Web Analytics
More
    Reklāma

    Palikušas vien nepilnas 30 dienas līdz “Windows 10” atbalsta galam

    Jaunākie raksti

    Populārā Prāta Vētras dziesma šo jau (gluži kā kārtējā Simpsonu sērija) paredzēja:

    “Aha, likās nekad, bet ir jau klāt
    Aha, un kā gan man to bija zināt”

    Īsāk sakot, noslēdzas vēl viena ēra, šoreiz ir runa par Windows 10 pastāvēšanas beigām. Windows 10 ir vēl aptuveni mēnesis, pēc tam gan ar pāris trikiem var pavilkt garāku Windows 10 agoniju, bet laikam jau daudzi teiks, ka tas nav pūļu vērts.

    Protams, Microsoft izmanto visas iespējas, lai Windows 10 lietotājus virzītu Windows 11 virzienā. Te gan ceļā stāsies visas prasības (TPM 2.0 un saderīgs procesors), lai uz datora uzstādītu Windows 11.

    Protams, varēsi turpināt izmantot Windows 10 vēl kādu laiku, bet to vairs nevajadzētu uzskatīt par drošu datoru. Vēl var pārlēkt uz kādu populārāku Linux distributīvu vai mest plinti krūmos un lēkt iekšā macOS pasaulē, te gan nāksies kādu dzelzi klāt piepirkt, bet Mac mini M4 vai kāds MacBook Air galīgi nav slikts variants, lai atkratītos no Microsoft pēdējo mēnešu stulbajiem gājieniem attiecībā uz pāriešanu Windows 11 skāvienos.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    80 komentāri
    NN00
    16.09.2025 15:45

    LTSC

    Biteme
    16.09.2025 15:52

    Windows 10 pastāvēšanas beigām? uzturēšanas taču. Nu kā var tā putroties vienkāršos vārdos….

    Kursors.lv
    16.09.2025 18:46
    Reply to  Biteme

    Tas taču ir viens un tas pats.

    Biteme
    16.09.2025 19:58

    Cilvēkam, kas negaršojot izlej pienu izlietnē, jo uz pakas ir šodienas datums – jā, droši vien ka tā.

    Edgars
    16.09.2025 22:09

    Ko jūs pīpējat? W10 varēs turpināt lietot atšķirībā piemēram no Skype kura vairs nav. Tas, ka jums ir fobija no neatjaunojas OS nenozīmē, kā citiem arī tā ir.

    Kursors.lv
    17.09.2025 07:25
    Reply to  Edgars

    vairumam lietotāju vairs nevajadzētu izmantot šo OS versiju.

    Pēča
    17.09.2025 08:05
    Reply to  Edgars

    Tad jau cerams, ka izmanto win XP, jo tas tak joprojām darbojas!!!! Tā tač tikai ‘fōbija’ par kaut kādu drošību, tādejādi nav vajadzības pāriet uz ko citu! ;)

    Kursors.lv
    17.09.2025 08:45
    Reply to  Pēča

    Jā, cilvēki runā kaut kādas glupības. Izskatās, ka paši arī nesaprot, ko dara.

    oka
    17.09.2025 16:25
    Reply to  Pēča

    bus dazi cilveki kuriem bus gruti apjaust ka ir bankomati kuros joprojam izmanto win XP naudas izmaksai.

    Kursors.lv
    17.09.2025 18:32
    Reply to  oka

    Un kāds bankomātiem sakars ar ierindas datoru lietotājiem, kas tomēr izmantot šīs ierīces krietni nedrošākā veidā? Pareizi, nekāds.

    Peldošā komata kļūda
    16.09.2025 23:57

    Nav gan ;)

    kamēr būs softs un perifērija, kas labāk darbosies ar “veco” nekā “jauno” , tikmēr tā OS būs dzīva.

    Ikdienā ar PC lietoju perifēriju un softus, kas ir radīti w10 ( vai nereti pat vecākām OS )
    Dongli, draiveri , porti utt utjp. Pēkšņa “jauna” opsistēma ir sliktākais kas var notikt :D

    Kursors.lv
    17.09.2025 07:25

    Vairumam lietotāju vairs nevajadzētu izmantot šo OS versiju.

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 08:38

    Vairums lietotāju to turpinās izmantot. Būtu laiks iemācīties rakstīt paplašinātos teikumos un pamatot domu (kas gan šajā gadījumā neizdosies).

    Kursors.lv
    17.09.2025 08:48

    Jā, daļa izmantos, bet tas nav pareizi.

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 12:17

    “Pareizie” ir ļoti dīvaina kompānija. No pareizajiem nāk arī bezierunu pakļāvība politiskajai sistēmai, starp citu. Mēs tos saucam par p_mīzējiem. Tādi nepatīk arī meitenēm.

    Kursors.lv
    17.09.2025 12:27

    Ko tu tur mels?

    Peldošā komata kļūda
    18.09.2025 00:46

    Nelielai daļai no vairuma principā nevajadzētu izmantot jebkādu OS :D

    Daļa jau sen izmanto w11 vai kādu citu OS. Tie kam dzelzis “nevelk” vai vienkārši nevēlas lietot ko citu – tā arī turpinās.
    Clickbaitīgi raksti presē tur neko daudz nemainīs, tik klikbaita ventilatoru griež …

    p.s. XP mainstream supports tika izbeigts 2009 gadā. Es XP kā ikdienas OS lietoju līdz aptuveni 2018 gadam. starpcitu – vēl nesen to krabi iedarbināju – darbojas :D

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 08:37

    Tas NAV un nevar būt viens un tas pats. Mainiet virsrakstu.

    Kursors.lv
    17.09.2025 08:48

    Nē.

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 12:16

    Uz to norāda praktiski visi lasītāji. Kāpēc spītēties? Turklāt kursoram acīmredzami nav taisnība. Šaujat sev kājā (koka).

    Kursors.lv
    17.09.2025 12:28

    Pievienoju vārdu “atbalsta”, bet pēc būtības tāpat palieku pie sava – Windows 10 masveidā vairs nav jālieto. Tikai varbūt kaut kādos ļoti specifiskos gadījumos un apzinoties visus riskus, ko nes atbalsta trūkums. Pilna pasaule drošāku alternatīvu un es nesaprotu to ietiepību.

    Edgars
    17.09.2025 21:10

    Nav ko līst porno saitos vai citās apšaubāmās vietnēs tad nekas slikts nevar notikt. Kā redzu tad jūs apmeklējat tādas lapas tāpēc tāds satraukums.

    Kursors.lv
    17.09.2025 21:51
    Reply to  Edgars

    LOL, kurš neapmeklē?

    Peldošā komata kļūda
    18.09.2025 00:48
    Reply to  Edgars

    Apšaubāmās vietās pat ar jaunāko OS var noraut sifeli.

    murbby
    17.09.2025 00:42
    Reply to  Biteme

    windows 10 jau vēl būs, bet vairāk nebūs drošības atjauninājumi.

    Kursors.lv
    17.09.2025 07:24
    Reply to  murbby

    Kas praksē nozīmē to, ka vairumam lietotāju vairs nevajadzētu izmantot šo OS versiju.

    Robčiks
    17.09.2025 08:33

    Kāpēc vairumam? Kādi ir būtiskākie iemesli? Es esmu par mainīšanu, bet vai tas nepieciešams jau oktobrī?

    Kursors.lv
    17.09.2025 08:46
    Reply to  Robčiks

    Kad beigsies regulārie drošības atjauninājumi, tad arī jāmainās uz aktuālo OS versiju. Tas ir tieši tik vienkārši. Ja negribas jaunāku Windows lietot, tad der jebkura cita OS, kurai tiek piedāvāts programmatūras atbalsts.

    esunes
    17.09.2025 09:35

    Nē. Tad vispirms jāatrisina atbilstības jautājums. Man ir gluži labs un izveicīgs dators, kuru MS neļauj atjaunot uz w11. Mainīt datoru ir ārkārtīgi izšķērdīgs risinājums.

    Kursors.lv
    17.09.2025 09:49
    Reply to  esunes

    Tad Linukss ir tavs draugs :)

    Robčiks
    17.09.2025 10:24

    Vai antivīrusa programma neaizvietos to ievainojamību? Protams, ka Windows teiks, ka nē, bet reāli.

    Kursors.lv
    17.09.2025 10:32
    Reply to  Robčiks

    Nav viss tik vienkārši un ne visos gadījumos antivīrusi un saistītās programmas spēs pienācīgā ātrumā salabot OS problēmas.

    Esunes
    17.09.2025 10:43

    Tas tak sūc! Man jau ir legāls Office aizvietotājs, kas ir visumā labs un šur tur labos draugos ar AI, bet …. Nav latviešu valodas spellinga.

    T480
    16.09.2025 17:18

    Pajautāju jūtūbam un uzliku Win11 uz Surface book pirmo izlaidumu, tas kādas 2 procesoru paaudzes par zemu lai oficiāli pretendētu uz win11.

    rudzu rikas
    16.09.2025 18:15

    Būs beidzot jāpāriet uz Linux. Windows 11 kaut kā neuzskatu kā variantu (nepērkot jaunus dzelžus no nulles).

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 08:39
    Reply to  rudzu rikas

    Labprāt atrullētu Win11 uz 10, diemžēl tad jāpārinstalē.

    Robčiks
    16.09.2025 21:24

    Kas notiks ar Windows10 datoriem? Piemēram , lielāki uzņēmumi ar simtiem datoru. Vai metīs ārā? Fiziska persona kādu laiku kautkā iztiks bez atjauninājumiem un drošības ielāpiem. Bet tāpat pēc kāda laika būs jamaina, jo jaunās programmas( gudrajām mājam, …) vienkārši neatbalstīs W10. Vai arī nepievērst uzmanību, ka W10 nogriež atjauninājumus?

    mbs
    16.09.2025 23:53
    Reply to  Robčiks

    Lielāki uzņēmumi datorus parasti nomā, un pēc 3-5 gadiem atgriež un vietā saņem jaunus.

    Ivis
    17.09.2025 10:43
    Reply to  mbs

    Tā nav, var būt atsevišķi tā dara, bet lietot “parasti” šajā teikumā ir nekompetence.

    mbs
    17.09.2025 22:35
    Reply to  Ivis

    Ok, varbūt LV uzņemumi tā parasti nedara, bet LV nav vienīgie Win lietotāji

    Karlis
    19.09.2025 14:27
    Reply to  mbs

    tas neatbild uz jautājumu pēc būtības.

    Kursors.lv
    17.09.2025 07:26
    Reply to  Robčiks

    Darīs to, ko šādos gadījumos dara – nomainīs datorus.

    Uldis
    17.09.2025 09:28
    Reply to  Robčiks

    Kopš Windows aktivizējoties piefiksē Hardware ID, uz tā paša Windows 10 dzelža var likt arī Windows 11, licence der un aktivizējas bez problēmām. Bet pārsvarā jau lielākā daļa uzņēmumu regulāri maina datorus, jo galu galā tie ir darba instrumenti.

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 09:35
    Reply to  Uldis

    Liela daļa uzņēmumu maina datoru tikai tad, kad tas salūst. Dators nezaudē funkcionalitāti pēc 3 gadiem. Uzņēmumos, kur datortehniku nepērk, bet ņem op. līzingā, ir savādāk. Lūgums tomēr nevispārināt.

    Slais
    17.09.2025 20:10

    Tie uzņēmumi arī nopelna tik maz, ka nevienu īsti neinteresē drošība un, tā nelielā naudas summa kura “aizplūdīs” – tiks nozagta.
    Cits stāsts, ka MS pēc būtības ir “kro*ļu” kantoris, turklāt maksāt par to visu ir pilnīgs sviests. Ja tā būtu kaut kāda studentu radīta OS, tad to vel varētu paciest.
    Diemžēl atsevišķu programmu dēļ esmu spiests izmantot šo nožēlojamo platformu, kura starp citu pāgājušo nedēļ gandrīz nosvilināja 4k lapsi somā. Un uzminiet kādēļ? Kompis pēc sleepa izdomāja ieslēgties + plus novēroti gadījumi kad “turn off” pēc aptuveni 5sec to sūdu tomēr atdzīvina. Šis nav nekad jauns tāda maza niecīga kļūda no neaptēstajiem MS ITešnikiem…

    P.s
    Tagad kaut kāda stulba paranoja, izslēgt datoru un kādu minūti blenzt uz viņu, lai pārlicinātos, ka tas neieslēgsies. Sleepu vairs vispār neizmantoju.
    Tas Tev nav Macos kuri vnk aizcērt un iemet somā… sviests ibio…

    Karlis
    19.09.2025 14:29
    Reply to  Slais

    tas gan, sleep ir pilnībā sadirsts. tas totāli nestrādā.

    nzzz
    17.09.2025 10:55
    Reply to  Robčiks

    Lielie uzņēmumi kas gribēs un varēs maksās par win10 suportu/updatiem, piepirks katram PC ESU licenci uz gadu ~60e..

    Jānis
    17.09.2025 00:17

    Beidzot tikšu vaļā no tiem stulbajiem apgreidiem, kas man bremzē kompi tieši tajos brīžos, kad man tas vajadzīgs tīrs un ātrs! Uz laptopa man joprojām stāv 7., un nav nekādas vainas. Un neviens mani neatļauti nespiego.

    Kursors.lv
    17.09.2025 07:25
    Reply to  Jānis

    Tu jau to nezini. Varbūt ne tikai spiego, bet tu kādu DDoSo.

    Pēča
    17.09.2025 08:33

    Microsoft nevēlas atdzīt savu kļūdu ar pārāk šerpo w11 tpm drošību, tā teikt vispirms leca un tikai tad domāja. Tādējādi joprojām oficiāli microsoft saka, ka neatbalsta, bet neoficiāli w11 pilnīgi legāli atlauj uzlikt arī uz datoriem, kuros iekšā pat ir 3. paaudzes procesori. ;) Protams ne caur oficiālā ‘dubultklikšķa upgrade’ rīka durvīm, bet var! Pilnīgi oficiālu tikko lejupielādētu no microsoft lapas w11 uzlikt uz datora kas pirkts 2010 gadā! Un risinājumi nav no pirātu līčiem. ;) Tā teikt w11 iznākšanā tādu iespēju nebija, tad saprata, ka būs baigās auzas ar šo, jo ka tevi jupis!!! Izrādās, ka cilveki negrib skriet un pirkt jaunus datorus tikai lai viņu windowsu palaistu!!!! Un klusiņām pacēla tā teikt sānu logu vaļā pa kurieni var ielīst, tas tiek darīts lai nezaudētu vadošo OS pozīciju pasaules tirgū. ;) Gluzi kā cīņā ar windows key pirātismu, ja microsoft gribētu, tad mierīgi varētu vienā pogas spiedienā ‘atslēgt’ un padarīt nelicenzētus bezmazvai pusi no windows ierīcēm jo licence iegūta ir nelegālā ceļā(pērkot licences aļika vai g2a u.c. saitēs ”pa lēto”arī nav diez ko legāls veids, jo tās licences visticamāk ir kaut kur nozagtas, bet vēl nav aktivizetas), bet tad tikpat ātri arī zaudēs šo līdera tirgus daļu, ko negrib,… Read more »

    Last edited 8 months ago by Pēča
    esunes
    17.09.2025 09:33
    Reply to  Pēča

    Padalīsies ar kādu mājienu kā to izdarīt? Galīgi nav noskaņojuma mainīt datoru.

    Karlis
    19.09.2025 14:31
    Reply to  esunes

    rufus pie iso rakstīšanas usb fleškā visu salabo.

    esunes
    24.09.2025 14:46
    Reply to  Karlis

    Viss izdevās. Tencinu par norādi!

    Ir vārdam vieta
    17.09.2025 08:36

    Maldinoši, jo pilnīgi noteikti Win10 darbosies tik ilgi, cik darbosies dators. Man joprojām vienā datorā darbojas XP. Visu vajadzīgo izdaru, neko citu tur nevajag.

    Kursors.lv
    17.09.2025 08:47

    Darboties ta darbosies, bet vairumam šādu neatbalstītu OS lietot nevajazētu.

    Biteme
    17.09.2025 08:59

    Pamazām nonāci līdz pareizajam virsrakstam – Palikušas vien nepilnas 30 dienas līdz “Windows 10” atbalsta beigām.

    Kursors.lv
    17.09.2025 09:45
    Reply to  Biteme

    OK

    Karlis
    19.09.2025 14:32

    ar auto ar nevajadzētu braukt, pēc garantijas beigām.

    Kursors.lv
    19.09.2025 15:20
    Reply to  Karlis

    Vispār labs salīdzinājums. Ja pēkšņi kādam auto pārstāj kļūt pieejamas rezerves detaļas, tad ar šādu auto tik tiešām vairs nevajadzētu braukt.

    Krotow
    19.09.2025 15:53

    Un ja nav par ko nopirkt jaunāku auto, bet bez auto uz priekšu netiek?

    Kursors.lv
    19.09.2025 20:35
    Reply to  Krotow

    Tad var izvēlēties kādu no diezgan daudziem bezmaksas auto, kam ir pieejamas rezerves detaļas un ar ko būs pārvietoties droši.

    SweeC
    17.09.2025 08:53

    un? uzliec priekša nevis kaut kādu enlūzera ruteri tplink/asus vai jebkuru citu, bet normālu FW un dzīvo bez bēdu, draiveru problēmas? nopietni cik bieži jūs pērkat jaunu tehniku kura neatbalstīs win10, jāsmejās, vēl kā minimums win10 dzīvos 5 – 10 gadus un pa to laiku sen jau win11 būs mēslainē.
    Defenderim nebus updeiti, tata problēma vaita maz alternatīvu Antivirusu pie kam bezmaksas.

    MS tā ir vienmēr 1 lietojams, nakamais sūds, un aiznākamais atkal lietojams

    man ar to gļukaino sūdu 11 pietiek jau darbā (nevaru tik atpakaļ uz 10, politika tāda), nebutu pāris aplikācijas kam obligāti vaig win sen būtu pārgājis darbā uz linux.

    Uldis
    17.09.2025 09:15

    Reizēm pat kļūst smieklīgi, tas cik cilvēki mēdz būt konservatīvi un pieķeras kaut kādai vecai OS. Es saprotu ka var grimt sentimentā par kādu fiziski taustāmu rīku, ko senāk taisīja pamatīgāku nekā mūsdienās. Bet pieķerties OS?! Tā taču ir tikai platforma uz kuras darbojamies ar konkrētām programmām un ikdienā pašu OS pat tā īsti neredzam…

    Biteme
    17.09.2025 09:35
    Reply to  Uldis

    OS ir ne tikai redzama GUI veidolā, bet – kas svarīgāk – OS nosaka arī veidu, kā mēs redzam “konkrētās programmas” un dod līdzekļus (vai ierobežo) to izmantošanai. Problēma tāda, ka W11versija nozīmē mazāk ērtību un vairāk problēmu kā W10. Ja analoģijās, tad savas zarnas mēs arī neredzam, bet tas nemazina to nozīmi – ja ar tām kas nav labi, sekas izjūtam ļoti izteikti.

    Kursors.lv
    17.09.2025 09:50
    Reply to  Biteme

    Nu, nu. Kādas mazāk ērtības un vairāk problēmas?

    Biteme
    17.09.2025 10:23

    Mani besī tooltipi, kas pielīp un nepazūd. Daudz kas jau atkarīgs no vairāk izmantotajiem softiem, piem. uz W10 bija mazāk problēmu ar Teams. Par ābolveidīgo GUI es neminēšu, jo izskats man tiešām ir samērā vienaldzīgs. Citiem gan ir vairāk pretenziju – internetā viss ir.

    Kursors.lv
    17.09.2025 10:33
    Reply to  Biteme

    Respektīvi, runa ir par kaut kādām individuālām nepatikām, kas īsti par nav problēmas?

    Biteme
    17.09.2025 15:00

    Pielipušais tūltips ir problēma, nevis personiskā nepatika – ja uz ekrāna paliek tooltips, kas aizsedz nelielu daļu teksta termināļa emulatorā, tas ir nevis kaitinoši, bet traucējoši. Es gan saprotu, ka vidējais pārlūka lietotājs neizjūt/nepamana daudzas problēmas un tādēļ uzskata ka nekas liels nav mainījies.

    Nu, piemēram https://www.reddit.com/r/Windows11/comments/1gphd9o/tooltips_are_stuck_on_the_screen_after_the_last/

    Kursors.lv
    17.09.2025 15:07
    Reply to  Biteme

    Nu, paga. Tas ir kaut kāds random gļuks, kas noteikti ir jau sen salabots un nav aktuāls.

    Biteme
    17.09.2025 15:10

    Pats ieliki gitā labojumu vai domā, ka ir salabots?

    Kursors.lv
    17.09.2025 15:20
    Reply to  Biteme

    Kā jau rakstīju, papildināju virsrakstu ar “atbalsta” vārdu.

    Biteme
    17.09.2025 15:25

    🤝

    Uldis
    17.09.2025 10:22
    Reply to  Biteme

    Es saprotu ko tu mēģini pateikt. Bet, manuprāt, cilvēki tam piešķir pārāk lielu nozīmi. Mēs galu galā nerunājam par pāriešanu no Windows uz MacOS vai Linux, kur tam būtu jūtamāka nozīme, un pat tur var gana ātri pierast. Te mēs runājam par Windows versijām, kam nav fundamentālu izmaiņu. Darbojas tie paši īsceļi, programmu rīkjoslas ir turpat, u.t.t. Man atšķirības starp Windows10 un 11 šķiet pārāk nebūtiskas lai par to vispār iespringtu un liktu par to sev kaut kā justies, vai pasarg dievs sērotu par Windows 10! Ir svarīgākas lietas par ko dzīvē iespringt.

    Biteme
    17.09.2025 15:03
    Reply to  Uldis

    Būtībā jau Windows kā tāds nav īpaši mainījies kopš XP laikiem – uzdevumu josla, logi, starta poga, kontrolpanelis. Taču ir nianses)

    Pēters
    18.09.2025 02:28

    Nu man ir skaidrs, kāpēc man atvaļinājuma laikā zvanīja no darba un prasīja, kas man pa Windows versiju. 🥹 Windows 10 ❤️👋

    Biteme
    18.09.2025 09:11
    Reply to  Pēters

    Darbs taču zin, kāda tavam kompim OS versija un kas uz tā sainstalēts – vismaz tā būtu jābūt. Varbūt tev ir arī admina tiesības un USB porti darbojas datu pārraides režīmā?

    nedarata
    18.09.2025 09:36

    Negribu celt paniku, bet līdz win10 PC uzsprāgšanai vai vīrusu invāzijai vēl tikai pāris dienas.

    Sakārnis
    19.09.2025 12:45

    Panikas sēšana masās.
    Tas ka Win11 atrod caurumus, nenozīmē ka tādi pastāv uz Win10 vai WinXP.
    Vai kāds ir sekojis ar kuru versiju un labojumu uzradās atklātais caurums? Ir kaut kur atrodama caurumu hronoloģija, kad uzradās un kad aizlāpīja?
    Ja visi atklātie caurumi būtu pastāvējuši arī uz WinXP, tad jau tas būtu bijis caurs kāsiets, bet tā nebija.
    Nezin kāpēc man šķiet, ka jaunākie caurumi parādās pirms aizlāpa vecākos, jau atklātos. Ja jaunizveidotais caurums strādā labi, var piekļūt datoram, veco aizlāpa.
    Problēma ar vecajiem OSiem ir nevis tā, ka tie būtu nedroši, bet gan tā, ka uz tiem nepalaidīsi jaunāko softu.

    Kursors.lv
    19.09.2025 13:27
    Reply to  Sakārnis

    Windows XP ir caurs kā siets.

    Krotow
    19.09.2025 13:30
    Reply to  Sakārnis

    Kā to ņem. Bija tāds Windows 2000, IMHO labākais kas no OS mazmīkstajam ir bijis. Taču bez antivīrusa to pie interneta pieslēdzot, pēc pāris minūtēm pārvērtās baciļu pūznī.

    Reklāma