web analytics

Autonomās Mercedes mašīnas sargās braucēju, bet ciest var nākties gājējiem

Jaunākie raksti

DPD Latvija brīdina par krāpniekiem, kas mēģina izkrāpt norēķinu karšu datus

DPD Latvija vērš uzmanību uz jaunu krāpniecības shēmu un brīdina par krāpniekiem, kas uzņēmuma vārdā mēģina izkrāpt iedzīvotāju norēķinu...

Revolut laiž klajā iegādes risinājumu Latvijas uzņēmumiem

Īstenojot savu mērķi nodrošināt iespēju visus uzņēmumiem būtiskos aspektus pārvaldīt vienuviet, Revolut Business šodien paziņoja par jaunā iegādes risinājuma...

Kursors.lv izmēģina Shipzee servisu – Apple MagSafe lādētājs pēc pusotra mēneša gaidīšanas

Novembra beigās, kad Amerikā atzīmē Pateicības dienu un norisinās “Melnās piektdienas” jeb Black Friday atlaižu un iepirkšanās trakums, Latvijā sevi ar...

Xiaomi Mi Band 6 varētu tikt pie GPS, SpO2 sensora un Amazon Alexa atbalsta

Tīmeklī uzieta gaidāmās Xiaomi Mi Band 6 fitnesa aproces programmatūra, kas norāda uz vairākiem ilgi gaidītiem uzlabojumiem. Parasti Xiaomi...

Volkswagen pārsniedz Eiropas CO2 emisiju mērķus un Baltijā kļūst par elektroauto tirgus līderi

Saskaņā ar sākotnējiem datiem Volkswagen pasažieru automašīnu segmentā radījis par aptuveni sešiem miljoniem gramu mazāk CO2 nekā to pieprasa...



Līdz ar autonomo automašīnu teorētisku atnākšanu cilvēcei ir jātiek skaidrībā ar morālu dilemmu – kādreiz noteikti radīsies situācija, kad mašīnai bez stūres vai nu nāksies nogalināt pasažierus, vai arī cilvēkus uz ielas.

Mercedes-Benz jau ir paziņojis, ka uzņēmuma radītās autonomās tehnoloģijas tiks programmētas pasažieru drošībai, tā tiks likta augstāk par uz ielas esošo cilvēku drošību un dzīvību. Ja Mercedes-Benz mašīna būs izvēles priekšā nogalināt pasažieri vai gājēju, tiks izvēlēta gājēja apdraudēšana.

Šāds Mercedes-Benz paziņojums varētu nozīmēt arī citu Eiropas autoražotāju nosliekšanos par labu pasažieru drošībai, tomēr diez vai Eiropas Savienība paliks vienaldzīga pret autoražotāju vēlmi potenciāli apdraudēt nevis metāla kastē esošus, piesprādzētus cilvēkus, bet mazāk aizsargātus gājējus un velosipēdistus.

Interesanti, ka pētījumos potenciālie autoīpašnieki ir gatavi ciest paši, nevis apzināties, ka automašīna varētu nogalināt kājāmgājēju.

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Valters

Kaut kā nesaprotu to dilemmu – pat mūsu ceļu satiksmes noteikumos ir teikts, ka ja parādās šķērslis, tad vajag samazināt ātrumu, vai neapdraudot citus apbraukt.

x

Tas tik būtu ironiski, ja autonomais mersis saplacinātu kāda no čiekurveidīgo lēmēju tuviniekiem…..

Viesturs Kavacs

Tas viss ir ļoti loģiski, bet te ir runa par gadījumiem, kad ar to nepietiek.

RuncZ

Diez, par vides pārveidošanu (vismaz pilsētās), tā lai automašīnu ceļi
nešķērsotu gājēju un velosipēdistu ceļus, neviens nav iedomājies?!
Piemēram, sakrāmēt automašīnas tuneļos vai gājējus pacelt citā plaknē.
Protams, ka tas nebūtu ne lēti, ne vienkārši.. bet man ir aizdoma, ka pašbraucošo auto uzbūvēt joprojām ir dārgāk un sarežģītāk. Un arī dilemma iegūtu citādu, cerams – vienkāršāku, formātu.

x

redz, cilvēce joprojām dzīvo pilsētās, kas celtas pēc viduslaiku paraugiem, kad nebija jārisina gājēju/braucēju attiecības.
un pēc inerces risinājums ir pārgājis plaknē “babi ješčo narožajut”

KKTK

Vispār jau gājēju/braucēju problēmas atīstītās pilsētās jau tiek risinātas un atrisinātas – aizliedzot auto satiksmi līdz minimumam.

Skābene

Mums jau nav attīstītu pilsētu! :) Dzīvojam bedrainē ar ilūziju par attīstītu sabiedrisko transportu.

Skābene

Tas ir tikai loģiski, ka auto ražotājs domā par savu klientu, nevis citiem. Lai citi domā paši par sevi! Es piemēram nepirktu auto, ja zinātu, ka tas mani nožmiegs, lai dzērājkaimiņš varētu arī turpmāk rāpot uz točku pēc dzimtenītes!

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: