Web Analytics
More
    Reklāma

    Monument Valley spēles autors: Tikai 5% Android spēlētāju ir samaksājuši par spēli

    Jaunākie raksti

    Populārās mobilās spēles Monument Valley izstrādātājs kompānija Ustwo ir publicējis tvītu, kurā norāda, ka tikai 5% Android versijas spēlētāju ir samaksājuši par šo 3.19 eiro spēli. Atlikušie 95% izvēlējušies spēli iegūt citos veidos, pārsvarā pirātiskos. Tā kā spēlē nav pieejami pirkumi, tad skopo Android spēlētāju dēļ Ustwo gar degunu gājis garām gana daudz naudas. Situācija ar iOS ierīču lietotājiem ir mazliet labāka, taču arī ne perfekta. Ustwo vēsta, ka 40% iOS ierīču lietotāju ir samaksājuši par šo spēli.

    Tomēr spēles autori norāda, ka šāda situācija ir sagaidāma un arī ar tik lieliem pirātisma līmeņiem tomēr izdodas kaut ko nopelnīt. Jebkurā gadījumā šāda statistika liek aizdomāties par to, ko var sagaidīt no Android platformas un tās lietotājiem. Ja esi viens no tiem gudriniekiem, kas uzskata, ka iegūt saturu pirātiskā ceļā ir OK, tad nebrīnies, ka tavas darbības rezultātā kvalitatīvas aplikācijas, spēles un mūzikas apjoms tikai samazināsies. Ja kāda aplikācija vai spēle patiešām patīk, pasaki paldies tās autoram (kaut vai samaksājot par darbu) un neliec viņam izvēlēties pārslēgties uz citiem darbiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    30 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mārtiņš Stankevičs
    06.01.2015 17:22

    Hmmm… te nu es gan gribētu nedaudz oponēt!

    Ne jau pamatā vainojams gala lietotājs un viņa skopums! Protams, ka vairums no mums grib to lietu, app, figņu pa lētāku… un ja var dabūt pa velti un bez lieka čakara to likt lietā, tad kāpēc gan ne?
    te gan ir pati platforma, jo apk failu var izvilkt jebkurš, pat bez root tiesībām utt., kā arī pats App izstrādātājs nav padomājis par to, kā likt gala lietotājam sableķot par app!

    iOS lietotājiem ar šo ir krienti sarežģītāk. Un plaši zināms fakts ir arī tāds, ka iOS lietotāju vidū pārsvarā ir cilvēki, kas nemāk uzinstalēt app no ne App Store, jo ne vien tas ir sarežģītāk, bet arī iPhone kā ierīci izvēlas ne tehniskajās lietās apdāvinātākie cilvēki!
    Protams ar izņēmumiem, bet vairumā, protams, ka tā ir!

    06.01.2015 17:26

    Un tu gribi teikt, ka lielākais vairums Android ierīču lietotāju ir “tehniskiskajās lietās apdāvināti” cilvēki? Muļķības. Uz to visu lielu Android ierīču masu nekas daudz nesavāksies. Vienkārši kārtējais apliecinājums tam, ka Android ierīces izvēlas cilvēki, kam dzīvē galvenais piečakarēt visus apkārtējos (rezultātā, protams, piečakarējot arī sevi) :)

    Mārtiņš Stankevičs
    06.01.2015 17:37

    Nē, to es negribu teikt. Es saku, ka Androidam tas ir vienkārši, ko vairums var, pat bez zināšanu bāzes.
    iOS to bez zināšanu bāzes to ir rkeitni grūtāk izdarīt un iOS lietotāji vairumā ir tādi, kam zināšanu bāze ir šādos jautājumos tuvu nullei!

    Neķer kreņķi! Neesmu teicis, ka esi dumjš! Tas globāli! ;)

    Nu, tagad atkal šauj pa gumijas, ne īstajām pīlēm!

    Android izvēlās pārsvarā kādu iemeslu dēļ?
    ir pieejams ļoti plaš klāsts ar ierīcēm
    ierīces ir visos cenu segmentos
    divi iepriekšēji punkti noved līdz tam, ka teju katram pēc viņa vajadzībām un iespējām ir krietni vienkāršāk piemeklēt kādu Android, nevis kā visām govīm kūtī iebarot vien viena veida graudus- iPhone :)
    Plus, kāpēc man tracina iOS, kas, pieļaujam arī ir vairumam līdzīgi domājošajiem… Garlaicīgs! Nu, fak, nu… Palieto vien pāris nedēlas un jau apnīk! nekā interesanta! Ok, appi un servisi smuki, forši strādā un bla bla bla… Bet garlaicīgs!

    Man labāk patīk ķimerēties un mainīt visu ko, ko vien iedomājos un sagribas! Bakstos, mocu, ņemos… Vismaz interesantāk!
    Un ne jau dēļ pirātisma utt…

    06.01.2015 20:20

    Tu telefonu izmanto, lai sevi izklaidētu vai tomēr zvanītu un lietotu aplikācijas? Kritiku neiztur arguments: “iOS ir garlaicīgs.”

    Laba analoģija būtu auto. Pēc tevis teiktā sanāk, ka auto, kas brauc bez problēmām (garlaicīgs) ir sliktāks par tādu, kas var izspēlēt visādus pekstiņus ik pēc pārdesmit kilometriem. Paldies, nevajag. Bija man reiz Renault ar ko bija bailes aizbraukt no mājām tālāk par 100 km. Nekad vairs nepirkšu franču autobūves brīnumus.

    Pirms dažām nedēļām nopirku OnePlus One un es to uzskatu par totāli garlaicīgu telefonu. Saliku dažas nepieciešamās aplikācijas un pagaidām darbojos ar to bez bēdu (OK, šodien tas pats nezkāpēc ielādējās kaut kādā Fastboot režīmā). Rezultāts – tāds pats garlaicīgs kā iOS. Agrāk gan Android bija riktīgs elles perēklis. Bija reiz tāds lielisks verķis kā LG Optimus 2X, kas apvienojumā ar toreiz vēl zaļo (lasi, jēlo) Android bija tikpat nestabils kā Renault auto. Īpaši besīgi tas bija ceļojumos, kad telefona gļuki ir vismazāk vēlami. Tāpēc esmu par garlaicību ikdienā. Tie, kas vēlas asas izjūtas, tās vienmēr atradīs, bet lietotājam mirstīgajam ar tehnoloģijām nav jācīnās.

    Mārtiņš Stankevičs
    06.01.2015 20:46

    Stop… Lasu un saprotu, ka neesi mani sapratis!
    Nē, nejūsmina Tevis pieminētās analoģijas varinats mobilajās ierīcēs! Ciest nevaru, ja kas teleofns pats par sevi gļuko nejēgā. Bet priecājos par to, ka nereti tas ir tīri softs un Android gadījumā ar softu var spēlēties gana daudz… un ar softa palīdzību var jau mocīta arī pašus dzelžus. Kaut vai piemērs – manā ikdienā, kā jau minēju, teleofns tiek izmantots ļoti dažādi, tai skaitā arī mūzikas atskaņošani. Nu, lūk. Kad biju kājiniekos, tad traumēja SGS3 max skaļums, ko tas deva caur austiņām, jo sabiedriskajā transportā fonā dzirdama babuļu un citu iemītnieku kņada. Root, nelielas pakrāmēšanās ap ROMiem un framworkiem, varam uzlikt attiecīgu app un tjūnējam skaļumu cik vajag, vai pareizāk… cik tur ausis un dzelži!
    Lūk, tas man patīk!

    p.s.
    Neņem ļaunā, lai gan jau esi bik uzvilcies, bet salīdzināt telefonu, jeb OS ar auto, kas ir krienti dārgāks un pavisam savādāks varinats… Nebija izdevies, bet vismaz pēc tā sapratu, ka manu domu neesi uzķēris!

    06.01.2015 21:51

    Pilns ss.lv ar auto, kas maksā flagmaņtelefonu cenā :D Tāpēc var salīdzināt, īpaši jau tās vienkāršās bezčakara lietošanas ziņā.

    Mēs abi viens otru kaut kā šovakar neuztveram līdz galam. Es saprotu, ka tu esi visnotaļ spics nazis, kas no telefona grib dabūt laukā visu sulu un esi gatavs ņemties ar rootiem, ROMiem un citiem zvēriem. Bet kā tev šķiet, kāds procents visu Android lietotāju nodarbojas ar šādām lietām? Minējums?

    Proti, nūģi nav pasaules nabas un viņiem aktuālās iespējas un štelles ir melna un pat nevēlama lieta lietotājam parastajam. Viņiem vajag vienkārši lietojamas un pēc iespējas stabilas (garlaicīgas?) ierīces.

    Mārtiņš Stankevičs
    06.01.2015 22:20

    Te nu atkal ir nedaudz savādāk manā redzējumā… Redz, Tu saki, ka esmu nūģis un tas, ko daru interesē vien retajam… Bet tas pa lielam ir nesis vienu pamatīgu devu slavas visai Android sistēmai visos lietotāju slāņos… Jo cilvēki mēļo, ka ar Android var teju visu. Var šo. Var to. Noteikti var arī to, jo tas tač ir Android. Nu, tā ir… Cits jautājums ir tas – kam to vispār vajag un vai tiešām to vispār vajag… Un te nu bez pašas sistēmas un nūģu veikumiem un panākumiem modifikāciijās un variācijās, Android nebūtu tik plaši zināms, kā tas ir tagad, jo tieši nūģi ir tie, kas dzen Google un visus pārējos domāt, kā labāk, kā ērtāk, kā spēcīgāk… Un nūģu dēļ, tagad rūtošana ir palikusi tik vienkārša, ka to var izdarīt jebkurš, kas māk lasīt un kaut cik orientējas angļu valodā! Ar iOS tomēr ir pavisam savādāk! Te ir mārketings un brends, jeb kā to daudziem labpatīkas teikt – prestižs. Nenoliedzami savu artavas arī ir devusi pati OS darbība un aplikāciju klāsts un tas, cik kretīniski piekasīgi Apple izvērtē app atbilstību App Store kritērijiem. Bet atdzīsim tak vienu – iPhone absolūtais vairums pērk nejau stabilitātes dēļ, bet gan ” prestiža… Read more »

    06.01.2015 22:38

    Lieliski rūkts! Es gan ne līdz galam piekrītu. Man ir sajūta, ka Apple ierīces skaitās prestižas tikai visādās banānu republikās (arī Latvijā). Citviet tās neskaitās kaut kas īpaši dārgs. Tajā pašā ASV aifoni ir ik uz stūra, jo tie ir lēti ņemot pie operatora. Bet ja raugās tikai uz Latvijas situāciju, tad te tas (šķietamā) prestiža aspekts joprojām ir spēcīgs. Tāpat kā “visi” grib braukt ar zelta plēvēm aplīmētiem BMW X5 :) Vispār nūģus nevajag aiztikt, jo viņi ir tie, kas virza attīstību un dara ļoti svarīgas lietas. Problēmas sākas, kad nūģus savās interesēs sāk izmantot lielās kompānijas kā Apple vai Google. Tad ir lielisks potenciāls sadirst labas lietas. Kaut kur nesen lasīju rakstu par to, ka pēdējos gados iOS un OS X attīstīs tiek vairāk no mārketinga viedokļa nevis tehniski un “It just works” filozofija vairs nav tik spēcīga kā iepriekš. Arī mani paša novērojumi ir tādi, ka pēdējā laikā (sākot ar iOS 7) Apple kaut kā iemanās pieļaut padaudz pamanāmu kļūdu. Un ja Android uzlabojas, bet iOS tiek sačakarēts, tad mēs nonākam (vai jau pat esam nonākuši) situācijā, kad “aifona” funkciju var pildīt pat tīrs Android telefons. Ar tīrs es domāju Nexus ierīce vai tas pats OnePlus One… Read more »

    Mārtiņš Stankevičs
    07.01.2015 07:35

    Nu, ASV vienmēr izceļās ar kaut ko, bet ja godīgi, tad tā subsidēšana, kas ir ASV un attiecīgi divu gadu līgumi ir kretīnisms, kas paldies Latvijas telekomunikāciju mārketinga cilvēkiem, te nenotiek tādos apjomos.
    Pie banānu republikām varam droši pieskaitīt un pat izcelt lielo Krievijas tirgu, kur skuķi pat nakstklubā visu cilvēku priekšā izģērbjas pa pliko, lai vien tiktu pie haļavnā iPhone.

    Diemžēl, nav īstas pieredzes ar to, kā notiek siltajā Eiropas daļā, tāpēc par to galu komentēt īsti nespēšu.

    Nu, pa lielam… Kā lietot un kā nelietot, tā jau katra individuālā lieta. Citam patīk tas draņķa X6 ( vismaz atminos ielās X6, ne X5) nolīmētu ar zelta plēvēm, citam vēmiens nāk… Citam Audi, citam patīk BMW un pat Opel. Citam iOS ir garlaicīgs, citam tas ir sapnis. Citam Andrīts ir čoms, citam nebeidzamas klapatas!

    07.01.2015 08:54

    Jā, pilnīgs bardaks un teju nebeidzamas iespējas kasīties un cepties :)

    Aleksejs Mjaliks
    06.01.2015 17:32

    Lielveikali arī zagšanai piemērota plaforma, bet nav dzirdēts, ka 95% sīko preču tiktu iznesti nesamaksājot.

    Mārtiņš Stankevičs
    06.01.2015 17:50

    Netā diez vai atradīs, bet ja ir gali… tad apjautājies cik lieli ir ikgadējie zaudējumiem Rimi, Maxim un citiem lielajiem tīkliem pie tik mazām vienībām, kā Dirol, Orbit, Lockets un citām precēm, kas garšo sīčiem un ko nočiept ir viens, divi un trīs!

    Takš sīkumos zog un vēl kā zog! Tu pat nevari iedomāties ko zog… un galu galā – kas zog!

    p.s.
    esmu strādājis attiecīgā sfērā, lai zinātu aizkulises, tāpēc, jā- es zinu, ka tā ir! Nu noteikti ne 95%, bet ļoti lieli apjomi noteikti!

    davfreim
    07.01.2015 12:25

    Muļķības uz iOS uzlikt Jailbreak un novilkt nelegālas aplikācijas ir tik viegli kā Piekonektēt telefonu vai planšeti pie PC un spiest NEXT NEXT NEXT…

    06.01.2015 17:26

    Nokaunējos. Spēle superīga, tomēr… khmm.

    Tai pat laikā konkrētās spēles 1. daļa izejama dažu desmitu minūšu laikā un par samaksāto naudu ir drusku vilšanās.

    Arī 2. daļa (papildinājums) Forgotten Shores ir maksas un ne mazās maksas pirkums. Spēle jau feina un tā tālāk, bet nolikt par spēli vairāk kā 3 eiro un tikpat par papildinājumu, lai sevi izklaidētu maksimums stundu, ir kaut kā par skarbu.

    Aleksejs Mjaliks
    06.01.2015 17:30
    Reply to  Artis Abols

    Laba kafija arī maksā 3+ € un tās arī pietiek vien dažām minūtēm.

    06.01.2015 17:52
    Reply to  Artis Abols

    Tas tāds kā attaisnojums zagšanai?

    Valdis Zaharins
    06.01.2015 18:27

    Es nesaprotu, kāpēc tu pēkšņi tā cepies? Tendenciozs virsraksts un no pieredzējuša eksperta ļoti muļkīgi komentāri. Un šis teikums -Android ierīces izvēlas cilvēki, kam dzīvē galvenais piečakarēt visus apkārtējos… Vispār ir 5gadnieka līmenī. Kristap, diemžēl ar šādiem tekstiem tu krīti!

    Tāds apollo un tvnet līmenis sāk palikt.

    06.01.2015 20:12

    Jā, raksts veidots ar domu raisīt diskusijas par pirātismu mobilajās ierīcēs un to ar kādiem argumentiem lietotāji to mēģina aizstāvēt. Es uzskatu, ka aplikāciju speršanas domāšana nav pareiza, īpaši pazīstot daudz aplikāciju izstrādātājus, ko šāda rīcība vienkārši un tieši čakarē.

    Cilvēki savā būtībā ir slinki un nav gatavi lasīt spēļu, aplikāciju un filmu apskatus, lai atrastu to, ko viņiem patiešām vajag un to iegūtu legālā un autoram samaksu ģenerējošā veidā (nopērkot, aizejot uz koncertu vai kinoteātri). Visi ir pieraduši sasperties pilnas ierīces ar saturu.

    Problēma ir tā, ka mūsdienās tas ir izdarāms sasodīti vienkārši un konkrētas platformas ar savu uzbūvi to visnotaļ tieši motivē. Ja Google tik izmisīgi negribētu Android iebāzt visās malās, tā nekad neatļautu programmu uzstādīšanu no malas. Rezultāts ir atkarīgs no tā, kā uz pasauli paskatās. No vienas puses – forši, ka tehnoloģijas ir pieejamas (lētas, daudz un relatīvi vienkāršas), no otras pirātisms, kiberdrošības problēmas utt. Es uzskatu, ka ir jārunā arī par tehnoloģiju tumšo pusi un savā ziņā jāmāca “kā dzīvot labāk”.

    Ksspars Lccis
    06.01.2015 22:12

    ES domāju, ka vaina ir tajā, ka puiši uzlika pārāk augstu cenu. Ja par 3 rubļiem spēli nopērk 5%, tad par 1 rubli varbūt visi 50%. Nav jābūt baigam matemātiķim, lai saprastu, ka nopelnīt N reizes vairāk. Es nenožēloju tās bērniem pirktās spēles, Mindcraft ieskaitot. Labi, MC ir padārgs, bet tas ir neizsmeļams (tobiš spēle nebeidzas n-tajā stundā vai dienā). Cenai jābūt PAREIZAI.

    06.01.2015 22:14
    Reply to  Ksspars Lccis

    Arī taisnība. Un pareizās cenas noteikšana ir vesela zinātne :)

    bombelats
    09.01.2015 08:08
    Reply to  Ksspars Lccis

    Pilnīgi pareizi, atrast ideālo krustpunktu līknēm cena/ apgrozījums ir talants. Bet tas materiālajā pasaulē. Virtuālā ir savādāk. Nezinu kā citur pasaulē, gan jau ka līdzīgi, bet pie mums jau psiholoģija ir tāda, ka visam, kas nav taustāms, bet atrodams tīklā IR JĀBŪT par brīvu. Kamēr viss tas būs vienkārši pieejams (lasi nozogams), nekas nemainīsies.
    Un kad izlēmu bērnam nopirkt Simsu Andrītim, tad tas izrādījās diezgan sarežģīts process. Jo pievienot maksājuma karti kontam bija gana čakarīgi. Caur pašu tel tas vispār nebija izdarāms, tikai caur galddatoru izdevās pievarēt šo uzdevumu. Ja šis pirkums nebūtu bijis kā solītas dāvanas papildinājums bērnam, es būtu atmetis ar roku šim pasākumam.

    Artūrs
    07.01.2015 10:26

    Cena nedaudz par lielu. Pateicoties šim rakstam, atradu kur ielādēt spēli par brīvu. Nu jā, 45 minūšu prieks virs 3 eur – nu ne visi var atļauties.

    Nu jau ir aizgājis tā pat kā datoram. Ierīce nosacīti lēta, taču ja gribi labas programmas un spēles, tad maksā vēl tik pat.

    Ja spēle vai programma ir vajadzīga un maksā 0,99€, tad es nopērku.

    Tas pats SwiftKey, bez kā dzīve nav iedomājama. Sākumā pirku gan telefonam, gan planšetei. Cipars tā neko kopā sanāca. Beigās planšetes versiju norakstīja un visām ierīcēm bija viena (škrobe). Pēc kāda gada vispār SwiftKey par brīvu palika uz visiem laikiem un sāka pelnīt ar ādiņām (atkal škrobe). Iedeva tiem kas pirkuši – kaut kādas ādiņas par brīvu. Protams neglītas. Un ja gribi jaunās material deaign stila, maksā vēlreiz. Samaksāju arī. Atkal škrobe. Un tā šie izstrādātāji pelna uz mums.

    ccc
    07.01.2015 12:23
    Reply to  Artūrs

    cmon, skaudīgais latvieti, kā var būt škrobe, ja esi nopircis, un tad citi var dabūt par brīvu?? tu kko zaudē no tā? domā , ka developeri neēd?

    reiny
    07.01.2015 10:47

    Kristap, mani kā Android lietotāju aizskar šis Tavs apgalvojums. “Vienkārši kārtējais apliecinājums tam, ka Android ierīces izvēlas cilvēki, kam dzīvē galvenais piečakarēt visus apkārtējos”.
    Šai lapā tādi apgalvojumi neiederas.

    NEXUS pār iPhone izvēlējos ne tiekai cenas dēļ, bet arī pārliecības.
    Man ir sajūt, ka iPhone politika audzina vienveidīgu, mazliet patrulu patērējošu masu. Liekas, ka man apkārt esošiem iPhonistiem pēc kāda laika vairs negribas pašiem ne ko papētīt, ne paurķēties savā ierīcē. Vienkārši pasīvi gaida nākošo Apple produktu vai update.

    Par app pirkšanu. Pats esmu izaudzis “aizņemoties” spēles un programmas. Bet nu jau gan manā telefonā gan, PC ir parādījušas arī pirkta spēle (Steam regulārās atlaides rullē).
    Domājus, ka pagrieziena punkts bija paša ienākumu pieagums un aplikāciju cenu kritumas. Vienkārši 1 EUR ir tieši tik maz par app, lai man vairāk būtu žēl laiks, ko patērēju meklējot un piratizējot.

    07.01.2015 10:51
    Reply to  reiny

    Sveiks! Atvaino, ja mans izteikums Tevi aizskāra – tas nebija mērķis. Mērķis bija tas ko arī izdevās sasniegt – raisīt diskusijas par šo tēmu. Pēc Tava komentāra secinu, ka viss ir kārtībā un es pilnībā piekrītu par to “patērējošo masu”. Tas ir viens no iemesliem kāpēc arī pats šo gadu esmu iesācis ar Android ierīci. Lai izdevies šis gads!

    Ksspars Lccis
    07.01.2015 11:34

    Diskusijas ir laba lieta, tomēr būtu feini, ja šīs lapas autori paši izvairītos no tādiem vārdiem kā “sadiršana” utt. Tā ir viegli nolaisties līdz delfu līmenim.

    c
    07.01.2015 12:24
    Reply to  Ksspars Lccis

    lācis runā, visiem klanīties, suņi!

    davfreim
    07.01.2015 12:30

    Mīļie android lietotāji, tad nebrīnieties, kāpēc aplikācijas vispirms parādās uz iOS un citreiz uz Android vispār neparādās.

    Aplikācijas ir salīdzinoši lētas, sū** kafija Narvesenā maksā 1.5 Eur vai tā pati Coca-cola 1Eur!

    Ja aplikācija ir laba, tad es labprāt samaksāju sapratīgu cenu un parasti cenas ir ļoti saprātīgas, bet nu loģika jau laima dauziem, kam man maksāt, ja es varu nemaksāt, tāpat kā nodokļus daudzi nemaksā, bet tad kad viņiem kaut kas nepienākas, jo nemaksāja nodokļus, tad bļauj, ka viņus apbižo un raud.

    Mārtiņš
    07.01.2015 16:48

    Esmu diezgan pārliecināts, ka nosauktie cipari ir pārspilējums. Man pazīstamie cilvēki dalās divās nometnēs, vieni aplikācijas pērk, otri kategoriski lieto tikai to, kas ir pieejams par velti, bet es zinu tikai vienu gīku, kurš visu laiku čakarējas un izmanto iespējas lietot zagtus appus.

    reiny
    08.01.2015 10:17
    Reply to  Mārtiņš

    Varu Tev tikai piekrist. Parēķināju, ka man apkārt ir gana daudz Android lietotāju. Un es varētu būt vienīgais, kas māk sameklēt un uzlikt neapmaksātu maksas aplikāciju. Pārējie visi lieto aplikācijas, kas ir pieejamas par brīvu (CandyCrash, Evernote, CoC utml bezmaksas versijas).
    Esmu pārliecināts, ka lielais vairums Android lietotāju ne nu zog ne nu pērk. Bet lieto aparātu ar brīvi pieejamajām aplikācijām. Būtībā tā pat kā vecajos Nokijas laikos – samaksā par aparātu un lieto.
    Un gudrākie app ražotāju pamanās nopelnīt arī šādā situācijā (reklāmas un In-app pirkumi).

    Reklāma