Paceļ rokas tie Kursora lasītāji, kam ir gadījies saņemt telemārketinga zvanu no konkurējoša mobilo sakaru operatora? Vai dzirdētā informācija patika? Piekrītu, šādi mēģinājumi ar “izdevīgiem” piedāvājumiem pārvilināt klientus ir nepatīkami un šai praksei no rītdienas ir pienācis gals!

Bite Latvija, Tele2, Latvijas Mobilais Telefons, Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Latvijas Elektronisko komunikāciju Asociācija un Latvijas telekomunikāciju asociācija šodien ir parakstījuši “Par komerciālu paziņojumu sūtīšanas komercpraksi, izmantojot telemārketingu” labās prakses kodeksa dokumentu un jau no rītdienas Latvijas mobilo operatoru telemārketinga nodaļas nedrīkstēs zvanīt konkurentu klientiem (privātpersonām). Šādus klientus varēs uzrunāt tikai tad, ja tie paši būs piekrituši saņemt komerciālu informāciju zvanu formā. Pie tam, pēc sešiem mēnešiem patērētājam būs vēlreiz jādod piekrišana komercinformācijas saņemšanai zvanu formā, lai turpinātu saņemt šādu informāciju. Piezīmēšu, ka izmaiņas neattiecas uz jau esošajiem operatoru klientiem un juridiskām personām, sazinoties ar to pārstāvjiem. Pagaidām par parakstīto dokumentu publiski runā tikai Bite.

Tā ir ļoti laba ziņa un dokumentu parakstījušās puses atklāj, ka vienošanās mērķis ir veicināt ikvienas fiziskas personas – komerciāla paziņojuma saņēmēja) ikdienas gaitu netraucētu darbību un privātuma aizsardzību.

“Mēs atzinīgi novērtējam operatoru sperto soli. Labas prakses kodeksa ievērošana nodrošinās to, ka citu mobilo sakaru operatoru klienti turpmāk bez iepriekšējas nepārprotamas piekrišanas netiks traucēti ar dažādiem operatoru pakalpojumu un preču piedāvājumiem un zvaniem, kas brīžiem tiek veikti arī vēlās vakara stundās un brīvdienās. Šis ir nozīmīgs solis nozarē, kas parāda – mobilo sakaru operatori izrāda gatavību sadarboties ar patērētāju aizsardzības organizācijām, lai respektētu klientu privātuma intereses,” uzsver LTA prezidents Pēteris Šmidre.

„Šī ir vēsturiska diena, jo vienotu telemārketinga standartu noteikšana telekomunikācijas nozarē ir kā Latvijas iedzīvotāju, tā tirgus interesēs. Atbalstot godprātīgu telemārketinga praksi Latvijā un rūpējoties par klientiem, mēs esam priecīgi pievienoties šai iniciatīvai. Kodekss nosaka visiem tirgus spēlētājiem vienādus un skaidrus telemārketinga principus, kas respektē katra uzņēmuma klientu intereses un privātumu. Parakstītos nosacījumus savās telemārketinga aktivitātēs sāksim ievērot, kā paredzēts, no 25.augusta,” saka “Tele2” Komercdirektors Raivo Rosts.

“Mums – Bitē – vienmēr ir bijis ļoti svarīgi ieklausīties klientos. To esam darījuši vairākkārt, gan brīdinot par paaugstinātas maksas zvaniem, gan ļaujot uzstādīt izmaksu kontroles limitu. Jau pirms tam jutām, ka telemārketinga nozare nav sakārtota, un ne tikai telekomunikācijās. Tādēļ šis noteikti ir kā labs piemērs arī citām nozarēm!” saka Bites Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Oksana Stankeviča, “No 25.augusta neviens, kurš nevēlas tikt traucēts ar zvaniem par citu operatoru mobilo sakaru piedāvājumiem, tos nesaņems. Protams, tiem, kas aizvien par ērtāku uzskata veidu, kad operators zvana un pastāsta par saviem piedāvājumiem, ir tikai jādodas pie tā, no kura vēlas saņemt jaunumus un piedāvājumus, un jāsniedz sava piekrišana.”

Zemāk var iepazīties ar šodien parakstītā kodeksa pilno tekstu:

Lejuplādē (PDF, 804KB)

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

46
Leave a Reply

avatar
14 Comment threads
32 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
24 Comment authors
Jānisapkalpošanas servissKasparsBdigitalkdavfreim Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
rrrrrr
Guest
rrrrrr

Nekam nav gals, visu var apiet. Ne jau operatori zvana, bet trešās firmas, kam operatori maksā. Un tāda firma var zvanīt, ko un par ko grib.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Nav jau nozīmes vai zvana Jānis, Juris, vai Anna. Svarīgi ko viņi mēģina pārdot. Un brīdī, kad ir runa par mob. sakaru operatoru piedāvājumiem, ir spēkā šī vienošanās. Un mums kā patērētājiem ir jābūt ļoti aktīviem, jāpieprasa, lai operatori ievēro šo vienošanos.

digitalk
Guest
digitalk

tagad tik atliek noalgot trešo firmu, lai zvana konkurentu vārdā un bojā reputāciju ;)

Jānis
Guest
Jānis

Pirms ~ 10 minūtēm, viens tāds zvans no Bites pārstāves. Tika piedāvāti 5GB interneta, neierobežoti sms un zvani uz visiem tikliem (arī Lattelecom) par 4.50EUR mēnesī.
Vel paspēja pārvilināt klientu :D

Reinis Lazdins
Guest
Reinis Lazdins

Ehh, un tikko Bite piedāvāja labu cenu lai eju prom no Tele2 un Tele2 pārsita interneta apjomu un cenu. Tad sanāk, ka vairs nevarēšu sagaidīt pats zvanu un ļaut konkurencei darīt savu dabisko gājumu. Nu žēl ka tā :/ Bij mazliet jautri, ka esmu tik vērtīgs, ka cīnās operātori par mani kā klientu :)

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Jā, kapeik*isējiem būs mazliet apgrūtināta eksistence. Varēs reizi pusgadā apstaigāt visus operatorus un pieteikt, lai tomēr turpina uzmākties ar saviem “izdevīgajiem” piedāvājumiem.

Reinis Lazdins
Guest
Reinis Lazdins

pat īsti ne kapeiku pišana bet ja man tele2 9 eur un 1.5 gb vietā iedeva 4.5 gb un cena 4.9 Eur/mēn …pat ne cena bet datu apjoms patika. Plus par pārpalikušo naudu gandrīz vēl jaunu telefonu var paņemt. Neredzu neko sliktu tajā ;))

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tu neredzi. Operatora lojālie klienti, kam zem goda nodarboties ar atlaižu diedelēšanu, gan nav labās domās nedz par Tevi, nedz pakalpojuma sniedzēju.

Reinis Lazdins
Guest
Reinis Lazdins

Kāda diedelēšana ja piezvana un skaidrā tekstā piedāvā. Bez tam nevietā saki, esmu rājis nu jau visus 3 lielākos operātorus, ka kāpēc man piedāvā, bet saviem zelta klientiem neko nevar piedāvāt kā paldies par to ka ir lojāli. Tā jau ir operātoru globālāka problēma. Ne reizi nav prātā nācis diedelēt.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tieši tāpēc labi, ka šī negodīgā komercprakse tiks izbeigta.

Artis Abols
Guest
Artis Abols

Neietilpst negodīgas komercprakses definīcijā! Vai gandrīz neietilpst…

“Likuma mērķis ir nodrošināt patērētāju tiesību un ekonomisko interešu aizsardzību” – cena, kas arī ir galvenais faktors.

Kvalitāte ir mob.sakaros grūti izmērāma, te viens nepareizi tur savu iPhone, te atkal izbrauc no HD Voice torņa un iebrauc “parastajā” tornī.

Kaspars
Guest
Kaspars

Labi, nezvanīs vairs – tagad taisīs atkal publiski akcijas “nāc ar savu nummuru un maksā 2x mazāk”..vai no tā operatori izskatīsies lojālāki?
Forma mainās – šape paliek..Nav mūsu pakalpojumu sniedzēji lojāli pret esošajaiem klientiem un nebūs. Un arī Latvietis tipiskais ir tevis aprakstītais kapjku p**ējs, kurš nav lojāls savam operatoram un aizskries pie konkurenta.
Un kā var palikt lojāls, ja tele2 Tev zvana un par 4.99 piedāvā tarifu, kas lojālajam tele2 klientam maksā 12.99 un salīdzinājumam: cik pie LMT maksā brīvība +6GB interneta?

Tas tā, zem un virs galda spriedelējot..

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Zemgalda piedāvājumus publiski taču nevar komunicēt.

Briedis
Guest
Briedis

Es no pašiem Bites pirmsākumiem esmu viņu klients. Par bezlimita internetu maksāju viņiem 16€ mēnesī. Man piezvanīja Tele2 un piedāvāja tos pašus pakalpojumus, tikai par 10€. Kā man būtu pareizi rīkoties? Priecēt sevi ar domu, ka esmu superlojāls, neesmu kapeiku *isējs un pārmaksāt katru mēnesi 6€, sūtot Teli piecas mājas tālāk? :)

Jānis
Guest
Jānis

Nu ja Tele2 pakalpojumi, Tevi apmierina protams ej pie Tele2.
A tā kāda lojalitāte? Par ko Tu runā?
Tu maksā un Tev par to sniedz pakalpojumu, viss.

Briedis
Guest
Briedis

Tieši tā! :)

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Precīzi! :)

Jānis
Guest
Jānis

Man nupat par 4.50 EUR Bite piedāvāja 5GB internetu.
Vel mēģina pārvilināt klientus…

edgars
Guest
edgars

tagad viņi vnk uzpīkstinās
pēc tam tu atzvanīsi un tehniski jau viņi nebūs zvanījuši tev :)

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

O, laba ideja. Kādus vēl oriģinālus trikus operatori varēs pielietot svešu klientu savaņģošanai uz šādiem zvaniem?

Briedis
Guest
Briedis

Ja zvanīt vairs nedrīkstes, atliks staigāt pa dzīvokļiem :)

Matīss
Guest
Matīss

Kā ar tekstu: Kādu operatoru lieto tava ģimene?
Kā pats pirms pāris gadiem “pārbēgu” pie Bites, tā arī esmu viņu klients, tad nu šie man ik pa pusgadam piezvana un vai nu cenšas iesmērēt “ārprātīgi” labu piedāvājumu sūdīgas planšetes izskatā vai arī pēdējā laikā izmanto sākumā minēto tekstu piesolot vienu mēnesi bezlimita internetu, kurš manā gadījumā nav vajadzīgs. Šādi jau arī nezvana tieši konkurenta operatora klientam, bet pastarpināti caur savu klientu cenšas pārvilināt. Un varbūt tāpēc arī droši runā publiski, jo izmanto jau citu taktiku.

davfreim
Guest
davfreim

Nāks pie durvīm klauvēt un neļaus uz soliņa parkā pasēdēt, starpcitu Vērmanes dārzā pirms pāris gadiem tā bija, kā apsēdies uz soliņa tā jaunietis apsēžas blakus un sāk stāstīt, cik pie bites viss labi un cik labas cenas utt. :)

digitalk
Guest
digitalk

pret tādiem tipiņiem labi palīdz šāda attieksme :)

https://youtu.be/kSdgHtNuslY

Artis Abols
Guest
Artis Abols

Vai SMS atmetīs ;)

Janka (mazgāju logus - lēti)
Guest
Janka (mazgāju logus - lēti)

Ehh, vakar kā reiz no Bites zvanīja .Teicu, lai pārzvana pēc nedēļas. Tad jau laikam zvanu nesagaidīšu…

deni2s
Guest
deni2s

Jā, tiešām žēl, acīmredzot operatori saprata, ka šitā cīnoties par klientiem cenu ir nosituši tik zemu, ka neviens vairs negūst peļņu. Tagad sanāk, ka vairs nebūs viņiem tik lielas motivācijas palīst zem konkurentu cenas. Līdz šim, kad man pazvanīja no LMT es vienmēr pateicu, “kamēr nesavedīsiet kārtībā zonu Stopiņu novadā, nevēlos neko dzirdēt par papildus pakalpojumiem”, kad zvanīja no Tele2, varēju atgādināt citas viņu problēmas ar kurām esmu saskāries :)

Un kā jau te kāds minēja, lielāka sāpe ir ka, ka operatori nepiedāvā nekādas būtiskas atlaides saviem ilglaicīgajiem lojālajiem klientiem (pēc būtības to pašu novēroju arī banku sektorā).

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Lojālie klienti apmaksā visādas dumības par un ap jauno diedelnieku piesaisti.

deni2s
Guest
deni2s

Nu, ja lojālajiem klientiem dotu atlaides/bonusus, tad tos tik vienkārši arī nebūtu pārvilināt, a “kapeikpisēji” diez vai operātorus baigi interesētu un tā pārvilināšana nomirtu dabīgā nāvē un visi būtu ieguvēji.

Andis Silakaktins
Guest
Andis Silakaktins

Pēc vienošanās sanāk, ka būs 2 zvani:
1. zvans – saņem atļauju “sagatavot piedāvājumu”
2. zvans – piedāvājuma izteikšana

Man līdz šim tie zvani galīgi netraucēja, tikko samazināju savu rēķinu no 8eur uz 3eur. Laikam esmu “kapeikpisējs” :)

o79
Guest
o79

Njā, laikam man arī šķiet apzīmējums “kapeikpisēji” nedaudz nevietā izmantots vai vismaz pārlieku vispārināts. :(
Bet par faktu man dalītas jūtas – no vienas puses nedaudz traucēja tas zvans, bet savu izdevīgumu esmu arī izmantojis no šādiem zvaniem. Ir plusi, ir mīnusi. Bet gan jau atradīs veidus kā pārdot savus piedāvājumus.

KasparsB
Guest
KasparsB

man personīgi šie zvani nekādi netraucēja, nezvana jau nemaz tik bieži. gada laikā, labi ja 2x. Izskatās, ka Kristapam te lielākā sāpe par to bija :D

davfreim
Guest
davfreim

Man arī dažas reizes gadā pazvanīja, Bitei gan tādi pretīgi cilvēki, kas neliek mieru, Tele2 gan ātri atsveicinājās, kad pateicu, ka lietoju jau entos gadus LMT un viss mani apmierina. LMT paši arī ik pa laikam piezvana kaut ko apjautājas, piedāvā kādu no telefoniem par draudzīgāku cenu kā viņu internetveikalā.

Man laikam pat īsti šie zvani netraucēja, bet brālēnam gan zvanīja vienu brīdi pat 5x mēnesī :D

as
Guest
as

Es gan labprāt izrunājos tieši ar mobilo sakaru sniedzējiem, jo to tēmu sapratu. Man pajautā – esat apmierināts, nē. Kas nepatīk – tas un tas. OK, varam piedāvāt to un to. OK to ņemu šito nē. Rezultātā man ir 1:1 – vienreiz mani piečakarēja LMT sačivinot ausīs un pieslēdzot pakalpojumu, ko es beigu galā nevēlējos, bet man ir slinkums to iet atslēgt un otreiz konkurenti mani ar vienu numuru pārvilka pie sevis, piedāvājot 3x mazāku cenu un 3x lielāku datu apjomu, nekā LMT. Tagad tiešām pašam būs jāuzbāžas ar draudiem, ka esmu lojālais, dodiet klāt datus, minūtes vai cenu lejā,… Read more »

Eva
Guest
Eva

Es domāju, ka vienkārši ir tāda cilvēku-staigātāju suga, kas pa šiem gadiem pabijuši visur, kur piedāvā lētāk. Operatori, manuprāt, beidzot saprata, ka piemaksā par šiem “klientiem”, padomājot vien, cik izmaksā šāda klienta pārvilināšana ar visiem kurjeriem, zvaniem un vēl cenas par pakalpojumiem pamatīgi zem tirgus līmeņa. Atlaides beidzas, un kur tad tas klients paliek – pie cita, kas iedod lētāku cenu – ieguvums 0… labi ja vēl ne zaudējumi :) Es domāju, ka tagad varētu pievērsties saviem esošajiem klientiem, lai viņi pat neapsvērtu domu kaut ko mainīt, un tad jau ieguvēju būs vairāk – uzņēmumam lielāka peļņa (jo esošajam var… Read more »

KasparsB
Guest
KasparsB

pietiek paskatīties uz mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju finanšu datiem, lai saprastu, ka zaudējumu gan viņiem nav un visi pelna un bāž sev kabatā miljonus. Kāpēc man palīdzēt saraust vairāk? :) Tiesa, atzīšos.. joprojām lietoju LMT pirmo un vienīgo jau gadus 14 laikam..

Eva
Guest
Eva

Tie miljoni nerodas no staigātājiem – tieši tie kas “necilājas” arī sponosrē šo pasākumu, ko sauc par telemarketingu. Bet kāds tur marketings – to pat par parastu tirgu nevar nosaukt :D

kapeikuvālētājs uz nebēdu
Guest
kapeikuvālētājs uz nebēdu

Jebkurš kapeikpisējs tomēr var būt izdevīgs, varbūt tāpēc, ka uz viņa numuru ir daudz ienākošo zvanu no cita operatora un par to esošais operators saņem savu artavu. Nevajag nu sevi tagad par baigi kruto uzskatīt, ja vari LMT 7.99 samaksāt. Es, piemēram, neredzu jēgu tam, telefonu izmantoju pēc iespējas cik vien maz iespējams un tāpat arī par to maksāju. Ja operators gatavs saņemt mazāk no manis – tā viņa darīšana. LMT man kā 15 gadus ilgam klientam aizejot prom neko negribēja samazināt, tātad nebiju es šiem vajadzīgs (tagad gan paši kuļas virsū ik pa laikam), bet Bite gan ir samazinājusi… Read more »

apkalpošanas serviss
Guest
apkalpošanas serviss

Tele2 un Bite par savām zemajām cenām nespēj piedāvāt pat NORMĀLU apkalpošanu un neapmāca darbiniekus. Serviss ir galīgā p*****. Sūta mani, savu klientu, lai eju pēc info vai palīdzības pie LMT, jo tur zinot! Un šo esmu novērojusi daudzos klientu centros, ka ir nezinoši darbinieki, Laikam lūk arī viena nianse, kur atspoguļojas cenas…

Jānis
Guest
Jānis

Kas tad par problēmu bija, ja nav noslēpums?

Kašelis
Guest
Kašelis

Pāris nedēļas atpakaļ zvans no LMT. Jautā vai viss patīk un esmu apmierināts ar sadarbību. Es saku jā, viss it kā labi tikai nepatīk ka man kā ilggadējam klientam nav ne mazāko bonusu…
Šie uzreiz – turpmāk – 5€ no mobīlā interneta. Un nevis uz mēnešiem vai gadu, bet turpmāk pavisam līdz laiku galiem.
Tā kā nav nemaz tik traki. Un ne jau 5€ ir jautājums, bet attieksmē.

deni2s
Guest
deni2s

Nez man pa 5+ gadiem ne reizes šādi nepazvanīja :(

Janis
Guest
Janis

Nu un?
Galvenais, ka esi lojāls “NEkapeik*isējs”
Tas jau ir galvenais…

KasparsB
Guest
KasparsB

Jā, LMT, atšķirībā no pārējiem atlaidi dod beztermiņa, nevis uz gadu vai pusgadu vai kādu citu noteiktu termiņu.

Juris
Guest
Juris

Tad jau Lattelecom BPO samazināsies darbinieku skaits. Pats sen atpakaļ biju BPO, zvanījām cilvēkiem un piedāvājām Bites pakalpojumus.

Farons
Guest
Farons

Zinu vēl nesen pazvanīja no Bites un piedavaja pāriet – tas patspeidavajums, kas te citiem minēts. Ok, aizgaja cilvēks uz lmt, tur ok pierakstīsim, sazināsimies – vakara atsūta sms, zvaniet mums. Piedodiet, kas ta par attieksmi pret klientu ar vairākiem numuriem 20 gadus bijis klients. 2 dienas nekadas zinas. Aizgaja un pārgaja pie bites un tad pazvana, un prasa, kāpēc jūs ejat pie tik slikta operatora un Jūs neko nesaprotat. Piedavaja 1 eiro atlaidi vai 2 nezinu precīzi uz numuru. Pārgāja uz biti dēļ tās attieksmes. Redzēs cilvēks teica palietos gadu un tad jau izdomās vai jēga ko mainīt. Piekritīšu… Read more »