Ķīniešu elektroauto ražotājs BYD nācis klajā ar savu jaunāko produktu – elektrisko krosoveru Yuan Up, kas maksās aptuveni 13 400 ASV dolāru. Tiek prognozēts, ka ar šo modeli ražotājs plāno stiprināt savas pozīcijas vietējā Ķīnas budžeta klases segmentā, savukārt mēs Eiropā varam tikai pasapņot par automašīnu tādā cenā. Tas pat nav lētākais auto viņu piedāvājumā – Seagull modelis maksā 11 tūkstošus dolāru.
Runājot par pašu auto, tas ir kompaktklases krosovers, kas ir 4,31 metru garš, 1,83 metrus plats un ar adekvātu 2,62 metru garenbāzi. Auto aprīkots BYD izstrādātajām “Blade” baterijām, kas izmanto LFP šūnu ķīmiju. Ko tad mēs varam dabūt par saviem 13 400 dolāriem – 32kWh akumulatoru, kas ķīniešu testu ciklā spēj veikt 301 kilometru. Atceramies, ka tas ir ļoti optimistisks testu cikls un realitātē būs ievērojami mazāk, bet pilsētas (tajā skaitā Ķīnas lielpilsētās) robežās pilnīgi pietiekami. Ieskrējiens līdz 100km/h prasa mērenas 12 sekundes.
Par saprātīgi lielāku samaksu iegūstam labāk aprīkotas versijas ar lielākiem akumulatoriem – varam saņemt 45,1kWh ietilpīgu akumulatoru, kas nodrošinās 400 kilometru sniedzamību, bet 174 zirgspēku jaudīgais elektromotors (290Nm) ieskrējienu līdz 100km/h veiks 7,9 sekundēs. Cena no 15 200 līdz 16 600 dolāriem, kas atkarīga no aprīkojuma līmeņa.
Auto tiek tēmēts uz gados jaunākiem pircējiem. Kā tur bija ar jaunatnes bezdarbu Ķīnā? Lai nu kā, tāds ir mērķis un ražotājs plāno piedāvāt arī izdevīgus nosacījumus, tostarp 24 mēnešu periodu, kurā pieejams bezprocentu līzings. BYD plāni paredz, ka ar šo modeli viņi spēs palielināt savu tirgus daļu, turpinoties tā saucamajam cenu karam Ķīnas ļoti piesātinātajā elektroauto tirgūl.
Teslām un idiņiem Ķīnā būs grūtas dienas. Eiropa gan jau nelaidīs tādus iekšā bez papildus nodokļiem.
Par cenām. 2018 gadā nopirku elektrisko mopēdu jaunu pa 159eur. Max ātrums 45 , distance 30km. Baterija ātri nomaināmā. Biju iemaldījies autosalonā. SUV kurš līdzīgs BMW x5 jauns maksāja 9500usd. 5litrīgā plastmas pudele ar 38% brendiju, maksāja tuvu pie 1eur
Brendijs plastmasas bidonā – labs salīdzinājums ķīniešu auto kvalitātei.
Pēc vairums no parametriem, izņemot sniedzamībā, sakrīt ar pie mums pieejamo Dacia Rusted, ups Duster :), tikai ICE benzīns 1.3l 700km.
Būs vēl sodium battery un šie auto maksās zem 10t€.
Nātrija.
Tik vienkārši nebūs. Na-Ion baterijām ietilpība ir vēl mazāka kā LFP baterijām. Lai gan neizslēdzu ka līdz šīs desmitgades beigām kaut ko ietilpības palielināšanai šī tipa baterijām izdomās.
Varētu būt labs variants operatīvajā līzingā, lai nav jādomā kur likt, pēc līzinga beigām.