Reklāma

Igaunijas parlaments virza kopbraukšanas likumprojektu

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Igaunijas parlamentā otrdien, 19. aprīlī, pirmajā lasījumā apstiprināts likumprojekts par izmaiņām sabiedriskā transporta likumā, kas paredz ridesharing jeb dalīšanās brauciena izmaksās pakalpojumu legalizēšanu un regulēšanu. Ja likums tiks pieņemts, Igaunija kļūs par pirmo valsti Eiropā, kurā ieviesta digitālā platforma kopbraukšanas pakalpojumiem un kurā kopbraukšana tiek regulēta likumā noteiktā kārtībā. Līdzīgs likums šobrīd ir izstrādes stadijā Lietuvā.

Igaunijas premjers Tāvi Reivass jau iepriekš uzsvēris, ka Eiropai ir jārēķinās ar digitālo revolūciju, un Igaunija ir gatava būt priekšējās rindās, paužot aktīvu atbalstu tādiem uzņēmumiem kā Uber, Taxify un AirBnB. “Dalīšanās ekonomikas biznesa modeļi ne tikai nodrošina labāku konkurenci un augstāku pakalpojuma kvalitāti, bet arī iedrošina aizvien vairāk cilvēku kļūt par uzņēmējiem,” savā runā par godu Igaunijas 85. pauda Reivass. Pēc PriceWaterhouseCoopers datiem, dalīšanās ekonomikas piecu lielāko nozaru uzņēmumu kopējā vērtība 2015. gadā sasniedza 335 miljardus dolāru.

“Mums jau tagad vajadzētu pieņemt dalīšanās ekonomiku kā jauno realitāti. Mēs nevaram „izslēgt” internetu. Tāpēc mums ir jābūt atvērtiem pieņemt inovācijas, radīt labvēlīgu augsni ekonomiskai izaugsmei un jaunajām iespējām, ko tā sniedz. Ļausim cilvēkiem dalīties savā īpašumā un gūt papildu ienākumus,” iesniedzot augstākminēto likumprojektu uzsvēris Kalle Pallings, Igaunijas parlamenta Ekonomikas jautājumu komitejas loceklis un likumprojekta virzītājs, “Dalīšanās ekonomika balstās uz tehnoloģijām, un ļauj cilvēkiem efektīvi izmantot sabiedrības resursus.”

Kopš tādu digitālo platformu kā Uber un Taxify pakalpojumu ienākšanas tirgū tūkstošiem patērētāju ir pavēries vairāk iespēju un simtiem cilvēku radusies izdevība strādāt pēc elastīga darba grafika, kas varētu ievērojami palielināt valstij nomaksāto nodokļu apmēru, jo dalīšanās ekonomika rada pilnīgi jaunas tehniskās iespējas, lai cilvēki varētu vienkāršā veidā iesniegt godīgas nodokļu deklarācijas; piemērs tam ir Uber sadarbība ar Igaunijas nodokļu pārvaldi. Pallings uzsvēra to, ka, lai gūtu labumu no dalīšanās ekonomikas, politiķiem ir jābūt proaktīviem, un tas ir veids, kā ekonomēt resursus – mājsaimniecību automašīnas vidēji atrodas dīkstāvē 23 stundas diennaktī, turklāt katru automašīnu lieto vidēji tikai 1.3 cilvēki. Tajā pašā laikā transporta izmaksas veido vidēji 12% no mājsaimniecību izdevumiem. Ar tehnoloģiju palīdzību šīs automašīnas var izmantot daudz efektīvāk un pārdomātākā veidā.

“Es zinu kādu šoferi Tallinā, kurš izmantoja dalīšanos brauciena izmaksās, lai apmaksātu 300 eiro rēķinu par zobārstniecības pakalpojumiem, turklāt šo naudu viņš nopelnīja nedēļas laikā. Pat politiķi sniedz kopbraukšanas pakalpojumus, kamēr bērni atrodas skolā. Kādas veiksmīgas sieviešu basketbola komandas treneris savā brīvajā laikā izmanto Taxify. Un tad vēl jāpiemin iemīļotā leļļu teātra aktrise, kura gūst papildu ienākumus, izmantojot Uber. Šie ir tikai daži no iemesliem, kāpēc cilvēki izvēlas piedalīties dalīšanās ekonomikā,” teica Pallings.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kaspars

bet tikmēr Latvijā:
“Taxify tipa pārvadājumus Latvijā Rīgas dome “nekad neatbalstīs” – saka Satiksmes departamentā”

digitalk

un kā ar saistītām ziņām dažus ekrāna centimetrus augstāk?
‘Nils Ušakovs pauž atbalstu Taxify un ridesharing modelim Rīgā’

haha

Kaspars virsrakstus nelasa

nabadanga

Kamēr mūsējie politiķi runā par nodokļiem un Vējonim “ir kauns, ka Igaunijā budžets ir lielāks par 10 miljardiem”, igauņi dara.

Edgars

Igauņi tiešām saprot lietas.

Andris

Bāc, tādi malači! Agrāk strādāju vienā Igauņu uzņēmumā un tādu lēnīgumu par kuru dzirdam anekdotēs neliecina nekas. Taisni pretēji, ļoti temperamentīga un gudra tauta.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: