Web Analytics
More
    Reklāma

    Volvo kā pirmie ieviesīs elektroauto akumulatoru pasi

    Jaunākie raksti

    No 2027. gada februāra visiem Eiropas Savienībā pārdotajiem elektroauto būs nepieciešama “akumulatora pase”, kas saturēs svarīgu informāciju par tā izcelsmi, izejvielām utt, bet visiem pa priekšu aizsteidzies Volvo – viņi šādu dokumentu ieviesīs savam jaunajam flagmanim EX90.

    Dokumentā būs atrodama informācija par izejmateriāliem un to izcelsmes vietu, dažādiem pārstrādātajiem materiāliem un citām auto komponentēm, kā arī par auto radīto klimata nospiedumu.

    Kompānijas pārstāve Vanesa Butani sarunā ar Reuters norādīja, ka tik savlaicīga akumulatora pases ieviešana ir daļa no Volvo centieniem būt pēc iespējas caurspīdīgākiem ar saviem klientiem. Ražotājs apņēmies no 2030. gada piedāvāt tikai elektroauto un pagaidām nav ziņu, ka viņi apsvērtu iespēju atkāpties no šī nodoma, sekojot konkurentu piemēram.

    Plānots, ka pamazām tas viss tiks ieviests arī citiem Volvo elektriskajiem modeļiem un vienkāršotu informāciju būs iespējams apskatīt, noskenējot QR kodu auto durvju iekšpusē. Pilnīgāka, detalizētāka informācija tiks nodota regulatoru rīcībā.

    Tāpat 15 gadu garumā tiks saglabāta informācija par akumulatora degradācijas līmeni, proti, cik daudz tas nolietots ekspluatācijas laikā un cik daudz no sākotnējās ietilpības atlicis. Lai šo realizētu, Volvo bija jāveic izmaiņas tajā, kā viņi seko dažādu daļu ražošanai un saprastu katras mašīnas detaļas izcelsmi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    07.06.2024 13:04

    ķīnieši pasē norādīs ka viss ir iegūts dabai nekaitīgā un ilgtspējīgā veidā un ir bijusi nodrošināta darbinieku labturība un humāni ekspluatācijas apstākļi – kāda jēga no tās pases?

    Ervīns Ābele
    07.06.2024 19:52

    Pag pag,drīz apkakāsies tas Volvo ar elektrisko kaku.

    Krotow
    08.06.2024 23:16
    Reply to  Ervīns Ābele

    Un qaqu apraks zem Ābeles. Lai zied.

    Dimants
    08.06.2024 13:07

    Viss skan burvīgi, bet mani vairāk interesē kas notiks ar bateriju utilizāciju? Vai tas notiks tik “zaļi” ? Jau izelvielu ieguve apstrāde un transportēšana , es domaju ka veido krietnu daļu izmešu gaisā. Tad jautājums, vai tas galā sanāk tik “zaļi” ???🤔

    AC/DC
    09.06.2024 13:32
    Reply to  Dimants

    Pārstrāde būs daudz ilgtpējīgāka, jo jau tagad atgūst ap 95% materiālu. Gala rezultātā jaunu minerālu ieguvei būtiski jāsamazinās. Atšķirībā no naftas…
    Es gan šādas pases gribētu redzēt degvielai benzīntankos. Daudziem būtu pārsteigums par eko pēdu un eberģijas patēriņu pirms vispār degviela nonāk bākā…

    Krotow
    09.06.2024 19:03
    Reply to  AC/DC

    Degvielas pārstrādes rūpnīcas tērē elektrību nelielas pilsētas patēriņa apjomā 24/7/365 režīmā. Plus nokurinātā degviela, vedot naftu un pievedot zupu uzpildes stacijām.

    Last edited 1 month ago by Krotow
    Ivars
    09.06.2024 23:12
    Reply to  Krotow

    Ļoti sakarīgs un argumentēts komentārs.

    Reklāma