Ar Subaru Forester iepazīšanu man sanāca līdzīgi kā ar nesen aprakstīto Opel Insignia. Tā notika vairākos piegājienos. Pagājušajā rudenī izbraucos ar viduvēji nokomplektētu tobrīd aktuālo Forester modeli un secināju, ka auto ir tieši tāds, kādu sagaidīju. Proti, vienkāršs un praktisks braucamrīks cilvēkiem, kas nemeklē sev kārtējo pont-mobīli. Tas pārstāv kompakto apvidus auto klasi un tajā nākas ļoti sīvi konkurēt ar tādiem leģendāriem auto kā Toyota RAV4, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail un Mazda CX-5.

Pirms nepilna mēneša Subaru dīleris TC Motors laipni piedāvāja izbraukties ar atjaunoto Subaru Forester (MY16) un man uznāca sportiska interese pamēģināt atrast atšķirības starp abiem Foresteriem. Jaunais auto solījās būt komfortablāks un modernāks.

Forester ar gadiem kļūst vizuāli arvien pievilcīgāks

DSC01185

Ja mēs līdz šim būsim nopirkuši Forester vienkāršā komplektācijā nevis jaudīgo benzīna XT versiju, tad auto izskatīsies tāds nekāds. Jā, pa gabalu ir skaidrs, ka tas ir Forester, taču jaunu meiteņu acīs nekādus plusiņus neiegūsim. Mazliet labāka situācija ir jaunajā Forester modelī, jo tas arī vienkāršākos aprīkojuma līmeņos ir ticis pie mazliet agresīvāka paskata dizaina – tam ir jauna dizaina radiatora reste, pārstrādāti bamperi un jauni lukturi (beidzot lukturi prot dinamiski raidīt gaismas staru kūļus līkumu virzienā). Tāpat klāt nākuši daži jauni riteņu disku dizaini. Citiem vārdiem sakot – nu Forester jau sāk pēc kaut kā izskatīties.

DSC01190

Protams, tas ir gaumes jautājums, bet personīgi man jaunais Foresters šķiet glītāks par RAV4 vai X-Trail.

No iekšpuses Forester vairs neizskatās pēc lauksaimniecības tehnikas

DSC01204

Vēl pāris paaudzes iepriekš visu Subaru interjeri vairāk atgādināja lauksaimniecības tehniku nevis normālus automobiļus ar kuriem gribētu pārvietoties normāli cilvēki. Tagad situācija ir uzlabojusies, un, lai arī Forester interjera dizainu nekādas balvas man roka neceltos dot, tas izskatās normāli. OK, nevis normāli, bet pat tīri labi, ja esam pieticīgi savās vēlmēs pret šo auto aspektu. Visi ikdienā nepieciešamie vadības elementi ir ierastajās vietās, elkoņa atbalsts ir pietiekami plats (to var pabīdīt uz priekšu un aizmuguri), griestos ir briļļu turētājs, kā arī durvīs un viduskonsolē ir pietiekami plašas mantu glabāšanas kastes. Glāžu turētāji gan varētu būt ciešāki. Lai arī šur tur salonā gribētos kādu detaļu piespiest ciešāk, lai neredz šķirbu, tomēr kopumā Forestera salonu es nevaru nosaukt par plastmasīgāko (grabošāko) salonu, ko esmu redzējis. Foresters vairs nav nekāds traktors!

DSC01227

Kad pagājušajā gadā testēju Forester, mani nepatīkami pārsteidza auto saulessargs. Jā, tas ir milzīgs un pat ar papildus pagarināmām plastmasiņām, tomēr ir kāds āķis. Ja mēs to braši atveram, tas atsitas pret priekšējo stiklu un turpat arī leterējoties paliek. Kā jūs domājat kāda situācija ir jaunajā Forester? Jep, tieši tāda pati! Atveram saulessargu līdz galam un tas atsitas pret priekšējo stiklu. Subaru laikam augstā godā tur stabilas vērtības. Pilnīgi jāaizsūta telegramma uz Japānu, lai salabo šo sīkumu.

Jau pēc pirmajiem padsmit nobrauktiem kilometriem pa pilsētu un šoseju, mani pārsteidza jaunā Forestera skaņas izolācijas līmenis. Ja iepriekšējais Forester nebija nekāds klusais, tad jaunais šajā ziņā ir būtiski klusāks. Subaru ir ielikuši biezākus stiklus, sabāzuši vairāk gumijas blīvju un visādi citādi auto padarījuši klusāku. Un rezultāts ir patiešām lielisks! Nedzirdēsim ne dzinēju (iestartējoties tas mīlīgi noburbuļo), ne vēju vai riepu skaņas. Negaidīts un patīkams uzlabojums!

DSC01211

Tā kā Forester pārstāv SUV klasi, tad tas ir augstāks un iekāpjot mēs uz sēdekļa uzsēžamies nevis iesēžamies tajā. Jāsaka, ka tas ir ērti. Īpaši, kad vajag no auto izkāpt, jo no Forester mēs nokāpjam nevis nožēlojami iztraušamies. Ja runājam par sēdēšanas lietām, tad pēc nobrauktiem aptuveni 900 kilometriem cauri visai Latvijai secināju, ka vadītāja krēsls ir pārāk plakans un tam pietrūkst sānu atbalsta. Pa lielākiem pampakiem un asākās virāžās auto jūtami sašūpojas un dibens pa krēslu braukā pa labi un pa kreisi. Es nesaku, ka šādam auto vajag kausveida beņķus, bet nākamajā modelī, lūdzu, mazliet vairāk sānu atbalsta. Visādi citādi man patika gan sēdpozīcija, lieliskā pārskatāmība (milzīgi logi, atpakaļskata spoguļi un augstums virs ceļa), gan sēdekļa uzbūvē izmantoto materiālu kvalitāte. Malači, Subaru!

Mērinstrumentu panelis nav pats modernākais, taču ir saprotams un pietiekami labi pārskatāms. Joprojām sajūsminos par mazo ekrāniņu, kas Subaru automobiļos novietots viduskonsoles augšā. Tajā var palūkot mūsu patēriņa datus, piedziņas darbību, bet visdrīzāk to ekrānu atvēlēsim lielāka izmēra analogā pulksteņa un vidējā patēriņa rādījumam. Multimediju sistēmas 7 collu displejs uz pieskārieniem reaģē labi un prieks, ka Subaru nemitīgi uzlabo arī programmatūras pusi. Atceros, ka vēl pirms pāris gadiem mums bija reāla neizpratne kurā vietā tajā neērtajā navigācijā jābaksta galapunkts. Tagad, šķiet, situācija ir krietni uzlabojusies. Ar vāciešiem pagaidām salīdzināt nav vērts, bet no citiem Āzijas auto Subaru nav sliktākais piemērs šajā ziņā. Līdzīgi ir arī ar stūri. Tā ir pareizā izmēra un biezuma, taču pat pēc vairākām dienām pie šī auto stūres, tā arī vēl nebiju piešāvies neskatoties regulēt skaļumu vai pārslēgt mērinstrumentu paneļa mazā displeja skatus. Vāciešiem tās podziņas kaut kā intuitīvāk izvietotas.

DSC01195

Jāpiezīmē, ka aizmugurējās durvis veras ļoti plaši un tādējādi salonā būs gan ērti iekāpt/izkāpt, gan iekrāmēt kādu lielāku priekšmetu. Vietas aizmugurē ir diezgan daudz un arī bagāžniekā atradīsies vieta mūsu mantām. Specifikācijā rakstīts, ka bagāžas nodalījuma tilpums ar paceltiem krēsliem ir 488-505 litri, bet ar nolaistiem tas pieaug līdz 1564-1577 litriem. Tas nav nenormāli daudz, drīzāk diezgan viduvēji.

Pāris dzinēji un par maz jaudas

DSC01215

Subaru Forester var aprīkot gan ar dīzeļa, gan benzīna opozītdzinēju un patiesībā izvēles šajā ziņā nav daudz. Mums tiek piedāvāts 2 litru turbodīzelis ar 147 Zs (350 Nm) jaudu un divi benzīna dzinēji. Līdzvērtīgs jaudas ziņā ir 2 litru atmosfēriskais benzīndzinējs, kas spēj attīstīt līdz 150 Zs (198 Nm) jaudu. Ja meklējam vairāk jaudas, tad mums atliek izvēlēties tikai XT versiju, kas aprīkota ar 2 litru benzīna dzinēju ar turbīnu. Tas attīsta līdz 240 Zs (350 Nm) jaudu. XT versija ir nopērkama tikai ar Lineartronic variatora tipa automātisko pārnesumkārbu, bet mazjaudīgākā benzīna un dīzeļa versijas var nopirkt arī ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.  Visām Forester versijām jau standartā ir pilnpiedziņa.

Testētais demo auto bija aprīkots ar dīzeļa dzinēju un variatoru. Lai arī kolēģis Māris visu laiku pukojās, ka Foresteram vairs nav normāla dzinēja, pēc auto atdošanas pats sev tomēr noformulēju viedokli, ka ar dīzeli nav nemaz tik slikti. Pavisam noteikti es turētos pa gabalu no atmosfēriskā benzīnmotora, bet labprāt kādreiz izmēģinātu kā uzvestos XT versijas jaudīgais benzīna dzinējs. Pilsētas apstākļos griezes moments ir pietiekams un auto paātrinās pietiekami naski un paredzami. Uz šosejas būs jāpaplāno apdzīšanas manevri, tomēr nevaru teikt, ka auto vispār nekust uz priekšu. Ja runājam par patēriņu, tad tehniskajā specifikācijā dīzeļdzinējam norādīts, ka pilsētā tam ir jāpatērē 7.1 litri, ārpus pulsētas 4.9 litri, bet kombinētajā ciklā 5.7 litri uz 100 kilometriem. Praksē novēroju, ka īpaši melots nav un uz šosejas auto spēj ierakstīties patēriņā 6-ar-kaut-ko. Šis pavisam noteikti nav 5-ar-kaut-ko dzinējs.

Jau iepriekš uzsvēru, ka auto ir patīkami atrasties un to ir ērti vadīt. Biju pārsteigts par to ar kādu vieglumu un plūdenumu Foresters aprija pavisam draņķīgi salāpītu asfalta segumu. Piekare, kas ir uzlabota salīdzinot ar iepriekšējo modeli, dara brīnumus. Ar šo auto gan nevajadzētu pārlieku lidot apkārt, jo tas ir diezgan augsts, sēž uz pamīkstas piekares un tam ir tieksme grīļoties, ja veicam dullus manevrus. Ar to ir jārēķinās!

Secinājumi

Vēl savā iepriekšējā paaudzē (2008. – 2011. gadu modelis) Subaru Forester izskatījās pēc auto, ko labi varu iedomāties 50+ gadīga cilvēka īpašumā. Tad šobrīd Forester ir pietiekami uzfrišināts un sāk kļūt pievilcīgs arī jaunākiem cilvēkiem. Pozitīvi, ka modeļa uzfrišināšanas procesā nav pazaudējis pašu galveno – Forester joprojām ir praktisks un pietiekami ietilpīgs pilnpiedziņas automobilis. Savā jaunākajā versijā tas ir kļuvis tik civilizēts kā vēl nekad – auto ir ērts, kluss un perfekti aprij ceļa bedres. Jāsaka, ka izbrauciens ar šo auto manā grāmatā ierakstīts kā “Patīkams pārsteigums!” Feini, ka auto ir arī pievilcīga cenu politika – Forester maksā sākot no 24 200 eiro.

Nopērkot jauno Forester mums īsti nebūs par ko runāt ar tiem dažiem spicajiem klasesbiedriem, kas apkārt braukā ar iksiem vai kruzakiem, taču pavisam noteikti par savējo uzskatīs pārējie klasesbiedri, kas uz dzīvi raugās stabilāk, skaidrāk un pārvietojas ar Fordiem un Pasātiem. Ar viņiem kopā varēsim apspriest robotizētā zāles pļāvēja izmēģinājumu vasaras mājā un neseno izbraucienu pie dabas ar ģimeni. Un šāda dzīvošana kļūst arvien modernāka, tāpēc Forester ir uz pareizā ceļa!

Man patika:

+ Ļoti ērta un pārskatāma sēdpozīcija
+ Plašs un ergonomisks salons
+ Patīkama (mīksta) piekare

Man nepatika:

– Vadītāja sēdekļim prasās lielāku sānu atbalstu
– Dodiet jaudīgāku dīzeli

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
22 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Īsti nesapratu tavas negācijas par tiem saules sargiem, a kas tur tāds slikts ka to var atvāzt līdz pat stiklam? vai tad tie kaut kā grab pret to stiklu, vai apgrūtina redzamību? vienmēr jau var arī nevērt līdz galam, turās taču tajā pozīcijā cik tālu tu viņu nolaid…
Vēl pieminēšanas vērts ir fakts ka beidzot Foresters ir ticis pie autoindustrijā jau tik pierastas lietas kā LED gabarītgaismām arī aizmugurē.
Jaunie diski, lai arī vienkāršāki kā iepriekš, tomēr kopumā izskatās krietni labāk.
Patika secinājumi raksta beigās :)

Jā, saulessargs var grabēt pret stiklu. Par to arī mana baža. Jā, aizmugurē ir diodes. Smuki un praktiski.

O, tad jau labi ka LED! Beidzot! Beidzot laikam visi jaunie Subaru ir aprīkoti ar LED gabarītiem. Protams, tas ir sīkums, un tomēr – auto aizmugure ir tā kuru redz vairāk kā priekšu, un lukturi nenoliedzami rada lielu daļu auto vizuālā tēla. Tie paši Nissan, Kia u.c. tiešie konkurenti jau vairāus gadus izmanto izteiksmīgus LED risinājumus aizmugures gabarītiem, un tas krietni uzlabo auto vizuālo tēlu, radot dārgāka un modernāka auto imidžu, kamēr Subaru Forester un XV līdz šim izskatījās kā no 90tajiem.

LED bremžu gaismām vēl ir jēga. LED gabarītiem – īpaši nē, sevišķi, ja tos grūti atšķirt no lampiņgabarītiem…

Kāpēc grūti? Ir taču spilgtāki. Bez tam, smukāk izskatās :)

Plus vēl LED gabarīti vairumā gadījumu veido dažādu formu līnijas lukturos – tur tas smukums rodas :)

Patiesībā interesanti ka ap +-2007.to gadu daudzi autoražotāji, tai skaitā arī Subaru (Impreza 2007+) sāka likt LED aizmugures lukturus, bet ar nākamajām auto paaudzēm kaut kā no LED atkal sāka atteikties – iespējams saskārās ar izdegšanas problēmām. Lai nu kā – prieks ka šī tehnoloģija ir atgriezusies.
Atvainojos par savu “Apsēstību” ar LED, vienkārši patīk LEDi un uzskatu ka kvēlspuldzēm ir jāiet pensijā, piedod Edison.

Ar ģimenes SUV sapelnīt plusiņus pie jaunām meitenēm? Nopietni? Tur vajag čikinmagnet auto vai jau pieaugušas meitenes :)

Es gribētu domāt, ka ne visas meitenes ir golddigeres. Noteikti eksistē arī tādas jaunkundzes, kam svarīga ir ģimene, aktīvs dzīvesveids ar izbraukumiem pie dabas un tad šāds SUV būs krietni labāk izvēle nekā reindžs vai ikss :)

šitās visas runas ir tizlas jau pašos pamatos… ek… golddigisms – vemt gribas

Vot man ar liekas, ka jauņuvēm ņiprs divvietīgs [atvērts] auto vienalga ir tuvāks sirdij, nekā utilitārs pajūgs, kas domāts ar sadzīvi apkrautiem ļaudīm. Pat tām, kas uzaugušas nodarbinātas lauku darbos, ir brīdis, kad gribās padzīvot sev un jaunībai, nevis vagām, lopiem un pekelēm.

Ja alfa tēviņam, kas ir sirdij tuvs un citādi patīkams, nu reiz ir tas ikss – vai tāpēc apzināti dot kurvi un gaidīt tautieti ar dasteru?

p.s. uzaugot lauku darbos, tieši gribās tikt prom no tā visa un nekad vairs nebraukt praktiskā pasātā universālī :))

Man vienīgajam Forester liekas neglīts? Tādu lētumu sit cauri, tā pat kā visi tie Dacia parketnieki, kuriem pabāžot roku zem sēdekļa var švammi sataustīt.

Nē, tu vienkārši neko nesaproti :)

Ja tā pa skeptisko pieiet dizainam, tad tiešām glītu auto ir diezgan maz. Vairumā gadījumu auto dizains ir ok, pieņemams, bet nekas super awesome. Bet ko var gribēt no tautas klases auto? Tautas klasē auto ir jābūt ar universālu dizainu lai tas patiktu visām potenciālajām pircēju paaudzēm, kā arī jābūt maksimāli lētākam lai konkurētu ar citiem tās pašas klases pārstāvjiem. Skaidrs ka šedevrs šeit nevar sanākt. Bet es saprotu – mums Latviešiem, kuri pieraduši lietot (iegādāties) 10-15 gadīgus lietotus premium segmenta auto, jauns tautas klases auto nespēj pārsteigt ar kvalitāti, jo redz mūsu vecajos Volvo… BMW… Audi… ādas sēdekļi ir… Read more »

Piekrītu par to latviešu vēlmi palēkties augstāk par saviem dupsīšiem. Es pats braucu ar pavecu Volvo, taču rakstot par Foresteru un tamlīdzīgām tautas klases auto, ņemu vērā segmentu atšķirības.

Forester gadījumā gan ir ļoti daudz lietas izdarītas pareizi un nav nemaz tik daudz lietu, kas tracinātu (pat apzinoties auto vietu zem šīs Saules).

Subaru vienmēr tādu lētumu sitis cauri :D
Gan no arpuses, gan salonā…

jā, pēc rollsroisa ilgstošas lietošanas subārs var likties lēts kopumā un detaļās :D

Kāda vel rollsroisa :D
Kaut pēc škodas….

Šis Foresters (ar ādas salonu) nav īpaši prastāks par Škodu. Es te pirms kāda laiciņa mazliet izbraucos ar jauno Superb un mazliet nobrīnījos, cik vienkāršs tomēr ir interjers. Ticu, ka ilgspēlējošs, bet vizuāli tāds kā paprasts Pasāts.

Paga, jaunais pasāts jau nu gan nav paprasts.

Kā diez šim būs ar rūsu!? Visi iepriekšejie varbūt arī tehniski bija vienkārši un uzticami, bet rūsēja briesmīgi! Izrūsējuši sliekšņi un amaortizatoru atbalsti ir klasika!
XT versija uzrunā, jo ar nelielām modifikācijām var dabūt tīri spriganu auto. Protams varoiators ir fukaka, ziemas trasītei tomēr manuālītis prasās!