2021. gada decembris kļuvis par visai vēsturisku brīdi elektroauto tirdzniecībā – biznesa medijs Financial Times, sadarbībā ar tirgus analītiķi Matiasu Šmitu, aprēķinājis, ka 18 Rietumeiropas valstu tirgos decembrī pārdoti apmēram 176 tūkstoši elektroauto un 160 tūkstoši dīzeļauto. Līdz šim elektroauto benzīnu un dīzeli izkonkurēja tikai atsevišķās valstīs, taču tagad plašā un ekonomiski attīstītā reģionā elektroauto tirdzniecības rādītāji pārspēj vēl nesen dominējušo dīzeli.
Daudzviet Eiropā elektroauto pircēji joprojām saņem dāsnas valsts subsīdijas, savukārt dīzeļa iegāde kļūst arvien nepraktiskāka, ņemot vērā arvien lielākus ierobežojumus tieši mašīnām ar šo degvielu. Tiesa, arī paši autoražotāji decembrī steidza piegādāt pēc iespējas vairāk elektroauto.
Dīzeļu pārdošanas apjomi Eiropā pamazām, taču nepārtraukti krīt nu jau kopš 2015. gada, kad gaismā nāca Volkswagen mahinācijas, ko šobrīd pazīstam kā “dīzeļgeitu”. Tobrīd vairāk nekā puse Eiropā pārdoto jauno automašīnu bija ar dīzeļmotoru.
Lai tagad pirktu dīzeli ir jābūt īpaši apdāvinātam.
Aizej uz iAuto un palasi komentārus ;)
A kāpēc?
Man, kā cilvēkam, kas dīzeli nelieto, nav skaidrs..
Jaunu dīzeli. Lietotie kādu laiku būs aktuāli, kamēr DD cenas nebūs galīgi debesīs, varēs lietot lēto no krievijas un transformātoru eļļu vai abus kombinēt. 🤔