Waze tikko izziņojusi jaunu iespēju – brīdinājumus par maksimālā pieļaujamā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Waze lietotne parādīs vizuālu paziņojumu par ātruma pārsniegšanu, bet lietotājs pats var aktivizēt skaņas paziņojumus par pieļaujamā braukšanas ātruma pārsniegšanu par 5, 10 vai 15 procentiem.

Waze sola, ka braukšanas ātruma informācija tiks atjaunota ļoti veikli, ņemot vērā sezonālus ierobežojumus valstī vai ceļa posmā, kā arī lietotāju informāciju par ceļa remonta darbiem u.tml.

Waze lietotne šobrīd spēj ziņot par ātruma ierobežojumiem Austrijā, Beļģijā, Brazīlijā, Kolumbijā, Čehijā, Francijā, Ungārijā, Itālijā, Latvijā, Lihtenšteinā, Nīderlandē, Zviedrijā, Jaunzēlandē un Urugvajā. Citas valstis pie ātruma ierobežojumu paziņojumiem tiks laika gaitā.

waze-speed-limits

92
Leave a Reply

avatar
6 Comment threads
86 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
24 Comment authors
Viesturs KavacsPurvaVelnsSkatsdigitalkJanis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Dzintars Rudzitis
Guest
Dzintars Rudzitis

Divas dienas nobraucu diezgan lielu attālumu un sanāca notestēt šo jauninājumu. Dažās vietās precīzi rāda, dažās nerāda vispār atļauto, tajā brīdī arī sanāk apjukt.

Aleksejs Mjaliks
Guest
Aleksejs Mjaliks

Tāpēc ir jāskatās uz zīmēm nevis tālruņa ekrānā.

Toms Kusiņš
Guest
Toms Kusiņš

Tieši tā, bet funkcija noderīga, ja gadījumā kādu zīmi nepamani vai uzradusies jauna, galvenais ieķeksēt play alert sound pie speedometer iestatījumiem!

khe
Guest
khe

Nepamani ceļazīmi?
Dodiet ceļu, gājēju pāreja arī bieži nepamani?
Uz ceļa jāskatas, jāzin zīmju darbības zonas.

pcs

Toms Kusiņš
Guest
Toms Kusiņš

Labi labi, neticu ka tu dzīvē neesi kādu ātruma zīmi izlaidis, tāpat domāju, ka neviens no tā necietīs, ja ik pa laikam telefons iepīkstēs brīdī, kad pārsniedz atļauto ātrumu;)

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Ha ha, nevajag te smīdināt. Neticu, ka pats pamani 100% visas zīmes. Arī vietās, kurās brauc “katru dienu” un kur zīmes jau no “galvas zini”. Forša Waze fīča!

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

vot noteikti nepiekrītu. šajā gadījumā tehnoloģijas traucē koncentrēties. auto vadīšanai, manuprāt, jāpieiet ar vislielāko koncentrēšanos, zīmju, situāciju vērošanu un prognozēšanu, jū nou. Ir pietiekami daudz citu jomu, kur realizēt gīka pastāvīgās trīsas. Un nemēģini iestāstīt cik tas forši – rullēt, čillot spotifajā dziesmas sērčojot kafiju iemalkojot – gan auto pats sabremzēs vai par kādu zīmi nopīkstēs… nope.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Protams, ka ir jāskatās uz ceļu un apkārt notiekošo, bet esmu par to, lai auto izmantotās tehnoloģijas attīstītos un kopumā braukšanu padarītu drošāku. Īpaši situācijās, kad ar cilvēka reakciju vairs jau neko nesaglābt. Ne visiem ir tāda džedaja koncentrēšanās spēja un ērgļa skatiens kā tev :)

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

īsti vīri klintīs kāpj bez striķiem. nekad pa īstam neiemācies, ja visu laiku zini, ka striķis izglābs. drīz izaugs vesela paaudze , kas domās, ka 99% tava darba izdarīs elektronika. ieliec šajā plūsmā pāris psihopātus ar slalomista tieksmēm – būs bumba ar laika degli.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tu izklausies pēc ludīta.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

ha. nācās gūglēt. Tu par to dziedoni? Tad man ir nopietns jautājums – kam ir jābūt dzīvē, lai tādu vispār zinātu? :D

Ja par tēmu – esmu dzīvojis ilgu laiku Dānijā – manas pamatvērtības balstās sociālā atbildībā, tolerancē, tipa tā – es nojaušu tās jomas, kur mēs stipri iepaliekam (un te es nedomāja visāda veida liberastiskās izpausmes). domāju, ka ar bērna piedzimšanu Tev ar vajadzētu to sākt lēnām apjaust – kādas sabiedrības veidošanā Tu piedalies un ar kādām vērtībām dzīvi dzīvos Tavi bērni.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Nē, tas nav par dziedoni. Guglē tālāk.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

jocīgus terminus lieto – tie neuzrādās gūgles pirmajās četrās lapās – tātad bed čois… nē, es neesmu tas :D tieši otrādi. bet tehnoloģijām ir jākalpo cilvēkam, nevis otrādi. Minēšu piemērus: ABS, gaisa spilveni, navigācija (es zinu, ko nozīmē vadīt mašīnu un vienlaicīgi pētīt karti. ai labi, slinkums uznāca.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Ja jau zini kas ir ABS un gaisa spilveni un šīs tehnoloģijas pat lieto, tad kāpēc neturpini tās ar aktuālākām tehnoloģijām? Piemēram, automātiskā pārnesumkārba, adaptīvā kruīzkontrole, avārijas bremzēšanas sistēma, līniju atpazīšanas tehnoloģijas, ceļa zīmju atpazīšanas tehnoloģijas, nakts redzamības tehnoloģijas, LED matricu lukturi u.c?

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

teicu tak – slinkums bija turpināt. bet nu uzprasījies: es esmu pret visādiem mazjaudīgajiem automātiem ar nesaprotamu darbību (pac zini) garibi apdzīt, iemin – un tad automāts kaut ko domā, ja vēl drusku pret kalnu – mēģina zemāku ātrumu, neiet, tu spied kamēr met vēl zemākā (ja met). +/-2l turbo normāls automāts ir baigi OK, kaut kāds 1,2 variātors – pilnīgs pzdc. Bet ceļa zīmes ir jāspēj atpazīt pašam un pieņemt lēmumu, ja vien (kā jau teicu) neesi aizņemts ar kaut ko citu. Tehnoloģijas nedrīkst cilvēku padarīt neuzmanīgu. Tā ir pamatdoma.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

ps. – gaisa spilvenus, paldies Dievam, vēl neesmu lietojis. A Tu? Gīki, es tā saprotu, visu moderno noprovē… **

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Eh, mēs te par nopietno, bet tev tik prātā zvaigznīškomentāri.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

1. aprīlis, epta! Kā lai citādi uztver Tavu tekstu par gaisa spilvenu lietošanu?

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

starp citu… kāpēc nav neviena joku raksta, tipa – apple ražos smagos auto. atzīšos… kad no rīta šito pa LR1 dzirdēju… nostrādāja zebras kakls…

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tāpēc, ka mēs šeit ar muļķībām nenodarbojamies. Tehnoloģijas tomēr ir nopietna padarīšana.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

da nē. sausiņi.

Skats
Guest
Skats

Pārprasta sociālā atbildība un tolerance novedīs pie Rietumeiropas bojāejas.
Mēs, mazattīstītie, nabadzīgie un netolerantie centrāl un austrumeiropieši izdzīvosim. Bet jādzīvo pēc kristīgām vērtībām, tobiš pirmā baušļa, tad viss būs štokos.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

es saprotu Tavu domu gaitu, tipa, krievijas garīgums utt. BET – drusku soc.taisnīguma, iecietības nenāk par ļaunu nevienai sabiedrībai. vai tā ir izmirstoša, vai plaukstoša. Problēma gan austrumu kaimiņiem gan mums – kā tikko iespēja saraust piķi, tā viss garīgums vējā – tie aši mersedesi, tā pati rivjēra, tā pati liberastija.

Jokman
Guest
Jokman

Ir labs man patīk jau sen šito fīču gaidīju. Nokia here maps tāds pakalpojums jau sen.

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Man šķiet ka Sygic navigācijā šī fīčabija vēl senāk, bet tas tā – kamēr tas darbojās no offline kartēm kuras tiek atjaunotas labākajā gadījumā 2x gadā, tikmēr no tā lielas jēgas nebija, vien tik cik svešā vietā pārliecināties vai jau esi šķērsojis pilsētas robežu vai vēl nee…
Bet Waze variants jau izklausās lietojams variants.

Janis
Guest
Janis

+++
Par atsevišķu info lietotājiem, kuri brauc pa sev labi zināmiem ceļiem.
Arī man ir tā ka īsti nav jēgas slēgt Wazi, jo ceļu zinu, policija neinteresē un sastrēgumi apbraukšanai man labāk palīdz vecā “spraukšanās” metode :D

Bet patīk tas, ka ir dažādi brīdinājumi par avāriju, vai kādu citu “nelaimi” uz ceļa.

Kaspars
Guest
Kaspars

Waze sadarbībā ar valsts policiju sniegs autovadītājiem jaunu pakalpojumu, automātiskā ziņošana par pārkāpumiem. Lietotāju ērtībām soda kvītis varēs ērti apskatīt turpat aplikācijā un ērti apmaksāt ar vienu pieskārienu, neejot uz banku.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

sen par šo jau iestājos!

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Un ko darīt situācijā ja priekšā velkās dažas smagās mašīnas ar ātrumu 85km/h? Kā tu lai nepārsniedzot atļautos 90 tām tiec garām ja pretim regulāri brauc citas mašīnas? Jā – piekrītu ka tas ir ātruma pārkāpums – bet mani šis jautājums nomoka diezgan bieži – Kā uz mūsu valsts vienjoslas autoceļiem pārvietoties nepārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu? Vot kā droši lai apdzen priekšā lēni braucošu auto? veikt apdzīšanas manevru 3km garumā braucot blakus ar par 5km/h lielāku ātrumu?

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

saprotu. bet tas ir risināms. ceļu jautājums. pag.gad izbraukāju Dāniju – pārsvarā tieši mazie ceļi (tā interesantāk) un šādas problēmas nenovēroju… augšminētajam piedāvājumam (ka automāiski ir sodi) varētu būt kaut kāds laika limits – piem. 30 sekundes +15 km/h = baigi tak ož pēc apdzīšanas, ne?

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Jā, ja būtu normālas šosejas ar divām joslām katrā kustības virzienā, vai kā citur pasaulē – ik pa laikam taisnākos gabalos uzrodas papildus josla kur var mierīgi apdzīt/apsteigt – tad jau nav problēmu pabraukt garām lēnuļiem neiebraucot pretējā braukšanas joslā, un arī ātrumu dikti nav jāpārsniedz.
Arī laika limits apdzīšanas manevram būtu tīri ok štelle. patiesībā jau šādā aplikācijā varētu diezgan normālu algoritmu iekļaut kas spētu atšķirt normālu apdzīšanas manevru un pārgalvīgu nešanos.
bet ok, varam necepties – tas tik drīz tāpat netiks īstenots. Aplikācijām tad būtu jānodrošina 100% nekļūdīga darbība u.t.t.

Janis
Guest
Janis

Ja Waze ieviestu kaut, kādu ziņu sūtīšanu policijai par ātruma pārsniegšanu, tad ar to viņai arī viss beigtos un uzrastos Waze2, kurai šīs “opcijas” nebūtu…

Aleksejs Mjaliks
Guest
Aleksejs Mjaliks

Ko tev mainīs šie 5km/h? Maršrutā Rīga-Liepāja ietaupīsi 8,5 min?

Juris Abdullins
Guest
Juris Abdullins

Nu paga paga. Tu gribi teikt, ka, ja tu brauc ar ātrumu 95 km/h, kas, manuprāt, ir normu robežās, un tev ir priekšā smagā automašīna, kas brauc ar ātrumu 85 kmh/h, tu turpināsi braukt tam smagajam aizmugurē, necenšotes viņu apdzīt? Uldis tik pateica, kā lai apdzen šo priekšā braucošo smago automašīnu, nepārkāpjot atļauto braukšanas ātrumu? NU reāli taču tu nevilksies blakus smagajam ar 90 km/h vairākus kilometrus līdz viņu beidzot apdzīsi…

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Normas robežās ir 0 – 90 km/h.

Tas, kas ir “tavuprāt”, nevienu neinteresē. Manuprāt, cilvēki, kam uzvārds ir “Abdullins”, ir jāizolē no sabiedrības.

PS: Vēl viens meistars, kam nav ne jausmas, cik garas ir mašīnas un cik ātri tām var pabraukt garām.

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Vot es lasu tavus spriedumus un domāju – tu te tikai izliecies, vai tiešām esi tik pareizs? Nē – ir jau apsveicama šāda pareiza domāšana, bet realitātē tas ne vienmēr ir tik labi cik izklausās. Diemžēl sabiedrība nav tikai melna vai balta – un to nevar izmainīt. Ir vienkārši jāpieņem ka cilvēkam pēc būtības nepatīk būt ierobežotam un jāpieņem kā pašsaprotama lieta ka cilvēkiem patīk nedaudz pašamaukties. Nu nevaram mēs nozombēt visu sabiedrību tiktāl lai visi būtu paklausīgi kā roboti… tev to vajag? Man nee! Pat pēc būtības godīgi cilvēki nav perfekti. Ir tāds jēdziens kā kopējā satiksmes plūsma kuras… Read more »

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

Nedomā, ieej viņa mazajā blodziņā un palasi viņa rakstiņus http://kavacky.lv/ normāls fašists.

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Ja tā ir taisnība, tad rodas interesanta situācija – mani, par nevīžīgi pieņemtu teorētisko apzīšanas manevra garumu, apsauc par bīstamu satiksmei un ar maksimālu likuma bardzību vēlas aizliegt sēsties pie stūres, kamēr pats lepni sevi kā satiksmes dalībnieku prezentē ar šo teikumu (citāts no bloga): “Ģeds tagad domā tikt 1. joslā, bet huju viņam – tagad es gāzi grīdā, tauri virsū, “nebūs, kropli!”” Un vai šāda attieksme pret citu satiksmes dalībnieku nav nosodāma? Jā – piekrītu ka Ģeds pats uzprasījās, bet… ja katru apdzinēju, priekšā ielīdēju vai noteikumu pārkāpēju jāuztver tik smagi – tad piedalīties satiksmē nevajadzētu vispār. Atslābstam… Uz… Read more »

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

nu re – pareizi saprati domu :D :D :D

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Izķidāsim pa punktam. Vai es vienmēr braucu tik pareizi? Jā, praktiski vienmēr. Piemēram, to +10 slimību izārstēju gadus 3 atpakaļ. Rādu signālus, ievēroju distanci, utt. Vai es katrai kolonnai braucu ar tikai 90 garām? Nē, šad tad arī iespiežu vairāk. Vietā būs jautājums – a ko tad tu te dirs? Redz, es patiesībā pavilkos uz to, kas izklausījās pēc žēlabām, ka vienam kungam te traucēs ātri braukt, jo kā gan atšķirs un tā. Es to situāciju skatos no labās puses – ja ko tādu spētu ieviest, tad ieviestu arī šādus speciālgadījumus. Pat ja neieviestu, tad mierīgi var brauktar Vmax 90… Read more »

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

Brīžam liekas, ka esi pilnīgs tizlenis, bet kad saņemies, tad izrādās, ka sakarīgas domas galvā. Ja vien tagad netēlo, vai Tavā vietā neraksta Ksenija.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Kas tas tāds?

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

nezinu, komentāri lieki. tēmas ietvaros.

Juris Abdullins
Guest
Juris Abdullins

Tas, kas ir “tavuprāt”, nevienu neinteresē. :) Manam viedoklim ar manu uzvārdu nav nekāda sakara, tāpēc droši vari pats izolēties no sabiedrības ar tādiem uzskatiem.

P.S. Tu jau nu noteikti esi tas lielais meistars, kurš zin, cik garas ir mašīnas un cik ātri tām var pabraukt garām, mhm. Gribēšu gan redzēt, cik ātri tu pabrauksi garām smagajam automobīlim, kas brauc ar ātrumu 85 km/h, kamēr tu brauc 90 km/h.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Nav nekā īsti, ko redzēt. Pabrauc garām un ir. Been there, done that. Nekā sarežģīta.

Skats
Guest
Skats

Normas robeža ir 50-60 pa pilsētu un 95-110km/h pa šoseju…
P.S.Kur te kursors.lv tādi kusli večuki saradušies?)

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Tu vari paskaidrot, kāpēc norma ir tieši līdz +10 pilsētā vai +20 ārpus? Kāpēc ne +8 vai +37? Jautājums, protams, retorisks, jo argumentu tev nav un nebūs. Un kāpēc, ja jau esi tik ļoti no gumijas, ka vajag robežu no – līdz, nevari braukt 40 – 50 vai 80 – 90? Kāda, bļe, atšķirība no 50 – 60 vai 90 – 110? Ātrāk aizbrauksi? Nesmīdini. Pirmais luksofors un gatavs. Kusli večuki, tu saki? Ķipa pats esi tas “dinamiskais braucējs”, kurš pie zaļā marinē gurķi pussekundi un tad pusminūti “spiež grīdā”, kamēr pamostas un līdz nākamajam luksoforam jau tomēr ticis uz… Read more »

digitalk
Guest
digitalk

> Tu vari paskaidrot, kāpēc norma ir tieši līdz +10 pilsētā vai +20 ārpus?
> Kāpēc ne +8 vai +37?
> Jautājums, protams, retorisks, jo argumentu tev nav un nebūs.

tu tagad tēlo vai izliecies? jautājums, protams, retorisks.

CP ņēma (un varbūt vēl joprojām ņem) vērā analogo spidometru neprecizitāti pie dažādiem ātrumiem, kas, summējot ar noteiktajiem sodiem par ātruma pārsniegšanu un noapaļojot, izpaužas šādos ciparos. kā rezultātā var vnk braukt tālāk, iztikt ar brīdinājumu vai samaksāt minimālo sodu.

sevišķi ietiepīgie, kam nav žēl laika, ir pat panākuši soda atcelšanu.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Pilnīgas muļķības; CP ņem vērā savu radaru rādījumus mīnus to kļūdu.

Nevienas mašīnas spidometrs nerāda vairāk par esošo, tiem ir iebūvētā kļūda uz leju Ja nu tu neesi uzlicis ļoti nestandarta diskus un/vai riepas, bet tas nu parasti nenotiek,

Tas, ka līdz zināmam pārkāpumam ir sīks sods, ka parasti nav vērts ķēpāties, jau ir cits stāsts.

digitalk
Guest
digitalk

bet par to jau stāsts – cilvēki zin, ka CP ņems vērā spidometra iespējamo kļūdu (t.i. samazinās pārkāpēja ātrumu uz leju) un tāpēc atļaujas braukt ātrāk, tālāk korelācija ar iespējamā soda summu un reku ir tie cipari.

es gan, būdams pašnāvnieka vietas sildītājs, to īsti neizprotu, jo pirmais sarkanais vai fūre divjoslu šosejā to skriešanu padara bezjēdzīgu.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

“Pašnāvnieka vietas sildītājs”, haha, labs! :D

Nu tad zāles vienkāršas – sods no +1 un nevis sods “brīdinājums”, bet tāds, kas sit pa kabatu.

“Bet spidometrs nav precīzs” var nebļaut, jo tas tik tiešām nav precīzs, bet rāda vairāk (parasti). Otrkārt, vienmēr var braukt arī lēnāk, ja nu šaubas, ka “mani 90” nav “īstie 90” .

Bet nu tas “par šito jau tāpat nesoda, tāpēc var” ir viens, vēl ir “es jau māku braukt, tāds ātrums šajā vietā ir normāls”.

digitalk
Guest
digitalk

> “Pašnāvnieka vietas sildītājs”, haha, labs! :D

statistika – ja šofera vietu pieņem par 100% letālu, tad blakussēdētājam ir 101% :) man, kā nestūrētājam, ir diezgan liela novērojumu bagāža, ieskaitot dažus idiotus pie stūres, kuriem nācies sēdēt blakus. tevis aprakstītā klasika, iekaras kādām astē un tad *irsdams mēģina apdzīt, lai gan uzrāviena tam zārkam nav.

[melnais humors]
blakussēdētājs teica:
– labā puse brīva.
tie bija viņa pēdējie vārdi.
[/melnais humors]

> “Bet spidometrs nav precīzs” var nebļaut, jo tas tik tiešām nav precīzs, bet rāda vairāk (parasti).

pag, vai tad tu biki augstāk nerakstīji, ka ‘spidometrs nerāda vairāk par esošo, tiem ir iebūvētā kļūda uz leju’?

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Ar to “kļūda uz leju” es biju domājis, ka ir mazāk, nekā skalā rāda.

Skats
Guest
Skats

Spidometrs-tas ir jautri) Mehāniskais rāda vienu, elekroniskais otru, bet GPS navigācija trešo. Pēdējā varētu būt precīzākā, kā nekā ar kosmosu sakarā. ) arī ir tie mentudrošie 10km/h pa virsu. Un vispār, ceļu menti ir apgrūtinošākais faktors uz ceļiem, ne jau fixie, kas apdzen un pazūd tālē.

Skats
Guest
Skats

Nebūt neesu supertruper braucējs, bet ar kādiem 130-140 varētu pa LV pabraukt bez lielas piepūles, iemaņu pietiek, un pagriezienus ar 70 tāpat izņemu uz kādiem 100. Bet parasti kreisēju ar kontroli ap 100km/h. Degvielu mazāk rij un mentu drošāks ātrums:) Tāpēc ko runāju, to runāju no pieredzes. Jūsu Rīgas luksoforgonkas man nav aktuālas, neesu rižainis:)

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

ļoti daudzi ne tikai varētu, bet to arī dara. pēdējie divi spilgtākie piemēri no dzīves: a) nosauksim viņu par andri (skan tā mīlīgi): es braucu ātri, kad varēsi atļauties labu mašīnu arī varēsi braukt ātri. Un te nav runa par +20, bet krietni ātrāk. komplektā ar žults gāšanu tcviterī uz tiem, kas čunčina uz simtiņu. b) Pēteris (arī skan mīlīgi – uzreiz par dziriņu iedomājos): patīk lielīties, ka regulāri izpilda Rīga-Ventspils divās stundās. Kamēr nebūs divjoslu šosejas bez kreisajiem pagriezieniem un traktoru/baļķuvedēju/makšķernieku/audi100 perpendikulāro uzbrauktvju… turpināsim skaitīt līķus.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Bez lielas piepūles var arī uz 200 braukt, nav jau tā, ka taisnē ļoti sarežģīti izspiest. Iemin un ir, visa piepūle. “70 līkumus” var vilkt arī krietni pāri 100, ja govs nezvalstās, labāk pamēģini uz 90 “30 līkumus”, būs cita aršana. Degvielu viņam mazāk rij. :) Paprovē uz 80, nevis 110. Taupītājs. Ne jau tāpēc brauc ātrāk, lai dabas resursus ekonomētu. Un tagad mēģini nomest mierā, kad stirna, dzērājs, ceļa nedevējs izlien priekšā. Ne jau tāpēc uz Vācijas bāņa nesitas nost, ka tur ātrāk brauc, bet gan, ka tur nav šķēršļu, kas var patraucēt. Bet, kad nu gadās, tad tur… Read more »

Skats
Guest
Skats

Cilvēks psiholoģiski nevar “vilkties” aiz kāda bezgalīgi. Paliks nervozs…

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Tad galva jāārstē.

Vispār, cik novērots, tad cilvēkiem nesagādā problēmas sekot citiem.

Brauc rindiņā normālā ātrumā, te pēkšņi viens kretīns aizdzenas garām, bet tajā brīdī aiz muguras mierīgi braucošajam arī savajagas to pašu. Un tad velkas tālāk aiz tā ātrākā.

No sērijas “krāns jāgarina”, ja viņš var, tad ko ne es.

Skats
Guest
Skats

Kolonā, ja vien tā nav kaut kur Pierīgā ar intensīvu satiksmi, kur tāpat nav jēgas dzīties, brauc tikai lohi, kas līdzinās pēc lēnākā divplākšņa un rada avārijas draudus ļaudīm, kas brauc normāli.
Normāli pa LV brauc izretinoties ar lielu distanci pa vidu, apdzenot gliemežus.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Nevari apdzīt – neapdzen.

Ja tev šķiet, ka smagās mašīnas ir tik garas, ka ar 5 km/h tām jābrauc garām 3 km, tad tev ar maksimālu likuma bardzību ir jāaizliedz sēdēt pie stūres.

Ir vairāk nekā skaidrs, ka tev nav ne mazākās izpatnes par ātrumiem un attālumiem, to novērtēšanu. Tu esi ceļu satiksmei bīstams.

Bet vispār, ir arī valstis, kur _īslaicīgi_ tieši šī iemesla dēļ ir atļauts pārsniegt maksimālo atļauto ātrumu.

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Nu nu – neesi tik drastisks! Jā, atzīstos ka tos 3km paņēmu uz dullo – piepušķojot lai skanētu dramatiskāk. bet atcerēsimies ka drošs apdzīšanas manevrs nesākas un nebeidzas līdz ar smagās mašīnas bamperiem. Kāda ir droša distance starp transporta līdzekļiem šādā ātrumā? Ok paanalizāsim manu sasteigto pieņēmumu. Tātad, 3km. Braucot ar ātrumu 90km/k tās ir 2 minūtes, pa šīm 2 minūtēm būsim apsteiguši uz 85km/h braucošu transporta līdzekli par ~167m – kas, ņemot vērā normālas distances ieturēšanu (jo mēs taču esam super pareizi braucēji), nebūs nemaz tik daudz lai apdzītu divus (vai nedod dies 3) smagos auto “nenogriežot” tiem ceļu… Read more »

Janis
Guest
Janis

Kas skaitās mazlitrāžas vieglie auto, un par to vienu minūti ilgo apdzīšanas manevru Tu nopietni? :D

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Ar hronometru neesmu mērījis, nez, bet dažkārt tiešām liekas ka dzen veselu mūžību. Piemērs – velkos aiz smagā, aiz manis vēl daži auto, pēkšņi rodas izdevība apdzīt un no auto rindas beigām izlien līdz jumtam aizkrauts ģimenes vāģis ar mazlitrāžas* motoru un sāk visiem iet garām… tas motoriņš šo auto šādā ātrumā vairs nespēj dinamiski paātrināt un tā nu viņš savu apdzīšanas manevru veic ilgi – ar visām no tā izrietošajām sekām… *mazlitrāžas – manā izpratnē 1.6l (bez turbo) un mazāk, kā arī tie kam mazāk par 90Zs. Pie maziem ātrumiem tie paātrinās normāli, bet ap 100km/h (sevišķi ja piekrauti)… Read more »

vārds
Guest
vārds

Tieši apdzīšanas drošības dēļ reiz izvēlējos 140zs ne 105zs auto modifikāciju.

Janis
Guest
Janis

Nu labi, ja sāk iet garām vairākiem auto tad apdzīšanas manevrs protams var būt ļoti ilgs(atkarībā no auto skaita)
Bet pastāv iespēja, ka problēma tomēr ir “blīvē” nevis auto.

Piekrītu par to ka pēc iespējas ātrāk tomēr ir jāatgriežas savā braukšanas joslā, un protams ērtāk to darīt ar auto kam paātrinājums ir patīkamāks..

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Tas, protams, ir smieklīgi, bet ne tikai mazmotoru problēma. Velkas pāris metrus astē, pagaida, kad visi pretimbraucošie ir garām, tad iebrauc pretējā joslā, tad sāk spiest (cik nu kuram velk)… rezultāts skaidrs. :D Ieturēt distanci, vērot uz priekšu un jau dot mizā (nu, ja nevelk tā, ka var iedot uzreiz un ir), lai ieskrietos, un tad ātri paietu garām pie izdevības, māk, hmm, gandrīz neviens. Kur nu vēl pārmest gaņģi, lai dabūtu griezi. Kad es kaut ko dzenu, tad principā lielāko daļu manevra es jau atmetos, jo iemīts ir sākumā, pēc tam vairs nav vajadzības spiest, lai tik ātrāk tiktu… Read more »

Krotow
Guest
Krotow

Regulāras papildus apdzīšanas joslas uz mūsu 2 + (2 x 0,5) joslu ceļiem būtu ļoti noderīgas. Eiropā uz rietumu pusi tādas ir manītas – visvairāk kalnos virzienā uz augšu, kur smagie objektīvi velkas lēnāk. Tāpat arī 2 + 1 joslu ceļi, kur papildus josla regulāri mainās uz pretējo pusi (jaunie ceļi Polijā). Ties, nebūtu brīnums, ka pie mums 2. joslā aši iekārtotos vietējie “pareizie” ar 73 kmh spidometrā.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

pie mums uz kalniem ar tādas ir… viena pie Cēsīm, viena uz Liepāju… :D

Skats
Guest
Skats

Apdzīt, pārsniedzot ātrumu, ir neizbēgami.
Jo ātrāk atgriezīsies savā joslā, jo drošāk. Nevis vilksies garām ar 95 km/ h. Ābeces patiesība.
Galu galā likums ir cilvēka, ne cilvēks likuma dēļ. “Purvavelna” antiutopiju, cerams, nepiedzīvosim.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

nekreņķējies, es te ņipričom. es tikai reflektēju pa tēmu. Viedokļi pastāv – no tā nevar izvairīties.

davfreim
Guest
davfreim

Apdzīt lēni ir daudz stulbāk, nekā apdzīt pārsniedzot ātrumu, ja nemaldos, tad apdzīšanas manevra laikā, ja pārsniegsi ātrumu līdz 20km/h, tad stipri šaubos, ka pogainie tevi apstādinās, vismaz es apdzenot uz 100-110 neuztraucos, ir vairākas reizes pretī braukuši pogainie, viss normāli, viņi saprot, ka smago apdzīt vajag ātri un atgriezties atpakaļ savā joslā. Vispār jau pat drošas braukšanas skolā māca, ka jāapdzen bez straujām kustībām, bet ieskrienoties 10-20km/h vairāk kā auto, kuru taisies apdzīt. Es pieturos pie ta, ka pretējā joslā nav jābrauc 2km, ir jāapdzen pēc iespējas ātrāk un jāatgriežas savā joslā, nereti redzu tos apdzinējus, ka uz 95km/h… Read more »

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Labi teikts, esmu 100% vienisprātis ar tavu un Skata komentāru.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Cik var cepties par pašsaprotamām lietām? Pretējās braukšanas joslā ir jāatrodas pēc iespējas ilgāku laika posmu un tāpēc arī apdzīšanas manevriem ir jābūt pārdomātiem un pēc iespējas ātriem.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

“Pretējās braukšanas joslā ir jāatrodas pēc iespējas ilgāku laika posmu” – labais. Velns ar mums spēlējas, kad m;es neizsakāmies precīzi. Zurabs Mamardašvilli. (c)

TEV
Guest
TEV

Tev, cilvēk, vajag istabu ar matračiem:D Būs pavisam droši…

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

nē, bet savu dzīvi esmu iekārtojis tā, lai ikdienā vispār ar auto nevajadzētu pārvietoties.

kreatins
Guest
kreatins

Nākotnē ko līdzīgu, iespējams, ieviesīs, taču šobrīd ir pārāk daudz svarīgu nianšu, kas stāv tam ceļā. Waze profils nav piesaistīts oficiāli nevienam transporta līdzeklim. Ir tikai profils parasts vai pat lieto nereģistrējoties, tātad nevar zināt, kura persona ir jāsoda. Kurš tiek sodīts gadījumos, kad tiek pārkāpts atļautais braukšanas ātrums, un Waze savā telefonā ir ieslēdzis, piemēram, aizmugurē sēdošais pasažieris vai autobusa pasažieris ( pasažieris nav vainīgs, ka tiek pārkāpts atļautais ātrums)?

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

domāju ka waze tur nepričom. melnās kastes ar tādu vai citu sasaisti ar represijām ir tikai laika jautājums

x
Guest
x

pag, Eiropas regula jau paredz SOS raidītāju jaunajos auto. Tas nozīmē, ka ir auto, ir tam piesaistīts raidītājs, tātad var atsekot un var sodīt. Lieliska doma to noformēt kā SOS izsaukumu!

Jaceks
Guest
Jaceks

Mani visvairāk interesē, kas notiek, kad piepilda to sarkano rimbuli, kas ir apkārt tavam ātrumam!

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

DING! Achievement unlocked!

davfreim
Guest
davfreim

+1, arī skatos uz to, bet baigi jāskrien lai piepildītu :D

Kaspars
Guest
Kaspars

Interesanti, bet Novembri/Decembri nobraukāju pa Zviedriju un šādu funkciju Waze nepamanīju – būtu noderējusi, jo ātrumi, ceļi un braukšanas kultūra tur atšķīrās ļoti

Arī tepat LV noderēs (nezinu gan cik daudz, bet par ļaunu jau nu noteikti šī iespēja nenāks)
Atsit atmiņā manu veco nokia, kam pirms vairākiem gadiem navigācija arī rādija limitus – tiesa ne visur pareizi

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Tas tāpēc, ka novembrī/decembrī šāda funkcija vēl publiski nebija pieejama.

Imants Imants
Guest
Imants Imants

Labāk būtu būvējuši kārtīgus ceļus un Rīgā saprātīgi organizējuši transporta kustību. Bet Latvijas likumdevēji sirgst ar šveicara kompleksa sindromu un nodarbojas nevis ar profilaksi, bet tikai un vienīgi ar reketu. Nožēlojamākais ir tas, ka liela daļa vadītāju (un tas ir redzams arī komentāros) uzskata, ka tā arī vajag.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

nepareiza domāšana – tipa – jūs nebūvējat kārtīgus ceļus, tāpēc es atriebšos un braukšu ātrāk kā drīkst.

Skats
Guest
Skats

Nevis nepareiza domāšana, bet nevardarbīga pretošanās typa – ja valsts orgāni mani čakarē te, tur un tādā veidā, tad uzdrīkstos būt autonoms kur tas man iespējams.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

ja gribi čakarēt valsti – dsari to tur, kur tu neapdraudi citu cilvēku dzīvības. B@#%$&^%&* lamāties gribas tādu idiotismu lasot.

Skats
Guest
Skats

Visi visus kaut kādā mērā apdraud barības ķēdē vai konzervbundžā, sauktā auto, neatkarīgi no ātruma (nerunājam par klīniskajiem gonkotājiem).
Dzīve ir visu karš pret visiem. No tā neizbēgsi lamājoties:)

svimart
Guest
svimart

Ko tur tur murmini idiots! Atradies Dārvins kurš noteiks kur dzīvos barības ķēdē kurš nē… puišelis, anarhists ibio! Būs kā jaunajiem trukdraiveriem Vācijā nosprāgst ķīniešu navi un džekiņš kā bez rokām… pēc kartes nemaz braukt nemāk… Šis ir tas saucamais tehnoloģiju stulbums!

Skats
Guest
Skats

Tu, senilais mutes palaidēj,
ar savu neadekvāto verbālo lēkāšanu tikai lieku reizi apliecini manu augšminēto tēzi par agresivitātes a priori klātbūtni ikvienā cilvēkā.
Jeb, po prostomu, po pacanski, lai tev pielektu -ne es nosaku kurš dzīvos un kurš ne, bet dzīve pati.