Kā vēsta Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Twitter konts, Latvijā līdz 2018. gada vidum būs 70 jaunas elektrisko automašīnu uzlādes stacijas. Pagaidām pamatīgi atpaliekam no kaimiņzemēm, jo pie mums ir tikai divas ātrās uzlādes stacijas Ogrē un Gulbenē, bet Jūrmalā, Rīgā, Jelgavā, Skrīveros un Ērgļos ir parastās uzlādes stacijas, kuras uzlādes ātruma ziņā nepārspēj auto lādēšanu no mājas elektrības rozetes.

Lai risinātu elektromobiļu uzlādes problēmu un stimulētu iedzīvotājus iegādāties šādu transportu, CSDD ir iepriekš solījusi Eiropas līdzfinansētā projektā tuvāko piecu gadu laikā uzstādīt 150 ātrās uzlādes stacijas visā valstī. Vienas uzlādes stacijas izbūve izmaksās apmēram 50 tūkstošus eiro. Diemžēl šeit mēs runājam par uzlādes staciju vienai automašīnai. Automobiļa uzlāde ar ātro lādētāju aizņem vidēji no 30 minūtēm līdz pusotai stundai.

Igaunija ir paraugs visai Eiropai ar vislabāk attīstīto ātrās uzlādes staciju tīklu valstī. Igaunija uzsāka elektrisko automašīnu uzlādes staciju tīkla izveidi 2011. gadā. Jau 2013. gadā Igaunijā bija 165 ātrās uzlādes punkti. Vairums no tiem izvietoti pilsētās un uz lielākajiem ceļiem ne tālāk kā 60 kilometrus viens no otra.

 

Avotstwitter
Pastāsti citiem:
  • Skābene

    Pamodās!

  • x

    mjā….pat ar ātro 30min. lādēšanu 2-3 cilvēku rinda var pamatīgi ietekmēt plānus….visdrīzāk, nākamais solis būs lādētāju rezervēšana – piem. daļu no stacijas lādētājiem iespējams ar priekšapmaksu rezervēt uz noteiktu laiku, visdrīzāk par augstāku tarifu vai ar papildus fiksētu rezervācijas maksu.

    • Viktors

      Un ja nu gadās tā, ka tev jāuzlādē auto Rīgā, tad vēl maksāsi par stāvvietu :)

      • Rūdolfs Rancāns

        vismaz pagaidām elektromašīnām parkošanās ir par brīvu.

    • Edgars Sosnars

      Lasīju, ka aplikācijā vai kaut kur, varēs redzēt vai stacija ir aizņemta un kad būs brīva.

  • Garaisezis

    cik izmaksā tā lādēšana?

  • Aha

    Kā elektroauto īpašnieks, ja godīgi, nedaudz neizprotu diskusijas par uzlādes punktiem. Braucot ar elektroauto, mainās paradumi un priekšstati – uzpildīšanās DUS šķiet kaut kas aizvēsturisks, jo Tev vairs tādus apmeklēt nav nepieciešams – Tavam auto “bāka” “vienmēr ir pilna”. Atbraucot mājās, piespraud lādēties un no rīta atnākot uz auto to atvieno – tas vienmēr ir pilnībā uzlādējies.

    Arī tad, kad no Rīgas braucu uz vasarnīcu (Latgalē, pierobežā, iztērējot aptuveni 80% no baterijas vienā virzienā), piespraužot auto pie standarta rozetes pa nakti tas jau ir pilnībā uzlādējies.

    Bet, protams, supergariem tripiem elektroauto nederēs.

    • Kristaps Skutelis

      Kas par auto? Cik ir maksimālais range, ko esi nobraucis? Cik maksā pilna uzlāde? Paldies! :)

      • Aha

        Vairāk par 280 km nav braukti. Tas tad arī būtu limits.

        Vecais auto (vecs, parasts, neekonomisks) man patērē ~11,00 EUR uz 100 km (9,7 l uz 100 km), bet elektroauto sanāk ap ~4,30 EUR uz 100 km + fiksēti ~8 EUR / mēn. maksājums AS “Sadales tīkls” par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu.

        Ņemot vērā dažus citus komentārus, vēlos piebilst – dzīvoju dzīvoklī, auto turu pie ēkas esošajā pazemes stāvvietā, ar kuras apsaimniekotāju vienojos uzlikt skaitītāju, jo tur tāpat pilns ar elektrības rozetēm.

      • Kristaps Skutelis

        Paldies, bet kas tas ir par auto? Marka/modelis? Cik dārgi izmaksāja uzstādīt atsevišķu skaitītāju? Man pašam auto stāv garāžā un pie manas vietas ir pat rozete, bet neesmu pētījis cik izmaksātu noorganizēt, lai pie tās varētu uzlādēt elektroauto.

    • Sapnix

      Protams, protams, atbrauc mājās un iespraud rozetē savā pļavinieku 11. stāva dzīvoklī.

      • Lapsinieks

        Tu tak saproti, ka nabagi nevalda pasauli. Pričom te Pļavnieku 11.stāva hatņiks?

      • x

        tie, kam pieder 90% resursu, ir ļoti ieinteresēti lai visas pasaules guļamrajonu iemītnieki pēc iespējas mazāk indētu apkārtējo vidi, jo raugi, vide ir nepārtraukta un nav iespējams ilgtermiņā indēt vienu vietu un saglabāt tīru citu, attālāku vietu. to pašu, kurā mīt pa īstam turīgie.
        galvenais ir, lai bēgot no vilka, nekristu lāča nagos ar mazāk apzinātu piesārņojumu vai citām problēmām, kuras šobrīd vēl īsti nav sastaptas – bet tāds jau ir cilvēces ceļš, no vienas bedres līdz nākamajai, pretējā gadījumā mēs vēl fiziski ēstu viens otru.

      • Lapsinieks

        hā hā. tiešām? mierīgi puspasaules pārvērš ekoloģiskā katastrofā, āfrika, mūžumežu izciršana, lauksaimniecības/zivsaimniecības katastrofas āzijas reģionā. pac tici tam, ko saki?

        un kurš ir bijis tas vēstures posms, kad tie, “kam piedre” ir no tā visa kaut kā cietuši?

    • Artis Markots

      Jā, kas, lūdzu, par auto? Cik ilgi jau ar tādu braukājies?
      Spriežot pēc visa – minēšu, ka ModelS…

  • LOOK

    Viss ir ļoti interesanti, līdz brīdim kad jāsāk domāt par akumulatoru maiņu.

    • Artis Markots

      Tajā brīdī arī pats auto ir “izbeidzies”. Pēdējo gadu elektroauto akumulatoru degradācija ir ļoti minimālā līmenī. Pilns nets ar reāliem “case study”

      • LOOK

        Nebūsim naivi, elektromotoru resurss krietni pārsniedz iekšdedzes dzinēju resursus. Un ja tagad puse no visa autoparka ar iekšdedzes dz ir vecāka par 10 gadiem, un kalpos vēl vismaz 10. Tad el auto akumulatoriem vajadzētu kalpot kā minimums 30 gadus, bet patreiz neviens neprognozē to kalpošanas laiku vairāk par 10 gadiem.

      • y

        Nebusim naivi, par ko?
        Kāds resurs? Musdienu auto liels resurs? Ko tu te lej, cilveki pat kvepu filtru nemaina, bet griez lauka!! Musdienu ieksdedzes dzinejam pa agregstu remontiem 10gadu laika savacas tik milzigas summas, ka Tu divreiz varetu nopirkt jaunu “baču” savam elektromobilim…

    • Amols

      Elektomobīļu lietotāju datu apkopojumi parāda, ka akumulatori kalpo krietni ilgāk nekā sākotnēji prognozēts. Rodas, protams, jautājums kurš un kādu motīvu vadīts tās “labi ja 8 gadi un būs jāmaina” prognozes izteica, bet tas ir cits temats.

  • Amols

    Uzlāde ārpus mājām elektromobīļiem nepieciešama ir reti. Kā viedtālruņa lādēšana kādā kafejnīcā ārpus mājām, ja dienu sāc ar 100% uzlādētu – ārkārtas gadījumos. Aktuāla tālbraucējiem vai kādam, kam pie mājas/darbavietas nav iespējas auto uzlādēt. Šādu lietotāju noteikti kļūs vairāk, kad elektromobīļu cenas nolaidīsies līdz līmenim, kad tos iegādāsies mikrorajonu daudzstāvu namos dzīvojoši vadītāji, taču, es pieļauju, Purvciemā, Ziepniekkalnā vispār turēt īpašumā jebkādu automašīnu ir apgrūtinoši.