Web Analytics
More
    Reklāma

    No visiem Android viedtālruņiem pasaulē laicīgi tiek atjaunināti tikai 42 modeļi

    Jaunākie raksti

    Google ir publiskojusi informāciju, par Android ražotājiem, kuri aktīvi atjaunina savas viedierīces ar ikmēneša drošības ielāpiem. Google uzsāka izlaist ikmēneša drošības labojumus Android operētājsistēmai 2015. gada nogalē, turklāt vairāki lielie ražotāji pieslējās Google idejai par ielāpu izlaišanu un regulāru esošo viedtālruņu atjaunināšanu.

    Ļoti skaļi par ikmēneša drošības labojumu izlaišanu iestājās LG, Samsung un, protams, Google ar saviem Nexus/Pixel viedtālruņiem. Pēcāk pievienojās BlackBerry, HTC, Coolpad, bet Motorola nodēvēja ikmēneša atjauninājumus par nereāliem. Kā tad iet mūsu brašuļiem?

    Reklāma

    Google apgalvo, ka 100 viedtālruņu modeļi ir saņēmuši absolūtu minimumu – tie atjaunināti ar drošības ielāpiem pēdējo 90 dienu laikā. Tikai 42 Android modeļi ir saņēmuši ielāpus pēdējo 60 dienu laikā. Pat Samsung savus dažās valstīs izlaistos Galaxy S8 nav spējis pilnībā apgādāt ar jaunākajiem Android drošības ielāpiem.

    Zemāk redzamais saraksts ar Android modeļiem ir vienkārši nožēlojams. Mūsu “platuma grādos” tikt pie salāpīta Android vari gandrīz tikai kopā ar Samsung flagmaņiem.

    Pēdējo 60 dienu laikā atjaunināti:

    • BlackBerry Priv
    • Fujitsu F-O1J
    • General Mobile GM5 Plus d, GM5 Plus, 4G Dual, Mobile 4G
    • Gionee A1
    • Google Pixel XL, Pixel, Nexus 6P, Nexus 6, Nexus 5X, Nexus 9
    • LG G6, V20, Stylo 2 V, GPad 7.0 LTE
    • Motorola Moto Z, Moto Z Droid
    • Oppo CPH1613, CPH1605
    • Samsung Galaxy S8+, Galaxy S8, Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy S7 Active, Galaxy S6 Active, Galaxy S5 Dual SIM, Galaxy C9 Pro, Galaxy C7, Galaxy J7, Galaxy On7 Pro, Galaxy J2, Galaxy A8, Galaxy Tab S2 9.7
    • Sharp Android One S1, 507SH
    • Sony Xperia XA1, Xperia X
    • Vivo 1609, 1601, Y55
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    34 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jānis S
    02.06.2017 09:30

    Varu pievienot vēl vienu. Samsung Note4. Šajā gadā faktiski katru mēnesi saņemu drošības atjauninājumu. Arī maijā saņēmu maija atjauninājumu. Tā kā 3 gadus veci flagmaņi nav aizmirsti.

    REALAIS
    02.06.2017 12:49
    Reply to  Jānis S

    Man tas pats. 2017. gada 1.maijs
    Note4

    KKTK
    05.06.2017 09:28
    Reply to  Jānis S

    Parādi bildi, kuri ir tie Android drošības caurumi, kas tiek laboti?

    Kristaps Skutelis
    05.06.2017 09:33
    Reply to  KKTK
    Lapsinieks
    02.06.2017 09:37

    ļoti virspusīgi. sīču huaweja p8 lite maijā bija aš divi atjauninājumi

    02.06.2017 10:04
    Reply to  Lapsinieks

    Tā nav mana, bet Google statistika.

    Lapsinieks
    02.06.2017 10:14
    Reply to  Artis Ābols

    nu bet katru sūdu bez iedziļināšanās arī nevajag pārpublicēt. Parakātos 5 minūtes netā un saprastu, ka figņa pilnīga.

    Jānis K.
    02.06.2017 10:14

    Samsung S6 Edge arī saņēmu atjauninajumus 2x

    Lapsinieks
    02.06.2017 10:15
    Reply to  Jānis K.

    viena lieta ir atjauninājums – cita drošības ielāps. lai būtu korekti – ieej “par tālruni” un tur pie drošības ielāpa info ir datums

    x
    02.06.2017 13:07

    atjauninājumi dažādi mēdz būt…..viena lieta ir kritiskie – OSam lāpa ciet caurumus kā nesen ar šifrējošo sifonu, cita lieta ka kāds novērš sīkus bet kaitinošus gļukus jo tak vajadzēja izmest produktu tirgū nedēļu pirms konkurenta un vēl cita lieta, kad ievieš uzlabojumus un jaunu funkcionalitāti.

    manā sapratnē, kad sāka iekārtu ražotāji kastomizēt androidu un tās kļuva atkarīgas no to ražotāju labās gribas, tas bija kārtējais rūsas pleķis uz zaļā feisa.

    Lapsinieks
    02.06.2017 13:41
    Reply to  x

    atkārtošos: viena lieta ir ražotāja atjauninājums – cita – googles drošības ielāps. lai būtu korekti – ieej “par tālruni” un tur pie drošības ielāpa info ir datums

    Kaspars Bebris
    02.06.2017 22:59

    sievai samsung a5 (2016) regulāri atjaunojas, huawei gan grēko..

    marsinsh
    03.06.2017 21:43
    Reply to  Kaspars Bebris

    Tieši tas pats modelis ir manai sievai. Apdeiti ir kļuvuši par ikdienas apgrūtinošu darbību. Mēğināju nafig visu izrubīt, bet īsti līdz galam neļaujas…

    marsinsh
    03.06.2017 21:40

    Ir S5. Apdeitus esmu atslēdzis naakui. Jautâsiet kāpēc? V00t ir dzirdēti stāsti, ka mobžu ražotāji vēlas stimulēt pâreju uz jaunākiem modeļiem, un kārtējais apdeits zolīdi sabremzē sistēmu… Mãjiens ar mietu kā sacīt jāsaka …

    Kristaps Skutelis
    03.06.2017 22:13
    Reply to  marsinsh

    Follija cepurīti arī nēsā? :)

    x
    04.06.2017 12:05

    kas ir follijs?

    Kristaps Skutelis
    04.06.2017 20:16
    Reply to  x

    Hmm, follijas?

    marsinsh
    04.06.2017 12:30

    Nea ;) A vajag?

    LOOK
    04.06.2017 11:39

    Sony Z3 tiek regulāri (pagaidām) atjaunots, pēdējais drošības ielāps ir no 1. maija.

    Lapsinieks
    04.06.2017 12:59

    Kristap, ja Tu gribi, lai cilvēki no šāda raksta gūst kaut ko vērtīgu (kā tikai selektīvu balto sarakstu, turklāt tendenciozu, zinot googles=āmurika attieksmi pret ķīnas izstrādājumiem – no kā arī pēdējā rindiņā ir tendenciozs apgalvojums, par ko Samsung LV birojā noteikti aiz prieka ieberzēja sasvīdušās plaukstiņas), tad vajadzētu papildināt šādu rakstu ar rindu, ka katrs pats var izvērtēt šādu apgalvojumu patiesumu un paņemt savu tālruni un iestatījumos apskatīties pēdējā drošības ielāpa datumu. Un padalīties ar to komentāros.

    “Mūsu “platuma grādos” tikt pie salāpīta Android vari gandrīz tikai kopā ar Samsung flagmaņiem.” – par šo frāzi saņēmi no Samsunga savu jauno supertelefonu?

    Kristaps Skutelis
    04.06.2017 13:05
    Reply to  Lapsinieks

    Nē. Normāls raksts ar normālu sarakstu. Pilnībā saprotama Google vēlme būt uzmanīgiem ar Ķīnas brīnumiem. Latvijas gadījumā problēma vēl ir tāda, ka pie mums šobrīd ir ļoti švaki ar Android ierīču ražotāju pārstāvniecībām. Telefonu gadījumā tiešām izvēle ir praktiski tikai starp Samsung, Huawei un Sony. Drūmi!

    Lapsinieks
    04.06.2017 16:19

    htc, asus, coolpad, just5 pie operātoriem. ja pērk pie operātora, neviens nedomā par mistiskām pārstāvniecībām. bez tam: vot nokijai kādreiz bija pārstāvniecība. dažu populārāko brendu pārstāvniecības šodien drīzāk ir parodija pēc formas, satura un dažiem arī pēc atrašanās vietas :D

    Kristaps Skutelis
    04.06.2017 17:21
    Reply to  Lapsinieks

    Tu domu saprati, bet tātad izrunāsies? :)

    Lapsinieks
    04.06.2017 22:58

    nesapratu. un nepiekrītu.
    izslīdēji no atbildes.

    x
    04.06.2017 17:58

    lapsis lietu saka – kam 2017jā vajadzīga ražotāja lokālā pārstāvniecība?
    ja truba pirkta pie operatora, tad apdeitiem būtu jānāk no ražotāja pa tiešo vai OTA no operatora. tāpēc jau es maksāju pa virsu, lai operators to visu darītu pats, savādāk – kāda man vajadzība no operatora? ievest pāris kastes ar trubām kam saderīgas frekvences no Eiropām un tirgot var kurš katrs daudzmaz uzņēmīgs cilvēks un tas būs lētāk.

    ja ir objektīvi iemesli lokālo pārstāvniecību pastāvēšanai mazās valstīs – sarakstu studijā!

    Kristaps Skutelis
    04.06.2017 20:19
    Reply to  x

    Nav viss tik vienkārši. Ja paraugāmies, tad vairumam Latvijā tirgojamo telefonu zīmolu ir lokālas pārstāvniecības, kas pamatā (sadarbībā ar operatoriem) nodarbojas ar vairākām būtiskām lietām: palīdz savus produktus reklamēt (tu nevari nopirkt to, ko nepazīsti), atbalstu (rūpējas, lai tiek atbalstīti gan operatori savās specifiskajās vajadzībās, gan lietotāji remontu gadījumos) un vēl citām funkcijām, piemēram, tirgošanu un apmācībām. Tas viss beigās salasās par nozīmīgiem darbiem.

    Es īsti nezinu daudz zīmolus, kas bez tā spēj būt kaut cik veiksmīgi pie mums. Varbūt vienīgi Apple, bet nu aifons tomēr ir un paliek aifons.

    x
    04.06.2017 20:51

    uzreiz atzīstos, ka nezinu kā tas notiek mūsdienās, bet nesaprotu, kāpēc tas viss nevar strādāt bez lokālā biroja – reklāma pamatā ir globāla, nu nav mums tik specifisks tirgus lai reklāmas būtu tam īpaši jāpielāgo un vienīgās pseidoreklāmas, ko es ieraugu, ir operatoru saitos.
    ja cilvēks grib aifonu vai huaveju vai samsungu, tad viņš par tiem jau zin – ko tur daudz var ietekmēt? ja cilvēkam ir lieki 600 ēriki trubai, tad reklāma visai maz ietekmē izvēli – cilvēks nopērk vai nu viņaprāt smukāko, vai to, kuru iesaka pārdevējs, bet pārējo nosaka cena.

    remonti? mūsdienās vai tad garantijas laikā nav vienkāršāk izsniegt jaunas iekārtas un defektīvās reizi kvartālā sūtīt uz rūpnīcu vai utilizēt sertificētā veidā? labota truba – tas vairumos gadījumu ir vēl nākamā tikšanās ar klientu neoptimālos apstākļos, kam tas ir izdevīgi? pēc garantijas remonta – nu tak lai nes kur grib – gan jau kāds uzņemsies labošanu, bet nedomāju ka ražotājs var uztaisīt naudu uz remontiem vai malējo remontkantoru sertifikācijām. var jau uztaisīt send in pakalpojumu, mūsdienās tas nostrādātu. bet tie ir minējumi, kā jau teicu.

    Kristaps Skutelis
    04.06.2017 21:16
    Reply to  x

    Tas nav tik vienkārši. Globāla reklāma īsti neies cauri, jo gribēsies tomēr lokalizēt gan pašas reklāmas, gan rīkot lokālas aktivitātes. Šādā ziņā mazās valstiņas (kā Latvija) ir ļoti nejēdzīgas, jo auditorijas mazas, bet tāpat viss saturs un aktivitātes jāpielāgo. Nevaram pat izmantot tos materiālus un reklāmas tēlus, kas ir blakus mazajās valstiņās. Tu baigi labi zini viņējās slavenības? Un viņi mūsējās? Protams, to var organizēt attālināt caur visādām aģentūrām, bet tas ir sarežģītāk.

    Un kā Tev šķiet, kāpēc Tu zini par Samsung, Huawei vai iPhone? Es pateikšu priekšā… jo reklāmas to pasaka. Pat ja esi pietiekami liels gīks un pats proti atrast informāciju par telefoniem, vai to vari teikt par saviem ģimenes locekļiem un radiem, draugiem? Visi braši sūkstīties par reklāmām, bet tās ietekmē mūsu pirkšanas paradumus patīk tas vai nē.

    Lapsinieks
    04.06.2017 21:51

    oi bļin… labi, slinkums stāstīt. sen vairs nekas netiek lokalizēts. Uzraksta saukli latviski un āmen. Vienam no populārākā brenda LV mārketingam interesē TIKAI un vienīgi atskaitīties šķībacainajiem par laiku daudzumu feisbukā. tādas megakampaņas un megabudžetus un lokalizētas kampaņas ar vietējo saturu kā bija pirms 10 gadiem mums vairs neredzēt kā savas ausis.

    x
    04.06.2017 23:34

    ja godīgi, es pat īsti neatceros nevienu telefona reklāmu.
    tāpēc es par tām nemaz nesūkstos.

    Skolnieciņš
    04.06.2017 17:53

    Nauda nosaka visu… Un visi tie flagmaņi ir dārgi. Tie nav domāti latvietim, jo šeit ir Austrumeiropas dzīves līmenis, bet ne Ziemeļeiropas augstie dzīves standarti. Nu ar vidējo algu 630€ neto, nav gudri pirt telefonu, kas maksā nieka mēnesi dzīves. Pasaulē taču ir citas labākas lietas, kas dod daudz vairāk gandarijuma un baudas nekā viedtelefons. Tāpēc var arī neuztraukties…

    x
    04.06.2017 18:10
    Reply to  Skolnieciņš

    neskaitīsim citu naudu….ir taču cilvēki (esot! tā runā!), kuri ēd roltonus un atvaļinājumu pavada uz Rīgas bruģa, lai varētu (varbūt pat uz krīta) lietot dārgu trubu.

    ja viņi nezog un nelaupa – neredzu problēmu.

    satraukties vajag ne par cenu, bet par to, ka vidējais latvietis nevar nopirkt flagmani bez roba ģimenes budžetā. 25 gadi pie stūres un joprojām rēgojas pastalas.

    Romaxsoft
    04.06.2017 21:31

    Piekrītu, Note4 saņem atjauninājumus regulāri. Interesanti, kāda būs Note līnijas nākotne? Vai Note8 ir reāli sagaidāms?

    Kristaps Skutelis
    04.06.2017 23:49
    Reply to  Romaxsoft

    Tā runā. Jāgaida rudens.

    Reklāma