Web Analytics
More
    Reklāma

    Vai bez EKII atbalsta elektroauto tirgum Latvijā draud straujš kritums?

    Jaunākie raksti

    Eiropas Klimata infrastruktūras un investīciju (EKII) atbalsts elektroauto iegādei līdz šim bija galvenais dzinulis, kas palīdzēja Latvijai virzīties uz zaļāku mobilitāti un nodrošināja strauju tirgus izaugsmi. Ar šīs programmas palīdzību iegādāti vairāk nekā 6 400 elektroauto jeb ap 40% no visiem Latvijā reģistrētajiem BEV.

    Liela daļa atbalsta tika izmantota kā pirmā iemaksa līzingam, kas īpaši svarīgi bija ģimenēm, tostarp daudzbērnu ģimenēm. Tas ļāva pārsēsties ne tikai uz videi draudzīgāku, bet arī jaunāku un drošāku transportu. Pieprasījums pēc programmas bija ļoti augsts – vien 2024. gada augustā tika atbalstīti gandrīz 900 pirkumi, kas apliecina sabiedrības īsto un spēcīgo interesi.

    “EKII atbalsts deva cilvēkiem papildu motivāciju spert soli pārejai uz zaļo transportu. Programma bija ļoti veiksmīga, īpaši daudzbērnu ģimenēm, un tās pēctecība ir kritiski svarīga, ja Latvija vēlas sasniegt uzstādītos e-mobilitātes mērķus,” uzsver Latvijas Elektroauto biedrības pārstāvis Jānis Bekers.

    Tomēr līdz ar programmas noslēgšanos elektroauto tirgus var piedzīvot būtisku lejupslīdi. Auto dīleri un pircēji kļūs piesardzīgāki, īpaši cietīs lietoto BEV segments. Šobrīd nav skaidrs, vai atbalsts tiks atjaunots tikai 2026. gadā, taču eksperti brīdina – jauna programma jāievieš pēc iespējas ātrāk, citādi riskējam pazaudēt līdz šim panākto progresu. Tāpat ir būtiski atgādināt, ka EKII atbalsts nebija tiešs nodokļu maksātāju slogs – finansējums nāca no emisiju kvotu izsoļu ieņēmumiem, proti, no piesārņotājiem, nevis iedzīvotāju maciņiem.

    Nepieciešamība turpināt atbalstu

    Latvijas elektroauto tirgus pēdējo gadu laikā ir piedzīvojis ievērojamu izaugsmi. 2025. gada jūlijā valstī bija reģistrēti vairāk nekā 11 000 pilnībā elektrisko automobiļu, kas ir par 51% vairāk nekā gadu iepriekš, un kopējais elektrisko transportlīdzekļu skaits – ieskaitot autobusus, kravas automašīnas un mopēdus – pārsniedza 13 000 vienību. Jauno automobiļu tirgū elektroauto īpatsvars turpina palielināties: 2023. gadā gandrīz katrs desmitais jaunais reģistrētais auto bija BEV vai PHEV.

    Šie skaitļi parāda, ka sabiedrības interese nav bijusi īslaicīga, bet gan stabila un pieaugoša tendence. Tomēr bez jaunas atbalsta programmas izveides pastāv risks, ka šis progress apstāsies. Īpaši jūtīgi to izjustu ģimenes, kurām līdz šim atbalsts bieži kalpoja kā pirmais solis ceļā uz elektroauto iegādi, kā arī lietoto BEV segments, kas kļūtu mazāk pieejams. Lai saglabātu izaugsmes tempu un nodrošinātu Latvijas konkurētspēju e-mobilitātes jomā reģionālā līmenī, jaunā atbalsta programma jāievieš jau tuvākajā laikā. Ja tas tiks atlikts līdz 2026. gadam, pastāv būtisks risks zaudēt līdz šim sasniegtos rezultātus un palēnināt valsts ceļu uz uzstādīto klimata mērķu sasniegšanu.

    Ekspertu vērtējums

    SEB līzinga pārstāvis Matīss Janevičs Dambis uzsver, ka interese par elektroauto Latvijā ir strauji pieaugusi tieši pēdējo piecu gadu laikā. “Elektroauto kā produkts plašākai sabiedrībai kļuvis pieejams salīdzinoši nesen, un tieši 2022. gadā, sākoties EKII atbalsta programmai, mēs novērojām būtisku lūzuma punktu cilvēku izvēlēs par labu elektroauto. Statistika rāda, ka pēdējie mēneši bijuši ļoti aktīvi – trešdaļa no visiem privātpersonu finansētajiem auto bijuši hibrīdi vai elektroauto. Redzēsim, kā šī tendence mainīsies tagad, kad atbalsta programma ir beigusies,” viņš norāda.

    Vienlaikus finanšu institūcijas meklē risinājumus, lai veicinātu e-auto pieejamību arī turpmāk. “Mēs kā finansētājs cenšamies piedāvāt izdevīgākus komercnosacījumus un iedrošināt klientus izvēlēties elektroauto. Jau šobrīd redzam, ka segments kļūst arvien plašāks, īpaši zemo un vidējo cenu kategorijā. Tomēr, neskatoties uz to, pēc EKII programmas beigām tirgū, visticamāk, būs neliels kritums, kaut arī ne tik krass kā sākotnēji varētu šķist,” piebilst Dambis.

    Arī konkursa Latvijas e-auto organizators Roberts Jansons uzsver, ka šis kritums nebūs intereses samazināšanās sekas, bet gan dabīgs nogaidīšanas efekts: “Skaidrs, ka tirgū būs kritums, taču tas nav saistīts ar intereses trūkumu. Daudzi interesenti, kuri jau bija gatavi pāriet uz elektroauto, tagad vienkārši nogaidīs. Manuprāt, līdzšinējā programma bija labs atspēriena punkts godīgiem pilsoņiem, kuriem nav problēmu iegūt bankas finansējumu, bet kuru uzkrājumi nav pietiekami lieli. EKII finansējums kalpoja kā pirmā iemaksa zaļāka autoparka radīšanai.”

    Valsts plāni nākamajai programmai

    Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Meļnis apliecina, ka darbs pie jaunas programmas jau ir sākts: “Analizējam esošās EKII programmas datus un strādājam pie nākamās. Mūsu mērķis ir to uzsākt nākamā gada pirmajā pusē. Protams, pastāv vairāki faktori, tostarp nepieciešamība saskaņot ar citām ministrijām, kas var ietekmēt precīzu termiņu, taču prioritāte ir skaidra – mēs vēlamies saglabāt atbalstu daudzbērnu ģimenēm, jo šis mehānisms sevi iepriekšējā programmā ir lieliski pierādījis. Tajā pašā laikā vērtējam iespēju padarīt programmu ērtāku un pieejamāku, lai iedzīvotājiem būtu vienkāršāk pieteikties.

    No savas puses varu apgalvot – risks, ka šādas programmas nebūs, nepastāv. Finansējums ir jau iezīmēts Eiropā un paredzēts tieši zaļajām investīcijām, līdzīgi kā atbalsts saules paneļiem vai bateriju uzstādīšanai. Tas nav valsts budžeta jautājums, bet mērķēts ieguldījums iedzīvotāju zaļajā pārejā.”

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    99 komentāri
    Normunds
    22.09.2025 14:50

    Nu tāds ūdens :D
    Šie skaitļi parāda, ka sabiedrības interese nav bijusi īslaicīga, bet gan stabila un pieaugoša tendence.

    12k iedzīvotāji ir mazāk kā 1% no Latvijas iedzīvotājiem ar vecumu 18+. Nu ļoti objektīvs rādītājs par sabiedrības interesi.

    nedarata
    22.09.2025 15:28

    Tieši vakar vienu 200+zs EV satiku, kas nevarēja saņemties autobusu apdzīt. Un kārtējais LEAF….ieturēju labu distanci, jo visu laiku mirkšķināja ar bremžu uguņiem. Tad, ka šitie būs 100x vairāk būs jautri.

    REALAIS
    22.09.2025 15:35
    Reply to  nedarata

    Ja cilvēks brauc lēnāk, nav starpības, kāda viņiem ir mašīna. Ne jau dēļ EV viņi tā brauc.

    Kursors.lv
    22.09.2025 15:39
    Reply to  REALAIS

    Tieši tā. Skriet var trasēs, bet uz koplietošanas ceļiem tomēr jābrauc atbildīgi.

    Krotow
    22.09.2025 20:23
    Reply to  nedarata

    Ne jau jaudas dēļ viņš to darīja. Drīzāk ievēroja nepārtraukto līniju (par kuru daudzi te aizmirst) un negribēja riskēt ielikties purnā pretī braucošajam.

    vtv
    22.09.2025 16:39

    Ir kaut kur pieejams arī kāds cipars par šo atbalstu? Teiksim vidēja/mediānā ar atbalstu nopirktā auto cena vai vismaz modeļu skaits un sadalījums. Citādi tiek skaisti liets par atbalstu tai skaitā daudzbērnu ģimenēm, bet ielās eletro Tesla, Porsche un Audi gonkas katru rītu pa A joslām 🤡

    nedarata
    22.09.2025 16:52
    Reply to  vtv

    ekii mājaslapā ir statistika.
    Lietotās Teslas jau mūsdienās diezgan lētas, pavelkamas vidējai ģimenei arī bez atbalsta.

    Elektriķis
    22.09.2025 19:21
    Reply to  nedarata

    …un servisi jau arī gatavi ņemt pretī. Augstākais bembistu slānis pārkāps uz vecām Teslām, tām paātrinājums/EUR ir nepārspejams.

    Elektriķis
    22.09.2025 19:26
    Reply to  Elektriķis

    .nepārspējams. Ar planšeti “Edit” ir neiespējamā misija:(

    kkā tā
    22.09.2025 21:53
    Reply to  nedarata

    teZlai ir 2 lieli mīnusi:

    – nav auduma salons pieejams;
    – svasticar.

    Ivars
    23.09.2025 10:23
    Reply to  kkā tā

    Ja sivēns brauc tad jābūt ādas salonam.

    Bats
    23.09.2025 13:28
    Reply to  kkā tā

    Un tas, ka atskaitot piedziņas sistēmu un softu, viņi vēl “tikai mācās” visu to auto ražošanas lietu.

    Jāzeps
    22.09.2025 16:39

    Trūcīgas daudzbērnu ģimenes pārtrauks pirkt elektro auto?! Tur jau pat zirgam jāsmejas. Cik ir nopirkti – viens, divi?
    Pērk tie, kam zaļie pa grīdu mētājas, un atsevišķi meža dīvainīši, kas tāpēc pat kredītu pamanās paņemt. Lol

    Jānis
    22.09.2025 17:27
    Reply to  Jāzeps

    Es nopirku tāpēc, ka izdevīgāk. Parēķini cik maksā ekspluatēt elektroauto un cik dīzeli vai benzīnnieku. Nopirku par 9000 pēc atbalsta elektroauto ar noskrējienu 85000. Baterija pa 40 000 km nav palikusi jūtami vājāka. Ap 120 000 km varēšu uzskatīt ka auto vinnēju loterijā, jo būšu ietaupījis 9000 eur degvielas izmaksās. Nemaz nerunājot par retākām apkopēm un neesošām kvēpu filtra problēmām.

    Jāzeps
    22.09.2025 18:39
    Reply to  Jānis

    Mēs nekad neuzzināsim, kā sāga beidzās, jo manam dīzelim vēl kādi 20 gadi ir garantēti, ja vien bundža nesabruks ātrāk. Pieļauju, ka to nepiedzīvošu.

    Kursors.lv
    22.09.2025 19:50
    Reply to  Jāzeps

    Pa 20 gadiem tu kādas piecas bundžas nomainīt varēsi.

    Jāzeps
    22.09.2025 20:14

    Nu ne takš, sēņu auto ir 2008. gada Opel Astra, rūsu neatrast

    Jāzeps
    22.09.2025 20:18
    Reply to  Jāzeps

    Es saprotu, ka skolā nemācija, bet Tevi, Skutel, tomēr rakstu ar lielo burtu.

    Kursors.lv
    22.09.2025 20:28
    Reply to  Jāzeps

    Neticu. Man tāds auto īsu brīdi ir bijis un viss tur bija labi ar rūsu. Lasi, tas rūsē tāpat kā visi citi auto.

    Jāzeps
    22.09.2025 20:39

    Slikta Tava pieredze. Parasti pats braucu pakaļ uz Holandi vai Vāciju, vismaz trešais auto, kas reāli nav sarūsējis. Tev vienkārši neveicas ar tiem lūžņiem.

    Kursors.lv
    22.09.2025 20:42
    Reply to  Jāzeps

    Bet tos tevis pieminētos 20 gadus taču brauksi pa Latviju nevis Holandi? Tāpēc paliek spēkā mans viedoklis par to, ka tepat uz vietas tas auto izrūsēs viens un divi.

    Jāzeps
    22.09.2025 21:13

    Es saprotu, ka tagad visiem galvā iedzīts, ka tikai un vienīgi elektro auto. Man kaimiņos ir pāris daudzstāvenes ar 16A, pašam ar negribas pieslēgumu mainīt, kur tad lai uzlādētu?
    P..S. pilni ceļi ar 35+ klasiskiem auto, nedaudz jāpieliek roka, un nekas tik traki nepūst, bet kā jau saprotu, neesi tehnisks čalis.

    Kursors.lv
    22.09.2025 21:18
    Reply to  Jāzeps

    Nav tikai un vienīgi, taču kāpēc maksāt vairāk, ja var nemaksāt vairāk. Ir tik daudz cilvēku, kam pilnībā pietiktu pat ar lietotu un nedārgu tosteri un kas nespēj iedomāties, cik daudz naudas viņi varētu ietaupīt.

    Jāzeps
    22.09.2025 21:45

    Šai ziņā mēs atšķiramies, jo man patīk naudu šķiest, arī izgāzt ar kārtīgu benzīna galvu, izjūtas nav salīdzināmas ;)

    Kursors.lv
    22.09.2025 21:46
    Reply to  Jāzeps

    Nē, nu, trasei var turēt atsevišķu agregātu. Bet tad gan viss paliek dārgs un sarežģīts. Ikdienā tomēr (vismaz man) gribas braukt pēc iespējas lētāk.

    Bats
    23.09.2025 13:33
    Reply to  Jāzeps

    Kas var atļauties turpināt braukt ar dīzeli, lai tik brauc ar dīzeli. Miers un saticība. Tikai ne pārāk tuvu, lūdzu, reāli kaklā kož tā smaka.

    Skats no otras puses
    23.09.2025 15:21
    Reply to  Jāzeps

    Var jau dzīvi pavadīt braukalējot uz Holandēm, Vācijām un tad ieekonomējot pārsimtus uz auto. Citiem tomēr ir interesantāki veidi kā laiku tērēt

    Skābene
    23.09.2025 10:12

    Ja tā labi padomā, pilnas ielas ar veciem dīzeļa Geļikiem. Ja paskatās uz lietoto auto cenām, tad Geļikiem tās stāv vai nu uz vietas, vai pat nedaudz kāpj. Ar EV nevar nobraukt 5 gadus un pārdot par tik pat cik nopoirki vai dārgāk. Ar Geļiku var.

    Kursors.lv
    23.09.2025 10:15
    Reply to  Skābene

    Ūja, kur tad tev ir tās geļiku pilnās ielas? Jā, šad un tad redz, bet es neteiktu, ka to auto ir daudz. Un daļa no tiem tāpat ir pussabrukšanas fāzē un tiek dzīta pa dubļiem. Kā arī, tas ir kaut kāds specifisks auto ne ierindas pilsonim un tāpēc tā cena neatspoguļo mašīnas vērtību.

    Kursors.lv
    22.09.2025 19:53
    Reply to  Jānis

    Jā, tas finansiālais ieguvums braucot ar tosteri ir prātam neaptverams. No vienas puses, man, protams, gribas auto ar ko var vienā rāvienā nobraukt 500+ km, bet no otras – neviens ne-EV pat ne tuvu nestāv braukšanas izmaksām. Tas pat nav uz pusi lētāk, bet starpība ir vēl lielāka.

    Normunds
    22.09.2025 21:18

    Būtu pircis, šādu, mazizmēra baterijas tosteri arī, ja nebūtu iespēja stāvvietā ierīkot uzlādi?

    Kursors.lv
    22.09.2025 21:27
    Reply to  Normunds

    Toreiz būtu pircis, jo nebija pieredzes. Tagad nepirktu, jo ziemā čakars ir pārāk liels. Bet pat ar ziemas čakaru braukšana ir lētāka :D Bet šobrīd par tādu pašu naudu var nopirkt jau tosterus ar dubultā lielām baterijām un tādu jau varētu mēģināt lietot tikai ar publiskajām uzlādēm. Bet šis vairāk komentārs tiem, kam ir iespējas uzlādēties mājās. Un tādi ir daudz.

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 22:39

    Pirms 2 mēnešiem teicu, ka EV vairāk piemērots privātmāju īpašniekiem. Pēc nedēļas ilga atvaļinājumā Liepājā un tajā laikā nobrauktiem 900 km (aizslīdot pat līdz Palangai) droši varu teikt, ka dzīvojot pilsētā dzīvoklī nebūtu lielu problēmu ar EV. Protams ir jāpiedomā, jāplāno un jāapzina tuvākie lādēšanās punkti, bet tas ar laiku paliek par ikdienu tā pat kā ar benzīn tanku. Šī brauciena laikā es varbūt pazaudēju 15min sava laika salīdzinot ar ICE (nekur lieki negaidīju uz uzlādi, tikai laiks ko pavadīju pieslēdzot auto un aizejot līdz veikalam vai kafejnīcai …utt.). Man ir otrs auto, kas tērē 10l uz 100km – izvēloties braukt atvaļinājumā ar EV ieekonomēju ap 90 EUR

    Kursors.lv
    22.09.2025 22:41
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Nu, redz, un cilvēki šo nesapratīs, kamēr paši neizmēģinās normāli pabraukt ar kādu tosteri. Drusku vēl jāpagaida, kad ~60 kWh tosteri maksās tuvāk 10k eiro, tad vispār būs prieks un laime virs zemes :)

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 23:05

    Tieši tā. Manam ZOE tosterim 52kWh bača un nabagu komplektāciju – 22kWh Typ2 ladēšanu (mazliet nožēloju, jo daudz vietās jau tik ccs), bet tā pat 90% gadījumu lādējos mājās, to neizjūtu kā lielu lielu problēmu. Braucot tālākus gabalus domāju ar kuru no saviem auto braukt :D Līdz 300 km parasti ir EV. Pārsvarā sieva pārvietojas ar to auto – lādēju 1x nedēļā kad tarifs ir 0 centi :D :D :D Sieva laimīga, ka viņai nav jābaruc uz benzīntanku. (Hapy wife hapy life). Un ja paskatās SS var ap 10k jau nopirkt dauzd maz normālu EV.

    Skats no otras puses
    23.09.2025 15:18
    Reply to  Jāzeps

    Kā reiz vecu ICE “tipa premium” lamatu pircēji lien Mogo un Lange kredītos. Un tad ierauga apkopes izmaksas pēc pāris menešiem saviem limuzīniem. Un jau grābj ātros kredītus, lai varētu apkopi uztaisīt. EV jau ir tāds pat ļoti izsvērts lēmums. Jā, kāds vienkārši var atļauties(vai tad slikti, ka ir pārtikušāks sabiedrības slānis?), kādam ir savi argumenti par to ka finansiāli izdevīgi(kādam nebūs, bet ir daudzi, kuram EV tiešām sanāk lētāk), nu kāds par zaļo domāšanu arī(visiem taču riebjas piegandēta vide).
    Un tad tāds tiešs jautājums, kā lai tās trūcīgās daudzbērnu ģimenes izlien no tās trūcības? Pirkt EV sanāk ka nedrīkst, tad visādi jāzepi smejas. Ja brauc ar vecajiem nojātajiem ICE, tad tie nabagi un piesārņo vidi un valsts par viņiem nerūpējas un neatbalsta.
    Vienkārši īdētājiem un ņergām patīk ka visaprkārt slikti, tad var savu čīkstēšanu pamatot. Ja cilvēki pamazām sāk dzīvot labāk, tad ņergām pazūd iemesls čīkstēt.

    Gatis
    22.09.2025 17:03

    Uzreiz jūtama relīzes autora nesavtīgā rūpe par daudzbērnu ģimenēm. Man pat asariņa nobira :(

    Jūrnieks
    22.09.2025 18:38
    Reply to  Gatis

    Neraudi, dēls!
    Nāks nākamie sūdi, šie aizmirsīsies! :)

    Bet, ja nopietnāk, kāds – tiešām zinošs, ar pieredzi šajā visā, var uzskaitīt pāris plusu, un interesētu tieši mīnusi – kāpēc pirkt vai nepirkt tīro elektroauto(kā otru ģimenes auto), lai Sieva ne ziemas sezonā( ziemā bez pilnpiedziņas netiks ne mājās, ne prom) dienā nobrauktu līdz 20km attālumu. Ik pa laikam saniezās, bet tagad, kad vēl atbalsts nost, atkal vairāk uz kādu hibrīdu velk. Kāds ir lietojis ap 2018gada Nissan Leaf?

    Juris
    22.09.2025 19:49
    Reply to  Jūrnieks

    Vai būsi gatavs nolocīt vismaz 20 pakas jaunai Līfa baterijai?

    Kursors.lv
    22.09.2025 19:50
    Reply to  Juris

    Kāpēc tu gribi pa tik lielu naudu pirkt Līfa bateriju? Ko tu ar to taisies darīt?

    Krotow
    22.09.2025 20:18

    Uzspraudīs virsū telefonu un pateiks ka tā ir pagarinātā telefona baterija.

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 20:29

    Lietota Līfa 60kwh bača ar 90% atlikumu maksā ap 5k EUR, ir čaļi kas viņas liek pirmās paaudzes mašīnās ko nopērk pa 3.5k EUR. Beigās sanāk vecais Leaf ar 400km uzlādes rezervi

    Kursors.lv
    22.09.2025 20:37
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Nu, tieši tā. Ko tas cilvēks taisās pirkt par tiem 20k un priekš kam? :)

    Krotow
    22.09.2025 20:19
    Reply to  Jūrnieks

    Vari pateikt adekvātu iemeslu kāpēc ģimenē vajag 2 auto?

    Kursors.lv
    22.09.2025 20:24
    Reply to  Krotow

    Nu, kas tas par jautājumu? Ja ir jābrauc abiem pieaugušajiem, tad vajag vairāk nekā vienu auto.

    Skats no otras puses
    23.09.2025 15:32
    Reply to  Krotow

    Domā, ka visu laiku vadāsi sievu? Vai viņa tevi? Ja nu tu uz darbu un sievai (sasodīts kā viņa atļaujas!?) vajag uz dārziņu, skolu bērnus aizvest? No tirdzniecības centra atvest pavairāk pirkumu? Vispār traki – ja nu sieva strādā un viņai arī ir sapulce? Pateiksi savam šefam – es uz sapulci nebūšu, man sieva jāved?
    Retos gadījumos pietiek ar vienu auto. Pārsvarā tomēr mūsdienu dzīves ritms ir pilnvērtīgs tad ja katram ir savs auto. Visas tās koplietošanas auto ākstības ir dīkdieņiem, kuriem uz stundu paņemt nomā mūsdienīgu auto pazīmēties čomiem. Un tad atkal mēnesi braukt trolejbusā. Paskatoties auto nomas izcenojumu saproti ka ir jābūt divtik bagātam lai to atļautos kaut cik regulāri.

    Jūrnieks
    23.09.2025 16:34
    Reply to  Krotow

    Cilvēki atbildējuši manā vietā.
    Pievienošu tik vēl vienu komentāru, dēļ kā izzudīs Tavs jautājums.

    Ja Tev ir īpašums – lauku viensēta ārpus pilsetas, tad divi auto ir obligāti.

    Gada griezumā es pusgadu esmu prom/mājās. Es negrasos katru dienu celties un vest 06os uz darbu un pēc 18iem braukt pakaļ Sievai (jā bērnudārzos joprojām paverdzina skolotājas).

    Lauku cilvēki sapratīs, ka regulāri ir vajadzīgi būvmateriālu un citi veikali.

    Un jūrnieki sapratīs, ka ir regulāri nepieciešami kursi, mācības kvalifikācijas uzturēšanai un/vai paaugstināšanai. Vēl pagājušo 4dien atjaunoju vienu sertifikātu. Un JĀ, Sievai bija darba diena, dabūju vest pēc 06 uz darbu, lai pēc tam līdz 0900 nīktu un gaidītu, kad varēšu sākt kārtot savu sertifiktātu.

    Izvēlējos nīkt nevis iet ar kājām pēc auto nepilnus 10km un būt noguris jau no paša rīta.

    Tā lūk, Krotow.

    Biteme
    23.09.2025 16:42
    Reply to  Jūrnieks

    Kaut 5 auto – ja ģimene var atļauties tos uzturēt labā tehniskā stāvoklī un kad netiek izmantoti, turēt vietās kur tie netraucē citiem (stāvlaukums vai privātmājas pagalms).

    Auto, kas stāv ielu malās, gan būtu jāpārbauda katru dienu – ja stāv ilgāk par 24st tā dabū atzīmi “relikts” un katru dienu +eur25, pēc 5 dienām tiek arestēts un aizvilkts uz “auto cietumu” un tad īpašnieks to lai izpērk. Ielas ir ielas, nevis ilgtermiņa stāvvietas….

    Edgars
    22.09.2025 19:04

    Kā tad tā – te daži cēla debesīs elektroauto. Stāstīja, ka lielākā daļa tādus izvēlas. A pēkšņi satraukums, ka subsīdijas beigušās…izliekta subsīdijas standarta auto un tad redzēsiet cik pērk elektroauto :D

    Būsim reālisti – bez subsīdijām viņus ļoti maz pirktu. Pat ar visām subsīdijām viņi aizvien ir nišas auto.

    Jāzeps
    22.09.2025 20:25
    Reply to  Edgars

    Ja ir ceturtais vai piektais auto, gribas pazīmēties. Tie, kas nopirkuši vispārējās eiforijas dēļ, tāpat taisnību nestāsta.

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 20:38
    Reply to  Edgars

    Subsīdija ir viens no soļiem, lai pārliecinātu sākt izmantot tādu auto. Protams ir jāmaina mazliet ieradumi, jāplāno garāki braucieni utt, bet no otras nav jādomā par apkopēm, bremzēm, ekaloģijas sistēmām utt. Beigās ar sanāk kapeiku izmīlēt uz degvielas izmaksām. Silti iesaku pamēģināt. Popularitāti EKII ieguva kad atļāva lietotos EV iegādāties

    Kursors.lv
    22.09.2025 20:43
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Jā, es arī to uzskatu par galveno šīs programmas plusu. Jo vairāk cilvēku pamēģinās pabraukt kaut ar lētiem un prastiem tosteriem, jo vairāk vairs nekad mūžā negribēs skatīties uz veciem un dārgiem ICE auto.

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 21:25

    Nu man personīgi ir pazīstami vairāki auto mehāniķi, kas pārsēdušies uz EV. Vienu pat aplaidu ar to SĒRGU, iedodot nedēļu pabraukt ar manu auto, tagad jau sēž un domā par ikdienas EV mašīnu :D Viens no paziņām, kas visu mūžu ņēmies ar kartingiem un autosportu, braukā ar Zoju kurai ir uzbraukti 240K km

    Normunds
    22.09.2025 21:24
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Tieši par bremzēm EV ir regulāri jādomā, lai CSDD pie apskates neizvālē par to, ka ierūsējušas. ICE par bremzēm jādomā reizi 5.gados. Tie, kas pie krustojuma pieripo turot bremžu pedāli pēdējos 100m, tiem gan reizi gadā, visticamāk, jāmaina.

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 21:38
    Reply to  Normunds

    Bremžu kluču mūžs ICE automašīnām ir ap 30-50k km, EV tas ir vismaz x2. Hibrīdiem x1.5. Protams braukšanas stils un korozija var darīt brīnumus

    Sergejs
    24.09.2025 12:08
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Savādi, pie nobrauktiem 65k ar ICE pie pēdējās apkopes Green Motors neko sliktu par klučiem neteica un pazīmes ka jāmaina arī nav, ķer ar dažu % starpību. ko es daru nepareizi?

    Ir vārdam vieta
    23.09.2025 09:16
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Valsts piemaksa vientuļiem vīriešiem, lai tie varētu ar šampanieti un ziediem piestaigāt pie vientuļām kaimiņienēm, nav paredzēta kā viens no soļiem demogrāfijas veicināšanai? Drauga draugs vaicā.

    Mr_MP_ICE
    23.09.2025 12:11

    Jāiesaka, lai EKII uztaisa :D Bet pirms tam, lai darugs pārliecinās vai varēs atļauties alimentus maksāt katrai kaimiņienei – bet tur varbū vēl kādu atbalsta programmu varētu izdomāt. :D

    Ir vārdam vieta
    23.09.2025 09:12
    Reply to  Edgars

    Izrādās, ka šo politizēto kursu (kreisie un zaļie teroristi nemainās) cilvēki no sava maciņa, bez subsīdijām nav ne spējīgi, ne griboši apmaksāt. Tiem vajag naudu, ko valdības atņem citiem – un mazāk aizsargātiem sabiedrības slāņiem un vajadzībām. Afēras nav ilgstoši noslēpjamas. Un arī to bezmaksas stāvvietu vai braukšanu pa sabtransa joslu taču drīz vien atņems. Šī informācija ir absolūti pašpietiekama un izgaismo shēmu.

    Last edited 8 months ago by Ir vārdam vieta
    Kursors.lv
    23.09.2025 09:24

    Oi, nu, atlikt šito KPV stila ņaudēšanu!

    Ir vārdam vieta
    23.09.2025 10:36

    Redzot, ka oponentam nav pretargumentu, būs jāturpina. Tas oponentam nepatiks, bet būs redzams, ka argumentu nav un nebūs. Tāpēc turpmāk vēl. Tu esi kā bērns.

    Bez subsīdijām (un auto iegāde būtu subsidējama tikai vietējās rūpniecības kontekstā) tas nestrādā, kā izrādās. Tā izrādīsies ar visu elektrisko padarīšanu, vienīgi e-auto kontekstā vēl nav samurgots tik daudz, cik ir samelots par vēja ģeneratoru ietekmi uz kW cenu parastai mājsaimniecībai.

    Kursors.lv
    23.09.2025 10:46

    Nu, atlikt diršanu. Protams, ka strādā. Kas ir pabraucis ar tosteri, diezin vai atpakaļ pārsēdīsies uz ICE auto. Jo tas būtu solis atpakaļ. Jāpagaida tikai, kad šie auto būs pieejamāki masām gan jauni, gan lietoti. Tu, protams, vari nodarboties ar atpakaļrāpulību, bet kāda jēga?

    Ir vārdam vieta
    23.09.2025 12:35

    Kāpēc ar atpakaļrāpulību? Kas tie par dedzīgiem pioniera-komjaunieša lozungiem un citu komandēšanu? Ja labi kalpo auto ar iekšdedzes dzinēju, it sevišķi hibrīds, nav nekādas jēgas eksperimentēt. Saprotams, zaļajiem teroristiem ir jāizpelnās punkti citu līdzīgo acīs, bet pārējiem vari neko netēlot, sūdīga aktierspēle, Ja tevi apmierina elektroauto, brauc laimīgs, bet nepis citiem prātu.

    Kursors.lv
    23.09.2025 12:38

    Kāpēc tu vari pist citiem prātu un es nevaru?

    Māris
    22.09.2025 22:26

    Gan ICE gan EV lietotājiem patīk blēdīties ar faktiem. Es apgalvoju, ka manam Ford Focus 1.6 TDCi 105pk ECOnetic oficiālais vidējais dīzeļa patēriņš ir 3,4 l/100km. Un kompis to arī apliecina.Bet uzskatīsim, ka Ford un kompis blēdās un pieliksim 1 litru klāt un būs 4,4l/100km. Naudas izteiksmē Eur 6,60. Aplūkojot Kristapa pieredzi par tālbraucieniem un uzlādi maksas lādēšanā laikam sanāk ap Eur 4-5 uz 100km. Labu lietotu Focus var nopirkt par kādiem Eur 8tk. Labu lietotu EV vismaz x2. Kā gan lai atpelna Eur 8tk., ja uz 100km var ietaupīt Eur 1-2? Pastāstiet un es pirkšu lietotu EV.

    Kursors.lv
    22.09.2025 22:37
    Reply to  Māris

    Mans tosteris tagad tos pašus 8k visdrīzāk arī maksās (lasi, to neviens no manis nepirks par augstāku cenu). Un lādējoties mājās man 100km nobraukuma izmaksas tiecas uz 2-3 eiro. Plus, atkrīt visas ICE un it īpaši dīzeļauto ekspluatācijas klapatas/izmaksas. Vienīgi uz Prāgu bez apstājas ar manu tosteri nebūs iespējams aizbraukt :)

    Māris
    22.09.2025 22:46

    Nemānies. :) Jau 25 gadus braucu ar Nisan, Toyota un Ford dīzeļiem un nav bijušas NEVIENAS izmaksas/klapatas, kuras būtu saistītas ar dīzeļauto ekspluatāciju. Un visas izmaksas galvenokārt ir bijušas dēļ detaļu dabiskā nolietojuma: sajūgs, bremžu sistēma u.t.t. Nestāsti par uzlādi mājās. Mājās mēs paēdam un guļam lētāk nekā restorānā un viesnīcā. Uz Liepāju, nemaz nerunājot par Krakovu, Tu neaizbrauksi ar uzlādi mājās!

    Māris
    22.09.2025 22:51
    Reply to  Māris

    Mūsdienu dīzeļmotori ir ļoti uzticami. Turbīnas un degvielas sūkņi sen vairs neplīst. Un kvēlsvece neko nemaksā.

    Mr_MP_ICE
    22.09.2025 23:45
    Reply to  Māris

    Atvaino, bet ar šo tekstu tu gan nobrauci mazliet garām. Ir vecs teiciens – ar dīzdeli tu brauc kredītā (ar domu sākumā brauc pa lēto, bet maksāsi pēc tam). Jaunie dīzeļi tas ir murgs – ļoti precīzas un cimperlīgas iesmidzes sistēmas, DPF, EGR, katalizatori, AD Blue sistēmas, elektriski regulējami ūdenssūkņi, start stop sistēmas ar dargiem akumulatoriem, eļļā iegremdētas zobsiksnas un eļļas sūkņu zobsiksnas, citiem ķēdes, kas stiepjas. Tiešās iesmidzes benzīna dzinēji arī tuvojās dīzeļiem. Un tam visam kā rozīnīte divsajūgu robotizētās ātrumkārbas un variatori. Un jo tālāk jo būs trkāk, kapēc vairs auto lielākie auto ražotāji neražo mazos dīzeļus bet izvēlas mazlitrāžas dznzīna auto ar hibrīdu? Vienā brīdī noloki pārkis tūkstošus EUR lai izietu skati :D Protams ir veiksmes stāsti un gudri cilvēki, kas pārdod auto pirms sākas problēmas, bet LV parasti jau dabū tos auto pēc veiksmes stāstiem :D

    KKTK
    23.09.2025 08:51
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Lūk. Šis! +1

    Labdien
    23.09.2025 09:32
    Reply to  Mr_MP_ICE

    Ar dīzeļiem sākas problēmas, kad attiecīgi ar viņiem nebrauc. Daudzi nopērk dīzeļus, lai brauktu pa pilsētu. Ja ar viņiem attiecīgi arī brauc tos gabalus, nevis dažus km dienā, tad problēmas ar viņiem praktiski nav. Katrai situācijai ir savs auto, un daudzi to neapzinās.

    Kursors.lv
    23.09.2025 09:44
    Reply to  Labdien

    Vai nav tā, ka Latvijā vispār dīzeļi kā tādu nav piemērotākais auto tips lielākajam vairumam braucēju? Mums valsts maza un īsti nekur ilgi un tālu (vairumam) nav jābrauc.

    Labdien
    23.09.2025 10:06

    Es teiktu ka jā. It īpaši Rīdziniekiem. Bet kādai daļai noteikti noder. Jo arī padaudz nedzīvo tuvumā pie darba, un ja sanāk nobraukt ap/virs 100km, tad jau ir okay. Tādēļ tai daļai labāk ir pirkt bendzīn auto. Un ja budžets atļauj, tad EV. Tagad jau tie bendzīna auto arī salīdzinoši daudz neēd.
    Tagad jau arī bendzītniekiem sāk likt partikulāros. Un mierīgi braucot pa pilsētu šie arī iet ciet. Tādēļ ir labi ik pa laikam arī izbraukt ārpuspilsētas, vai mazlietiņ dinamiskāk pabraukt pa Rīgu.

    Kursors.lv
    23.09.2025 10:13
    Reply to  Labdien

    Manuprāt, grozi kā gribi, jebkādi auto ir dārgi un tā kā tie dažādu iemeslu dēļ paliek arvien sarežģītāki, tad tos kļūst arvien dārgāk nopirkt un arī apkalpot. It kā šķita, ka tosteri būs baigi lēti, taču paši auto dārgi, jauniem dīleri arī nekautrējas par apkopēm (kurās nekas nav jāmaina) noplēst 300+ eiro un tie ir tik sarežģīti, kad ik pa laikam kaut kas nobrūk un jāremontē.

    Labdien
    23.09.2025 10:21

    Pats pirms 2 gadiem nopirku hyundai i30n. Par 3 apkopēm (2 obligātie un viens neobligātais) neesmu atstājis ne vairāk par 250e par reizi. Pats brīnos ka ir tādas cenas tādam auto. :D
    Bet paklausoties, kā, piemerām, maksā toyota apkopes, tad gan ir liels izbrīns.

    Pirms 2 gadiem, kad pētiju tirgu, tad EV diezgan maksāja, tagad pa šiem 2 gadiem ir diezgan mainījusies tirgus situācija, un domāju ka vēl mainīsies, it īpaši, kad vēļ Ķīna turpinās pludināt iekšā savus EV.

    Kursors.lv
    23.09.2025 10:23
    Reply to  Labdien

    OK, tas auto nav tāds gluži pavisam meinstrīma modelis, bet ap 750 eiro apkopēs nav maz grozi kā gribi. Cik maksā Toyota un kādu tieši modeļu apkopes? Dārgāk?

    Labdien
    23.09.2025 10:37

    Kad radiniece ar 2014 gada parasto yaris brauca tik taisīt parasto apkopi, un jau dīleris ņēma virs 300e. Arī otrā hyundai dīlercentrā parasto hyundai i30 parastā apkopē atstāja tos pašus 300e. Ganjau viss šis ir ļoti atkarīgs, cik pats dīleris prasa par šo.
    Par manu hyundai, apkopēs kopā šobrīd varētu būt atstāti kopā 500e. Tad jāparakņājas par papīriem. Pēdējā apkopē vienkārši vairāk lietas darīja. Bet yeah, nav tāds mainstream auto. Kā arī, kad skatījos tirgu, tad tajā laikā daudz maz interesants EV maksāja gandrīz 2x vairāk, nekā mans auto. Protams, tagad cenas EV ir galīgi citas.
    Mātei ir volvo xc70 2013. gada ar 2.4 dīzeli. Gadā nobrauc 30k km. Taisa tikai parastās apkopes. Kā arī ar visiem iznešu filtriem ir kārtība, pat skatē ar jaunajām iekārtām uzrādija diezgan ļoti mazu ciparu, salīdzinot, kāda ir pieļaujamā maksimālā vērtība.

    Last edited 8 months ago by Labdien
    Kursors.lv
    23.09.2025 11:05
    Reply to  Labdien

    He he, brauc ar kādu auto gribi, dīleris tāpat izdomās kā noplēst 300 eiro :)

    hu435r4tje
    23.09.2025 10:12

    Atkarīgs no cenu kategorijas. Piemēram, ja patīk baudīt auto un neesi gatavs 3l dīzeli nomainīt pret 1.4 bezturbo benzīnu, tad 2000-2013 (aptuveni) kategorijā gandrīz visi šie benzīna dzinēji ar ~200zs+ jaudu ir degvielas kapsētas. It īpaši tas parādās pilsētās pie maziem nobraukumiem. Kamēr neuzsilst katalizatori un viss pārējais – degviela tur vienkārši līst. Vismaz pēc manām domām tas ir viens no iemesliem paņemt dīzeli ar lielāku griezes momentu un mazāku patēriņu. Ja runājam par jaunākiem auto ar tiešo iesmidzi + varbūt hibrīdu, tad tur bez variantiem jāņem benzīns.
    ja var atļauties modernu un jaunu auto, tad es rekomendēju benzīnu, jo tiem ir viss labi ar patēriņu un nav būtiskas atšķirības pret dīzeli. Ja runa ir par padsmit līdz 20+ gadus vecu auto (kādus pērk lielākā daļa Latvijas), tad gan ir jāpadomā.

    Kursors.lv
    23.09.2025 10:16
    Reply to  hu435r4tje

    Man nav skaidrs tas “patīk baudīt auto” teksts :)

    Jūrnieks
    23.09.2025 17:07
    Reply to  Māris

    Bet kvēlsveces kontrolieris(maza, necila kastīte) gan maksā. Manam Hjundajam IX55 ap 300€ izmaksāja. Bet savādāk piekrītu. Nekas cits motoram nav lūzis.

    Kursors.lv
    23.09.2025 06:42
    Reply to  Māris

    Tad tu esi kaut kāds unikāls izņēmums. Pārsvarā visi citi tomēr jājas ar saviem dīzeļiem. Starp citu, uz Krakovu es aizbraucu gan un principā lētāk nekā ar lielu daļu ICE auto. Tas man pašam bija pārsteigums. Protams, ceļš bija būtiski ilgāks.

    Māris
    23.09.2025 09:48

    Gribētu domāt, ka neesmu izņēmums. Tas bija ļoti sen atpakaļ, kad dīzelistus baidīja ar turbīnu noplīšanu. Bet vienalga, es no Tevis nesaņēmu atbildi, kā atpelnīt tos apmēram Eur 8tk. ja uz simta ietaupa kaut vai Eur 2 lādējot no publiskā lādētāja salīdzinājumā ar dīzeli

    Kursors.lv
    23.09.2025 09:58
    Reply to  Māris

    Nu, nezinu. Abi mani dīzeļi man beigās pie aptuveni 200k nobraukuma sagādāja klasiskās dīzeļu problēmas – EGR, DPF, sprauslas. Atceros, ka bija dārgi un vairs negribu dīzeļus. Kārtības labad gan jāpiezīmē, ka es ar auto pamatā mīcos pa pilsētu, kas nav īsti labākie braukšanas apstākļiem šādiem auto.

    Atbildot uz jautājumu – katram tā matemātika sanāks citādāka, jo elektrības cenas var būt ļoooooooti dažādas. Bet kas ir skaidrs, ietaupījums garantēti veidojas uz nodokļu, stāvvietu (ja aktuālas) un apkopju rēķina. Grozi kā gribi, tosteri šajā ziņā ir būtiski lētāki auto.

    Es vakar tieši domāju, ko man darīt nākamgad, kad varētu nomainīt manu tosteri. It kā ļoti gribētos normālu Dacia ar, ko var aizbraukt tālu un nečakarēties ar uzlādēm, bet cik rēķināju, sanāk padārga braukšana. Kad tevi ir izlutinājis tosteris (un, protams, kad ir uzlādes iespēja mājās), tad ir ļooooooti grūti pārkāpt atpakaļ uz ICE auto.

    Kārlis
    23.09.2025 14:00

    Patīk excel datus skatīties/pētīt un grozies kā gribi, ja salīdzini līdzīga izmēram/cenas/kategoriju auto elektroauto pret ICE (hibrīds, dīzelis, benzīns), tad elektroauto uzvar, pat, ja ierēķini, ka pēc 3-5 gadiem viņam (iespējams) būs lielāks vērtības kritums (skatoties pēc vēstures datiem). Es pats plānoju mainīt auto, tāpēc šo rēķināju un skatos uz e-auto Bet manā skatījumā problēma, ka pagaidām elektroauto nav tik lielas izvēles iespējas, kā rezultātā, cilvēkam var nākties pirkt lielāku/dārgāku e-auto, nekā viņam vajadzētu, kā rezultātā viss izdevīgums pazūd. Mans piemērs un zinu, ka daudziem būtu kas līdzīgs. Nepatīk pa servisiem braukāties, tāpēc pērku mazlietotus auto. Šobrīd braucu ar 2020. gada Toyota Corolla hybrid universālu. Esam 4 cilvēku ģimene + suns, gadā ap 20k nobraucam, apmēram 60% pa pilsēu. Auto nobraukums 80k, vērtība tirgū ap 17k, pirkts līzingā, 8k bankai vēl parādā, mēnesī 120EUR līzingā aiziet. Apkopi pie dīlera taisīju Jūnijā, 254EUR samaksāju. Kopš Jūlija uzskaitu Excelī degvielas izdevumus, vidējais patēriņš 4.78L/100km jeb 7EUR/100km. Ziemā pierēķinam 0.5L klāt. Nu vot. Dēļ suņa mums jau tagad ar to bagāžnieki ir kā ir, kad kaut kur tālāk braucam (reizi mēnesī), tad viss ir pilns. Līdz ar to neder man kaut kāds Tesla Model3 vai ID3. Par nobraukumu neesmu prasīgs, katru dienu uz… Read more »

    Kursors.lv
    23.09.2025 14:09
    Reply to  Kārlis

    KIA eNiro bagāžniekā to suni nevar ietilpināt?

    Kārlis
    23.09.2025 14:27

    Kaimiņam ir, skatījos, ir par mazu. Suni ar būri jau tur ietilpinātu, bet mantas kur likt?
    Jo tagad tas suņa būris aizņem apmēram 55%-60% no bagāžnieka. Ieliec vēl 4 somas (2 lielākas, 2 mazākas) un pilns. Nevar jau suņa būrim pa virsu arī kaut ko kraut, vajag atstāt vietu, kur elpot. :D
    It sevišķi, ja brauc uz laukiem pie sievas vecākiem, atpakaļceļā sīkajiem pie kājām vēl visādi lauku labumi sadoti, vieta šajā ir jau ļoti maz.

    #navsunsnavproblēmu

    Kursors.lv
    23.09.2025 14:29
    Reply to  Kārlis

    OK, tad ir drusku čābīgāk. Nu, jau ir arī lielāka izmēra tosteri, taču tie pat lietoti ir vēl padārgi. Gan VW ID.5, ID.7 (universālis). Varbūt uzmet aci elektriskajam Renault Scenic, tas man šķita ļoti ietilpīgs.

    Kārlis
    23.09.2025 15:00

    Paldies par ieteikumu.

    Nu jā, tur jau tā lieta, ka tie lietoti vēl padārgi. 8kEUR saistības pret banku pagaidām ir ok, kas ir 120EUR mēnesī, bet nu es negribu kādus 250EUR mēnesī maksāt, ja man degvielas ietaupījums nebūs tie 130EUR pieaugums.

    Jo Enyaq būtu ok izmēros, esmu braucis, bet nu tas maksā 30k vismaz ar nobraukumu līdz 100k

    Māris
    23.09.2025 18:32
    Reply to  Kārlis

    Nu tātad EV līdzvērtīgs Tavai Corolla maksā par 15k vairāk. Ar to viss izteikts, nav vērts pat rēķināt.

    Karlis
    23.09.2025 19:18
    Reply to  Māris

    un teksts – vērtība tirgū ap 17k, pirkts līzingā, 8k bankai vēl parādā, mēnesī 120EUR līzingā aiziet – visu izsaka.

    Kārlis
    23.09.2025 19:48
    Reply to  Karlis

    Ko tieši tas izsaka?
    Jā, mašīnu esmu pircis līzingā vairāk kā pirms gada, bankā nenomaksātā līzinga summa ir ap 8k, mēnesī maksāju 120EUR par līzingu. Kaut kas tur ir nesaprotams vai kā?
    Ja tagad pārdotu auto, nodzēstu saistības un man pēc pašreizējās aptuvenās tirgus vērtības paliktu pāri 9k ko varētu dot kā pirmo iemaksu.

    Ar to visu gribēju teikt, ka esošā auto mēneša izmaksas ir salīdzinoši mazas, līdzvērtīgs elektroauto man līzingā mēnesī izmaksātu apmēram 2x vairāk, tāpēc grūtāk attaisnot iegādi.

    Māris
    23.09.2025 09:54

    Es jau pats arī skatos EV virzienā, jo uzskatu, ka tas ir nākotnes auto. Tikai viss jau balstās ekonomikā. Protams, ka EV ir daudz vienkāršāka uzbūve. Bet ICE arī ir progresējuši. Tā ir cita tēma, bet F1 arī vairs nesprāgst motori, neplīst riepas, nesabrūk ātrumkārbas mu.t.t.

    Mr_MP_ICE
    23.09.2025 12:29
    Reply to  Māris

    Tā ir viennozīmīgi nākotne, ICE protams neizzudīs, daudz vairāk redzēsim hibrīdus. Bet interesanti paskatīties Norvēģijas jauno auto tirgu – 90% EV, 5% Hibrīdi, 5% ICE. Protams tā ir turīga valsts un cilvēki var atļauties jaunus EV. Bet tajā pāša šie dati aizver muti tiem, kas brēc, ka latvijas apstākļiem auto nav piemēroti :D Un ja runā par uzlādes stacijām – Latvija ir maza un jau tagad gandrīz katrā miestā ir uzlāde.

    Māris
    23.09.2025 10:14

    Kā jau visiem zināms vidējais lietotu auto vecums Latvijā ir 14 gadi. Un vidējā cena tādiem ap Eur 4 tk.

    Rihards
    23.09.2025 15:28

    Stulbums. Vai nu cilvēki var atļauties vai nevas …tas ir tik vienkārši.
    Nožēlojami ka jāsupsidē auto iegāde….oki piekrītu par privilēģijām…sabiedriskā josla un tt…un pilnībā normāli un tāpat daudz + ja kads nesaprot un negrib lai trīcinās savā dīzelī. Pienāks laik ari viņam domas mainīt

    nedarata
    24.09.2025 08:43

    Nez cik vispār ir noderīgs atbalsts, ja atbalsta laikā, tas EV ko es lūkojos maksāja 19000 un tagad bez atbalsta 16500 + garantija EV daļām un 2x mazāku nobraukumu + vairāk extru. Vienīgais mīnuss braukts 5 gadi Latvijā.

    Uldis
    24.09.2025 09:12
    Reply to  nedarata

    Atbalsts patiesībā ļoti noderīgs ja EV vēlies iegādāties no Vācijas. Tad tas atbalsts labi nosedz visas ar to saistītās izmaksas, ko samaksāsi kādam no LV kantoriem kas to auto tev attransportēs un sakārtos caur sevi EKII atbalstu tavā vietā.

    Reklāma