Līdz ar autonomo automašīnu teorētisku atnākšanu cilvēcei ir jātiek skaidrībā ar morālu dilemmu – kādreiz noteikti radīsies situācija, kad mašīnai bez stūres vai nu nāksies nogalināt pasažierus, vai arī cilvēkus uz ielas.

Mercedes-Benz jau ir paziņojis, ka uzņēmuma radītās autonomās tehnoloģijas tiks programmētas pasažieru drošībai, tā tiks likta augstāk par uz ielas esošo cilvēku drošību un dzīvību. Ja Mercedes-Benz mašīna būs izvēles priekšā nogalināt pasažieri vai gājēju, tiks izvēlēta gājēja apdraudēšana.

Šāds Mercedes-Benz paziņojums varētu nozīmēt arī citu Eiropas autoražotāju nosliekšanos par labu pasažieru drošībai, tomēr diez vai Eiropas Savienība paliks vienaldzīga pret autoražotāju vēlmi potenciāli apdraudēt nevis metāla kastē esošus, piesprādzētus cilvēkus, bet mazāk aizsargātus gājējus un velosipēdistus.

Interesanti, ka pētījumos potenciālie autoīpašnieki ir gatavi ciest paši, nevis apzināties, ka automašīna varētu nogalināt kājāmgājēju.

9
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
SkābeneKKTKxSergejs BižānsRuncZ Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Valters
Guest
Valters

Kaut kā nesaprotu to dilemmu – pat mūsu ceļu satiksmes noteikumos ir teikts, ka ja parādās šķērslis, tad vajag samazināt ātrumu, vai neapdraudot citus apbraukt.

x
Guest
x

Tas tik būtu ironiski, ja autonomais mersis saplacinātu kāda no čiekurveidīgo lēmēju tuviniekiem…..

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Tas viss ir ļoti loģiski, bet te ir runa par gadījumiem, kad ar to nepietiek.

RuncZ
Guest
RuncZ

Diez, par vides pārveidošanu (vismaz pilsētās), tā lai automašīnu ceļi
nešķērsotu gājēju un velosipēdistu ceļus, neviens nav iedomājies?!
Piemēram, sakrāmēt automašīnas tuneļos vai gājējus pacelt citā plaknē.
Protams, ka tas nebūtu ne lēti, ne vienkārši.. bet man ir aizdoma, ka pašbraucošo auto uzbūvēt joprojām ir dārgāk un sarežģītāk. Un arī dilemma iegūtu citādu, cerams – vienkāršāku, formātu.

x
Guest
x

redz, cilvēce joprojām dzīvo pilsētās, kas celtas pēc viduslaiku paraugiem, kad nebija jārisina gājēju/braucēju attiecības.
un pēc inerces risinājums ir pārgājis plaknē “babi ješčo narožajut”

KKTK
Guest
KKTK

Vispār jau gājēju/braucēju problēmas atīstītās pilsētās jau tiek risinātas un atrisinātas – aizliedzot auto satiksmi līdz minimumam.

Skābene
Guest
Skābene

Mums jau nav attīstītu pilsētu! :) Dzīvojam bedrainē ar ilūziju par attīstītu sabiedrisko transportu.

Sergejs Bižāns
Guest
Sergejs Bižāns
Skābene
Guest
Skābene

Tas ir tikai loģiski, ka auto ražotājs domā par savu klientu, nevis citiem. Lai citi domā paši par sevi! Es piemēram nepirktu auto, ja zinātu, ka tas mani nožmiegs, lai dzērājkaimiņš varētu arī turpmāk rāpot uz točku pēc dzimtenītes!