Web Analytics
More
    Reklāma

    Norvēģijā jau šogad elektroauto būs vairāk nekā benzīna mašīnu

    Jaunākie raksti

    Norvēģija ir valsts, kas fantastiski strauji pārslēgusies uz elektroauto, tirdzniecības datiem liecinot, ka 80-90% jauno auto, kas pārdoti šajā valstī ir pilnībā elektriski. Protams, to veicina fakts, ka arī paši autoražotāji tur vairāk cenšas piedāvāt tieši elektriskās mašīnas, taču dati no Norvēģijas ceļu pārvaldes liecina, ka jau šogad elektroauto skaits valstī apsteigs benzīna mašīnu skaitu.

    Šobrīd Norvēģijā reģistrēti aptuveni 2,9 miljoni automašīnu, 24,3% no tiem ir pilnībā elektriski, savukārt 26,9% benzīna auto. Pārējie ir dīzeļi vai dažādi hibrīdi. Pieņemot, ka turpināsies pašreizējās tendences (nav iemesla neturpināties), elektroauto skaits jau šā gada beigās vai nākamā gada pašā sākumā kļūs lielāks kā benzīna mašīnu skaits šajā Skandināvijas valstī.

    Ja raugāmies uz kopējo sadalījumu, Norvēģijā joprojām ir vairāk nekā 1 miljons dīzeļa automašīnu, tomēr to skaitam ir tendence samazināties – vecie auto kļūst arvien mazāk, bet jaunas dīzeļa mašīnas praktiski netiek pirktas. Turpinoties šā brīža tendencēm, trīs vai četru gadu laikā elektroauto apsteigs arī dīzeļus.

    Nenoliedzami Norvēģija, būdama ļoti bagāta valsts, intensīvi strādājusi pie šīs pārejas, ieguldot infrastruktūrā un ar dažādām iniciatīvām veicinot elektroauto iegādi. Šīs mašīnas saņēma dažādus atvieglojumus, kamēr auto ar iekšdedzes dzinējiem bija jāmaksā lieli nodokļi, kas to iegādi padarīja neizdevīgu un dārgu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    nedarata
    11.04.2024 13:31

    Lietoti EV tur arī būtiski lētāki nekā Latvijā.

    xs1
    11.04.2024 14:50

    Balstoties uz vietējiem Kursora sazvērestību teoriju bīdītājiem, tad drīz Norvēģijā izsitīs visam privātsektoram korķus un uz visiem laikiem, jo ir maksimāla EL auto kapacitāte valstī un tīkls to vairs netur :)

    Skābene
    11.04.2024 15:12
    Reply to  xs1

    Diez vai Norvēģim ir jāapmaksā jauns transformātors, ja viņš grib sev mājās pacelt jaudu. Man vēl tālajā 2013.gadā bija doma nopirkt piralītiski pašattīrošu cepeškrāsni, tāpēc intereses pēc palūdzu Latvenergo aprēķināt, cik man izmaksās jaudas pacelšana. Kad saņēmu aprēķinu 20k vērtībā, sapratu, ka man nafig to plīti nevajag! Lai nesistu ārā korķus, kad strādā tējkanna, veļas mašīna un elektriskais sildītājs, kāpņu telpā nomainīju drošinātāju uz niknāku! :D

    Šopoholiķis
    11.04.2024 20:43
    Reply to  Skābene

    Jums tad vēl ar atlaidi, 2007.g. ir saņemts piedāvājums LVL 40K apmērā. Iesmēju, ka iesniegumā vajadzēja ar trekniem burtiem uzsvērt, ka esmu klients nevis vēlos kļūt par akciobāru. :D

    Eman
    11.04.2024 15:16
    Reply to  xs1

    Viņiem tak visiem piemājas rozetē bija pieslēgts Webasto, lai ir sasildits dzinējs, lai neaizsalt salons un lai vislaiku uzladēts akumulators.
    Vot pie tās rozetes arī slēdz klāt to elektroauto un nakti.

    Mums tak visi daudzstavenes tapec arī baža ka tie ātrie lādētāji visu nokarinās.

    Kaspars
    11.04.2024 15:03

    Tas tikai pierāda, ka, ja nauda nav problēma un nolokot 50-70k par jaunu auto, tas neliek ēst roltonus, tad cilvēks diezgan labprāt pārsēžas uz elektrisku mašīnu.
    Līdz ar to, klupšanas akmens nav vis tas, ka neapstājoties nevar aizbraukt līdz Berlīnei, kā te pie katra posta par elektroauto postulē, bet gan auto lielā cena pret ienākumiem

    Varde
    11.04.2024 15:22
    Reply to  Kaspars

    Viņiem tur benzīna VW Golf dēļ nodokļiem maksā tik pat cik lielā Tesla.
    Vot i izdara izvēli par labu lielākam auto pa mazāku cenu.

    Reinis Rozitis
    11.04.2024 15:29
    Reply to  Kaspars

    > Līdz ar to, klupšanas akmens nav vis tas, ka neapstājoties nevar aizbraukt līdz Berlīnei
    ..
    > , bet gan auto lielā cena pret ienākumiem

    Nu viss jau pamatā reducējas “pret ienākumiem” -> ietilpība (lasi nobraucamais attālums) ir proporcionāla cenai (vienā un tajā pašā auto segmentā), tāpat sūdzības par infrastruktūras neesamību – nu neviens jau neliedz mājās uzstādīt lieljaudas pieslēgumu un uzlādes punktu vai saules bateriju parku un bēdu nezināt, tikai izmaksas ir nu TĀDAS :)

    .

    > tad cilvēks diezgan labprāt pārsēžas uz elektrisku mašīnu.

    Šo jau vairs šobrīd, manuprāt, ir grūti apgalvot – “labprāt” būtu, ja paralēli (ilgākā laika periodā) cilvēkam tiktu piedāvātas abas/visas opcijas un tad viņs izdara izvēli vienā vai otrā ziņā – šobrīd elektro pusei ir tik agresīva nostāja (aizliegumi (ražotājiem, patērējājiem utt), kompensācijas, nodokļu atlaides, psiholoģiskais faktors (Zemei gals klāt) utt), ka drīzāk var teikt, ka izvēlas tapēc “lai mazāk klapatas (nākotnē)”..

    Latvijā tāda līdzīga situācija bija piemēram ar Pin kartēm un Smartid – tur ar ik pa mēnesim iznāca preses relīzes par to cik jau daudz cilvēki pārslēgušies un lieto, bet faktiski jau bija vienkārši skaidrs ka pin kartes tiks aizliegtas, un kāda tad ir vairs izēle šajā gadījumā ..,

    Last edited 1 month ago by Reinis Rozitis
    Edgars
    11.04.2024 18:46
    Reply to  Reinis Rozitis

    Man nav un nebūs sūda smart-id. Tas lai paliek lohiem. Lietoju kodu kalkulatoru.

    Sergejs
    11.04.2024 15:45
    Reply to  Kaspars

    “Nenoliedzami Norvēģija, būdama ļoti bagāta valsts, intensīvi strādājusi pie šīs pārejas, ieguldot infrastruktūrā un ar dažādām iniciatīvām veicinot elektroauto iegādi”
    Šo teikumu neesi garām palaidis? Kad varēs uzpildīt un norēķināties tik pat vienkārši kā ICE, braucot jebkuru maršrutu, tad arī tā pāreja notiks veiklāk. Un vai zini kādi nododokļi ir pērkot jaunu automobīli Norvēģijā (kad EV tos noņem tad jau arī nav variantu, pa lielam)?

    Vigo
    11.04.2024 19:12
    Reply to  Kaspars

    Kaspar, jā NOR ir laba pirktspēja, bet svarīgākais iemesls ir tikai 1 – ārkārtigi dāsna valdības politika, valsts subsīdijas un iespaidīgs papildus bonuss – EV neapliek ar nodokļiem, tostarp PVN, kas viss kopā pataisa EV krietni lētāku par taviem nosauktajiem 50-70k.

    Labrīt
    11.04.2024 20:58

    Kad Norvēģijā beigsies naftas un gāzes ieguve, tad tur monentāli atgriezīsies akmens laikmets.

    Pēča
    12.04.2024 12:28
    Reply to  Labrīt

    Ja jā… Jau 40 gadus VISMAZ cilvēci baidē ar jēlnaftas izsīkšanas domu, ka ja tā turpinās sūkt, tad tulīt sāksies pasaules krīze!!!!!! Tāpec tagad jāceļ cenas visam sasitītam ar naftu!!!!. Bet kaut kā neredz, ka būtu jebkādas realas pazīmes, ka tā nafta beigtos.

    Tie visi ir speciāli pasūtīti teoētiskie murgojumi, lai ieviestu cilvēkos bailes un konkrēti ļaudis varētu palikt stāvus bagāti!

    Tikmēr EV dīdītājus tāds putlers atspējos ļoti vienkarsi- uzmetot pāris bumbas uz dažiem elektrības ražošanas punktiem tīklu izrubīs un električkas apstāsies!
    Šie snobiskie lietotaji varēs raudāt un lūgties ICE auto īpasniekiem lai paņem. :D :D :D

    Biteme
    12.04.2024 12:44
    Reply to  Pēča

    Nē nu vēl jau atliek saules bačas lauku īpašumā, bet tur atkal risks ka uzkulsies burjatu tankisti, kas saliks uz tanka un vedīs baterijas mājup ar visu auto striķī.

    Visszinis
    12.04.2024 13:20

    Vispār jau ir tā, ka Norvēģijā nav īsti ko izvēlēties, jo daudzi automarku izplatītāji piedāvā tikai elektroauto, kaut arī attiecīgajai markai ir gan dīzeļi, gan benzīnieki. Piemēram jaunu Hyundai Norvēģijā var iegādāties tikai elektroauto, pēdējie neelektroauto bija Tuscon un Santafe hibrīdi, bet arī tos vairs nav iespējams dabūt. Arī mazda mx30 elekroauto ir daudz pieprasītāks nekā citi modeļi un jā, starpcitu jauns mx30 te Norvēģijā maksā daudz lētāk nekā Latvijā.

    Reklāma