Web Analytics
More
    Reklāma

    Populārākās nozares interneta reklāmas tirgū Latvijā

    Jaunākie raksti

    Latvijas interneta reklāmas tirgū dominē reklāmas kampaņas, kas veltītas brīvā laika pavadīšanas iespējām. Savukārt no visām reklāmām internetā visbiežāk klikšķina reklāmas saistībā ar finanšu nozari, liecina starptautiskā interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma Gemius publicētais pētījums.

    Latvijā teju ceturtā daļa jeb 24 procenti no visām reklāmas kampaņām saistītas ar brīvā laika pavadīšanas iespējām (koncerti, kino, teātris, rotaļlietas). Salīdzinot ar situāciju pirms gada, kampaņu skaits šajā nozarē ir audzis par 5 procentiem. Ar 12 procentiem otra populārākā ir auto nozare (vieglās un kravas automašīnas, degviela, motori, velosipēdi), bet trešā – tirdzniecības nozare (lielveikali, veikali, noliktavas, video noma) ar kuru saistītās reklāmas veido 10 procentus no visām kampaņām.

    Reklāma

    Pēc reklāmu ekspozīciju sadalījuma visbiežāk Latvijas interneta vidē var manīt reklāmas, kas saistītas ar tirdzniecības nozari (18 procenti), kā arī reklāmas par sadzīves tehniku, mēbelēm un dekorācijām (mēbeles, mazās saimniecības preces, trauki), kas veido 13 procentus no visām reklāmas ekspozīcijām.

    Kā rāda dati, interneta lietotāji visvairāk klikšķina reklāmas finanšu nozarē. Vidējais CTR šāda veida reklāmām (finanses, apdrošināšana, brokeru pakalpojumi) ir 0.70 procenti. Click-Through Rate (CTR) ir klikšķu attiecību pret ekspozīcijām, kas parāda attiecību starp to, cik reižu reklāma tikusi parādīta un cik daudzi klikšķi uz tās ir veikti.  Šajā gadījumā CTR 0.70 procenti nozīmē, ka uz 1000 parādītām reklāmām ir veikti 7 klikšķi. Lai arī reklāmas par brīvā laika pavadīšanas iespējām Latvijā veido lielāko daļu no kampaņām, tās klikšķina visretāk – vidējais CTR reklāmām šajā nozarē ir 0.15 procenti.

    “To, vai reklāma būs klikšķinātāka vai mazāk klikšķināta, lielā mērā ietekmē ne tikai to saturs, bet arī baneru atrašanās vieta un veids. Vairāk klikšķināts tiek uz interaktīviem reklāmas formātiem, kas gan piesaista lietotāju uzmanību, gan arī bieži vien gūst nejaušus klikšķus. Tāpat arī redzamās vietās (inscreen) esošai reklāmai ir lielāka iespēja tikt klikšķinātai, kā tai, kas atrodas ārpus no lietotāja ekrānā redzamās daļas. Attiecīgi pamanāmākās reklāmas vietas un interaktīvie formāti ir dārgāki par tradicionālajiem un izvēli par labu tam vai citam veidam lielā mērā nosaka kampaņas reklāmas budžets,” skaidro Linda Egle, Gemius Latvia vadītāja.

    Plašāka informācija par pētījuma datiem Latvijā un citās Centrālās un Austrumeiropas valstīs pieejama šeit.

    Pētījumā apkopoti dati par 13 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, tajā skaitā par Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju un Ungāriju. Pētījumā parādās dati, kas iegūti laika posmā no 2014.gada oktobrim līdz 2015.gada martam no gemiusAdMonitor pētījuma, kurā tiek apkopoti populārākie reklāmas formāti, tiešsaistes reklāmā aktīvākās nozares un mobilās reklāmas tendences. Pētījums ir balstīts uz interneta kampaņu analīzes datiem (gemiusDirectEffect), kā arī datiem, kas iegūti no interneta mediju un tīklu reklāmas materiālu servēšanas sistēmas (AdOcean).

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    dddek
    04.09.2015 13:04

    Un zem tā nelielā procenta, kas ir finanšu nozare ir arī ātrie kredīti?
    Tie ir it visūr.

    ferrarettocarinelaurence
    03.08.2016 14:50

    Ei personai no sojas do Kredīti piedāvā starptautiski. Ar kapitāla também É sniegt aizdevumus starp indivīdiem um īstermiņa un ilgtermiņa ar visām personām € 10.000 – € 100.000.000 kaps atrodas reālu nepieciešamību, interesse likme ir 3% gadā. J ‘admitem Kredīti Financial mati, Home Loan, inversão aizdevumu, Auto Loan Pessoais. Estou disponível vieta, lai apmierinātu klientu līdz 3 dienām receber jūsu demande.si forma em Voce ir interese, lūdzu, sazinieties ar mani: ferrarettocarinelaurencet@outlook.fr

    Reklāma