Gada sākumā Lasvegasā notikušajā tehnoloģiju izstādē CES 2017 man bija iespēja aprunāties ar jauno Coolpad izpilddirektoru Liu Jiangfeng, kas pārnācis no Huawei Honor divīzijas vadīšanas tikai pagājušajā vasarā. Intervijā centos uzzināt vairāk par Coolpad nākotnes plāniem.

Ķīnu mēs pazīstam kā elektronikas lielvalsti. Tās plašajās rūpnīcās top ne tikai daudzu Rietumu pasaules kompāniju produkti, bet tā ir mājvieta arī vietējiem elektronikas spīdekļiem. 2015. gadā šī stāsta varonis Coolpad pārdodot 45.5 miljonus viedtālruņu bija iekļuvis pasaules lielāko viedtālruņu ražotāju pirmajā desmitniekā. Tā paša gada nogalē Coolpad oficiāli savus produktus sāka izplatīt 10 Austrumeiropas valstīs, arī Latvijā.

Kursorā esam diezgan bieži pieminējuši Coolpad un apskatījuši arī vairākus šī zīmola radītos viedtālruņus. Tie līdz ir bijuši pieņemamas kvalitātes produkti ar adekvātu cenu. Jāsaka, ka Coolpad ar gadiem attīstās un kompānijas produkti arī kļūst arvien labāki, bet joprojām spēj noturēt “midreindžeru” kategorijas cenu.

Kāds šobrīd ir Coolpad galvenais tirgus fokuss?

Coolpad ir pārstāvēts Āzijā, Ziemeļamerikā, Indijā un no 2016. gada esam uzsākuši darbību arī Eiropā. Tas ir sarežģīts tirgus ar spēcīgiem konkurentiem, bet mēs esam gatavi ieguldīt līdzekļus un darbus, lai šeit gūtu panākumus.

Mēs apzināmies, ka starptautiskā mērogā Coolpad vēl nav ļoti spēcīgs zīmols, taču 2017. gadā mēs plānojam palielināt darbinieku skaitu, attīstīt mūsu produktu izplatītāju tīklu, kā arī ieguldīt līdzekļus zīmola atpazīstamībā.

Šogad mēs prezentēsim būtiskus uzlabojumus mūsu produktu programmatūrā. Esam izstrādājuši jaunu programmatūras saskarnes dizainu, kas mūsu produktu lietotājiem nesīs arī jaunas iespējas, atvieglos viņu ikdienu. Jaunie telefoni būs īpaši noderīgi tiem, kas vienlaicīgi vēlas darīt dažādus darbus. Esam atvieglojuši datu pārnešanu starp dažādām lietotnēm. Es pat vēlos teikt, ka mums ir labākie lietotāja saskarnes dizaineri Ķīnā.

Eiropā arvien vairāk dzirdam par Ķīnas viedtālruņu ražotājiem. Kādi ir Coolpad trumpji, kāpēc patērētājam izvēlēties tieši šos produktus?

Mēs šobrīd esam sava ceļa sākumā un koncentrējamies uz vidējās un augstās klases ierīcēm, ko piedāvājam par pieejamu cenu. Mēs arī sadarbojamies ar tādām kompānijām kā Harman un Qualcomm, lai savos produktos iekļautu funkcijas un iespējas, kas mūs atšķir no konkurentiem.

Šobrīd redzētie Coolpad telefoni tehniski ir vienkārši. Vai plānojat savos produktos iekļaut tādas tehnoloģijas kā bezvadu uzlādi vai papildinātās realitātes risinājumus?

Šādu risinājumu tehniskā puse mūs nebaida, taču mēs rūpīgi izvērtējam kāds pēc šādām tehnoloģijām ir pieprasījums. Telefona izstrādei ir nepieciešami 6-8 mēneši, tāpēc īpaši svarīgi ir mēģināt paredzēt kādas tehnoloģijas būs aktuālas un pieprasītas nākotnē.

Šogad mēs plānojam prezentēt viedtālruni ar diviem ekrāniem, viens no tiem būs elektroniskās tintes displejs. Tāpat mēs gatavojam papildinātās realitātes briļļu produktu. Izlaidīsim šos produktus un paskatīsimies kāda būs klientu atsaucība. Tas mums palīdzēs saprast ko patērētāji no ierīcēm sagaida un kā varam radīt tiem noderīgas ierīces.

Vai Coolpad plāno izlaist kādu planšetdatoru?

Jā, mēs plānojam izlaist arī produktu planšetdatoru kategorijā, taču šeit mums ir jānāk ar inovācijām, kas produktu atšķirs no citiem planšetdatoriem. Šajā produktu kategorijā mēs nevaram konkurēt tikai ar zemāku cenu. Mēs varētu savas ierīces piedāvāt ļoti lēti, bet tad mēs neko nenopelnīsim un tam nav biznesa jēgas.

Coolpad uzsver, ka svarīga ir cena. Zema cena ir Coolpad izvēlētā stratēģija?

Ne gluži, mēs neplānojam visās produktu kategorijās būt lētāko produktu ražotājs. Mēs vēlamies noteiktās cenu kategorijās piedāvāt maksimālo labāko iespējamo funkcionalitāti un ierīču lietošanas pieredzi.

2014. gada nogalē uzzinājām, ka Coolpad ierīcēs ir iestrādāti attālinātas piekļuves mehānismi (saukts par “CoolReaper”), kas ļauj tām piekļūt bez lietotāja ziņas. Vai šobrīd aktuālajās Coolpad ierīcēs joprojām ir atrodami šādas bīstamas funkcijas?

Pavisam noteikti nē! Mēs uzmanīgi sekojam līdzi un pakļaujamies to valstu likumdošanai, kurās tirgojam mūsu produktus. Attālināta piekļuve joprojām ir iespējama ierīcēm, kas tiek izstrādātas un testētas, taču komerciāliem produktiem tas ir pilnībā izslēgts. Bez tam, mūsu ierīču privātuma drošību pārbauda Google un citi partneri.

Vai Coolpad plāno piedāvāt Eiropas patērētājiem arī satura un mākoņpakalpojumus?

Tas prasītu milzīgas investīcijas, tāpēc mēs meklējam lokālus sadarbības partnerus, kas arī klientiem Eiropā varēs piedāvāt pievienoto vērtību.

Coolpad CES 2017 ietvaros izziņoja viedtālruni Conjr. Vai tas būs pieejams arī Eiropā?

Coolpad Conjr

Šajā tehnoloģiju izstādē Coolpad prezentēja Conjr viedtālruni, kas ir aprīkots ar 5 collu Full HD displeju, 3 GB operatīvo atmiņu un 8 megapikseļu kameru. Šis konkrētais modelis ir paredzēts Ziemeļamerikas tirgum, taču mēs plānojam līdzīgu ierīci jau drīzumā izziņot arī Eiropā.

Coolpad Conjr

Vai Coolpad plāno apvienoties ar LeEco?

LeEco ir investors, kas ieguldījis līdzekļus Coolpad. Tās ir divas dažādas kompānijas, kas darbojas un tiek pārvaldītas dažādi un arī turpmāk katra no tām piedāvās dažādus produktus.

Kā atšķiras tehnoloģiju tirgus Ķīnā un Eiropā?

Ķīnā ir izteiktāka konkurence šajā jomā un ir vairākas populāras mobilo ierīču kompānijas, kas savus produktus izplata tikai internetā, tāpēc spēj nodrošināt pasakaini zemas cenas. Tā kā Ķīnas tirgus ir milzīgs, daudzas jaunas tehnoloģijas sākotnēji tiek izlaistas tieši tur un tikai vēlāk nonāk līdz ASV un Eiropai. Arī Eiropā neiet viegli, jo šobrīd mums ir jāiegulda lieli līdzekļi, lai zīmolu padarītu atpazīstamu. Bet tas ir jādara, jo nepazīstamam zīmolam pircēji neuzticas un nevaram sagaidīt lielus pārdošanas apjomus.

Kādu viedtālruni lietojat Jūs pats?

Es šobrīd lietoju jauno Coolpad Cool Changer S1 viedtālruni. Tas ir 5.5 collu milzis ar jaudīgu Qualcomm Snapdragon 821 procesoru, 4 GB operatīvo atmiņu un ietilpīgu 4070 mAh akumulatoru. Taču es mēdzu izmēģināt arī citu ražotāju produktus.

Kā Jūs vērtējat citu konkurentu produktus? Kurš ir Jūsu favorīts?

Mēs lūkojamies uz konkurentu izlaistajām tehnoloģijām un atzinīgi vērtējam, piemēram, to, ka telefonos parādās divu kameru sistēmas. Arī mēs pie tā strādājam un kad varēsim panākt lielisku attēla kvalitāti, noteikti redzēsiet šādus produktus. Mēs mācāmies no konkurentiem, taču ļoti lielu vērību piegriežam arī mūsu klientu vēlmēm.

Kāda būs viedtālruņu nākotne? Vai paliks tikai Apple un Ķīnas ražotāji?

Man šķiet, ka viedtālruņu biznesā Samsung noturēsies ilgāk nekā Apple.

P.S. Raksts tapis sadarbībā ar Coolpad.

Pastāsti citiem:
  • Jokman

    Tas pēdējais par to Apple un Samsung bija labs komentārs… :) Acīmredzot ir pamats šādam apgalvojumam tomēr viņš ir šajā biznesā, bet neviens nav pareģis kāja var paslīdēt visiem, tāpat kā Samsung.

  • Pumba

    Negaidīta atbilde no viņa puses par Samsung. Vajadzēja teikt: Nezinu par Apple, bet Coolpad noturēsies..vai kaut kā tā. :)

  • wils

    Drīzāk būtu bijis interesanti, kad pie mums parādīsies kas vērtīgāks par budžeta klasi?

    • Lapsinieks

      iespējams ka – jo krutāks aparāts, jo problemātiskāks patentu jautājums… lētuci no šņagas salikt jau nav māksla…