Šobrīd aktuālie plāni paredz, ka no 2035. gada Eiropas Savienībā būs aizliegts tirgot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, taču arvien vairāk pazīmju liecina, ka šis aizliegums varētu tikt pārskatīts. Eiropas Parlamentā pārstāvētās Eiropas Tautas partiju (EPP) grupas priekšsēdētājs Manfrēds Vēbers aicina pārskatīt šo aizliegumu, lai Eiropa nezaudētu savu konkurētspēju nākotnē, intervijā vācu medijam “Funke Mediengruppe” teicis politiķis.
Vācijā viņš pārstāv Kristīgo demokrātu savienību, bet Eiropas Parlamentā ir ietekmīgās Eiropas Tautas partijas vadītājs. Jau iepriekš izskanēja ziņas, ka pēc Eiroparlamenta vēlēšanām, kas paredzētas vasaras sākumā, šī Eiroparlamenta frakcija plāno pārskatīt iekšdedzes dzinēju aizliegumu.
“Ir skaidrs, ka iekšdedzes dzinēju aizliegums ir industriālās politikas kļūda, bet no tā lielu labumu gūst Ķīna,” saka Vēbers, aicinot aizsargāt Eiropas Savienības ekonomiku tieši no Ķīnas radītajiem draudiem. “Šo kļūdu vēlamies labot pēc Eiropas Parlamenta vēlēšanām.”
Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leijena nesen intervijās izteikusies, ka iekšdedzes dzinēju aizliegums tiks atkārtoti skatīts 2026. gadā.
Vācija ir vadošā autoražotājvalsts Eiropā un šī industrija valsts ekonomikai ir ļoti svarīga, nodarbinot simtiem tūkstošus cilvēku. Vācu autoražotāji tikmēr buksējuši savā pārejā uz elektroauto, šo tirgus nišu gana sekmīgi aizpildot ķīniešiem. Tiesa, kamēr vāciešu ražotājiem pašiem jānopelna nauda, kuru investēt elektrifikācijas projektos, ķīniešu kompānijas saņem vērienīgu valsts atbalstu, kas tiem ļauj tirgot mašīnas krietni lētāk nekā konkurentiem. Vācija jau iepriekš iebilda pret iekšdedzes dzinēju aizliegumu un panāca, ka nosacījumi tiek nedaudz mīkstināti.
Vēbers intervijā pauž, ka tā sauktā “Zaļā vienošanās”, kas paredz Eiropas pāreju klimatneitralitātes virzienā, nedrīkst kļūt par “Ķīnas vienošanos”. Pirms dažām nedēļām Kristīgo demokrātu savienība Vācijā pieņēma savu programmu Eiropas Parlamenta vēlēšanām, kur viens no punktiem ir tieši iekšdedzes dzinēju aizlieguma pārskatīšana un atcelšana. Pagaidām gan tas nav nonācis līdz Eiropas Tautu partijas programmai, bet, domājams tas ir tikai laika jautājums.
Nu re, tātad interesē nevis ekoloģija, bet gan vienkārši nauda. Ja globāli paskatās no malas, liekas pat drūmi. Nauda, nauda, nauda, nauda……
…nauda vada elektromobilitātes uzspiešanu par katru cenu.
Jā, jā Mein Führer – dod mums vairāk EURO 4 un vecākus dīzelīšus ar izgrieztiem kvēpu filtriem šaurajās pilsētu ielās un jo īpaši sastrēgumu stundās. #pilsētas=gāzeskameras
Nespried pēc sevis! Man GOLF 2 nav nekā un dūmo labi!
Nedzīvo pilsētā – nebūs jāraud
Protams, ka nekā nav – nav pat neatkarīgās piekares :D
Visi Latvijas dīzeļi gada laikā nerada tādu cieto daļiņu emisiju, kā vakardienas Sahāras putekļi! :D Jūs ta kā tādi nozombēti reklāmas upuri skaitāt pantiņu par dīzeļiem un vainojat govis tajā, ka viņas pirž metānu, bet savā deguna galā neredzat kā cilvēki izcērt mežus!
Skābene nav lasījis par NOx
Nu, Latvijā ir visaizsargātākie meži visā pasaulē! Frāzi “visu izcērt” parasti saka cilvēki, kam nav nekāda saskare ar mešzaimniecību. tas ir kā riteņbraucējs (kam nepieder auto) komentētu automobiļu nozari.
Jā, paņem un nopērc to mašīnu bez naudas….