Lai vai ko domātu un teiktu elektrifikācijas jūsmiņi (čau, Kārli), elektroauto pārdošanas tempu pieaugums samazinās. Šīs mašīnas joprojām ir dārgas, nespēj nodrošināt tās iespējas, ko sniedz “parastās” mašīnas un dedzīgākie jomas fani tās jau ir sapirkušies. Ar ierindas pircēju pārvilināšanu elektriskajā pusē iet grūtāk, jo te cilvēki tomēr skaita savu naudu un nervus. Starp citu, ar aktuālo situāciju elektroauto jomā var labi iepazīties šajā video.
Lielisko elektroauto ražotājs Kia arī saskata izaicinājumus – elektroauto pieprasījums samazinās un ķīnieši sāk sastādīt arvien lielāku konkurenci, īpaši šo auto budžeta kategorijā. Tāpēc Kia turpmākajos dažos gados fokusēsies uz lētāku elektroauto piedāvājumu, kā arī hibrīdiem. Par to pagājušajā nedēļā notikušajā Kia Investoru Dienas pasākumā pavēstīja uzņēmuma prezidents Song Ho-Sung. Tādējādi Kia seko Ford piemēram, kas arī neraujas tik ātri izlaist jaunus dārgus elektroauto un vairāk pievērsīsies hibrīdu ražošanai.
Kia paredz, ka līdz 2026. gadam būs samazināti elektroauto pieprasījuma pieauguma tempi un galvenie iemesli tam ir kopējā ekonomiskā situācija pasaulē, kā arī samazinātās subsīdijas šādu auto iegādes atvieglošanai.
Šogad Kia plāno piedāvāt iegādei sešus hibrīda auto modeļus un to skaits pieaugs līdz astoņiem 2026. gadā, bet 2028. gadā Kia plāno piedāvāt jau deviņus hibrīda auto. 2028. gadā Kia arī vēlas sasniegt hibrīdu pārdošanas apjomus 19% apmērā no visu savu pārdoto auto skaita.
Savukārt, elektrisko auto jomā Kia plāno izlaist sešus pieejamas cenas elektroauto, tostarp, EV2, EV3 (~30 000 dolāru cena, pieejamība ap 2025. gadu), EV4 (~35 000 dolāru cena, pieejamība ap 2025. gadu) un EV5 (~20 000 dolāru cena, auto jau palaists tirdzniecībā Ķīnā). 2026. gadā Kia vēlas ar šiem pieejamajiem elektroauto modeļiem sasniegt 66% no visiem saviem pārdotajiem elektroauto. Kopumā Kia vēlas šogad pārdot 307 000 elektroauto un 2030. gadā palielināt šo skaitli līdz 1.6 miljoniem pārdoto elektroauto. Tāpat Kia plāno turpināt attīstīt akumulatoru tehnoloģijas, lai viņu auto spētu nobraukt lielākus attālumus ar vienu uzlādi.
Kaut kas šodien ar skaitļiem: 2023 – 2025, Ev5 20000 usd ?
Paga, kas nav pareizi? EV5 Ķīnā tiešām tiek tirgota par tik zemu ap 20k USD cenu.
Šogad tik daudz un 2023. Gadā palielinās. Ev2 pa 30000 usd, bet ev5 pa 20000 usd. Viss kaut kā nav loģiski
Beidzot sapratu, paldies! 1.6 miljonus elektroauto Kia grib pārdot 2030. gadā.
Kā Niro HEV īpašnieks par to nebrīnos. KIA viņi labi sanāk. Ja kursoram būtu interesanti, varētu par rakstam saņemties.
Sveiks! Uzraksti man, lūdzu, vairāk par savu ideju uz kristaps@kursors.lv. Paldies!