Reklāma

Latvijas medijos dominē tradicionālie reklāmas baneri

Jaunākie raksti

Iepazīstamies ar Canyon Puncher GM-11 peli un WH-200 peles vada turētāju

Pie mums šoreiz atceļojuši vairāki Canyon ražoti budžeta klases aksesuāri datorspēļu cienītājiem - liela izmēra peles paliktnis, divas visai...

Iepirkšanās centrā “Akropole” atvērts “Xiaomi” pirmais oficiālais veikals Latvijā

Šodien, 22. oktobrī, iepirkšanās centra “Akropole” nomnieku klāstu ir papildinājis pasaulē pazīstamais viedierīču un aksesuāru veikals “Xiaomi”, atverot savu...

Tesla izziņo plānus divu gadu laikā trīskāršot “Supercharger” uzlādes punktu skaitu

Elektroauto ražotājs Tesla paziņojis, ka nākamo divu gadu laikā tas plāno trīskāršot savu "Supercharger" uzlādes punktu skaitu. Autoražotāja pārstāvji...

“Boeing” veic testa lidojumus ar pilnībā no atjaunojamiem resursiem ražotu aviācijas degvielu

Lidmašīnu ražotājs Boeing, sadarbībā ar savu dzinēju piegādātāju Rolls-Royce un ilgtspējīgas degvielas ražotāju "World Energy", veikuši testa lidojumu, izmantojot...

Par AS “Emergn” valdes priekšsēdētāju kļuvis Austrālijas latvietis Pēteris Daliņš

Par globālā digitālā biznesa pakalpojumu uzņēmuma “Emergn Global Holdings” meitasuzņēmuma AS “Emergn” priekšsēdētāju kļuvis Austrālijas latvietis Pēteris Daliņš. Darbs...

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir publicējis pārskatu par reklāmas kampaņām Centrālās un Austrumeiropas valstīs, tajā skaitā datus arī par Latviju.  Latvijā, tāpat kā lielākajā daļā Eiropas, reklāmdevēji izvēlas rādīt reklāmas, izmantojot tradicionālos banerus, taču interneta lietotāju interese par interaktīvām reklāmām gada laikā ir palielinājusies vairāk kā divas reizes.

Klikšķinām arvien aktīvāk

Kā rāda dati, Latvijā vidējā klikšķu attiecība pret ekspozīcijām (click-through-rate jeb CTR) pirms gada bija 0.49 procenti, savukārt šogad tas ir pakāpies līdz 0.78 procentiem. Tas nozīmē, ka 2015. gadā vidēji kampaņā uz 1000 baneru ekspozīcijām tika veikti 5 klikšķi, kamēr šogad to skaits palielinājies līdz vidēji 8 reizēm no 1000. Kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā šī attiecība ir zemāka, attiecīgi, 6 un 5 reizes uz 1000 ekpozīcijām. No visām analizētajām valstīm Ukraina izceļās ar visaugstāko vidējo klikšķu attiecību pret ekspozīcijām (1.21 procenti), jeb 12 reizes uz 1000 baneru ekspozīcijām.

Pieaug interaktīvo reklāmu popularitāte

Lai gan tradicionālie baneri Latvijā joprojām nezaudē savu aktualitāti un veido 86 procentus no izmantotajiem reklāmas formātiem, interaktīvās reklāmas (20 procenti) tiek aktīvāk klikšķinātas. Ar interaktīvām reklāmām saprotot baneru veidnes, kas “uzpeld, rotē”, kā arī dažādas video projekcijas.

Interneta lietotāji banerus klikšķina salīdzinoši reti (CTR likme zem 0,5 procentiem), kamēr cita formāta reklāmām šis procents ir virs 1. Pārskata dati liecina, ka arī citās valstīs populārākais reklāmas formāts ir standarta baneri – vidēji 82 procenti no interneta reklāmām. Interaktīvās reklāmas populārākas ir Čehijas (52 procenti) un Slovēnijas (54 procenti) tirgos.

Visbiežāk uzklikšķina uz telekomunikācijas nozares reklāmām

Telekomunikācijas uzņēmumu reklāmas ir visbiežāk klikšķinātās (1.7 procenti), kam seko ēdienu un dzērienu reklāmas ar 1.2 procentu klikšķu attiecību pret ekspozīcijām. Igaunijā visaktīvāk lietotāji klikšķina uz skaistumkopšanas nozares kampaņām, kamēr Lietuvā situācija līdzīga kā pie mums- nedaudz vairāk kā 1 klikšķis uz 1000 telekomunikācijas nozares ekspozīcijām. Interesanti, ka vismazāk ekspozīcijas izvieto  farmācijas (9 procenti) un skaistumkopšanas (15 procenti) nozares, taču abām sfērām inscreen rate, jeb rādītājs, kas norāda uz banera ekspozīcijas ielādi ekrāna redzamajā daļā vismaz 50 procentu apjomā un vismaz 1 sekundi ir 44 procenti farmācijai un 49 procenti skaistumkopšanai. Kas, savukārt, nozīmē, ka  tieši šīs abas nozares ir visredzamākās uz kopējā reklāmas baneru fona.

Dati iegūti no gemiusAdMonitor pārskata, kas ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un tendencēm mobilajā reklāmā. Pētījums aptver 15 valstis Centrālajā un Austrumeiropā, tostarp dati par Latviju, Igauniju, Lietuvu, Poliju, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Ungāriju, Moldovu un Turciju.

Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

“… interaktīvās reklāmas (20 procenti) tiek aktīvāk klikšķinātas. Ar
interaktīvām reklāmām saprotot baneru veidnes, kas “uzpeld, rotē”, kā
arī dažādas video projekcijas”
Idioti. Uz to drazu klikšķina, mēģinot tikt no tās vaļā!

Tieši tā, netrāpi uz super samazināta x kaut kur stūrī (bieži vien, lai grūtāk, ieliek citā stūrī) un voilā, tiec pārvirzīts uz kaut kādu lapu, ko simts gadus tev nevajag. Tieši šādu reklāmu dēļ tiek aizvien vairāk izmantots reklāmu bloķētājs un paši pēc tam čīkst, ka pārāk bieži tiek izmantots reklāmu bloķetājs un bezmaksas webs vairs drīzumā nebūs iespējams.

Google it kā solīja cīnīties pret tiem mazajiem [X]

labāk būtu cīnījušies ar viltus X uz kura spiežot tu nonāc tur tik un tā…

Tas taču ir TVNET nopelns. Pirms katra video rāda reklāmu. Ja uzklikšķina un ātri nospiež loga aizvēršanas kombinaciju, tad var paspēt pat pirms Tele2 bļāviena aizvērt logu :D

Varēja uzreiz piezīmēt, ka reklāmu kļūst arvien vairāk, tās ir arvien uzbāzīgākas un drīz laikam būs milzīgs baneris pa visu ekrānu ar mazu satura lodziņu stūrī (sveiciens no “Idiokrātijas”). Videobaneri vispār ir jauns mērglisma dibens. Par klikšķināšanu ir taisnība – jo vienkārši netrāpa uz mazo aizvēršanas krustiņu kaut kur augšējā malā.

šorīt biju atstājis kompi pieslēgtu pie bumboksa un atstājis valā kursora lapu – kaut kādā brīdī, pēc brokastīm, mierīgi čilloju un bāc pa visu māju tā stulbā kredit 24 reklāma sāk skanēt. turklāt tas banneris uzlikts uz loop. nu vai te neprasās pēc kāda stiprāka vārda?

Paldies, tikko nobloķēju Credit24 reklāmu. Es pagaidām īsti nesapratu kā viņi iemanās dabūt cauri tās trokšņojošās reklāmas. Man it kā video reklāmas ir atslēgtas. Ja pamani vēl kādu trokšņotāju, uzreiz saki man kas tā konkrēti ir par reklāmu un kur ved?

Tomēr pastāv reāla cerība, ka viss šis reklāmistu bizness vienreiz sabruks. Jo viņi tik ļoti tic tam, ko paši stāsta, neiedomājoties, ka realitāte var būt pavisam cita. “Mīlētie zīmoli” vien ir ko vērts.

Reklāma
Reklāma
Reklāma