Reklāma

Latvijas medijos dominē tradicionālie reklāmas baneri

Jaunākie raksti

“Tesla” nerealizētā peļņa no ieguldījumiem “Bitcoin” sasniegusi vienu miljardu dolāru

Izskatās, ka "Tesla" ieguldījumi bitkoinos vainagojušies panākumiem un pašreiz nesuši pat ļoti saldus augļus. Kompānija janvāra beigās veica ievērojamu...

“IFA Berlin 2021” tehnoloģiju konference tiek plānota kā pilnvērtīgs klātienes pasākums

"IFA Berlin" tradicionāli ir ļoti gaidīts un vērienīgs pasākums, kurā iespējams uzzināt par aktuālāko plaša patēriņa elektronikas un sadzīves...

Turcija aizliedz maksājumus ar kriptovalūtām

Turcijas Republikas Centrālā banka piektdien nākusi klajā ar nepatīkamu vēsti ikvienam šīs valsts kriptovalūtas lietotājam. Sākot ar 30. aprīli...

“Google Earth” piedāvā video, kas parāda vietas ģeogrāfiskās izmaiņas 37 gadu garumā

"Google" savam pakalpojumam "Google Earth" pievienojusi jaunu funkciju "Timelapse", kas ar interaktīvu video palīdzību ļauj redzēt, kā gadu gaitā...

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir publicējis pārskatu par reklāmas kampaņām Centrālās un Austrumeiropas valstīs, tajā skaitā datus arī par Latviju.  Latvijā, tāpat kā lielākajā daļā Eiropas, reklāmdevēji izvēlas rādīt reklāmas, izmantojot tradicionālos banerus, taču interneta lietotāju interese par interaktīvām reklāmām gada laikā ir palielinājusies vairāk kā divas reizes.

Klikšķinām arvien aktīvāk

Kā rāda dati, Latvijā vidējā klikšķu attiecība pret ekspozīcijām (click-through-rate jeb CTR) pirms gada bija 0.49 procenti, savukārt šogad tas ir pakāpies līdz 0.78 procentiem. Tas nozīmē, ka 2015. gadā vidēji kampaņā uz 1000 baneru ekspozīcijām tika veikti 5 klikšķi, kamēr šogad to skaits palielinājies līdz vidēji 8 reizēm no 1000. Kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā šī attiecība ir zemāka, attiecīgi, 6 un 5 reizes uz 1000 ekpozīcijām. No visām analizētajām valstīm Ukraina izceļās ar visaugstāko vidējo klikšķu attiecību pret ekspozīcijām (1.21 procenti), jeb 12 reizes uz 1000 baneru ekspozīcijām.

Pieaug interaktīvo reklāmu popularitāte

Lai gan tradicionālie baneri Latvijā joprojām nezaudē savu aktualitāti un veido 86 procentus no izmantotajiem reklāmas formātiem, interaktīvās reklāmas (20 procenti) tiek aktīvāk klikšķinātas. Ar interaktīvām reklāmām saprotot baneru veidnes, kas “uzpeld, rotē”, kā arī dažādas video projekcijas.

Interneta lietotāji banerus klikšķina salīdzinoši reti (CTR likme zem 0,5 procentiem), kamēr cita formāta reklāmām šis procents ir virs 1. Pārskata dati liecina, ka arī citās valstīs populārākais reklāmas formāts ir standarta baneri – vidēji 82 procenti no interneta reklāmām. Interaktīvās reklāmas populārākas ir Čehijas (52 procenti) un Slovēnijas (54 procenti) tirgos.

Visbiežāk uzklikšķina uz telekomunikācijas nozares reklāmām

Telekomunikācijas uzņēmumu reklāmas ir visbiežāk klikšķinātās (1.7 procenti), kam seko ēdienu un dzērienu reklāmas ar 1.2 procentu klikšķu attiecību pret ekspozīcijām. Igaunijā visaktīvāk lietotāji klikšķina uz skaistumkopšanas nozares kampaņām, kamēr Lietuvā situācija līdzīga kā pie mums- nedaudz vairāk kā 1 klikšķis uz 1000 telekomunikācijas nozares ekspozīcijām. Interesanti, ka vismazāk ekspozīcijas izvieto  farmācijas (9 procenti) un skaistumkopšanas (15 procenti) nozares, taču abām sfērām inscreen rate, jeb rādītājs, kas norāda uz banera ekspozīcijas ielādi ekrāna redzamajā daļā vismaz 50 procentu apjomā un vismaz 1 sekundi ir 44 procenti farmācijai un 49 procenti skaistumkopšanai. Kas, savukārt, nozīmē, ka  tieši šīs abas nozares ir visredzamākās uz kopējā reklāmas baneru fona.

Dati iegūti no gemiusAdMonitor pārskata, kas ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un tendencēm mobilajā reklāmā. Pētījums aptver 15 valstis Centrālajā un Austrumeiropā, tostarp dati par Latviju, Igauniju, Lietuvu, Poliju, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Ungāriju, Moldovu un Turciju.

Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Derglis

“… interaktīvās reklāmas (20 procenti) tiek aktīvāk klikšķinātas. Ar
interaktīvām reklāmām saprotot baneru veidnes, kas “uzpeld, rotē”, kā
arī dažādas video projekcijas”
Idioti. Uz to drazu klikšķina, mēģinot tikt no tās vaļā!

vards

Tieši tā, netrāpi uz super samazināta x kaut kur stūrī (bieži vien, lai grūtāk, ieliek citā stūrī) un voilā, tiec pārvirzīts uz kaut kādu lapu, ko simts gadus tev nevajag. Tieši šādu reklāmu dēļ tiek aizvien vairāk izmantots reklāmu bloķētājs un paši pēc tam čīkst, ka pārāk bieži tiek izmantots reklāmu bloķetājs un bezmaksas webs vairs drīzumā nebūs iespējams.

Artis Abols

Google it kā solīja cīnīties pret tiem mazajiem [X]

Lapsinieks

labāk būtu cīnījušies ar viltus X uz kura spiežot tu nonāc tur tik un tā…

KKTK

Tas taču ir TVNET nopelns. Pirms katra video rāda reklāmu. Ja uzklikšķina un ātri nospiež loga aizvēršanas kombinaciju, tad var paspēt pat pirms Tele2 bļāviena aizvērt logu :D

Krotow

Varēja uzreiz piezīmēt, ka reklāmu kļūst arvien vairāk, tās ir arvien uzbāzīgākas un drīz laikam būs milzīgs baneris pa visu ekrānu ar mazu satura lodziņu stūrī (sveiciens no “Idiokrātijas”). Videobaneri vispār ir jauns mērglisma dibens. Par klikšķināšanu ir taisnība – jo vienkārši netrāpa uz mazo aizvēršanas krustiņu kaut kur augšējā malā.

Lapsinieks

šorīt biju atstājis kompi pieslēgtu pie bumboksa un atstājis valā kursora lapu – kaut kādā brīdī, pēc brokastīm, mierīgi čilloju un bāc pa visu māju tā stulbā kredit 24 reklāma sāk skanēt. turklāt tas banneris uzlikts uz loop. nu vai te neprasās pēc kāda stiprāka vārda?

Kristaps Skutelis

Paldies, tikko nobloķēju Credit24 reklāmu. Es pagaidām īsti nesapratu kā viņi iemanās dabūt cauri tās trokšņojošās reklāmas. Man it kā video reklāmas ir atslēgtas. Ja pamani vēl kādu trokšņotāju, uzreiz saki man kas tā konkrēti ir par reklāmu un kur ved?

Derglis

Tomēr pastāv reāla cerība, ka viss šis reklāmistu bizness vienreiz sabruks. Jo viņi tik ļoti tic tam, ko paši stāsta, neiedomājoties, ka realitāte var būt pavisam cita. “Mīlētie zīmoli” vien ir ko vērts.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: