Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen bezatslēgas piekļuve esot ļoti vāji aizsargāta

    Jaunākie raksti

    Pagājušajā nedēļā Birmingemas Universitātes pētnieki nākuši klajā ar paziņojumu, ka Volkswagen automašīnām ir ļoti vāja bezatslēgas piekļuves un automašīnas startēšanas aizsardzība. Volkswagen izmantojot pārāk vienkāršu signāla šifrēšanu, kas ļaujot bez problēmām atvērt durvis un startēt dzinēju bez oriģinālās atslēgas klātbūtnes.

    Pētnieki norādījuši, ka Volkswagen nav vienīgais grēkāzis, kas nepietiekami šifrē atslēgas saziņu ar automašīnu. Atliek vien vairākas reizes “noklausīties” atslēgas savienojumu ar automašīnu, lai būtu iespējams atšifrēt signālu un ģenerēt jaunu, ko mašīna atzīs par derīgu.

    Reklāma

    Otra Volkswagen ievainojamība atļauj bezatslēgas piekļuves signālu pastiprināt un pārraidīt uz automašīnu, kaut saimnieks ar atslēgu atrodas vairāku simtu metru attālumā.

    Tiek norādīts, ka šobrīd rūpnīcās tiekot uzstādīti imobilaizeri, kas neļaus tik ātri aizdzīt automašīnu, tomēr vismaz Volkswagen izmantotie imobilaizeri esot visai vienkārši apejami. Eksperti iesaka savas automašīnu atslēgas turēt maciņos, kas bloķē pārraidītos signālus. Šādu maciņu cenas tīmeklī sākas no 1.50 dolāriem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    15.08.2016 15:47

    Un jūs smejaties par follija cepurītēm. Re, tagad folkvāgena atslēgām vajag follija cepurīti!

    Krotow
    15.08.2016 18:38
    Reply to  KKTK

    Izņēmi man vārdus no mutes :D

    15.08.2016 18:50
    Reply to  KKTK

    Kaut kurā žurnālā lasīju, ka cilvēki šādas viedās atslēgas mēdz mājās turēt metāla konču kastītēs, lai tās nevar nolasīt visādi žuļiki. Kur tu turi savu atslēgu? :)

    davfreim
    15.08.2016 20:49

    Katru vakaru izņem baču no pults un ieliec follija čupā, kuru ieliec seifā.

    Imants Imants
    15.08.2016 16:29

    Vienmēr esmu uzskatījis, ka nav nekā labāka un drošāka par veco labo mehāniku. Milzīgais elektronikas lērums automobilī to nepadara ne labāku, ne drošāku, bet drīzāk jau tieši otrādi. Paziņa stāstīja savus piedzīvojumus Itālijā, kur bija noīrējis FIAT ar elektronisko stūri, gāzes pedāli un vēl kaut ko. Negribētu ko tādu piedzīvot. :-)

    15.08.2016 18:51
    Reply to  Imants Imants

    Drošāks tādā ziņā, ka uzticamāks. Bet vispār elektronika un cita veida modernās tehnoloģijas var būtiski uzlabot gan auto vadīšanas komfortu, gan drošību. Tāpēc vismaz man ikdienā gribas pārvietoties ar modernu un ērtu auto. Brutālu mehāniku es gan labprāt pielietotu brīvdienās, trasē :)

    Imants Imants
    16.08.2016 13:45

    Pat nedomāju to apstrīdēt. ABS, pretizslīdes vadība un vēl dažas citas lietas ir noderīgas, bet pamatlietas – stūrēšanu, bremzes, degvielas padeves sistēmu un akseleratoru – es tomēr elektronikai neuzticētu, lai cik advancēta un jaudīga tā būtu, jo tai nevar uzticēties. NEKAD! Visas “gudrās” sistēmas, ko piedāvā Volvo, Google utt. ir domātas nevis cilvēkiem bet gan mentāli atspējotiem īpatņiem – biomasai. Ja kādreiz gadīsies, ka tev, Kristap, būs bizness un konkurenti, kam tu ļoti traucē, Tu pavisam noteikti sev sarūpēsi auto, kas no ārpuses izskatīsies kā “gudrais” auto, un tajā pat būs “all gadgets expected”, bet kura vadīšanu pārzini tikai tu, jo no tā būs atkarīgs, vai no punkta A punktā B tu nokļūsi sveiks un vesels, un pats galvenais – dzīvs. Pasaulē tas tā jau notiek. Auto, kura darbībā var iejaukties, izmantojot bezvadu sakarus (piemēram, ir X sērijas BMW), ir lielisks slepkavības līdzeklis un ierocis.

    Janis
    16.08.2016 14:10
    Reply to  Imants Imants

    Filmas būtu mazāk skatījies…

    P.s. folija cepurīte nav nokritusi? :D

    Imants Imants
    16.08.2016 14:13
    Reply to  Janis

    Tas viss ir smieklīgi tikai līdz brīdim, kamēr situācija nav kļuvusi nopietna. Folija cepurīte, starp citu ir tavs gadžets, ne mans. Tev piestāv! :-)

    Janis
    16.08.2016 14:17
    Reply to  Imants Imants

    Manuprāt Tava garīgā situācija ir kļuvusi pat ļoti nopietna, ar steigu jāārstējas…

    P.s. Iedomu tēli jau rādās? :D

    16.08.2016 14:43
    Reply to  Imants Imants

    Ja tik tiešām man būs tāds bizness un tādi konkurenti no kuriem jāsargā sava dzīvība, tad auto būs tikai viens no aspektiem, kas var apdraudēt.

    digitalk
    16.08.2016 15:44
    Reply to  Imants Imants

    > bet pamatlietas – stūrēšanu, bremzes, degvielas padeves sistēmu un
    akseleratoru – es tomēr elektronikai neuzticētu, lai cik advancēta un
    jaudīga tā būtu, jo tai nevar uzticēties. NEKAD!

    nelido ne ar vienu pasažieru lidmašīnu un nebrauc ne ar vienu vilcienu. NEKAD! tiem visu kontrolē elektronika. atceries – NEKAD!

    Janis
    16.08.2016 10:07
    Reply to  Imants Imants

    Kas notika, čalis nositās? :D
    “Elektriskais” akseleratora pedālis ir gandrīz katrā nu jau senā automašīnā…

    Un ko nozīmē, ar elektrisko stūri? Biji domāji stūres pastiprinātāju?

    Imants Imants
    16.08.2016 13:04
    Reply to  Janis

    Nē, elektriskā stūre to arī nozīmē – tā ir elektriska. Nav stūres stieņa, nav gliemežpārvada, nav stūres pastiprinātāja. Tu grozi stūres ratu, kas savukārt groza kaut ko līdzīgu potenciometram, kura darbības atkārto elektromotors, kas groza riteņus. Apmēram tā.
    Un, nē, Jāni, čalis palika dzīvs. Bet, ja tev tas liekas smieklīgi, tad es neskumtu, ja tev gadītos kaut kas līdzīgs, un ja tas viss tev nebeigtos tik veiksmīgi kā viņam.

    Janis
    16.08.2016 14:09
    Reply to  Imants Imants

    A ko tad sacēli brēku, kas tad notika? Tavs čalis noīrēja kaut, kādu FIATU ar elektroniku, un ? Kas tieši tajā visā bija tik traks!?

    Neuztraucies par Tevi tāpat neviens nepārdzīvotu…

    Krotow
    15.08.2016 18:40

    Vislabākais imobilaizeris auto ir paklājiņš ar nomaskētiem makšķerāķiem uz sēdekļa. Tehniski spējīgākie šoferi to var papildināt ar krēslā iemontētu urbi.

    x
    15.08.2016 18:56
    Reply to  Krotow

    Eiropā zaglim ir vairāk tiesību par īpašnieku un tici man, noķerot zagli ar šādu uzparikti, tu to uzturētu diezgan ilgi, kamēr vien ārstu komisijas atzītu ietekmi uz darba spējām. Tā nu tas ir. Lai arī piem. Indijā zaglim viss varētu beigties ar pierē iededzinātu zīmi.

    Krotow
    16.08.2016 13:51
    Reply to  x

    Diez kā viņi konstatēs darba spēju zudumu pazudušam indivīdam.

    Audi A6
    16.08.2016 12:06

    Savulaik biju uzstādījis jaunajam auto signalizāciju un papildus drošībai imobilaizeri.
    Fāteris gan teica, ka visi tie elektroniskie gadžeti ir priekš pupām un vienā vakarā, sūcot alu uzlika slepenos slēdzi uz degvielas sūkni.
    Pateicoties fāterim, ļaundari netika tālāk par 300 metriem no mājas, jo vienkārši nebija degvielas padeves. Izbrauca tās kripatas, kas bija palikušas šļaukās un auto noslāpa!

    Tā kā tos visus key less go un pirkstu un acs radzenes skanerus var iebāzt tur kur saule nekad neiespīd.

    Starp citu. Aizvedu čomu uz Volvo dīlera servisu pēc saremontēta auto. Tur čomam noliek uz galda atslēgas un rēķinu un paziņo, re mašīnu jums tagad piedzen pie durvīm! Common, atslēgas taču uz galda, kā tā mašīna tagad brauc pie durvīm!? Uz to atpakaļ saņem tikai smīniņu.
    Nu un tagad padomājiet, kā tā mašīna bez atslēgas izbrauca no servisa!?

    Janis
    16.08.2016 14:22
    Reply to  Audi A6

    Domājams tas smīniņš bija pārpratums, ar domu, ka auto jau ārā gaida īpašnieku, a tavs čoms uzdeva tādu jautājumu, ka servisa pieņēmējs izdomāja labāk neatbildēt :D

    P.s. Kas par Volvo tas bija?

    P.s.s Nekas nepasargās labāk par Kasko, skaidrs, ka Tavu slepeno slēdzi var uzlauzt, kļūdas visi, pat zagļi, tikai diemžēl ne uz katru šādu auto… :/

    Reklāma