Reklāma

Mazda Tokijā prezentē sporta automobiļa prototipu ar rotordzinēju

Jaunākie raksti

Hyundai Tucson (2021) apskats – drosmīgs solis, kas var neatmaksāties

Tas nu gan bija ātri. Vēl pavisam nesen mēs braucām ar aktuālu Hyundai Tucson, kas izskatījās pilnīgi citādāk. Iepriekšējais...

Volkswagen ID.4 saņem “Pasaules gada auto 2021” apbalvojumu

Godalgoto Pasaules gada auto 2021 titulu ieguvis Volkswagen jaunais, pilnībā elektriskais ID.4. Pirmais zīmola pilnībā elektriskais apvidus auto ticis...

Latvijā tapusi pirmā “TikTok māja”

Sociālais tīkls un lietotne TikTok šobrīd ir viena no pasaulē populārakajām lietotnēm, kurā cilvēki veido īsus video ar dažāda...

Prezentēts pirmais viedais automobilis, kas veidots ar Huawei Inside risinājumu

Ķīnas autoražotājs ARCFOX prezentējis pirmo viedo transportlīdzekli, kas radīts kopā ar uzņēmumu Huawei, izmantojot viedo automobiļu risinājumu Huawei Inside....

Polaroid Go būs pasaulē mazākā momentfoto kamera

Polaroid izziņojis Polaroid Go momentfoto kameru, kas būs mazākā šī ražotāja izveidotā momentfoto kamera. Momentfoto atkal ir iemantojis pircēju...

Mazda Motor Corporation Tokijas auto izstādē prezentējusi jauno Mazda RX-VISION. Šis sporta automobiļa prototips ir aprīkots ar nākamās paaudzes SKYACTIV-R rotordzinēju — tā ir netradicionāla tehnoloģija, kas, iespējams, ir vispievilcīgākais autoražotāja izaicinātāja gara simbols.

Izsmalcinātās proporcijās veidotais modelis RX-VISION ar dzinēju priekšpusē un aizmugurējo riteņu piedziņu atspoguļo nākotnes vīziju, ko var sagaidīt tikai no Mazda un ko neskaitāmi zīmola cienītāji visā pasaulē cer ieraudzīt realitātē.

Rotordzinējus īpašus padara tas, ka tie spēj saražot jaudu trijstūra formas rotoru rotācijas kustības rezultātā (atšķirībā no virzuļu divvirzienu kustības parastajos automobiļu dzinējos). Pārvarot vairākus tehniskus sarežģījumus, Mazda izdevās komercializēt rotordzinējus — vispirms 1967. gadā modelī Mazda Cosmo Sport 110S un pēc tam arī vairākos citos modeļos. Visveiksmīgākais no tiem bija Mazda RX-7 — visu laiku pārdotākais automobilis ar rotordzinēju, kas no 1978. līdz 2002. gadam tika saražots 800 000 vienību.

Nepārtraukti cenšoties palielināt jaudu, degvielas ekonomiju un izturību, Mazda ir vienīgais uzņēmums, kurš jebkad ir uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar automobili, kas aprīkots ar rotordzinēju. Šis varoņdarbs tika paveikts 1991. gadā ar Mazda 787B.

Lai arī patlaban rotordzinēja modeļu sērijveida ražošana nenotiek, Mazda nekad nav pārtraukusi pētniecību un izstrādi šajā jomā. Nākamās paaudzes rotordzinējam autoražotājs izvēlējās nosaukumu SKYACTIV-R, kas pauž apņēmību turpināt piedāvāt klientiem tehnoloģiju, kas izaicina ierasto, kā arī nepārspējamu SKYACTIV kvalitāti, sēžot pie stūres.

Tokijas auto izstāde apmeklētājiem būs pieejama līdz 8. novembrim.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Raymond

In love. Varbūt kāds pārdod rx-8 ar motoru ideālā stāvoklī? :)

Frants

PSRS laikos rotordzinēji bija arī dažiem VDK vieglajiem (volgām) . Arī
Krievija tādus ražoja,vēlāk daži pat pamanījās sporta žiguļos tādus ielikt.
Griezes moments un jauda pie mazas kubatūras ir iespaidīgi , bet resurss tiem motoriem ir salīdzinoši neliels…

Janis

1. Ziguļos ne tikai kāds ielika, bet arī standartā nāca ar rotorniekiem!
2. Griezes moments tieši ļoti draņķīgs vaņķeļa motoriem!
3. Krievi kaut, ko nošpikoja, kā parasti, dažos autiņos sabāza, bet tur bija krietni vairāk problēmu, nekā labuma:)

LOOK

Žiguļos vankelīši bija ļoooti rijīgi ~15l/100km. Un apgriezieni arī bija palieli, tāda sajūta ka brauc ar nelielas kubatūras moci. Dinamika gan bija tīri laba.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: