Web Analytics
More
    Reklāma

    “Apeirons” un “Babyroom” izstrādās pirmo vides pieejamības aplikāciju Latvijā

    Jaunākie raksti

    Līdzšinējie Invalīdu un viņu draugu apvienības “Apeirons” vides pieejamības auditu rezultāti parāda, ka cilvēkiem ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem nav pieejama lielākā daļa jeb 80% jaunbūvētu un renovētu ēku. Lai apzinātu dažādas iestādes un vides objektus, kas pieejami cilvēkiem ar invaliditāti un vecākiem ar bērniem ratiņos, “Apeirons” un biedrība “Babyroom” ar VAS “Latvijas dzelzceļš” un uzņēmuma “Rimi Latvia” atbalstu uzsāks vērienīgāko vides pieejamības apsekošanu Latvijā. Tās laikā tiks pārbaudīti vairāki tūkstoši vides objektu visā Latvijā, lai pieejamākos no tiem vēlāk apkopotu mobilajā aplikācijā “Mapeirons”.

    Vides pieejamības rādītāji cilvēkiem ar invaliditāti un vecākiem ar bērniem ratiņos Latvijā ir visai zemi. Tā piemēram, 2012. gadā Labklājības ministrijas veiktajā apsekojumā secināts, ka tikai 28% ēku, kas celtas vai renovētas par Eiropas Savienības līdzekļiem, ir nodrošināta vides pieejamība personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem.

    Reklāma

    “Vides pieejamība ļoti būtiski ietekmē cilvēku ar invaliditāti ikdienu, tostarp iespēju būt patstāvīgiem un neatkarīgiem. Tāpēc līdzās jau paveiktajam – izdotajam vides pieejamības katalogam, izstrādātajai elektroniskajai kartei, semināriem un konsultācijām – plānojam īstenot vērienīgāko vides pieejamības apsekošanu Latvijā un mobilajā aplikācijā “Mapeirons” apkopot tos objektus, kas ir “draudzīgi” cilvēkiem ar invaliditāti un vecākiem ar bērniem ratiņos. Jaunā aplikācija ļaus lietotājiem ērti pārliecināties par vides pieejamību, tādējādi ļaujot viņiem dzīvot pilnvērtīgu dzīvi un kvalitatīvi pavadīt laiku ārpus mājas,” stāsta Ivars Balodis, Invalīdu un viņu draugu apvienības “Apeirons” valdes priekšsēdētājs.

    Vides pieejamības apsekošana ilgs visu vasaru, un tās laikā Invalīdu un viņu draugu apvienības “Apeirons” eksperti apsekos un pēc īpaši izstrādātiem kritērijiem izvērtēs vairākus tūkstošus objektu visā Latvijā – iestādes, veikalus, atpūtas un izklaides vietas, kā arī infrastruktūras un vides objektus. “Lai apzinātu pēc iespējas vairāk cilvēkiem ar invaliditāti un vecākiem bērnu ratiņos “draudzīgo” vides objektu, ikviens aicināts piedalīties mobilās aplikācijas tapšanā, nosūtot pārbaudīt nepieciešamo vides objektu nosaukumus “Apeirons” un “Babyroom” mājas lapās vai ziņojot to sociālo tīklu platformās ar norādi #Mapeirons,” norāda Linda Pavļuta, biedrības “Babyroom” veidotāja.

    Kā viens no labās prakses piemēriem vides pieejamības jomā Latvijā ir dzelzceļa stacijas, kas ne vien pielāgotas cilvēku ar invaliditāti un vecākiem ar bērniem ratiņos vajadzībām, bet, līdzīgi kā tas ir citās lielākajās Eiropas pilsētās, arī nodrošina vairākus atbalsta pakalpojumus. “Latvijas dzelzceļš ļoti cenšas savu, vēl padomju laikā būvēto infrastruktūru padarīt cilvēkiem arvien draudzīgāku un ērtāku. Šobrīd jau deviņās lielākajās dzelzceļa stacijās visā Latvijā iespējams saņemt asistenta un mobilā pacēlāja pakalpojumu personām ar pārvietošanās traucējumiem. Pēdējo trīs gadu laikā šis pakalpojums izmantots jau 343 reizes, visbiežāk Rīgas, Vaivaru, Dubultu un Krustpils dzelzceļa stacijās. Savukārt cilvēkiem, kuri ikdienā nepārvietojas ratiņkrēslā, bet, kuriem ir grūtības iekļūt vilcienā, ērtības un drošības nolūkā var izmantot VAS Latvijas dzelzceļš” rīcībā esošos ratiņkrēslus,” saka Uģis Magonis, VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents.

    Viņš arī atklāja, ka šobrīd “Latvijas dzelzceļš” strādā pie 16 dzelzceļa staciju rekonstrukcijas Jūrmalas un Jelgavas virzienā, kas paredz peronu paaugstināšanu un staciju labiekārtošanu, tādējādi padarot stacijas un peronus ērtākus pasažieriem. Šo projektu plānots pabeigt līdz 2015.gada beigām, bet līdz 2020. gadam plānots labiekārtot vēl 22 stacijas.

    Plānots, ka pirmā vides pieejamības aplikācija Latvijā “Mapeirons” būs pieejama lietošanai jau vasaras beigās.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma