Web Analytics
More
    Reklāma

    “Google” radītās oglekļa emisijas pēdējos piecos gados augušas par 50%

    Jaunākie raksti

    Klimata pārmaiņas ir aktuāla tēma visā pasaulē, un arī vairāki tehnoloģiju milži apņēmušies ieviest pasākumus, lai tuvākās piecgades vai desmitgades laikā darbotos tā, lai neradītu oglekļa emisijas. Viens no šiem uzņēmumiem ir “Google“, taču šķiet, ka tam nesokas īpaši veiksmīgi šajā jautājumā, tieši pretēji. Atklājies, ka pēdējo piecu gadu laikā “Google” radīto emisiju apjoms pieaudzis par teju 50%.

    Saskaņā ar jaunāko uzņēmuma “Mountain View” ziņojumu “Google” radītās oglekļa emisijas pēdējo piecu gadu laikā ir palielinājušās par 48%. “Google” ir apņēmusies līdz 2030. gadam sasniegt nulles emisiju līmeni gan savas darbības, gan vērtību ķēdē. Tomēr saskaņā ar pašu “Google” 2024. gada Vides ziņojumu kopš 2019. gada uzņēmuma oglekļa emisijas ir palielinājušās par 48%. Salīdzinājumā ar pērno gadu tās ir augušas par 13%.

    Reklāma

    Pamatojot oglekļa emisiju pieaugumu, “Google” kā galvenos iemeslus tam min pieaugošo pieprasījumu pēc datu centriem un “piegādes ķēdes emisijas”. Datu centru enerģijas patēriņš veido ceturto daļu jeb 25% no kopējā enerģijas patēriņa. Savukārt piegādes ķēde veido 75% no uzņēmuma kopējām emisijām.

    Vienlaikus “Google” uzsver, ka smagi strādā, lai samazinātu oglekļa emisijas un norāda uz  uzlabotu infrastruktūru un efektīvu sešu paaudžu tensoru apstrādes bloku (TPU) izmantošanu, kas nodrošina pat par 67% efektīvāku enerģijas patēriņu. Kompānija spriež, ka šāds risinājums varētu 100 reizes samazināt enerģiju, kas nepieciešama MI modeļu apmācībai, un samazinātu ar to saistītās emisijas “līdz 1000 reizēm”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma