web analytics

Mazda Tokijā prezentē sporta automobiļa prototipu ar rotordzinēju

Jaunākie raksti

“Telegram” – nozīmīgs spēlētājs saziņas servisu tirgū. Ko tas piedāvā un kādi riski?

"WhatsApp" nesenais paziņojums par to, ka lietotājiem savi dati jānodod "Facebook" vai arī par šo saziņas servisu var aizmirst,...

Pirmoreiz gūts ieskats, kā izskatās “Tesla” jaunā bateriju pakas struktūra

Medijam Electrek izdevies iegūt pirmo ieskatu jaunajā "Tesla" bateriju pakas dizainā, kas darbinās uzņēmuma nākotnes mašīnas. Pagājušā gada rudenī "Tesla" prezentēja...

Netflix testē telpisko skaņas atbalstu Apple AirPods Pro un AirPods Max

Beidzot gaidāma kāda jēga no Apple AirPods Pro un AirPods Max dārgo austiņu telpisko skaņas (spatial audio) atbalsta -...

“Porsche” publicē attēlus, kas liecina par papildinājumu “Taycan” modeļu saimē

Vācu autoražotājs "Porsche" publicējis tumšu attēlu, tādā veidā liekot noprast, ka tas gatavojas jauna "Taycan" modeļa prezentācijai. Šobrīd gan...

Android 12 varētu ieviest Hibernation iespēju reti izmantoto lietotņu “saspiešanai”

Android Open Source Project komanda strādājot pie jaunas Hibernation iespējas, kas ļaus samazināt lietotņu aizņemto vietu viedierīces atmiņā. Pagaidām...



Mazda Motor Corporation Tokijas auto izstādē prezentējusi jauno Mazda RX-VISION. Šis sporta automobiļa prototips ir aprīkots ar nākamās paaudzes SKYACTIV-R rotordzinēju — tā ir netradicionāla tehnoloģija, kas, iespējams, ir vispievilcīgākais autoražotāja izaicinātāja gara simbols.

Izsmalcinātās proporcijās veidotais modelis RX-VISION ar dzinēju priekšpusē un aizmugurējo riteņu piedziņu atspoguļo nākotnes vīziju, ko var sagaidīt tikai no Mazda un ko neskaitāmi zīmola cienītāji visā pasaulē cer ieraudzīt realitātē.

Rotordzinējus īpašus padara tas, ka tie spēj saražot jaudu trijstūra formas rotoru rotācijas kustības rezultātā (atšķirībā no virzuļu divvirzienu kustības parastajos automobiļu dzinējos). Pārvarot vairākus tehniskus sarežģījumus, Mazda izdevās komercializēt rotordzinējus — vispirms 1967. gadā modelī Mazda Cosmo Sport 110S un pēc tam arī vairākos citos modeļos. Visveiksmīgākais no tiem bija Mazda RX-7 — visu laiku pārdotākais automobilis ar rotordzinēju, kas no 1978. līdz 2002. gadam tika saražots 800 000 vienību.

Nepārtraukti cenšoties palielināt jaudu, degvielas ekonomiju un izturību, Mazda ir vienīgais uzņēmums, kurš jebkad ir uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar automobili, kas aprīkots ar rotordzinēju. Šis varoņdarbs tika paveikts 1991. gadā ar Mazda 787B.

Lai arī patlaban rotordzinēja modeļu sērijveida ražošana nenotiek, Mazda nekad nav pārtraukusi pētniecību un izstrādi šajā jomā. Nākamās paaudzes rotordzinējam autoražotājs izvēlējās nosaukumu SKYACTIV-R, kas pauž apņēmību turpināt piedāvāt klientiem tehnoloģiju, kas izaicina ierasto, kā arī nepārspējamu SKYACTIV kvalitāti, sēžot pie stūres.

Tokijas auto izstāde apmeklētājiem būs pieejama līdz 8. novembrim.

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Raymond

In love. Varbūt kāds pārdod rx-8 ar motoru ideālā stāvoklī? :)

Frants

PSRS laikos rotordzinēji bija arī dažiem VDK vieglajiem (volgām) . Arī
Krievija tādus ražoja,vēlāk daži pat pamanījās sporta žiguļos tādus ielikt.
Griezes moments un jauda pie mazas kubatūras ir iespaidīgi , bet resurss tiem motoriem ir salīdzinoši neliels…

Janis

1. Ziguļos ne tikai kāds ielika, bet arī standartā nāca ar rotorniekiem!
2. Griezes moments tieši ļoti draņķīgs vaņķeļa motoriem!
3. Krievi kaut, ko nošpikoja, kā parasti, dažos autiņos sabāza, bet tur bija krietni vairāk problēmu, nekā labuma:)

LOOK

Žiguļos vankelīši bija ļoooti rijīgi ~15l/100km. Un apgriezieni arī bija palieli, tāda sajūta ka brauc ar nelielas kubatūras moci. Dinamika gan bija tīri laba.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: