Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW gatavo no rozetes uzlādējamu X5 versiju

    Jaunākie raksti

    Par to, ka BMW X5 pieejamo modifikāciju klāstu papildinās arī hibrīdversija, kuru varēs uzlādēt no sadzīvē izmantojamas rozetes, kļuva skaidrs jau 2013. gadā, kad Frankfurtes autoizstādē tika prezentēts X5 eDrive konceptauto. Pēc pusgada debitēja uzlabota X5 eDrive versija, taču tas joprojām bija vien izstādēm paredzēts modelis, kas tā arī nenonāca sērijveida ražošanā. Nupat BMW ir paziņojuši, ka tiek uzsākta X5 xDrive40e ražošana, kas ir pirmais BMW – no ne i modeļu sērijas – kuru iespējams uzlādēt no rozetes.

    Modeļus ar apzīmējumu “e” (efficiency) BMW radīja jau 20.gadsimta astoņdesmitajos gados (325e, 525e). Tolaik tā apzīmēja ekonomiskākas dzinēju versijas ar palielinātu dzinēja tilpumu, taču samazinātu jaudu. Tādējādi tika iegūts augstāks griezes moments pie zemākiem dzinēja apgriezieniem un mazāks degvielas patēriņš. Modernais e sērijas pārstāvis: xDrive40e, ir aprīkots ar 245 zirgspēku divu litru tilpuma četrcilindru turbodzinēju un papildus 113 zirgspēku elektromotoru, kura akumulatori ir iebūvēti zem bagāžas nodalījuma grīdas. Akumulatoru ietilpība ir deviņas kilovatstundas, kas ļauj jaunajam X5 modelim pilnīgi elektriskā režīmā pieveikt aptuveni 30 kilometrus ar maksimālo ātrumu 120 kilometri stundā. Elektromotors darbojoties tandēmā ar iekšdedzes dzinēju, vairāk kā divas tonnas smago xDrive40e līdz 100km/h spēj iekustināt 6.8 sekundēs, bet vidējais patēriņš pēc ražotāja datiem ir aptuveni 3,3 – 3,4l degvielas uz 100 kilometriem. Jaudas novadīšanai uz riteņiem tiek izmantota astoņu pakāpju ZF automātiskā pārnesumkārba.

    Hibrīdiekārtas vadība piedāvā izvēlēties trīs darba režīmus: Auto eDrive, Max eDrive un Save Battery. Pirmais no tiem tiek izmantots standartā, uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas un tā ietvaros sākotnēji auto pārvietojas izmantojot vien elektromotu, taču sasniedzot 70km/h, to aizstāj iekšdedzes dzinējs. Max eDrive režīmā auto izmanto tikai elektromotoru un kā jau minēts, spēj pieviekt aptuveni 30 kilometrus lielu attālumu. Savukārt izvēloties Save Battery režīmu, auto akumulatori tiek lādēti brauciena laikā.

    Auto akumulatorus iespējams uzlādēt pieslēdzot X5 parastai sadzīves rozetei, vai arī izmantojot īpašu ierīci iWallbox. Pirmajā gadījumā akumulatori tiek pilnībā uzlādēti trīs stundu un 50 minūšu laikā, savukārt izmantojo iWallbox – divu stundu un 45 minūšu laikā. Uzstādot savā viedtālrunī BMW Remote aplikāciju, xDrive40e īpašnieks spēs attālināti sekot līdzi sava auto akumulatoru uzlādes procesam.

    Ārēji xDrive40e īpaši neatšķiras no citiem X5 modeļiem, tā pamanāmākā atšķirība ir papildus “bākas vāciņš”, kas nosedz pieslēgvietu, kura tiek izmantota, lai uzlādētu auto akumulatorus. Vispamanāmākā atšķirība ir auto bagāžas nodalījumā, kas tur novietoto akumulatoru dēļ ir krietni mazāks – 500 – 1720l salīdzinot ar citiem X5 pieejamajiem 650 – 1870l.

    Oficiāli auto debitēs aprīlī gaidāmajā Ņujorkas autoizstādē. Savukārt Eiropā BMW X5 xDrive40e tirdzniecība tiks uzsākta jau šī gada rudenī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    16.03.2015 15:01

    Ši ir tiešam patīkama un laba ziņa, vēl tikai nepieciešams lai attīsta iespēju veikt garāku braucienu ar vienu uzlādi un būs ļoti labs ikdienas auto

    Bils
    16.03.2015 18:29

    Tiešām jauka ziņa, tik cena sabojās šo jauko ziņu. Gan jau +50% pie “parastā” x5 cenas.
    Jā, un beidzot štepselis ir tieši tajā vieta, kur man vajag garāžā, pat priekšpusē, pirms durvīm, ideāli. Vismaz kreisajā pusē, nevis purnā vai otros sānos ;)

    cxss
    16.03.2015 21:20

    kamer tur iekshaa smird ieksdedzes dzinejs, nav intereses.

    Reklāma