Nav brīnums, ka pēdējos pāris gados pat pašmāju apdrošinātāji tik ļoti satraucas par bezkontakta atslēgu izmantošanu automašīnās. Protams, bezkontakta atslēgas izmantošana ir ārkārtīgi ērta, bet zagļiem bezkontakta atslēgas paver jaunus plašumus.
Video parādīts, kā Lielbritānijā zagļi nokopē bezkontakta atslēgas signālu, kamēr atslēga atrodas iekšā mājā, novietota netālu no durvīm. Atslēgas klonēšanas process ir ļoti ātrs, mašīnas durvis var atvērt uzreiz, tāpat arī dzinēja iedarbināšana norit bez aizķeršanās.
Bezkontakta atslēgas visu laiku raida signālu, zagļiem atliek vien pieiet pietiekami tuvu atslēgai, lai nokopētu tās saturu. Kā pret šo cīnīties? Mājās un somā atslēgas turēt RFID signālu bloķējošos maciņos. Tādi iegādājami daudzviet, maksā sākot no pāris dolāriem eBay līdz 40 eiro, kad paskaties AirBaltic lidmašīnās izvietotajos preču katalogos.
Izskatās, ka saimnieks sava auto atslēgas tur kaut kur pie pašām ārdurvīm. Ļoti, ļoti prātīgi.
kāda starpība kur tur. tik pat labi tas viss varēja notikt lielveikalā.
A, ļoti liela starpība. Atslēgas nav jātur vietās, kur tām var pārāk tuvu pienākt burlaki. Īpaši jau tādā statiskā vietā kā mājās.
Kas attiecas uz lielveikaliem, tad jāizvairās no burzmas, kurā var mēģināt paslēpties burlaks ar antentu. Īpaši paranoidālie var pirkt pat ekranētus maciņus.
ar auto vispār nav jābrauc, jo nodilst mezgli – lūk, tavas loģikas turpinājums.
Nē, mana loģika ir tāda, ka nav par šo tik ļoti jāiespringst. Ievērojam dažas vienkāršas un ne sarežģītas lietas un izbaudam ērtības.
cilvēki ir dažādi, tomēr lielākā daļa no tiem staigā bez skārda spaiņa galvā, jo dod priekšroku ērtībām un ignorē teorētisko iespējamību.
tagad Kristaps saka, ka tomēr jāsāk nēsāt uz galvas skārda spaini?
Cilvēki ir dažādi? Jā, ir glupi cilvēki un ir tādi, kas mazliet piedomā pie savas un savu mantu drošības. Telefonu taču nelieto bez bloķēta ekrāna. No mājām prom ejot taču ārdurvis aizslēdz?
es tieši lietoju ar atbloķētu ekrānu)
dzīvokļa slēgšana ir common sense. aizslēgt auto durvis, ieslēgt signalizāciju, novietot labi pārskatā vietā vai stāvvietā – common sense. glabāt atslēgu ekranējošos makos – tas vēl nav common sense.
starp citu, cik no taviem paziņām aizlīmē laptopa vai tv kameru? ir taču zināms, ka ir iespēja eksponēties. aizlīmēt kameru tātad ir common sense. tātad, cik aptuveni % aizlīmē vai apsedz ar sedziņu?
Kameras nav jālīmē parastiem cilvēkiem.
nu par Kristapa folijas cepuri cehs.lv pat bija vesels raksts!
Nu šoreiz šis ir galīgi muļķīgs apgalvojums, sorry. Tā runā cilvēki, kuri paši ar to nav saskārušies un dzīvo kaut kādā ilūzijā, ka ‘ar mani jau tā nenotiks, jo esmu uzmanīgs’. Un tad vienu brīdi saproti – sasodīts, mans auto ir aizgājis! Runāju, jo arī man nozaga auto acu priekšā, lai gan biju gan uzmanīgs, gan informēts, ka šādas lietas notiek!
Sucks to be you :| Es nedzīvoju nekādās ilūzijās – sliktas lietas var notiks un visdrīzāk notiks. Tāpēc auglīgāk ir dzīvot ar šādu apziņu un rīkoties tā, lai riskus samazinātu. Variantu daudz – nepirkt speramas mašīnas, uzstādīt papildus aizsardzību, ņemt KASKO, izvairīties no šaubīgām situācijām, atteikties no keyless sistēmām utt. Atliek vien tās izbalansēt ar savām finansiālajām iespējām un komforta vēlmēm :)
No, it does not suck to be me.
Bet gudrais mācās no citu pieredzes, muļķi no savas, tā teikt.
– Speramas mašīnas tagad ir jebkuras, kam ir keyless. Paskatiet kaut vai zagto auto statistiku
– Papildu aizsardzība, jā. Par to jau ir stāsts. Tādēļ jau par to ir jārunā, lai cilvēki apzinās, ka tikai šādā gadījumā būs pasargāti
– Kasko nav risinājums. Pirmkārt pašrisks, ko zaudē, otrkārt čakars ar visām policijām, procesiem, zaudēto laiku. Naudu dabūsi, labākais pēc 2 mēnešiem.. Īsāk sakot – čupa ar neērtībām, nerunājot jau par to, ka nākamā Kasko cena būs kosmoss.
– atteikties no keyless. Jā, daļēji der. Problēma, ne visiem auto no salona tas ir iespējams. Vnk nav tādas komplektācijas un viss. Tad vai nu cits auto, vai arī lietots.
Kopumā jau, jā nevajag pazaudēt galvu. Bet jābūt informētam, jāsaprot, cik viegli nozagt tādu auto un uzlikt elementāru drošības sistēmu. Tas arī viss.
Precīzi rūkts!
Ja tu dzīvo privātmājā, tad atslēgu nolasīs, lai kurā istabā tu viņu turētu, ja vien neliec atslēgas svina kastē!
Tāpēc jau apdrošinātāji papildus prasa slepeno slēdzi, un imobilaizeru.
Aha, ja ielauzīsies mājā un paņems atslēgu.
Vari neticēt, bet tā tas arī ir… Arī daudzdzīvokļu mājās ir līdzīgi, tik nedaudz gar logiem jāpastaigā… Vienīgais risinājums – svina kaste :)
Bet ja nopietni ir jau daudz dažādu papildrisinājumu, kas nav noskanējami un kuriem jābūt mašīnā visu laiku. Ja arī aizdzīs to, tad pēc pārsimts metriem mašīna apstāsies jo retranslators vairs nebūs tuvumā.
kāda tad ir jēga maksāt par keyless aprīkojumu, ja karti regulāri būs jāliek iekšā-ārā no maka??))))))
Nekāda.
Ir auto kuriem nemaz nav opcija atteikties no keyless. Piemēram, Toyota hibrīdi, bet atslēgt opciju var.
Nu vispār Tu vairākās vietās savā rakstā kļūdies.
Atslēga netiek kopēta. Kopēšanai ir cita tehnoloģija, kas uztaisa atlēgas klonu ar tādām pat software key, kā oriģinālajai. Šī tehnoloģija ir vienkārši atslēgu signāla retranslācija. Un nekādi tur burlaki ar antenām nestaigā. kastīte ar uztvērēju ir noslēpjama bikšu kabatā, puisis staigā tev līdzi pa veikalu, turoties 5 metru attālumā no tevis un pārraida atslēgas signālus līdz pat pāris kilometriem tālu savam līdziniekam, kurš atver tavu mašīnu un aizbrauc…
maksa par ērtībām, pirmās pasaules problēma.
kamēr nav uztaisīta pilna biometriskā autentifikācija (durvju atvēršana, dzinēja iedarbināšana), varēja jau uztaisīt to atslēgu mazliet drošāku. kaut ar pinkodu) vai pirksta nospiedumu, nevis nepārtraukti raidošu.
pirkstu nospiedumu lasītāju mašīnā ievietot mersim “slabo”?
Principā pat lētais keyless entry/go kits no aliekspreša prasa paroli… https://www.aliexpress.com/item/Promotional-smart-car-alarm-passive-keyless-entry-auto-lock-or-unlock-car-door-push-button-start/1471598794.html?algo_expid=208a9411-5abe-485e-a6f4-81d72b1a5932-2&algo_pvid=208a9411-5abe-485e-a6f4-81d72b1a5932&rmStoreLevelAB=2&spm=2114.search0104.3.19.eH9Fdx&ws_ab_test=searchweb0_0%252Csearchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10541_10562_10084_10083_10307_10303_10302_10539_10312_5080017_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10604_10603_10103_10594_10557_10596_10595_10142_10107%252Csearchweb201603_25%252CppcSwitch_5&aff_platform=link-c-tool&cpt=1511860272142&sk=uR7uBY3Rz&aff_trace_key=8dc15e65204442c89598d1461dc623f3-1511860272142-03886-uR7uBY3Rz&terminal_id=747d4147360a40d68e69c4f088b20b8c
Tu savam auto tiešām liktu šādu aizdomīgu čainas brīnumu? Tiešām, tiešām?
interesanti…..kā tad cilvēki izmanto visādus xiaomi u.c. aizdomīgus verķus, par kuriem vien zināms tas, ka regulāri klapējas pie saimnieku serveriem?
Ņemot vērā to, ka mans auto maksā pāris algas un es bieži viņu pat neslēdzu ciet, tad atbilde drīzāk būtu jā nekā nē. Vienīgā problēma, ko tur saskatu, ir startēšana ar start pogu ziemā – vai ir ieprogrammēts laiks kvēlsvecēm un iespēja pagriezt starteri ilgāk.
Manuprāt vienīgais patiesais risks ir tāds, ka gļukainas elektronikas dēļ tas auto varētu pats no sevis piešķilties, un, atstāts ātrumā, mēģināt braukt.
Oi nē, lielākais risks un visparedzamākais ir tas, ka regulāri meklēsi palīdzību, lai nogādātu auto uz servisu, jo nevar iedarbināt. Nopietni, no šādiem produktiem turēties pa gabalu. Nākamais ticamais scenārijs ir nodedzis auto.
Zagļi tāpat ar šādu brīnumu tiks galā.
Es varu ieteikt pieturēties pie kasko iegādes un, ja autiņš akurāt dārgs un ir riska grupā, tad aizdzīt pie meistara, kurš prot uzlikt “sikretku” brutālai degvielas padeves pārtraukšanai.
Vēl esmu redzējis makanus stūres bloķētājus, kurus noņemt varētu vienīgi ar fleksi.
GPSi, imobilaizeri utt ir kaķiem.
Droši vien, ka pēc gadiem desmit stūres saslēdzējs būs neuzlaužamākais rīks. Vecie medvežatņiki būs pensijā, bet urķi ar raidītājiem nezinās ko ar tādu darīt. Vienīgā problēma, ka iespējam, nebūs vairs uz kā to verķi uzlikt – pašbraucošie auto.
esmu licis sev vairākas ķīnas sigas ar autostartu. neviena nekad negļukoja. pieslēguma veids nodrošina vairākas drošības pakāpes.
ar ko tas ali brīnums atšķiras no merša darinājuma? abi strādā, abus mierīgi uzlauž. tikai viens maksā 80, kamēr otrs desmit reizes vairāk.
maciņš neko nedos, vienmēr būs mirklis, kad esi pie mašīnas ar raidošu atslēgu
Aha, un nemaz nepamanīsi, ka tev pusmetra attālumā ir aizdomīgs tips ar vēl aizdomīgāku somu. Tās atslēgas nelasa no 100 metru attāluma.
starp citu, profiem ir arī ļoti jaudīga aparatūra, ar kuras palīdzību var nolasīt no ļoti liela attāluma
Iedomājies tik, kāda aparatūra ir FIB, CIP un NSA ;)
neesi seriālus pārskatījies?
lielveikalā neiepirksies, jo tur mēdz būt daudz cilvēku un arī tādi ar somām?
Vai nu es kaut ko nesaprotu vai kā, bet vai tad immobilaizers nerisa tieši šo problēmu? t.i. iedarbināt jau iedarbinās, bet pēc kādām 8 sekundēm mašīna pieprasīs immobilaizeru un vai nu noslāps vai kā un zagļi nekur netiks, tā kā ar vienu radio signālu vien nepitiks vajadzēs pastāvīgu…
Neesmu eksperts, bet man šķiet, ka imobilaizera daļa ir iebūvēta pašā atslēgā un ja ļaundari to ar savu aparatūru nokopē, tad auto domā, ka tā “atslēga”, kas auto iedarbināja ir arī atslēga, kas ļauj tam turpināt kustēties.
+1. Immobilaizera rfid čips ir iekšā atslēgā. Respektīvi ieliekot atslēgu imobilaizers uzreiz nolasa un atpazīst vai neatpazīst. Ja neatpazīst ta atslēgu vari griest visās pozīcijās, bet autiņš neleks.. Tāds bija pat 97gada ford mondeo, ka atslēgas pazuda un nācās bargi maksāt lai jaunas iekodē jo vienk pareiza atslēgu izgriešana neder…
Ta kā parasti nokopēt atslēgu un aizbraukt nevar, vismaz fizisku Tāda ir ‘imobilaizeru’ jēga.. Šīs bezkontakta gan jau tur elektroniski zagļiem ir programmas kas pārķer signālus, atrod vajadzīgos id un sakodē ar vienas pogas spiedienu…
Tāpēc es vismaz tuvākajā laikā – 10 gados… šādus auto nepirkšu! ;) Nākotnē.. tad redzēs…
Tas ir standarta imobilaizers, kurš ir tik pat dumjš, kā keylesgo.
Runa ir par skybrake veidīgajiem, kuriem in nesaistīti ar auto atslēgu, turklāt arī uztveršanas lauks viņiem nav tik liels, caur māju 100% neviens nenoskanēs!
Protams arī to var apiet utt., bet nu, ko tad darīt braukt ar vecu auto un gaidīt laikus, kad zagļi izmirs? Muļķības, tas nekad nenotiks.
Problēma gan ir tāda, ka arvien vairāk auto keyless ir arvien pieejamāks un var gadīties, ka pēc 10 gadiem tā būs vienīgā opcija.
Tas gan, tagad citus pat grūti atrast ar atslēgu.
Imobilaizers, kas ir kā atsevišķi uzstādīta ierīce, šo risina, jā. Arī tas ir apejams un neitralizējams, bet tas ir daudz lielāks čakars un, galvenais, laiks. Ko arī vajag panākt.
Nu, smuki izvērsām diskusiju par tēmu. Iesaku paskatīties šo YouTube kanālu, tur ļoti uzskatāmi parāda kā notiek auto aizdzīšanas https://www.youtube.com/user/kurchanovalex
Pietiks ar metāla bundžu, kur ieliktas atslēgas. Otrs – keyless var atslēgt. Vismaz Toyota to var izdarīt bez dīlera apmeklējuma atrodot pareizo vietu izvēlnē. Tikai pēc tam auto atslēdzams ar tradicionālajā veidā ar pulti, un iedarbināt var tikai pieliekot atslēgu pie pogas.
tak pults signālu vēl vieglāk nolasīt kā keylesu!
Es Jums puiki pateikšu atklāti, mašīnas zaga visos laikos un turpinās zagt, neatkarīgi no atslēgas veida! Jo mašīnu vieglāk nozagt, jo drošāk saimniekam, jo atslēga ar lielākiem navarotiem un aizdīšana grūtāka, jo lielāka iespēja, ka saimnieku ne tikai piekaus, lai atņemtu atslēgas, bet iespējams arī spīdzinās un beigās novāks, lai nepaliek liecinieka!
Vēl nesen bija raksti avīzēs, cik bēdīgi viss beidzās vienai meitenei Lietuvā, jo dažiem atmarozkiem iepatikās viņas Audi!
tu lasi kriminālhroniku….? ok, paguglēju, izrādās ka parasts a7 nevis kāds no bonda auto.
tā ir liktenīga un traģiska sakritība – uzskriet deģenerātiem, kas ir gatavi uz ko tādu dēļ vidējās klases standartauto. dzīve lietuvā nav tik slikta, lai izdzīvošanas dēļ nāktos laupīt, domāju, ka tur ir diagnoze.
A7 vidējās klases auto?? Ko tu pīpē?
Jā, auto zaga, zog un zags, bet asiņainas šīs zādzības mēdz būt tikai ļoti retos gadījumos un tā vairāk ir nejēdzīga sagadīšanās nevis norma. Parasti auto dzen ātri un bez lieka trokšņa.
Cilvēku slinkums un mārketings ir neizmērojami! Kas, tik nejēgā sarežģīti nospiest podziņu uz atslēgas lai tiktu mašīnā? Un ievietot atslēgu lai auto iedarbinātu???
Un ne jau atslēga tiek nokopēta, bet gan viņas signāls retranslēts, jeb pastiprināts! (Kristap, raksta virsraksts ir maldinošs….)
Pret šo nevar cīnīties, šī bezatslēgas tehnoloģoja ir mega nedroša!
Ja kas, tieši tas pats attiecas arī uz bezkontakta banku kartēm!
Nav sarežģīti arī kājām pastaigāties vai pabraukt ar velosipēdu. Keyless tehnoloģijas ir foršas, jo ērtas. Par to tā kā nevajadzētu būt diskusijām. Par to drošību gan aktuāls temats.
Virsraksts ir OK, nekas tur nav maldinošs, iznākums tāpat ir viens – nosperts auto.
Uz bezkontaktu kartēm tas attiecas mazāk, jo tās darbojas tikai blakus lasītājam.
Ar signāla pastiprinātāju tava karte vienmēr ir blakus terminālim! :)
Bet kartes lielākai bieds ir elementāra kartes kopēšana! USA izplatīta parkses ir ņemt depozītā kredītkarti kad tu, piemēram, pildi degvielu DUS. Pa to laiku nokopē karti un pēc kāda laika nespēj brīnīties, ko esi nopircis dažādās pasaules malās!
Teorijā, jā, bet praksē tas nav tik vienkārši. Proti, no lietotāja viedokļa ļoti viegli pamanīt aizdomīgu rīcību – nav jādod sava karte svešiem cilvēkiem.
Teorijā tev ir taisnība, bet iesaku aizbraukt uz USA. Redzēsi, ka tur pret kartēm ir pavisam cita attieksme, kā ES. Tur veikalos joprojām praktizē parakstus pirkumiem ar kartēm, kamēr ES ir tikai pinkods. Iekš USA aiznest prom tavu karti restorānā ir standarta lieta, nav pat jēgas strīdēties, uz tevi skatīsies kā uz idiotu un nesapratīs kas tev ir par problēmu! Tajā pašā DUS, vai nu atstāj karti DUS operatoram ķīlā, kamēr uzpildies, vai arī maksā uz priekšu kešā! Turklāt vēl tev paprasīs vai tā ir debetkarte, vai kredītkarte! Ja kredītkarte, tad var veikt pēcapmaksu, ja debetkarte, tad jāveic maksājums uz priekšu!
Es to ļoti labi zinu, tomēr mēs dzīvojam Eiropā un te ir pavisam cita attieksme pret kartēm.
Man tā saka, ka Amerikā vēl joprojām esot papīra kvīšu termināli (kas izskaidro, kālab uz kartēm joprojām ir reljefa burti. Ā, un čekus rakstīt ar joprojām modē.