Zviedrijā mīt aptuveni 350 000 aļņu un katru gadu šie makanie dzīvnieki tiek iesaistīti aptuveni 6000 dažāda smaguma pakāpes ceļu satiksmes negadījumos. Lai arī sabiedrībā valda uzskats, ka pamanot uz ceļa alni, ir jāpaātrinās, lai tas smuki pārlidotu pāri auto nevis savas zarnas izķēzītu pa auto salonu, drošības eksperti kategoriski nepiekrīt šim urbānajam mītam. Pirms jebkura liela šķēršļa ir jāmēģina droši nobremzēt.

Šos vārdus nopietni vērā ņēmis auto ražotājs Volvo, kas savus jaunos auto ir aprīkojis ar drošības sistēmām, kas spēj atpazīt lielus dzīvniekus un sabremzēt auto pirms noticis kas nelāgs.

Volvo auto ir aprīkoti ar radara sistēmu, kas spēj noteikt objektus ap auto un pēc tam kameras tos identificē. Šī pati “City Safety” tehnoloģija arī spēj pilsētā atpazīt gājējus. Volvo inženieri ir pamatīgi izpētījuši dzīvnieku uzvedību, lai sistēma pie auto bremzēšanas ķertos tikai pašā nepieciešamākajā brīdī un tādējādi samazinātu negadījumu skaitu, kuros auto tiek taranēti no aizmugures vai noslīdējuši no ceļa straujas bremzēšanas dēļ. Interesanti, ka auto sistēmas tiek pielāgotas reģionam, kurā tie tiek pārdoti. Piemēram, Zviedrijā tirgotie Volvo vairāk meklēs aļņus, bet ASV – briežus. Mazākiem dzīvniekiem kā suņi vai kaķi šī sistēma dzīvības diemžēl neglābs. Tiem būs jāpaļaujas uz autovadītāja modrību.

Salīdzinot ar līdzīgām dzīvnieku detektēšansa sistēmām, kas izmanto infrasarkano starojumu (nakts redzamības pieeja), Volvo risinājums var tikt izmantots gan naktī, gan dienā.

Šī tehnoloģija ir pieejama jaunajā Volvo S90 sedanā un XC90 džipā. Tāpat tā būs iestrādāta jaunajā Volvo V90 Cross Country universālī.

26
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
24 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
Olegs FalevicsViesturs KavacsLapsinieksdigitalkKKTK Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Olegs Falevics
Guest
Olegs Falevics

Pie šīs sistēmas pilsētas apstākļos baigi jāpierod, jo reaģē arī uz riteņbraucēju, ja stūre ir pagriezta uz tā pusi un it kā brauc virsū, bet īstenībā, piemēram, apbrauc bedri. Man katru dienu xc pats bremzē vairākas reizes. Un, joprojām, uzsit pa nerviem. Bet kopumā ļoti laba sistēma.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

a pilsētā izslēgt nevar?

Olegs Falevics
Guest
Olegs Falevics

Var. Bet tad izslēdzas arī autopilots, kas sastrēgumos ir fantastisks asistents.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

nu jā… pilsētā varētu iebesīt riteņbraucēji :D

Skābene
Guest
Skābene

Uz šosejas jau viņi uzvedas tāpat kā pilsētā, tikai ātrumi tur ir pavisam citi!

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

uz šosejas tomēr viņu mazāk, vietas tur vairāk… es vienmēr domāju – kā šitās sistēmas darbojās, piemēram, uz Valdemāra ielas, kur ir 4 nosacītas joslas – ja trolejbuss – tad reāli trīs. Pirms simts gadiem tā pat bija vieta, kur man norāva spoguli mierīgi stāvot savā joslā. Un ja vēl tur gadās riteņbraucējs… paskarbi.

KKTK
Guest
KKTK

Valdemārielā sen ir jāuztaisa normāla pirmā josla velo un normāla otrā josla automašīnām. Lai viss ir skaidrs un nodalīts, nevis kā visu laiku – spiešanās līšana un piekares laušana bedrēs, jo stūri pakustināt nedrīkst dēļ šaurības. Jā, un troļļu pieturas nost no auto joslas.

Krotow
Guest
Krotow

Būtu labi, taču atkal ķeza ar caurlaidību. Ja esi ievērojis, pa Valdemāra ielu reāli brauc 2 joslās. Tā vispār ir pēdējā iela vistālāk uz ziemeļiem, kur iespējams pa tiešo pārbraukt pāri Daugavai. Velojosla tur tagad sataisītu lielus mēslus. Ziemeļu šķērsojums, kas aizvāktu centram cauri uz Vidzemes pusi braucošos, joprojām ir tikai uz papīra.

KKTK
Guest
KKTK

Un par Ziemeļu šķērsojumu ir gatavas transporta plūsmas simulācijas (ātrumā vairs nevaru atrast linku). Visi esošie tilti un pats centrs ir tik pat sarkani kā tagad :) Tātad neko tas daudz nedos.

Skābene
Guest
Skābene

Tukša muldēšana! Pirms Dienvidu tilta uzcelšanas es no Ziepniekkalna līdz Republikas laukumam braucu ilgāk, kā mans čoms no Jelgavas ar vilcienu. Tagad brauciens ir daudz Raitāks, jo viss Ķekavas virziens ir noņemts no Salu tilta! Problēma tikai tajā, ka Dienvidnieks nav salaists kopā ar Jelgavas šoseju, tāpēc Jelgavas virziens joprojām iet pa Salinieku!
Bet bez Ziemeļu šķērsojuma, visa Kurzemes un Jūrmalas plūsma iet caur Rīgas centru.

KKTK
Guest
KKTK

Tieši tā – tukša muldēšana ir komentāros:comment image:large

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

diez vai tas tā būs. Tu r jau velojosla uztaisīta uz gājēju rēķina.

KKTK
Guest
KKTK

Tā ir noziedzība pret gājējiem un ņirgāšanās par auto vadītājiem, kas turpina spiesties un līst pa to Valdemāra ielu kā nu kurais māk. Bet redzot ko sadarīja Barona ielā – lai tad labāk paliek kā ir…

Skābene
Guest
Skābene

Veloceliņš ir palaists pa Skolas ielu, paralēli Valdemārenei, lai tos ciskudrillistus trolejbusi nenobrauc!Nevajaga velosipēdiem braukt pa Valdemāreni, nevajag!

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

arī bez velo Valdemāra iela ar savām 3 joslām ir pein in ās. Koku dēļ to paplašināt nevar ne par centimetru. Bet kaut kas jādara. Ziemeļu šķērsojums, protams, daļu problēmu atrisinātu.

digitalk
Guest
digitalk

nekad līdz galam neesmu sapratis to pietāti pret kokiem. šeit jau ir ‘betona džungļi’ – pārstādiet kokus tuvāk ēkām un uztaisiet pusmetru brīvu katrā pusē ceļam. nu kaut vai pārdesmit centimetrus.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

Nē. Rīgu vajag padarīt maksimāli nedraudzīgu autobraucējiem. Velo un sabtransā spēks. Šo aksiomu kvalitatīvā darbībā varam novērot ziemeļeiropā. Tā ir mana pārliecība.

digitalk
Guest
digitalk

tev ir pārliecība, bet tā nav aksioma.

tad jāsāk ar aizliegumu riteņbraucējiem braukt pa ietvēm, kā Londonā. lai piedalās kopējā satiksmē uz ielas vai izdalīta veloceliņa, nevis nesas, kur pagadās ar ātrumu, kas pārsniedz gājējus reiz 2-3.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

te gan piekrītu. ja pac baigi pie tā piedomāju, tad bērni ejot mēdz mest visādus līkločus, brīžam bail.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Tas no kameras datiem? A kas ir, ja aizlīmē objektīvu?

Olegs Falevics
Guest
Olegs Falevics

uz priekšējā stikla ir kameras/sensori. Ja doma ir par aizlīmēšanu, tad labāk vienkārši pirkt vecāka tipa auto bez šādām funkcijām ))

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Es spriedelēju, kas notiek ar auto smadzenēm tādā situācijā un vai sastrēgumu “autopilota” funkcija saglabājas, ja pazūd bilde.

Īsāk sakot, vai tā nevar salabot šo: “Bet tad izslēdzas arī autopilots, kas sastrēgumos ir fantastisks asistents.”

Olegs Falevics
Guest
Olegs Falevics

Es sapratu to domu :) man liekas, ka tur viens sensors ir atbildīgs par vairākām programmām. Gan zīmes atpazīst, gan gājējus, distanci utt skenē. Un principā, izvietojums it tāds, lai visu laiku būtu tīrs, jo atrodas logu slotiņu darbības laukā. Ja aizlīmē, visticamāk, ka uzkaras visa drošības sistēma.

Skābene
Guest
Skābene

Ja sistēma gājēju atpazīst kā lielu dzīvnieku, tad kā sistēma atpazīst bērnu!?Pielīdzina sunim un kaķim, kas nav lieli dzīvnieki!?

digitalk
Guest
digitalk

stāv vertikāli. diezvai tu notrieksi suni, kas ceļa vidū stāv uz pakaļkājām.

Lapsinieks
Guest
Lapsinieks