Web Analytics
More
    Reklāma

    Prezentēts jaunais luksusa Audi A8

    Jaunākie raksti

    Luksusa klases nākotne sākas šodien, kad jaunais Audi A8 debitē Audi Summit izstādē Barselonā. Flagmaņa ceturtā paaudze kārtējo reizi demonstrē Vorsprung durch Technik, piedāvājot jaunu dizaina valodu, inovatīvu skārienekrāna vadības koncepciju un sistemātiski elektrificētu piedziņu.  Audi A8 ir pirmais sērijveidā ražotais automobilis pasaulē, kas izstrādāts augsta līmeņa automatizētai braukšanai. Sākot ar 2018. gadu, zīmols pakāpeniski ieviesīs ražošanā autonomās braukšanas funkcijas, piemēram, stāvvietas, garāžas un sastrēgumu palīgsistēmas.

    Stila noteicējs: ārējais dizains

    Audi A8 stils aizsāk jaunu Audi zīmola dizaina ēru. Priekšpuse ar plato priekšējo režģi un plūstošajām, muskuļotajām virsbūves līnijām simbolizē sportisku eleganci, izsmalcinātību un progresīvu statusu. Jaunais A8 atspoguļo dizaina tendences, kas tika parādītas iepriekš demonstrētajā konceptautomobilī. 5,17 metrus garais luksusa klases sedans standarta versijā vai A8 L ar par 13 cm garāku garenbāzi nepaliek nepamanīts.

    Reklāma

    Audi zīmols ir labi pazīstams ar sportisko raksturu, vieglo konstrukciju, kā arī quattro pastāvīgo pilnpiedziņu, un jaunais A8 iemieso visas šīs vērtības. Sabalansētās proporcijas vienādi izceļ visus četrus riteņus. Muskuļotās līnijas virs riteņu arkām vizualizē quattro piedziņu. Raugoties no sāna, vertikālā priekšpuse kombinācijā ar nedaudz slīpo aizmuguri rada vizuālas dinamikas iespaidu. Flagmanis ir nekļūdīgi atpazīstams gan dienā, gan naktī, pateicoties unikālajiem HD Matrix priekšējiem LED lukturiem ar Audi lāzera tehnoloģiju, LED gaismas joslām un OLED tehnoloģijas aizmugurējiem lukturiem. Kad autovadītājs pienāk pie automobiļa vai dodas prom no tā, tie rada unikālas gaismas animācijas.

    Komfortabli apartamenti: salons

    Galvenā dizaina iezīme ir brīvība ar jaunu luksusa pieskaņu. Abi virsbūves varianti ir būtiski pieauguši garumā, salīdzinot ar iepriekšējo modeli. Aprīkojuma un materiālu klāsts ir ļoti plašs, katra detaļa izceļ kvalitāti − no sēdekļu perforācijas līdz elektriski atveramām un aizveramām ventilācijas atverēm.

    Visgreznākā sēdvieta jaunajā Audi flagmaņa modelī ir aizmugurējais sēdeklis labajā pusē − kam ir četras dažādas regulēšanas iespējas un kāju balsts. Pasažierim ir iespēja sasildīt pēdas un baudīt masāžu, ko nodrošina priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltnē iebūvēta ierīce ar maināmiem iestatījumiem. Jaunie  galvas balsti sniedz vēl augstāku komforta līmeni. Aizmugurē sēdošie var kontrolēt arī tādas funkcijas kā apkārtējo apgaismojumu, jaunās HD Matrix lasīšanas gaismas un sēdekļu masāžas funkciju, kā arī veikt privātus tālruņa zvanus no atsevišķas vadības pults. Aizmugurējā sēdekļa tālvadības pults ar viedtālruņa izmēra OLED displeju ir izvietota vidējā roku balstā un ir izņemama.

    Kontrole vienmēr pa rokai: vadības ierīces

    Luksusa klases sedanam apzināti ieturēts minimāls dizains, tā arhitektūra ir skaidri veidota un horizontāli orientēta. Audi atsakās no iepriekšējā modeļa rotējošās spiedpogas un skārienpaliktņa. Uz instrumentu paneļa praktiski nav pogu un slēdžu – tā vidū izvietots 25,65 collu skārienekrāns, kas izslēgtā stāvoklī saplūst ar spīdīgo, melno ietvaru un nav redzams.

    Vadītājs kontrolē informācijas un izklaides sistēmu, pieskaroties lielajam displejam. Viņa rīcībā ir arī otrs skārienekrāns, kas atrodas viduskonsolē, ar kura palīdzību iespējams kontrolēt gaisa kondicionēšanas un komforta funkcijas, kā arī ievadīt tekstu. Akustiskās un taustes reakcijas kombinācija kopā ar ierastām žestu komandām padara jauno MMI sistēmu ārkārtīgi drošu, intuitīvu un ērtu lietošanā.

    A8 spēj arī sarunāties. Vadītājs var aktivizēt dažādas automobiļa funkcijas, izmantojot jaunu balss vadības sistēmu. Informācija par galamērķiem un medijiem ir pieejama uzreiz vai lejupielādējama no mākoņa. Audi savienoto tehnoloģiju plašajā klāstā ietilpst arī ceļazīmju atpazīšana un brīdinājumi − inovatīvi car-to-X (no automobiļa uz X) pakalpojumi, kas izmanto Audi transportlīdzekļu  pūļa intelektu.

    Jauna funkcija ir arī optimizētā navigācija: tā mācās no iepriekš veiktā maršruta un piedāvā vadītājam gudrus meklēšanas ieteikumus. Kartē ir iekļauti arī detalizēti lielāko Eiropas pilsētu 3D modeļi.

    Pasaules pirmizrāde: Audi A8 ar autonomo braukšanu

    Jaunais A8 ir pirmais sērijveidā ražotais automobilis pasaulē, kas izstrādāts, paredzot augstā līmenī automatizētu braukšanu. Audi mākslīgā intelekta satiksmes sastrēgumu palīgsistēma pārņem vadību lēnā satiksmē, pārvietojoties ar ātrumu līdz 60 km/h uz šosejas, kur abas joslas atdala fiziska barjera. Sistēmu aktivizē ar viduskonsolē izvietoto mākslīgā intelekta (AI) pogu.

    Satiksmes sastrēgumu palīgsistēma kontrolē braukšanas uzsākšanu, paātrināšanos, stūrēšanu un bremzēšanu. Vadītājam vairs nav nepieciešams nepārtraukti uzraudzīt automobili. Viņš var noņemt rokas no stūres un pievērsties citām aktivitātēm, piemēram, skatīties iebūvēto televizoru. Tiklīdz tiek sasniegti sistēmas darbības ierobežojumi, tā aicina vadītāju pārņemt braukšanu atpakaļ savās rokās.

    No tehniskā viedokļa satiksmes sastrēgumu palīgsistēma ir revolucionāra. Autonomās braukšanas laikā centrālais vadītāja atbalsta kontrolieris (zFAS) nepārtraukti monitorē apkārtnes attēlu, apvienojot sensoru datus. Audi ir pirmais autoražotājs, kas papildus radara sensoriem, priekšējai kamerai un ultraskaņas sensoriem izmanto lāzera skeneri. Audi mākslīgā intelekta sastrēgumu palīgsistēmas ieviešana nozīmē, ka katrā valstī būs jāprecizē normatīvie akti un jānosaka sistēmas lietošanas un izmēģināšanas noteikumi. Zīmola augstās kvalitātes standarti attiecas arī uz automatizēto braukšanu. Turklāt visā pasaulē būs nepieciešams izstrādāt apstiprinājuma procedūras. Šo iemeslu dēļ Audi satiksmes sastrēgumu palīgsistēmas sērijveida modeļos ieviesīs pakāpeniski.

    Audi mākslīgā intelekta stāvvietas palīgsistēma un garāžas palīgsistēma automātiski novieto A8 stāvvietā vai garāžā un izbrauc no tām vadītāja klātbūtnē. Vadītājam nav jāsēž automobilī, viņš var iedarbināt attiecīgo sistēmu no sava viedtālruņa, izmantojot jauno myAudi lietotni, kā arī sekot līdzi novietošanas manevram, turot nospiestu Audi mākslīgā intelekta pogu, kas ļauj redzēt ierīces ekrānā 360 grādu attēlu no automobiļa kamerām.

    Jauna dimensija: balstiekārta

    Pateicoties plašam inovāciju klāstam, balstiekārta ļauj pietuvoties fizikas likumu robežām. Viena no inovācijām ir dinamiskā visu riteņu stūrēšana, kas apvieno tiešu, sportisku vadāmību un auto stabilitāti. Priekšējo riteņu stūrēšanas leņķis mainās kopā ar ātrumu, bet aizmugurējie riteņi tiek pagriezti tajā pašā vai tiem pretējā virzienā atkarībā no braukšanas ātruma. Sporta diferenciālis nodrošina automobilim vēl dinamiskāku un precīzāku vadāmību. Tas aktīvi sadala griezes momentu starp aizmugurējiem riteņiem, papildinot quattro pastāvīgās pilnpiedziņas sistēmu, kas jaunajam A8 ir iekļauta standarta aprīkojumā.

    Otra jaunā tehnoloģija − Audi mākslīgā intelekta aktīvā balstiekārta − ir pilnībā aktīva balstiekārtas sistēma. Atkarībā no vadītāja vēlmēm un braukšanas situācijas tā spēj pacelt augstāk vai nolaist zemāk katru riteni atsevišķi, izmantojot elektropiedziņu. Šī elastība piešķir plašu braukšanas īpašību izvēli – no luksusa klases komforta līdz sportiskai dinamikai. Apvienojumā ar pre sense 360° automobilis vienā acumirklī tiek pacelts augstāk, ja pastāv sānu sadursmes risks, samazinot visu braucēju iespējamo ievainojumu risku.

    Šī īpaši inovatīvā balstiekārtas sistēma izmanto enerģiju no 48 voltu elektrosistēmas. Tā pirmo reizi tiek izmantota kā galvenā elektrosistēma visās A8 modeļa versijās. Kopā ar A8 moderno pneimatisko balstiekārtu jaunā balstiekārtas koncepcija sniedz līdz šim nebijušu braukšanas pieredzi.

    Daļējais hibrīds un e-tron: piedziņa

    Jaunais A8 Latvijas tirgū nonāks ar diviem pamatīgi pārveidotiem V6 turbodzinējiem: 3,0 TDI un 3,0 TFSI. Dīzeļdzinējs attīsta 210 kW (286 ZS), savukārt benzīna versija – 250 kW (340 ZS) jaudu. Nedaudz vēlāk sekos divas astoņu cilindru versijas – 4,0 TDI ar 320 kW (435 ZS) un 4,0 TFSI ar 338 kW (460 ZS) jaudu. Visekskluzīvākā dzinēja versija ir W12 ar 6,0 litru tilpumu.

    Visi pieci dzinēji darbojas kopā ar siksnas ģeneratoru-starteri, kas ir 48 voltu elektrosistēmas sirds. Šī daļējā hibrīda tehnoloģija (MHEV − daļējā hibrīda elektroautomobilis) ļauj automobilim ripot ar izslēgtu dzinēju un nemanāmi to atkārtoti iedarbināt. Tam ir arī pilnveidota Start/Stop funkcija un līdz 12 kW enerģijas reģenerācijas jauda. Šie pasākumi ļauj samazināt jau tā efektīvo dzinēju degvielas patēriņu par vēl 0,7 litriem uz 100 kilometriem reālos braukšanas apstākļos.

    Vēlāk tiks piedāvāts A8 L e-tron ar jaudīgu no elektrotīkla uzlādējama hibrīda piedziņu. Tā 3,0 TFSI dzinējs un jaudīgais elektromotors kopā attīsta 330 kW (449 ZS) jaudu un 700 Nm griezes momentu. Litija-jonu akumulatora ietilpība ļauj nobraukt aptuveni 50 kilometrus elektriskā režīmā. Tai ir iespējama Audi bezvadu uzlāde. Garāžas grīdā iebūvēta platforma ar indukcijas palīdzību uzlādē automobilī esošo spoli ar 3,6 kW jaudu.

    Cena un pieejamība Latvijā

    Jaunais Audi A8 un A8 L tiek ražots Nekarsulmā un mūsu tirgū nonāks 2017. gada vēlā rudenī.  A8 bāzes modeļa cena Vācijas tirgū būs 90 600 EUR,  savukārt A8 L pircējam izmaksās sākot no 94 100 EUR.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    11.07.2017 13:19

    Pēdējā laikā A8 salonā kļūst aizvien šaurāk un šaurāk! Gan jau dēļ baterijām vietas būs vēl mazāk!

    Lapsinieks
    11.07.2017 20:48
    Reply to  Skābene

    gan jau, ka vnk esi uzrijies

    Skābene
    12.07.2017 12:54
    Reply to  Lapsinieks

    Beidz komentēt un sāc strādāt, tad arī tu varēsi normāli paēst! :)

    Lapsinieks
    12.07.2017 13:39
    Reply to  Skābene

    nu vot – tas arī bija gaidāms. značit uzrijies. a vainīgs audī…

    Skābene
    12.07.2017 14:32
    Reply to  Lapsinieks

    Šofera beņķī vietas pietiek, bet aizmugurē ir pašauri. A8 jau parasti tiek izmantots ar šoferi, tāpēc arī saku, ka aizmugurē pašauri! Ja nu vienīgi mainījuši konceptu un turpmāk A8L paredzēts tiem, kas brauc ar šoferi, bet tiem kas rullē paši, būs jāsamierinās A6 salona šaurību un to, ka bērna sēdeklītī sēdošais sīcis kājas iespiedīs krēsla atzveltnē un masēs šofera muguru. Kaut gan Porziņģim arī jaunais A8L aizmugurē varētu šķist pašaurs.

    Lapsinieks
    12.07.2017 15:02
    Reply to  Skābene

    esi jau izmetis līkumu sēžot aizmugurē?

    ghh
    11.07.2017 16:41

    Kantains, ass un neglīts. Kā vienmēr.

    x
    11.07.2017 18:12

    >Viena no inovācijām ir dinamiskā visu riteņu stūrēšana

    ko jūs sakāt….80jos mazdai jau bija šāda sistēma, ar laiku atteicās – viena riteņu pāra stūrēšana beigu galā izrādījās dzīvotspējīgāka.
    bet audi flagmanī nedrīkst nekas pārāk vienkāršs, galu galā, katram dārgā audi īpašniekam servisa centrā ir personiskā krūzīte pateicībā par lojalitāti.

    Nelabojams
    11.07.2017 20:38

    “Audi A8 stils aizsāk jaunu Audi zīmola dizaina ēru.”
    T.i., vēl bezpersoniskāks, nekā parasti.
    Par tehnoloģisko līmeni gan nerunāju.

    Artis Markots
    13.07.2017 10:10

    Kā nav kauna tik atklāti melot!?!?

    “Audi A8 ir pirmais sērijveidā ražotais automobilis pasaulē, kas izstrādāts augsta līmeņa automatizētai braukšanai” Tesla tādus ražo jau vismaz no 2016. gada (ar Autopilot HW2)…

    Tāpat par “inovatīvu skārienekrāna vadības koncepciju” – muahaha!! Teslai tāds ir jau no 2012. gada :D

    LOL

    Reklāma