Dzirdot frāzi “nelegāla tirdzniecība”, asociācijas veidojas visiem līdzīgas un ne tās labākās. Ja mēs vārdu nelegāls aizstājam ar neoficiāls, tad situācija paliek labvēlīgāka.

Es pats, godīgi sakot, nemaz nezināju, ka nu jau deviņu auto brendu dīleris Autobrava ar SEAT brendu bija ietrāpījis tajā neoficiālajā statusā, kādu laiku SEAT tirgojot bez dīlera tiesībām. Tagad gan viss ir kārtībā, līgums ar auto importētāju februārī ir parakstīts un 11.martā pavisam intīmā gaisotnē starp nedaudziem žurnālistiem Autobrava direktors Andris Sivickis pārgrieza sarkano lentu un oficiāli atklāja SEAT salonu.

Bet ne jau tas jums interesē, vai ne?

SEAT, ko būtībā mēs saprotam kā jūtami lētāku VW, īstenībā var lepoties ar vairāk nekā 60 gadu ilgi pieredzi automašīnu ražošanā, arī ar vairāk nekā 45 gadu pieredzi autosportā.

Kā rozīnīte autosalona atklāšanā bija jaunā SEAT Leon ST Cupra prezentācija, kas veiksmīgi apvieno eleganci, funkcionalitāti un ātrumu. Es gan būtu palicis pie karstās hečbeka virsbūves, bet ideja par ļoti dinamisku un ātru ģimenes auto nekad nav bijusi slikta. To spilgti pierāda Audi RS sērijas ģimenes vagonu lielā popularitāte. Cupra ar pavisam glītajiem un standarta modeļiem neraksturīgajiem 19 collu diskiem, 2 litru benzīna turbomotoru, kas šī modeļa spēkratam nodrošina 280 zirgspēku lielu jaudu, padarot to par visjaudīgāko modeli, kas jebkad nobraucis no SEAT konveijera, ir izdevies pavisam neslikts. Auto bagātīgi aprīkots ar jaunākajām tehnoloģijām un var lepoties ar uzlabotiem sporta sēdekļiem un stūri. Un pie tam – man bija iespēja to visu pārbaudīt kartodromā ļoti ātros apstākļos, jo pēc SEAT zīmola pārstāvniecības svinīgās atvēršanas devāmies uz Biķernieku trasi.

Tur kopā ar pazīstamo un sociāli ļoti aktīvo autosportistu Reini Nitišu, kurš šogad FIA Pasaules Rallijkrosa čempionātā startēs tieši ar SEAT automašīnu, man bija iespēja izmēģināt sešus SEAT automašīnu modeļus – jau pieminēto SEAT Leon Cupra ST, ģimenes minivenu SEAT Alhambra, SEAT Leon FR, vienkāršāko ģimenes locekli SEAT Toledo, paaugstināto pilnpiedziņas SEAT Leon X-perience, kā arī sportisko SEAT Leon ST.

Lai nerastos sajukums, SEAT gadījumā ST ir vagona virsbūves un FR ir sporta pakas apzīmējums. Praktiski visi auto bija FR versijās, gan skan ļoti jaudīgi – Formula Racing.

Visi, protams, gaidīja testa braucienu ar Cupra, bet pārējie modeļi nesa ne mazāku braukšanas prieku, nu gandrīz visi. SEAT moto vēsta, ka tas ir emociju auto, to ir pavisam vienkārši pārbaudīt.

Man braucieni sākās ar SEAT Leon X-perience, kurš bija vienīgais pilnpiedziņas auto un vienīgas ar paaugstinātu klīrensu, auto ir kā VW Alltrack vai Audi Allroad spāņu līdzinieks ar arku un sliekšņu dekoratīvajām plastmasām. Ja pēc izskata un funkcionalitātes auto ir tiešais konkurents Audi A4 Allroad vai VW Golf Alltrack, tad cenas ziņā tā noteikti nav. Ja Golf sākas no 29 tūkstošiem EUR , tad Leon beidzas ar 29 tūkstošiem, nemaz nerunājot par A4, kurš sniedzas virs 40 tūkstošiem. Salīdzinot ar parasto Leon vagonu ST, X-perience ir par 2.5cm augstāks. Man bija ļoti interesanti salīdzināt ar manu vienu no ikdienas auto Volvo XC70, kurš gan būdams lielāks, nesniedz ne tuvu tādu braukšanas prieku.

X-perience bija praktiski pilnākajā versijā ar 2 litru dīzeļa versijā ar 184 zirgspēkiem, auto varēja regulēt gan braukšanas dinamiku, gan stūres iekārtas un amortizatoru stingrību, atrodot pareizo režīmu katrai nepieciešamībai. Trasei izmantojām, protams, Sport. Pārsteidzoši minēt, ka nevienu momentu nevarēja just, ka auto ir paaugstināts. Ņemot vērā faktu, ka braucām pa ļoti šauru kartinga trasi, es biju gaidījis “vaļīgāku” auto, ar kuru nāksies pamatīgi grīļoties, bet nācās vilties. Tas, protams, ir ļoti labi. Šo auto es noteikti paņemšu uz ilgstošu testa braucienu, lai pavisam drīz par to uzrakstītu tepat Kursors.lv. Kā jau bagātīgi aprīkots, bija pieejama gan sportiska stūre, gan ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres un pareizi sportiski sēdekļi. Jaunā septiņu pakāpju DSG automātiskā ātrumkārba arī pārsteidzoši asa un veikla. Perfekts auto, lai no lauku mājas dinamiski dotos pēc brokastu pīrāgiem uz vietējo veikaliņu. Par vispārējo auto kvalitāti un atbilstību cenai parunāsim nākamreiz.

Parastā klīrensa Leon ST nesniedza tādu braukšanas prieku, varbūt traucēja priekšpiedziņa. Kaut visādā ziņā praktiski identiski komplektēts un ar tieši tādu pašu ātrumkārbu un dzinēju – auto trasē uzvedās pavisam savādāk. Noteikti ne labāk. Šis fakts mani pārsteidza, jo auto bija jābūt stabilākam līkumos, bet tā nebija. Līkumos purngals steidzās pa priekšu, daudz asāk ar stūres ratu bija jāreaģē, lai nesavārītu ziepes.

Izbraucu arī ar SEAT Alhambra, VW Sharan līdzinieku. Neko nerakstīšu, vispār pieminu šo auto tikai dēļ pārsteidzošajiem sēdekļiem. Manuprāt, ērtākie šodien. Auto arī bija aprīkots ar divu litru dīzeļa dzinēju, tikai 140 zirgspēku versijā un auto vēl saglabājis veco sešu pakāpju DSG automātisko ātrumkārbu.

Toledo kā vienkāršākais, lētākais, visvājāk komplektētais un arī ar vismazāko dzinēju aprīkotais auto nekādus pārsteigumus neradīja – 1.4 litru benzīna dzinējs kaut skanēja labi, tomēr dinamiku nenodrošināja. Arī mazie riteņu diski ar mazajām riepām līkumos uzvedās skaļi un auto pats ar katru apli arvien vairāk prasījās pamest asfaltu un doties zālājā. Tas man galīgi nepatika. Nevar jau gaidīt no ikdienas pilsētas mašīnas trases dinamiku, tas būtu tas pats, kas gaidīt no baletdejotājas hiphopa soļus – iespējams ir, bet maz ticams.

Eh, Cupra. 280 zirgspēju priekšpiedziņas superauto, kurš starp citu ir arī aprīkots ar mehānisko pašbloķējošo elementu priekšējiem riteņiem. Ford Focus savās jaudīgajās versijās izmantoja elektronisku brīnumu, kurš regulē arī stūres iekārtas darbību. SEAT ir gājis vienkāršo ceļu, pieejot slīdēšanas jautājumam tehniski, kā sportā. Ar tautā saukto “bloķi” ir jāmāk braukt, vairākus gadus atpakaļ vienās ziemas sacensībās, kur startēju ar speciāli sagatavotu Opel Astra ar bloķējošo elementu priekšējiem riteņiem, man vajadzēja kādu brīdi, lai piešautos pie pavisam savādākās vadības. Ar ST Cupra situācija nemainījās, pāris līkumus vajadzēja, lai saprastu, kurā brīdī tad var dot pilnu gāzi, kurā vēl vajag uzmanīgi. Ass, ciets un vadāms auto – ar tādu iespaidu es izkāpu no viegli kūpošā auto, būtu ļoti interesanti pārbaudīt auto veiktspēju pavisam ikdienišķos apstākļos Rīgas ielās.

Fantastiskie auto beņķi atstāja labu iespaidu, man personīgi prasītos mazliet stingrāku stūri Sport režīmā, bet tas varbūt atkal sabojātu ikdienas braukšanas prieku. Lieki pieminēt, ka auto bija tāpat individuāli iestatāms amortizatoru stingrums, stūres iekārtas atsaucība un pārnesumu kārbas režīms tieši tāpat kā X-perience. Ir jāatrod labs kompromiss starp braukšanu cietā trases auto un ikdienas sportiskumu. Vai SEAT tas ir izdevies?

2016-03-11-12.19

Pašlaik SEAT attīsta dinamisku auto modeļu ražošanu, un pat izmēros nelielie SEAT automobiļi ir ātri, jaudīgi un gatavi iekarot ceļus visā pasaulē. Nav šaubu, ka SEAT jaunie modeļi iekaros arī Latvijas autobraucēju sirdis, pārliecinot, ka spāņu zīmols ražo auto, ar kuriem ikviens brauciens ir aizraujošs un baudāms kā Spānijā, tā Latvijā.

SEAT liek padomāt, liek padomāt par to, vai ir vērts pārmaksāt par konkurentu produktu, ja praktiski ieguvumu nav. Es nesliecos uzreiz auto ražotāju salīdzināt ar BMW vai Audi, bet savā konkurences nišā starp VW un Skoda SEAT rāda un turpinās rādīt zobus. Un konkurentiem ir pamatojums baidīties, jo auto cena SEAT oficiālā dīlera Autobrava salonos ir sākot no 26 498 eiro un par to cenu tu iegūsti daudz.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

12
Leave a Reply

avatar
6 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
JanisIgors ProkofjevsKristaps SkutelisEdmundsKKTK Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
J
Guest
J

Izskatās jau smuki, bet kas mani reāli fascinē no praktiskuma puses – auto ar visādām tehnoloģiskajām iespējām, jaudu, bet vadītāja krēsls manuāli regulējams :) pat nerunājot par pasažiera krēslu. OK, kamēr auto izmanto viens cilvēks, un reti kāds cits, tā nav problēma, bet ja auto ģimenē tiek izmantots starp dažāda auguma cilvēkiem, un regulāri – elektroniskā sēdekļa/spoguļu vadība ar atmiņu vismaz diviem vadītājiem, ir iespēja, kas nepieciešama obligāti.

x
Guest
x

laikam nav orientēts kā nomas auto, kuram vadītāji mainās ik pa pāris dienām ))

Janis
Guest
Janis

Nomas auto jau nu arī nav vajadzīga elektro vadība, ko tad tu ar viņu darīsi?
Elektro vadībai vismaz man tikai viens pielietojums, kad nedrīkstu braukt, brauc draudzenes, un attiecīgi saglabātas divas pozīcijas, no kurām izvēlēties.
Nu labi cilvēki jau protams dažādi un arī dir*u svars dažāds…. :D

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

instrumentu panelis… imho – velk uz saldajiem deviņdesmitajiem…

Seats
Guest
Seats

Mājas lapu varēja atraunot…savādāk maldina apmeklētājus ar novecojušu info.

KKTK
Guest
KKTK

Par LSD runājot: Cuprā gan jau parastais gliemezis. To īsti nevar salīdzināt ar sportam paredzēto šaibenieku.

Māris Gaugers
Guest
Māris Gaugers

Bet jāatceras ka šis NAV sporta auto!

KKTK
Guest
KKTK

Tāpēc jau viņš būs pielaidīgāks civilās vajadzībās – stūri tik traki no rokas (jo otrā rokā tak ir telefons, desiņa, kafija) ārā neraus līkumā uzberot.

Edmunds
Guest
Edmunds

Kad rakstīsi par Astru kuru nesen izmēģināji?

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Oi, bildes saliktas, raksts iesākts, bet vēl neesmu uzspējis sadrukāt savas domas par šo auto. Bet vajadzētu to paveikt ātrāk, jo ilgi velkot var arī neko neuzrakstīt. Īsumā – auto patika.

Igors Prokofjevs
Guest
Igors Prokofjevs

Ak šī VAG pieeja: sākumā uztaisi “premiālo” VW Passat, pēc dažiem gadiem pārcel viņu uz lētāku Škoda Octavia, vēl pēc dažiem – uz Seat Toledo. :))

Janis
Guest
Janis

Manuprāt tā jau nav tikai VAG pieeja, citi ražotāji dara to pašu, varbūt ne tik izteikti :D, bet tomēr,