Web Analytics
More
    Reklāma

    Autonomās Mercedes mašīnas sargās braucēju, bet ciest var nākties gājējiem

    Jaunākie raksti

    Līdz ar autonomo automašīnu teorētisku atnākšanu cilvēcei ir jātiek skaidrībā ar morālu dilemmu – kādreiz noteikti radīsies situācija, kad mašīnai bez stūres vai nu nāksies nogalināt pasažierus, vai arī cilvēkus uz ielas.

    Mercedes-Benz jau ir paziņojis, ka uzņēmuma radītās autonomās tehnoloģijas tiks programmētas pasažieru drošībai, tā tiks likta augstāk par uz ielas esošo cilvēku drošību un dzīvību. Ja Mercedes-Benz mašīna būs izvēles priekšā nogalināt pasažieri vai gājēju, tiks izvēlēta gājēja apdraudēšana.

    Reklāma

    Šāds Mercedes-Benz paziņojums varētu nozīmēt arī citu Eiropas autoražotāju nosliekšanos par labu pasažieru drošībai, tomēr diez vai Eiropas Savienība paliks vienaldzīga pret autoražotāju vēlmi potenciāli apdraudēt nevis metāla kastē esošus, piesprādzētus cilvēkus, bet mazāk aizsargātus gājējus un velosipēdistus.

    Interesanti, ka pētījumos potenciālie autoīpašnieki ir gatavi ciest paši, nevis apzināties, ka automašīna varētu nogalināt kājāmgājēju.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Valters
    28.12.2016 14:15

    Kaut kā nesaprotu to dilemmu – pat mūsu ceļu satiksmes noteikumos ir teikts, ka ja parādās šķērslis, tad vajag samazināt ātrumu, vai neapdraudot citus apbraukt.

    x
    28.12.2016 14:23
    Reply to  Valters

    Tas tik būtu ironiski, ja autonomais mersis saplacinātu kāda no čiekurveidīgo lēmēju tuviniekiem…..

    28.12.2016 14:30
    Reply to  Valters

    Tas viss ir ļoti loģiski, bet te ir runa par gadījumiem, kad ar to nepietiek.

    28.12.2016 14:38

    Diez, par vides pārveidošanu (vismaz pilsētās), tā lai automašīnu ceļi
    nešķērsotu gājēju un velosipēdistu ceļus, neviens nav iedomājies?!
    Piemēram, sakrāmēt automašīnas tuneļos vai gājējus pacelt citā plaknē.
    Protams, ka tas nebūtu ne lēti, ne vienkārši.. bet man ir aizdoma, ka pašbraucošo auto uzbūvēt joprojām ir dārgāk un sarežģītāk. Un arī dilemma iegūtu citādu, cerams – vienkāršāku, formātu.

    x
    28.12.2016 21:28
    Reply to  RuncZ

    redz, cilvēce joprojām dzīvo pilsētās, kas celtas pēc viduslaiku paraugiem, kad nebija jārisina gājēju/braucēju attiecības.
    un pēc inerces risinājums ir pārgājis plaknē “babi ješčo narožajut”

    KKTK
    29.12.2016 00:37
    Reply to  x

    Vispār jau gājēju/braucēju problēmas atīstītās pilsētās jau tiek risinātas un atrisinātas – aizliedzot auto satiksmi līdz minimumam.

    Skābene
    29.12.2016 16:32
    Reply to  KKTK

    Mums jau nav attīstītu pilsētu! :) Dzīvojam bedrainē ar ilūziju par attīstītu sabiedrisko transportu.

    Skābene
    29.12.2016 16:28

    Tas ir tikai loģiski, ka auto ražotājs domā par savu klientu, nevis citiem. Lai citi domā paši par sevi! Es piemēram nepirktu auto, ja zinātu, ka tas mani nožmiegs, lai dzērājkaimiņš varētu arī turpmāk rāpot uz točku pēc dzimtenītes!

    Reklāma