīdzinoši lielu apgrozījumu. Vai kaut kādi mafiozņiki

    • Sems

      3k ir viduvēja Eiropas līmeņa alga. A8 noteikti nav domāts tādas algas saņēmējam. Ar 3k adekvāti būtu pirkt kādu Focus vai Mazda 6. Bangladešā varbūt 500 usd skaitās liela alga, bet tas nenozīmē, ka tās saņēmējam pienākas A8.

      • Skābene

        Audi A8 vispār nav domāts algas saņēmējiem! :)
        Algots darbinieks ir strādnieks , bet šis jau nav strādnieku auto!

      • x

        algas dažādas mēdz būt, ceo tur visādi utt.

      • Sems

        Airbaltic šefs ir algots darbinieks, domaju, ka viņš atbilstu mērķauditorijai :)

      • Skābene

        Kāpēc gan CEO būtu jāpērk auto, ja viņš brauc ar darba auto? :)

      • x

        vai tad brīvdienas nepienākas cilvēkam, ko?
        un gadās arī – šodien ceo, rīt jau brīvs cilvēks.
        kas atlikts – tas tavs. un kamēr pagriezīsies nākamais megaamats, ar kājām jau neskries.

      • LapsiniekaBralis

        Tikai cik nu vinam no tas algas tur paliek, kamer visiem izdala, beigas knapi 3k drosi sanak😏
        Bet ja pa Temu temu, tad labs arhitekts/ inzenieris var mierigi “pacelt” jaunu a8. Ari tepat LV.

    • banana

      Ja velies nopirkt uzreiz, tad protams, ka nereāli šādu summu uzlikt uz galda.(ĪPAŠI pelēkā latviešu algā) Tapēc ir izdomāti līzingi, kredīti un nomaksas, ka standarta cilvēciņi var šadu aparatu iegādāties… ja vēlas ‘pašikot’ veceņu acīs… Un pēcāk uztraukties pa jebkuru mazāko švīku jo vēl 10 gadi jāmaksā…. :D Toties čikses weekendu vakaros iekšā var normāli paņemt visādās pozās….

  • X

    Auto protams smuks, bet tā tendence visu vadību aizstāt ar touchscreen ir garām.. Tas neļauj uz tausti nospiest nepieciešamās pogas, pat temp noregulēt vai piekares cietību paregulēt utt. Katreiz ir jāpalūr ekrānā kur un ko spiest un vai pareizi trāpīji. Nemaz nerunājot par ziemas rītu poe -20, iekāpjot auto (pieņemot ka webasto nebija ieslēgts) vispirms ir jāsagaida kamēr sasilst lcd lai var sēdekļu apsildi ieslēgt. Audi vismaz to visu ir ļoti dizainiski izpildījis atšķirībā no briesmīgām planšetēm panelī volvo un teslai..

    • x

      viss noregulēsies ar laiku, tačškrīni paliks budžeta tačkās, bet dārgajos būs fiziskas pogas un kloķīši. pagaidām vēl īsti nav apjēgušies, vismaz ne pircēji.

    • Artis

      Ja tu vari atļauties jauno Audi A8, tad visticamāk Tev ir arī māja ar garāžu. Pie -20 šāds auto uz ielas nemētājas.

      • x

        es nez, kad turēju auto ķieģeļu garāžā (ar ventilācijas caurumu) gaiss bija mitrs, tad jau nojume pret sniegu ir jēdzīgāk.
        manuprāt, garāža vajadzīga trešajam auto, ko izmanto nelielu daļu gada (vai pat dažas reizes) un parasti jau labā laikā. un ne jau līzinga transportrateļiem, bet klasiskam vai tuvu tam auto.
        visiem pārējiem var iemočīt autonomo apkuri un izbeigt kultivēt psrs laika mītus par slēgto garāžu, kad auto bija vērtīgāks par veselību.

      • LapsiniekaBralis

        Kiegelu garaza ar “caurumu” nav paredzeta sim auto😂
        Ja vari atlauties so auto, tad vai nu pie vienas vietas kur vins stav, vai ari ir apsildama garaza, ka lielajam vairumam privatmaju.

      • x

        apsildāma – lai labāk rūsē? jeb garāžas ar personisko mazgātuvi, nu diezvai, nav nekāds lētucis, bet diez vai kāds ar to šādi izdarbojas.

      • Lapsinieks

        nepavelti skandināvi netaisa pie mājas garāžas. vnk nojume pret sniegu + štepselis rīta iesildīšanai. bet nu jā – tur jau arī 2metrīgi žogi nav modē.

  • Artis

    Nu tad beidzot! Cik ilgi var gaidīt!

    • Lapsinieks

      es ar’ nevarēj’ sagaidīt.