Mičiganas Universitātes pētnieki ķērušies klāt jaunam izaicinājuma, jo izrādās, ka autonomas automašīnas pārāk strauji bremzē. Dažkārt esot sajūta, ka autonoma automašīna veic ārkārtas bremzēšanu, nevis tikai nedaudz piebremzē, lai iekļautos satiksmē.
Pirmais un galvenais iemesls ir tehnoloģiju nespēja vadīt automašīnu tā, kā to paveic cilvēks. Pat pieredzējis auto vadītājs, sēžot blakussēdētāja krēslā, nespēs paredzēt un noteikt pašbraucošas automašīnas uzvedību, lai laicīgi sagatavotos bremzēšanai. Otrais iemesls ir pats vadītājs, kurš ir tikai cilvēks, tāpēc arī viņš pamatoti izvairīsies no manevriem, kas var novest pie spēcīgas bremzēšanas.
Mičiganas Universitātes pētījumā piedalījās 80 dažāda vecuma un miesasbūves cilvēki, kuri visi atzina, ka autonomā automašīna pārāk agresīvi rīkojusies ar bremzēm. Iemācīt mašīnām mierīgāk bremzēt neesot nemaz tik viegli, tāpēc tiek pieļauts, ka sākotnēji vajadzēs izlīdzēties ar drošības jostām, kas braukšanas laikā tiek pievilktas, lai cilvēki pārāk neklanītos uz priekšu bremzēšanas laikā. Izskanējusi pat ideja aprīkot automašīnas ar skaņas signālu salonā, kas brīdina par bremzēšanu.
Kas reiz braucis Rīgas sabiedriskajā transportā, šādus niekus vis nepamanīs.
Man nav vajadzīga pašbraucoša personīgā automašīna! Vilcieni, tramvaji, autobusi- lūdzu! Bet ne personīgais transports! Personīgais transports ir vajadzīgs braukšanas priekam!
Kas tev liedz atslēgt autonomo vadību?
Jā. Trasē.
nu, tad jau redzēs, kā tas attīstīsies.
iespējams, sākumā robotizētie auto būs obligāti tiem vadītājiem, kuri pēdējo gadu laikā pārkāpuši noteikumus, avarējuši utt. – sak, robots tiks galā ne sliktāk par šiem.
nobrauc robotvāģī piecus gadus, imitējot vadīšanu un tad, ja robots nesaskata kļūdas, aiziet info uz CSDD ka autovadītājs ir gatavs atkārtotam eksāmenam, pēc kura veiksmīgas nokārtošanas jau var noņemt pārvalku savam auto ar manuālo vadību))
Trase ir viens, bet ir arī daudz feinu ceļu, piemēram kalnu serpantīni, vai līkumoti, ainaviski ceļi, kur braukt pašam ir bauda! Piestāj, uztaisi foto, brauc tālāk!
Bet autonomais drandulis brauks pēc sev vien saprotama algoritma, un nezinās kur jāpiebremzē, lai pasažieri var uztaisīt foto utt. Turklāt LV ceļos ir liela iespēja, ka robots apstāsies un pateiks, ka nebrauks, jo ceļš atbilst bezceļa definīcijai! :)
ieraugi gleznainu skatu, Piestāj, nākamais baudītājs ieliek pakaļgalā, uztaisi foto, brauc tālāk!
Domāju, ka autonomo auto nākotne ir tieši sabiedriskā transporta lauciņā + taxi. Nu, iespējams, arī tiem cilvēkiem, kas izvēlas paši nestūrēt – ir arī tagad tādi, kas algo šoferi, lai pārbraucienu laikos var lietderīgāk izmantot savu laiku.
Plus, tālākā nākotnē skatoties, ja šāda funkcionalitāte nāks kā papildus komplektācija – ir taču feini, ja piektdienas vakarā vai Līgo laikā nav jāatsakās pavisam no alko – auto pats tevi nogādās mājās.
Bet par tēmu runājot, jā, inženieriem ir lieli izaicinājumi iemācīt mašāinām “redzēt” tālāk un pieņemt lēmumu, kurā brīdī piebremzēt un kurā bremzēt. Interesanti izaicinājumi nopietnajiem večiem!
tālākā nākotnē skatoties, cilvēki kam piektdienas vakars = alko, būs apskatāmi zoodārza eksotisko dzīvnieku galā))
Tak kada starpiba apdzēries, nošnaucies, nokurijies, vai ripas parijies- doma tas vis kkur pazudīs?
Un šeit tieši autonomie auto var palidzēt☺️
Tagad varesu korkjet vala puddli uzreiz pec darba, nebus jabrauc majas🤗
Apreibinās savu surogātu ar elektrisko lādiņu.
Tas tā kā ar zirgu. Ikdienā tu vadi zirgu, bet piektdienā un sestdienā no kroga zirgs atved tevi mājās pats.
Vai tik nav taspats, kas sēžot blakām trasē braucošam? Reibst galva, jo tu neturies pie stūres. It kā sīkums… bet
Tā ir, tam, kas pie stūres nekad nepaliek slikti.
Tātad tev nav kontroles. Tu nezini kas tūlīt notiks un tas tavām smadzenēm nepatīk. Un jo straujāk jo sliktāk patīk. Tā arī ar to autonomo bremzēšanu. Vajadzētu sārti izgaismot paneli, ja auto izdomā bremzēt, varbūt palīdz sagatavoties un pārdzīvot to bremzēšanu, līdzīgi kā autobusā ieraugot pieturu – zini ka tūlīt stāsies :)
kā kaut kāda papildus vizuāla informācija var palīdzēt sagatavoties tam, kas notiek vienlaicīgi ar šīs informācijas atainošanu?
pie tam notiek ātrumā, kas speciāli netrenētam cilvēkam liedz veikt jebkādas preventīvas darbības.
vakar braucu ar nomas auto – bremzēja kā nākas, nekādu sūdzību)
blet, es ar ilgi nevarēj’ iebraukt!
un vispār… http://www.cehs.lv/2017/08/miniatura-iii-izglabsanas/
Bremzēšanas problēma ir ģermāņu dampjiem. VAGu esmu mēģinājis pats, tiešām kokains tāds, ar bmw nav sanācis ņemt skaidu, jauna otrā distroniķa īpašnieks ir braucis man blakus manā volvo un slavējis tā ACC darbu.
Zviedri ir ļoti labi nopulējuši šo momentu. Man liekas, ka kaut kādos brīžos bremzē tikai pakaļējais tilts, nu lai nebūtu tā knābāšana uz priekšu