Kursors izmēģina atjaunoto Audi A3

23

Jaunie Audi mani šogad paņem ar dažādu emociju gammu, pavisam ekskluzīvais SUV klases pārstāvis Q7 atstāja dziļi vienaldzīgu, savukārt A4 patīkami pārsteidza. Ir laiks pavisam svaigajam un atjaunotajam Audi A3, kuru divas dienas centos izmēģināt dažādos pilsētas režīmos. Nesanāca gan pamest Rīgu, bet varbūt tas pat ir labi, jo A3 ir izteikts pilsētas auto.

Šoreiz gan centīšos gari neizplūst, savas emocijas koncentrējot īsi un kodolīgi, kas, godīgi sakot, nav nemaz tik viegli un ir jāmācās. Līdzīgi kā saka driftā – arī lēni braukt ir jāmāk un mazāk pieredzējušie tieši uz to arī iekrīt, kad pa priekšu brauc jūtami lēnāks pretinieks.

Reklāma

A3 ir ļoti populārs kā visā Eiropā, tā arī Latvijā, tiešais konkurents tādiem slaveniem karstajiem hečbekiem kā VW Golf, Ford Focus, tieši tādēļ Audi diezgan nopietnu uzmanību pievērš konkrētā modeļa apčubināšanai. Ja jau A4 un Q7 kā pirmie tika pie jauninājumiem, tad nākamais rindā ir A3 un arī tieši tāpat kā lielākie ģimenes locekļi tiek pie modernajām braucēja atbalsta sistēmām un dzinējiem, jauno LED matrix optiku priekšā, uzlabotajiem dinamiskajiem LED gaismekļiem aizmugurē, tieši tāpat arī pieejams uzlabotais virtuālais TFT vadības panelis.

Pieejamajās versijās arī nekas diži nav mainījies un A3 ir pieejams trīs durvju, četru durvju sportback un sedana versijā un arī iegādājams arī kā kabriolets. Tieši tāpat arī būs pieejama sportiskā S3 versija visos virsbūves variantos.

Dzinēju paletes izmaiņas jau ir daudz interesantāka tēma un tagad A3 ir pieejams ar sešiem dažādiem spēka agregātiem, trīs dīzeļa un trīs benzīna dzinējiem. Izvēles iespējas sākas no 1 litra TFSI trīs cilindru benzīna dzinēja, kurš sasniedz 115 Zs un 200 Nm, turpinās ar 1.4 litru TFSI COD ultra ar 150 Zs un 250 Nm un piedāvājums pagaidām beidzas ar 2 litru TFSI 190 Zs un 320 Nm dzinēju. Dīzeļa iespējas sākas ar 1.6 litru 110 Zs un turpinās ar diviem 2 litru variantiem attiecīgi 150 Zs/340 Nm un 184 Zs/380 Nm. Ar pilnpiedziņu aprīkot var tikai 2 litru modeļus. Auto pieejams kā ar sešu ātrumu manuālo kārbu, septiņu ātrumu S-Tronic un divu litru A3 ir jau pieejami ar pavisam jauno divsajūgu septiņu ātrumu S-Tronic ar slapjajiem sajūgiem, lai ko tas arī nozīmētu.

Vairāk tehniskās info nebūs, man ļoti riebjas runāt par litriem, centimetriem, kilogramiem un citu, manuprāt, mazsvarīgu informāciju. Pie tam nav arī ar ko salīdzināt, jo neesmu braucis ar iepriekšējo A3. 7 gadus atpakaļ muguru rīvēju tā laika aktuālajā S3 četru durvju versijā uz tajā laikā milzīgiem 19 collu diskiem, tas bija ārprātīgi nekomfortabls, diezgan prasts un ne-vieds auto. Mēģinājām četratā aizbraukt paēst un nākamajās reizēs jau izvēlējāmies ērtāku auto it kā šai vienkāršajai vēlmei papildināt ķermeni ar kalorijām. Aizmugurē vietas nebija, galva dūrās griestos un vēlme ātrāk tikt ārā no mocībām dunēja galvā skaļāk kā vēdera burkšķēšana. Slikta pieredze it kā pavisam foršā un jaudīgā auto.

2016-07-11-11.08

Ķeramies pie apskata. Vizuāli ir diezgan pamatīgas izmaiņas, kā, piemēram, viengabala priekšējā reste, kura ir kā garāka, tā platāka. Jauna izskata buferi, kas jau standarta versijās ir padarīti sportiskāki ar pelēkām gaisa atverēm, nemaz neprasās pēc S-line, viss ir pietiekami vizuāli pievilcīgi sakārtots. Noteikta cilvēku grupa man to nepiedos, bet man ļoti iet pie sirds jaunais Audi dizains un es varu iedomāties Audi kā ikdienas automašīnu, tas gan noteikti nebūtu A3. Jau pieminētā priekšējā un aizmugurējā optika ir ļoti moderna un dinamiskie LED ir mērjosla, kurai noteikti skries pakaļ daudzi ražotāji. Nekas cits gan man vairāk A3 dizainā nesaista un nepatīk. Sportback aizmugurējās durvis izskatās ir liekas, auto izskatās izstiepts un nesabalansēts. Fotošopā pagarinām virsbūvi, iekabinām divas papildus durvis – gatavs. Kā tas kopā izskatās jau maz kam interesē, jo pārdošanas plāns prasa četru durvju versiju, kura daudz populārāka par triju durvju. Pa gabalu auto vispār izskatās pēc universāļa, kaut kas ar tām formām nav riktīgi. Es neizprotu šādus auto, tas ir pārāk liels, lai būtu tīrs pilsētas spridzeklis un pārāk mazs, lai kalpotu kā ģimenes auto. Ne šis, ne tas.

Šīs reizes izmēģinājuma auto bija aprīkots ar šausmīgi garā nosaukuma 1.4 TFSI COD ultra dzinēju un septiņu pakāpju automātisko S-Tronic ātrumkārbu. COD nozīmē “cilinder on demand”, pavisam īsi – 2 cilindri tiek atslēgti, kad pēc tiem nav nepieciešamības. Ultra gan nozīmē veselu lietu kopumu, kas sevī iekļauj tādas lietas, kā uzlabotu aerodinamiku, vieglāku virsbūves dizainu, speciāli izstrādātus dzinējus un pārnesumkārbas. Tas viss ir izstrādāts kam? Ekonomiskumam. Pfff. Ražotāji tā skrien pakaļ zaļajiem rādītājiem, ka gala patērētājs ir atstāts otrajā plānā. Jā, jā, benzīngalvas var braukt ar S modeļiem, bet visa tā enerģija, laiks, tehnoloģijas, kas tiek izniekotas zaļajā vārdā, varētu tikt veltītas kam citam, piemēram, citplanētiešu pētījumiem. Vienlīdz noderīgi. Tas nav pārmetums Audi, zaļajā sienā skrien arī sporta auto ražotāji. Man zaļais saistās ar vienu lietu – fonu Holivudas filmu uzņemšanā, kur pēc tam vide ar datoru palīdzību tiek uzbūvēta pēc nepieciešamības, tātad tas viss ir mākslīgs, neīsts, tieši tāpat kā auto ražotāju zaļā domāšana.

Kā jau minēju, 1.4 TFSI turbo dzinējs attīsta 150 Zs un 250 Nm, ļoti pieklājīgi dati un auto dinamika ir pārsteidzoši laba. Tas no manas mutes (vai rokām šajā gadījumā) varētu izklausīties netipiski, bet pilsētā pēc lielākas jaudas nemaz neprasījās, vismaz ne manā maršrutā. Uz šosejas sanāca izbraukt maz un līdz atļautajam ātrumam auto paātrinājās ļoti dinamiski, pat ielīdu telefonā, lai meklētājā vēlreiz pārliecinātos, ka auto patiešām ir minētā jauda un grieze, šķita jābūt vairāk. Dzinēja un ātrumkārbas saskaņa dod to pareizo sajūtu, ka auto ir daudz lielāks dzinējs. Skaņu gan tas neizdod nekādu. Šo pašu dzinēju iepriekšējā paaudzē jau izmēģināju iekš Audi A1 un jau tad dinamika mani pārsteidza, jaunais 1.4 ir vēl labāks un jaudīgāks. COD jeb 2 atslēgto cilindru fīču nepamanīju, tātad vai nu strādā ļoti korekti, vai nestrādā vispār. Grūti spriest.

A3 mani paņēma uz izbrīnu. Pēc nobrauktiem gandrīz 200 km pilsētas režīmā, viena iedaļa no degvielas stāvokļa rādījuma izdzisa tikai pēdējo metros. Audi sola 4.5 litrus vidējo patēriņu un pie tādas dinamikas tas ir fantastisks rādītājs, bet varu tikai atgādināt savas domas, kuras jau izteicu pagājušajos rakstos, ka dzinēju resurss ir tik ļoti mazs, dzinēji ir radīti viegli un dinamiski, ka atliek tikai cerēt, ka pēc garantijas laika varēs pabraukt vēl kādus pāris gadus.

Multimēdiju sistēma ir identiska jau iepriekš apskatītajiem Audi, tādēļ neatkārtošos, bet ir pāris lietas, kuras beidzot sanāca izmēģināt. Tā kā pēdējā mēneša laikā pēc 6 gadu kopdzīves esmu pametis Android pulciņu, A3 paspēlējos ar auto pieejamo Apple Carplay un teikšu kā ir – man patīk. Tā kā esmu melomāns un automašīnā pavadu ļoti daudz laika, mūzikas kvalitātei un avotu pieejamībai ir ļoti liela nozīme. Caur Carplay šķirstīt Apple music un atskaņot savus mūzikas sarakstus ir tik ērti, ka telefons vairs nav jāaiztiek. Ja Waze integrācija būtu iespējama bez ķimikāliju iejaukšanas, aizstājot oriģinālo karšu servisu, telefonu varētu noslēpt un tajā posmā, kad sēdi mašīnā, tam nemaz nepieskarties. Žēl, ka iPhone standartā nav pieejama bezvadu lādēšana, tad arī vieta, kur telefonu nolikt, būtu atrisināta ar uzviju. Neesmu pilnībā uz viena viļņa ar ideju par atsevišķo SIM karti visiem servisiem, kuri vēl atsevišķi ir jāabonē, mūsdienu gudrie telefoni pilnībā tiktu galā ar nepieciešamo datu apmaiņu.

Kaut A3 ir pieejams virtuālais TFT 12.3 collu panelis kā A4 un Q7, tādu opciju domājams ieraudzīs tik retais auto, vismaz Latvijā. Tieši šī iemesla dēļ arī izmēģinājuma auto pie tāda nav ticis un nevar padižoties, bet savukārt var padižoties ar visām pilota aizsardzības un asistēšanas iespējām pilnā komplektā. Ja gribi adaptīvo kruīza kontroli ar sastrēguma asistentu, negadījuma asistentu un Audi pre sense, ceļa zīmju atpazinēju, kurš gan rādās tikai kartes režīmā un tādēļ ir diezgan bezjēdzīgs, tālo gaismo un joslu asistentu, tad nāksies šķirties no gandrīz diviem tūkstošiem EUR. Par septiņu collu ekrānu ar MMI navigāciju plus no gandrīz trijiem tūkstošiem. Tādā veidā no sākuma 28 tūkstošiem EUR ļoti viegli ir uzaudzēt konkrētās mašīnas 40 tūkstošus un vēl nemaz nesanāks maciņu aizvērt, ja sirds kāro pēc ādas elektriskajiem sēdekļiem, 18 collu diskiem un citiem labumiem.

Beidzot man pilnā apmērā sanāca izmēģināt sastrēguma asistentu un varu atzīt par labu esam. Bet. Kaut tas var praktiski aizstāt uzsākšanu un bremzēšanu sastrēguma laikā, regulāri sanāks dzirdēt tauri no aizmugures, jo auto tomēr mazliet slinki un lēni veic uzticētos darbus, bet nu vismaz droši. Krievijā gan jau taksists no aizmugurē braucošā auto lektu ārā un skrietu kauties. Sastrēgumu asistents sola arī piestūrēšanu, vadoties no marķējumiem un šķēršļiem, bet piestūrēšana A3 veicās pavisam slikti, esmu negatīvi pārsteigts, jo A4 man šī sistēma sagādāja patiesu izbrīnu labā nozīmē. A3 tas nesanāca ne pilsētā, ne arī ārpus tās. Pārāk ilgu laiku Audi prasīja atpazīt pat labas līnijas un korekcijas bija ļoti vāji jūtamas. Tātad dinamikai pilsētas braukšanai automātika nederēs, bet mierīgiem brīvdienu rītiem ar vidēju satiksmi – pašā laikā, tikai noteikti tiksiet apsaukti par svētdienas braucējiem.

Ja ar A4 es braucu uzmanīgi, tad A3 es centos provocēt uz aizsardzības sistēmu aktivizēšanos. Vienīgi Audi uz mani visu laiku lamājās uz uzskatīja sekundes līdz sadursmei ar priekšā esošo auto, ja es turpināšu tāpat braukt. Kā tikko auto sajūt, ka es pārņemu vadību un atlaižu akseleratora pedāli, pre sense sistēma atslēdzas un tu vari ieskriet kur vien vēlies, sistēma pārstāj tevi kontrolēt, kas ir mazliet nepareizi, manuprāt. Avārijas bremzēšana iespējama tikai, ja absolūti neskaties kur brauc, izklaidīgam braucējam ir vai nu jākļūst vēl izklaidīgākam, vai jāsavācas. Pieļauju, ka iznāks atjauninājumi vadības sistēmām un viss ar laiku strādās efektīvāk, bet pirmās versijas mazliet vēl pieklibo.

Ar 17 collu diskiem A3 par Rīgas ielām ir ļoti komfortabls, bet ir sajūta, ka arī ar mazliet glītākiem 18 collu komforta līmenis saglabāsies esošais.

Sēdekļu dizains man ļoti simpatizē un muguras/sānu atbalsts ir pat ļoti labs ņemot vērā, ka tie nav sportiskie S-line beņķi, vienīgi prasās mazliet lielākas regulācijas iespējas manuālajiem beņķiem. Un, woohoo, aizmugurē ir pietiekami daudz vietas, galva griestos neduras un četratā pilnīgi noteikti var tagad aizbraukt pusdienās un vēl paņemt līdzi kolēģiem ēdienu. Salona plašums ir pietiekams tādas klases auto, ar elkoņiem nesanāks bakstīties ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem. Salona apdare nepārsteidz ar šikiem materiāliem, bet kvalitāte ir augstā līmenī, viss ir stingrs un negrab arī pie skaļas mūzikas.

Man patiešām patīk jauno Audi dizains un A3 neatpaliek, es gan izvēlētos divu durvju versiju, lai A3 patiešām būtu pilsētas auto. Pie 40 tūkstošu latiņas gan ir jāapdomā, vai konkurenti nepiedāvās ko vairāk par to ciparu, jo A3 nav ne stila ikona, ne dinamikas paraugdemonstrējums. Es drīzāk to auto nosauktu par apliecinājumu apkārtējai sabiedrībai, ka tev nav jāatliek pēdējie EUR automašīnas līzingam, bet tu vari atļauties izvēlēties vadošo vācu premium ražotāju sava ikdienas auto izvēlē.

Man patika:
  • Jaunais lukturu dizains
  • Mazā dzinēja lielā dinamika
  • Fenomenālais degvielas patēriņš vadītājam ar smagu kāju

Man nepatika:
  • Sportback dizains, dodiet trīs durvju versiju
  • Bāzes versijas komplektācija

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
23 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
edgku
15.07.2016 12:02

Jauks apskats, tomēr vietām snobisks. Latvijā šāda izmēra auto – kompaktklase – daudziem ir ģimenes auto un patiesībā kāpēc lai vidējai ģimenei ar diviem bērniem pārpārēm nepietiktu ar šādu auto?
Otrs – “pilsētas auto”. Kas tad ir pilsēta? Eiropas lielajās pilsētās maģistrālajās ielās ar norobežojumiem atļautais ātrums ir 100kmh, kas Latvijā ir maksimālais atļautais ātrums jebkur. Kurā vietā tad mums vajag tos šosejas kuģus?
Treškārt, par mazo turbodzinēju resursu. No kurienes nāk stereotips par šo? Kāda rīcībā ir statistika par to, ka šādi dzinēji sadalās gabalos pēc 100 vai 200 tūkstošiem kilometru? “Nu bet loģiski” nav arguments, ja vien autors nav inženieris.

Plus – pietrūkst normālas bildes no sāniem. Tik daudz gaušanās par izstiepto profilu, bet ilustrācijas nav.

Māris Gaugers
15.07.2016 12:17
Reply to  edgku

Dzinēja resursi NAV stereotips, ir gan statistika, gan man personīgā pieredze – un draugiem pieder autoservisi, kuri ņemas ar šiem pēcgarantijas auto un realitāte īstenībā ir MEGA skarba.

Man ar diviem bērniem knapi pietiek vietas XC70, kādā veidā šādā A3 var satilpt kkas? Protams, var visādi izknapināties, bet tā ir masturbācija!

Par bildēm piekrītu, baigi neiespringu uz bildēšanu, šis tests nāca diezgan pēkšņi!

x
15.07.2016 13:06
Reply to  Māris Gaugers

Ar bērniem tur vispār baigā specifika. Ir vecāki, kuri bērniem līdzi velk teju visu bērnistabas saturu, citi visu ietilpina vienā somā un tas arī viss. Arī no vecuma atkarīgs, vai bērni sēž paši par sevi vai sēdekļos, kas aprij pusi salona vietas, vai aizmugurē ir ratiņi, staigulis, sētiņa, naktspodi utt.

JustGuest
15.07.2016 13:44
Reply to  Māris Gaugers

Labprāt uzzinātu šo statistiku. Servisu statistika ir šāda – jo vairāk Latvijā ir viena veida mašīna, jo sliktāka ir statistika (biežāk apmeklē servisus). Līdzīgi kā ar slimnīcām – strādājot slimnīcā varētu domāt, ka visi latvieši to vien dara kā slimo.

Šādu statistiku drīzāk varētu prasīt no auto nomām, jo tās labāk zin, kuras mašīnas pirkt un kuras nepirkt. Piemēram, Toyotas ir vienas no mašīnām ar vismazāk problēmām, bet nelepojas ar milzīgiem dzinējiem.

edgku
15.07.2016 14:58
Reply to  Māris Gaugers

Varētu detalizētāk par to skarbo realitāti ar motoriem? Ar piemēriem, lūdzu. :)
Vispār, ņemot vērā, ka mazie turbomotori – sevišķi zem 1.4 – ir pavisam jauna štelle, īpaši daudz tādu pēcgarantijas auto nevarētu būt.

Par bērniem… jautājums, cik lieli ir tie bērni :D Protams, arī – ko viņi sagaida. Ja grib mašīnā spēlēt badmintonu, tad jā, XC70 ir par mazu. Nē, bet reāli, kurā virzienā tās vietas pietrūkst?

Māris Gaugers
15.07.2016 16:36
Reply to  edgku

vienam 5 gadi, otram 8 mēneši, tādēļ ir gan lielā bērna lietas kā ritenis, piemēram, un mazā bērna lietas ratu izskatā! tādā scenārijā viss ir mazliet sarežģīti! ar diviem piecgadīgiem, piemēram, nebūtu vieglāk, arī tad A3 neder bez jumta bagāžnieka!

1.4 TFSI dažādās modifikācijās jau Audi klāstā ir 2005.gada, nevarētu teikt, ka jauns dzinējs!

edgku
15.07.2016 16:44
Reply to  Māris Gaugers

Ā, nu runa tātad ir par vietu bagāžai. :) Manējie riteni līdzi neņem, tāpēc grūtāk saprast. :)
Nu par tiem dzinējiem. Kas tad īsti tiem ir par problēmām? Esmu dzirdējis, ka škodai TSI motoram izstiepjas piedziņas ķēde, bet tas jau nebūs dēļ turbo…

15.07.2016 18:37
Reply to  edgku

Piekrītu Mārim. Šāds auto derēs ģimenei, kur ir viens bērns un viņam ir 18 gadi. Tātad bagāža sastāv tikai no viedtālruņa. Ģimenei ar vienu vai vairākiem maziem bērniem vajag ko ietilpīgāku.

davfreim
15.07.2016 20:14

Viss ir atkarīgs no tā, ko grib, pazīstu arī cilvekus, kam ir 2 sīči un sieva viņam brauc ar kaut kādu mazo fordu, jo nepatīk viņai lieli auto un ar to viņa var visur noparkoties (Rīgā). Lielam auto ir savi bonusi, bet ir arī savi mīnusi.

edgku
16.07.2016 00:11

Atslābsti :) Redzēsi, ka pēc ratiņiem vairs nekā nav :)

bombelats
16.07.2016 02:09
Reply to  edgku

Par vietu runājot – var dzīvot ar sešatā komunālajā dzīvoklī vai sešu guļamistabu savrupnamā. Tāpat ar auto. Viss, patiesībā, dzīvo galvā un ir atkarīgs no tavām vēlmēm, ambīcijām, vajadzībām un iespējām.

Rainman
15.07.2016 18:29
Reply to  Māris Gaugers

Tad pajautā saviem draugiem, lai viņi Tev izstāsta un tad atnāc atpakaļ uzraksti, kur tieši pazūd tas milzīgais resurss!?

HaL
15.07.2016 20:57
Reply to  Rainman

Tas viss ir triviāli. Kā panākt maza dzinēja veiktspēju? Uzstādot turbīnu. Ko dara turbīna? Piespiedu kārtā pūš dzinējā vairāk gaisa, auto lej vairāk degvielu un piespiedu apgriezienu iespaidā dzinējs dilst ātrāk. Plus ir augstākas temperatūras, kas nav labi nekam. Nākamais. Lai dzinējs būtu zaļš, viņam uzstāda visādus restriktorus, liedzot brīvi elpot, tātad ir vēl vairāk jaudas nepieciešams, kas tiks apēsta pa ceļam, lai izejā būtu solītie cipari. Tas ir vēl sliktāk dzinējam. Tālāk. Lai dzinējs būtu zaļš, tam samazina gan kustīgo masu, blokus taisa plānus, lai dabūtu mazāku svaru un visas iespējamās komponentes aizstāj ar plastmasu, kas dabīgā ceļā izdilst vēl ātrāk. Šitā var turpināt

edgku
16.07.2016 00:18
Reply to  HaL

Piestāj :D Man smadzenes izmežģījās šeit: “piespiedu apgriezienu iespaidā” :) Savukārt visus tos “zaļumus” jau mūsdienās liek visiem dzinējiem, tādas tās prasības.

x
16.07.2016 00:24
Reply to  edgku

ko tur mežģīties – dzinējam visi apgriezieni ir piespiedu :))

Rainman
17.07.2016 13:34
Reply to  HaL

Skaidrojumu par dzinēju darbību varēji izlaist…
“Piespiedu apgriezienu rezultātā” – ? :D
Kur ir augstāka temperatūra? dzinējā? – ? :D

Tas ka mazāk tilpuma dzinējs vissticāmāks/taču ne vienmēr un visur dils ātrāk nekā lielāks dzinējs visiem ir skaidrs, bet šis dzinējs nedilst tik ātri, kā raksta autors pieminēja!!
A tas viss, ko Tu tur augstāk rakstīji ir kaut kāds murgs, piemēram lielāks dzinējs ražo vel vairāk kaitīgos izmešus un? Tu domā ka lielajiem dzinējiem “zaļie” neuzspiež savus noteikumus? Domā ka lielajiem dzinējiem nav pacelta jauda, nav turbīnas? Lūdzu padomā pirms kaut, ko raksti….

Joprojām neesmu sagaidījis atbildi, cik ilgi tad šis dzinējs tur, un kur tieši beidzas tas viņa resurs?

Kāts to reāli ir izpētījis salīdzinājis ar citiem 1.4TFI vai tikai tukši muldi, jo redzējis pārīti “nokautus” šāda tipa dzinējus!

Māri, kur Tu paliki, vēlos dzirdēt no Tevis atbildi par šo dzinēju mazo resursu.

Māris Gaugers
18.07.2016 09:57
Reply to  Rainman

es tak jau rakstīju – dzinēji ir veidoti vāji, lielākā daļa ir iespējamo detaļu aizstāti ar plastmasu, pie 200k dzinējam ir tāds izdilums, ka šķiet nobraucis 500k+.
Ātrumkārbas pie 150k jau pārstāj savu eksistenci!
Lai dzinējs būtu zaļš – no daudz kā ir jāatsakās, un tas ir resurss! Resurss uz tā pamata, ka dzinējs ir viegls, viss liekais metāls/alumīnijs ir noņemts nost! Uz komponentēm tiek taupīts utt!

Pie tam es NERUNĀJU PAR MAZJAUDĪGU DZINĒJU TIKAI, jaunajos lielajos dzinējos brīžiem ir vēl trakāk un tur šķiet ir vēl vairāk centušies ietaupīt!
Es runāju par jaunu auto problēmu kā tādu – tie auto ir paredzēti braukt 5 gadus un/vai 300k tad izmest miskastē!

Reāli parunājieties ar servisniekiem, kuri remontē jaunākus auto, savāksiet info atlikušajai dzīvei!

Rainman
18.07.2016 13:09
Reply to  Māris Gaugers

Redz nekas jau diži nav mainījies, vienkārši spidometru tik daudz atgriezt nevarēs!!
Tu domā ka vecajiem “kumeļiem” nebija problēmu? Ņem to pašu pasaulslaveno 1.9tdi domā viņiem jau nav taisīti trīs kapitālie remonti, domā, ka nav mainītas 10 reiz turbīnas, ir kam paveicas un ir kam nepaveicas, tā pat arī braukšanas apstākļi ir cilvēkiem atšķiras.
Skaidrs, ka kādreiz zāle bija zaļāka un debesis zilākas, bet tajā pašā laikā parādi man veco benzīna dzinēju ar 1.4 litru tilpumu tādu jaudu un tik pat mazu patēriņu(izmešus neņemsim vērā, jo kādreiz visiem tie bija pie kājas) ! Kaut, kā agrāk tādus nemanīja!
A varbūt cilvēki ir pieraduši pie šīs jaudas, tā Tev nešķiet?
Kādreizējie sporta auto nu ir kļuvuši lēnāki par ģimenes minivenu ar divu litru dīzeli!!!
Un kas būs, ja deforsēs šo 1.4TFSI ? Patēriņš būtu zemāks un jauda lielāka, par “veco” laiku 1.8, vai 2.0 litru dzinējiem(kuri jau skaitījās jaudīgi šāda tipa automašīnām), turklāt šaubos, ka resurs būtu stipri zemāks…

Savu pētījumu gan varēji veikt, būtu interesanti, kad cilvēki paši saprastu, ar cik lēniem auto viņi kādreiz braukuši, un cik daudz degvielas tie tērējuši, un galu galā cik daudz naudas izmetuši to pašu “veco” dzinēju remontos…..

KKTK
23.07.2016 23:43
Reply to  edgku

Eiropas mašīnas vispār ir šausmas, dēļ viena salūzuša štrunta jāmaina vesels mezgls. Cik naudas tādi 5gadīgu foklsvāgeni un rAudi īpašnieki atstāj servisos :)
Un tie mazie plānie dzinēji jau sāk vērpties.

Rihy
15.07.2016 13:12

To drošības asistentu iejaukšanos var regulēt. Pilnīgi iespējams, ka “Line assist” bija noregulēts uz “vēlo iejaukšanos”. Savam 2011.gada A6 tā sistēma labi strādā tad, ja uzlikts uz “agro iejaukšanos”. Tās lietas var regulēt gan aktīvajam kruīzam, gan joslas pozīcijas turētājā.
To visu var regulēt MMI sistēmā, caur Car funkcijām pie attiecīgajām Driver assists lietām.

Māris Gaugers
15.07.2016 16:38
Reply to  Rihy

A4 bija labi gan uz ātro, gan vēlo!
A3 pārbaudīju gan fast, gan slow – baigi nekas nemainījās!

Betons
15.07.2016 15:03

Kur ir uzņemts foto, kur A3 stāv pie ceļu šķērsojoša betona kluča?

Māris Gaugers
15.07.2016 16:37
Reply to  Betons

Rāmava