Publicēta jaunās paaudzes grafiskā API Vulkan 1.0 specifikācija

0

Pat nesagaidot spēļu izstrādātāju konferenci (GDC jeb Game Developers Conference), Khronos grupa beidzot ir palaidusi Vulkan “tautās” – projekta vietnē, kas atrodama https://www.khronos.org/vulkan/, ir lasāma API specifikācija, lejupielādējama programmatūras izstrādes kopa (SDK), Vulkan savietojamības testi draiveriem un dzinējiem, kā arī draiveri no galvenajiem mobilo un darbvirsmas grafisko karšu izstrādātājiem. Atbalsts dažādās platformās un no citiem izstrādātājiem  arī tiek publicēts projektu kodu repozitorijos. Turpināsim informēt par attīstību Vulkan API atbalsta sakarā, it īpaši kādas spēles un dzinēji to plāno atbalstīt un izmantot. Šobrīd oficiāli platformas ir Windows 7, 8 un 10, Android 6.0 un jaunāku, un GNU/Linux.

Šajās dienās par Vulkan atbalstu ir paziņojuši Blender Foundation, Wayland, GStreamer, Canonical uzturētais Mir, Google Nexus Player; par plānoto atbalstu ir paziņojuši Qt Company, kā arī Vulkan Nvidia beta draiveris un Vulkan atbalsts Steam Runtime ir iekļauts SteamOS jaunākajā betā. “Talos Principle” spēlei ir izlaista beta versija ar Vulkan API atbalstu – tiesa, tikai konceptuālā līmenī, jo tā vēl nav nekādā veidā optimizēta un neizmanto visas jaunās labās lietas ko piedāvā Vulkan. Uz doto brīdi Nvidia un Intel ir izlaiduši draiverus gan Linux, gan Windows vidēm, kamēr AMD ir izlaiduši beta draiveri Windows videi un šobrīd ir restrukturizācijas procesā saviem Linux draiveriem, uz kuras bāzes tuvākajā mēneša laikā tiks izlaists arī Vulkan draiveris. Mobilajā vidē arī Qualcomm ir paziņojuši par atbalstu Vulkan uz savas aparatūras Adreno 530, solot arī atblstīt 4xx sēriju pēc laika.

Paralēli tam gan Nvidia, gan AMD ir izlaiduši virkni dažādu video un tekstuālu pamācību kas jauns un labs ir Vulkan API. Par to drīz dižrakstā par Vulkan un citām jaunām grafiskajām API.