Mazda Motor Corporation Tokijas auto izstādē prezentējusi jauno Mazda RX-VISION. Šis sporta automobiļa prototips ir aprīkots ar nākamās paaudzes SKYACTIV-R rotordzinēju — tā ir netradicionāla tehnoloģija, kas, iespējams, ir vispievilcīgākais autoražotāja izaicinātāja gara simbols.
Izsmalcinātās proporcijās veidotais modelis RX-VISION ar dzinēju priekšpusē un aizmugurējo riteņu piedziņu atspoguļo nākotnes vīziju, ko var sagaidīt tikai no Mazda un ko neskaitāmi zīmola cienītāji visā pasaulē cer ieraudzīt realitātē.
Rotordzinējus īpašus padara tas, ka tie spēj saražot jaudu trijstūra formas rotoru rotācijas kustības rezultātā (atšķirībā no virzuļu divvirzienu kustības parastajos automobiļu dzinējos). Pārvarot vairākus tehniskus sarežģījumus, Mazda izdevās komercializēt rotordzinējus — vispirms 1967. gadā modelī Mazda Cosmo Sport 110S un pēc tam arī vairākos citos modeļos. Visveiksmīgākais no tiem bija Mazda RX-7 — visu laiku pārdotākais automobilis ar rotordzinēju, kas no 1978. līdz 2002. gadam tika saražots 800 000 vienību.
Nepārtraukti cenšoties palielināt jaudu, degvielas ekonomiju un izturību, Mazda ir vienīgais uzņēmums, kurš jebkad ir uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar automobili, kas aprīkots ar rotordzinēju. Šis varoņdarbs tika paveikts 1991. gadā ar Mazda 787B.
Lai arī patlaban rotordzinēja modeļu sērijveida ražošana nenotiek, Mazda nekad nav pārtraukusi pētniecību un izstrādi šajā jomā. Nākamās paaudzes rotordzinējam autoražotājs izvēlējās nosaukumu SKYACTIV-R, kas pauž apņēmību turpināt piedāvāt klientiem tehnoloģiju, kas izaicina ierasto, kā arī nepārspējamu SKYACTIV kvalitāti, sēžot pie stūres.
Tokijas auto izstāde apmeklētājiem būs pieejama līdz 8. novembrim.
In love. Varbūt kāds pārdod rx-8 ar motoru ideālā stāvoklī? :)
PSRS laikos rotordzinēji bija arī dažiem VDK vieglajiem (volgām) . Arī
Krievija tādus ražoja,vēlāk daži pat pamanījās sporta žiguļos tādus ielikt.
Griezes moments un jauda pie mazas kubatūras ir iespaidīgi , bet resurss tiem motoriem ir salīdzinoši neliels…
1. Ziguļos ne tikai kāds ielika, bet arī standartā nāca ar rotorniekiem!
2. Griezes moments tieši ļoti draņķīgs vaņķeļa motoriem!
3. Krievi kaut, ko nošpikoja, kā parasti, dažos autiņos sabāza, bet tur bija krietni vairāk problēmu, nekā labuma:)
Žiguļos vankelīši bija ļoooti rijīgi ~15l/100km. Un apgriezieni arī bija palieli, tāda sajūta ka brauc ar nelielas kubatūras moci. Dinamika gan bija tīri laba.