Daudzi no mums savās mašīnās izmanto Apple Carplay/Android Auto sistēmu, lai auto ērti savienotu ar viedtālruni. Bieži vien lietojam arī navigācijas sistēmas, piemēram, Waze, kas ir viena no populārākajām navigācijas lietotnēm Latvijā un arī citviet Eiropā. Piemēram, Francijā Waze ir tik populārs, ka izstrādātāji lietotnē iekļāvuši trīs dažādus franču valodas dialektus. Tagad Waze izstrādātāji, sadarbojoties ar Renault, izstrādājuši iebūvētu lietotni Android Automotive sistēmā.
Mēs arī līdz šim varējām lietot Waze navigāciju mašīnas ekrānā, bet tagad šī sistēma būs iekļauta pašā sistēmā un nebūs nepieciešams pieslēgt viedtālruni. Svarīgi paskaidrot, ka Renault jaunākajās mašīnās multimediju sistēmu darbina tieši Android sistēma, līdz ar to jaunais Austral un elektriskā Megane E-Tech Electric būs pirmās mašīnas, kur šī iespēja būs pieejama. Mašīnā iebūvētajā lietotnē būs pieejamas visas tās pašas Waze iespējas, kas parastajā viedtālruņa versijā.
No oficiālā paziņojuma noprotams, ka Renault ir tikai sākums un Waze izstrādātāju mērķis ir panākt, lai šāda iespēja būtu pieejama arī citu ražotāju automašīnās. Iebūvēta lietotne nav slikta alternatīva, īpaši ārkārtas gadījumos, kad viedtālrunis sabojājies vai nosēdusies baterija.
Diezvai lielie auto ražotāji būs ar mieru tāpat vien izmest miskastē savas navigācijas sistēmas par, kurām tie saņem naudu no klientiem, lai tās iemainītu pret Waze. Ja nu vienīgi tā būs kāda 500-1000 EUR vērta papildaprīkojuma opcija, lai aizstātu navigāciju.
Ja tas padarīs auto razošanu par 100+ zaļajiem lētāku – izmetīs ar prieku. Vēl jo vairāk ja tā varēs noraut podā kādu ne visai pelnošu nodaļu un apcirst algu fondu.
Reālākais scenārijs, piemēram, VW grupā būs noteikti kaut kāds abonementa veida pasākums. Tas jau šobrīd darbojas parastajām navigācijas sistēmām un citam auto papildaprīkojumam un visticamāk tā būs arī Waze.
Galvenais lai arī pēc 10 gadiem strādā, nevis izmet paziņojumu, ka šī waze versija vairs netiek atbalstīta, bet jauno nevar uzlikt, jo dzelzis vai android neatbalsta.
Tāpēc jēdzīgāk tā vietā būtu Android Auto vai telefona ekrāna šārēšana auto mediju panelī.
Cik saprotu Android Auto oficiāli nav piejams Latvijā ?
Vai arī kopš 2021 gada Maija kaut kas ir mainījies ?
https://kursors.lv/2020/12/04/android-auto-beidzot-oficiali-pieejams-latvija/
Bijām izstādē- šie auto android kompji tiek ražoti uz 6 gadus veciem snapdragoniem. Tad padomājiet kāda veiktspēja būs šim pasākumam, kad būs jādarbina visas auto funkcijas, gan sensori, gan izklaides, gan navigācijas funkcionalitāte.
Kāpēc lai viens čips darbinātu visas funkcijas, kas tā par arhitektūru? Kas par izstādi?
Šim visam nav nekāda sakara ar sensoriem un auto funkcijām. Auto darbojas neatkarīgi no šī Android Auto.
Android auto ir vienkārši saskarne, kura palīdz tev ērti sarunāties un kontrolēt dažādus auto blokus, kuriem ir ražotāja programmatūra.
Pēc 10 gadiem tev var nestrādāt waze, jo to nevar apdeitot un bla bla, bet pagrozīt temperatūru, pārslēgt radio, pamainīt mašīnas konfigurāciju varēsi tieši tāpat kā dienā, kad to auto nopirki.
Lielāka jēga būtu pareizs Android Auto vai telefona ekrāna šārēšanas atbalsts auto mediju panelī. Citādi atliek vien cerēt ka iebūvēto Waze pēc 10 gadiem vēl atbalstīs.
Beidzot. Cerams vairāk ražotāji šo ieviesīs savos auto. Renault un Volvo jau ir labi piemēri. Ja waze būs kā native app bez vajadzības slēgt android auto caur telefonu, tad beidzot nebūtu čakars ar reizēm lēnu telefona savienošanos.
Bez telefona tu nered,ēsi ne sastrēgumus, ne policiju !
Automobiļi jau sen tiek aprīkoti ar autonomu interneta pieslēgumu, pievienojoties kādam no pieejamiem tīkliem ar atsevišķu SIM. Tik cik maksa mēnesī ap 5 EUR šādam priekam
Es jau savulaik savā vecajā Honda Prelude biju ielicis pilnu double din Android sistēmu, kur Waze bija iekšā, protams. Telefons bija vajadzīgs tik daudz, lai tai kastei nodrošinātu Internetu caur WiFi.