Web Analytics
More
    Reklāma

    Ņujorka plāno izsekot visus bezpajumtniekus pilsētas teritorijā

    Jaunākie raksti

    Mūsdienās nav nekas neierasts risināt kompleksas problēmas, tās nomētājot un apkarinot ar dažādām tehnoloģijām, un cerot no iegūtajiem datiem izvilināt to lielo un vienīgo patiesību. Tieši to ir izdomājusi darīt Ņujorka mērija – apkarināt savus bezpajumtniekus ar izsekošanas ierīcēm.

    Ņujorka vēlas sekot līdzi bezpajumtnieka atrašanās vietai, veselībai, piedāvāt informāciju dažādiem bezpeļņas dienestiem, kas atbild par bezpajumtnieku ēdināšanu un izguldīšanu.

    Reklāma

    Idejas pretinieki norāda uz dažādiem personu privātuma un personas datu aizsardzības pārkāpumiem. Tiek norādīts, ka Ņujorkas problēma ir nevis bezpajumtnieki un to atrašanās vieta, bet gan nepieejami augstas mājokļu cenas, mazizglītoto darbavietas un atbalsta programmas, kurām vienmēr pietrūkst naudas. Elektronisku nieciņu izdāļāšana varētu būt neadekvāti dārga.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    30 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Daris
    08.05.2017 10:59

    Kaut kāda totalitāra pieeja. Tāda pat kā melšana par elektronisko naudu lai novērstu korupciju.
    Labāk korupcija, nekā nebrīve.

    Kristaps Skutelis
    08.05.2017 11:57
    Reply to  Daris

    Fu, skaidra nauda taču ir tāds lieks čakars. Ko nelegālu dari, ka Tevi tāda forma interesē?

    digitalk
    08.05.2017 14:32

    > skaidra nauda taču ir tāds lieks čakars

    tas ir tavs pilnīgi nepamatots subjektīvs viedoklis. man ar skaidru naudu nav problēmu, bet ar kartēm ik pa brīdim ir.

    Kristaps Skutelis
    08.05.2017 14:34
    Reply to  digitalk

    Subjektīvs un pamatots, jo balstīts manā pieredzē. Ja man nauda ienāk virtuālā formā un praktiski visi maksājumi ir digitāli, tad priekš kam man vēl krāmēties ar tās konvertāciju papīriņos un metāla gabaliņos? Tas ir kaut kāds arhaisms. Varbūt vēl konvertēt aitās un māla plāksnītēs? :D

    digitalk
    08.05.2017 14:39

    aizej ar savu plastikāta gabaliņu uz notāru biroju vai noķer prieka pilnas bikses pie maksas tualetes :-P

    Kristaps Skutelis
    08.05.2017 14:41
    Reply to  digitalk

    Pat neplānoju tagad izvērst sarunu par to kur var un kur nevar izmantot normālu, modernu maksājumu veidu, jo šāda saruna būs neproduktīva.

    digitalk
    08.05.2017 14:42

    pats sāki.

    SpiegS
    08.05.2017 21:40

    Pirmkārt: viedoklis pēc definīcijas ir subjektīvs.
    Otrkārt: arguments “man taču nev ko slēpt” neiztur absolūti nekādu kritiku … vienkāršs jautājums gūglei: “why privacy matters”

    Kristaps Skutelis
    08.05.2017 23:37
    Reply to  SpiegS

    Es saprotu par ko runā, taču uzskatu, ka mūsdienās privātums masveidā vairs neeksistē kā tāds. Jā, joprojām vēl ir veidi kā to mēģināt saglābt, bet tie ir pieejami tikai ļoti ierobežotām cilvēku kategorijām, kam ir vai nu ļoti specifiskas zināšanas, vai daudz naudas. Visiem pārējiem virzība privātuma saglabāšanas virzienā nozīmē atteikšanos no ļoti daudzām šī laikmeta radītajām ērtībām. Respektīvi, tas nav saistoši.

    Daris
    09.05.2017 09:32

    Privātums joprojām eksistē.
    Ja cilvēkam mājās, teiksim, tūkstotis nolikts, par kuru zina tikai viņš (ne banka ne valsts orgāni) tas arī ir privātums.

    Kristaps Skutelis
    09.05.2017 09:33
    Reply to  Daris

    Šādai informācijai ir 0 nozīmes, jo valsts un vēl kāds cits zina kā to tūkstoti dabūji un kur un kā tērēsi.

    Daris
    09.05.2017 09:47

    Valsts var zināt, kur dabūju, bet kur tērēšu – nekā.
    Un bankas, kā zināms, pieder cilvēkiem – ne tiem labākajiem cilvēkiem. Uzticēt viņiem visus mūsu līdzekļus absolūtā monopola nozīmē ir vnk muļķīgi. Cash saglabā cilvēka kontroli pār savu vietu sistēmā.

    Lucifer
    10.05.2017 19:12

    Esi pārliecināts, ka (seviški Latvijā), valsts zin kur ieguti līdzekli un kur tos teresi?😏

    Kristaps Skutelis
    10.05.2017 19:19
    Reply to  Lucifer

    Šo to zina. Pieņemu gan, ka pagaidām ne pārāk daudz.

    SpiegS
    09.05.2017 20:53

    Piekrītu. Diezgan loģiska sakarība: ja gribi privātumu, ir jāatsakās no ērtībām un ir drusku vairāk jāzina un jāsaprot. QubesOS šobrīd mēģina daļu no šīm neērtībām atvieglot, lai gan, protams, ikdienas lietotājam tas joprojām ir grūti realizējams.

    Lucifer
    10.05.2017 19:10

    Nesaprotu, esi sācis dzivot kopā ar Lapsinieku?🤔
    Tādi jancīgi, agresīvi un nepamatoti uzskati no Tevis “lien” laukā…

    Kristaps Skutelis
    10.05.2017 19:17
    Reply to  Lucifer

    Jā, es arī esmu novērojis, ka pēdējā laikā esmu kļuvis mazāk politkorekts un vairāk gribas spert laukā visu, kas uz mēles. Sieva saka, ka tas ir tāpēc, ka mājās divi mazi bērni. Zinies, uzvilkti nervi nu ir pēc noklusējuma :)

    Lucifer
    10.05.2017 19:42

    Saprotu☹️
    Bet zini, labak met to pie malas, savadak beigas bus ta pat kā Lapsimniekam – izškirsies no sievas, dzivesprieks bus zudis, un savu dzivi pavadisi, kada no blogiem rakstot komentārus😀

    Lapsinieks
    10.05.2017 21:47

    Kristap, uzmanies. Izskatās šitais nopietni lien – bez ziepēm!

    starp citu (ja mēs runājam par tēmu) “privātums” – var jau vilkties ar dažādiem nikiem un klabināt sviestu (it kā anonīmi), bet rokraksts ta paliek, Veids, kā cilvēks izvēlas vārdus, kādas kļūdas pieļauj un šit laik zet. Viss uz pieres rakstīts.

    Lucifer
    10.05.2017 23:54
    Reply to  Lapsinieks

    Tas par to līšanu un ziepīti jau Tev droši vien labāk zināms, ne velti piesauc😂

    Par pārējo, diez vai

    SpiegS
    11.05.2017 22:33

    Ar bērniem tam maz sakara. Vecums, nenāk viens :D
    Vispirms tu nesaproti paziņas, tad viņi nesaprot tevi, … >:)
    Tas ir viedums :D

    Skābene
    08.05.2017 15:09

    Kad būvēsi sev māju sapratīsi, ka maksājot celtniekam skaidrā naudā var ietaupīt ļoti lielas naudas summas. Nodokļu nemaksāšana ir slikta lieta, bet kad tev pie 100 000 vērtiem būvmateriāliem jāpiemaksā 21 000 euro, ja maksā ar pārskaitījumu, gribot negribot sāc aizdomāties! Kad Rumbulā pērc auto skaidrā naudā pa 10 000 vai 12100 ar pārskaitījumu, starpība arī ir jūtama. :)
    Ja vēl pie mājas būvniecības pieskaiti vēl Ienākuma nodokli un sociālo nodokli, kas jāsamaksā par celtnieka darbu, vispār nelabi paliek!
    Bet nodokļus nemaksāt ir slikti!

    Kristaps Skutelis
    08.05.2017 15:17
    Reply to  Skābene

    Paldies, bet pats būvēt māju gan negribu. Tas varētu būt nevajadzīgs čakars.

    Daris
    08.05.2017 17:45

    Elektroniskā nauda nozīmē indivīda totālu kontroli no banku sistēmas uz valsts puses.

    Kristaps Skutelis
    08.05.2017 18:38
    Reply to  Daris

    Nesaskatu kā visādi citādi digitalizētajā ikdienā tā ir būtiska problēma.

    SpiegS
    08.05.2017 21:44

    Par to jau ir runa, ka mūsdienu digitalizētā pasaule virzās totalitārisma virzienā. Distopija aļa 1984

    Daris
    09.05.2017 09:40

    Bet es saskatu. Blakus totalitārisma problēmai pastāv arī drošības problēma – ar vienu kārtīgu vīrusu var iznīcināt visu, kas pastāv digitālajā t.i. diezgan virtuālā realitātē.
    Vēl reliģiskā problēma – Zvēra zīme uz pieres un rokas, bez kuras nevar ne pirkt ne pārdot ļoti iespējams, saistīta ar šo problemātiku.

    SpiegS
    11.05.2017 22:38
    Reply to  Daris

    Totalitārisms iet roku rokā ar “drošību”. Proti, sākumā vārāmās vardes pakāpeniski pārliecina par arvien radikālāku likumu pieņemšanu … līdz visi attopas totalitārismā …

    Skābene
    08.05.2017 15:14

    Bet ja par bezpajumtniekiem runājam, tad Rīgas dome arī pāris reize sir veikusi bezpajumtnieku sociālās aptaujas internetā, tik kāda neraža, nav neviena respondenta! Izrādās bezpajumtnieki nelieto viedtālruņus un viņiem nav interneta! (ģeniāla atklāsme)
    Valsts palīdzības programmas ietvaros, trūcīgajiem dalīja pārtikas paciņas, kurās bija putraimi un kaut kas vēl tur. TV3 ziņu komanda toreiz intervēja pie autoostas sastaptu bomzi par valsts palīdzības programmu un prasīja cik tas bomžiem ir noderīgi! Bomža atbilde bija ģeniāla- bet kur tad es tos putraimus vārīšu, tu te kaut kur redzi katlu un virtuvi!? Tad bomzis izvilka no somas lašu maizi un paprasīja intervētājam, kad tu pēdējo reizi lasi ēdi!? :) Stokmana misenēs neto vien var atrast! :)

    R
    08.05.2017 23:07

    Lai arī kā gribētos šiem cilvēkiem palīdzēt, taču, diemžēl bomzis – tas ir dzīvesveids, nevis izvēle.

    Reklāma