Vācu autobūves milzis Volkswagen aktīvi attīsta savu mazāko un lētāko elektrisko modeli, kas, visticamāk, iegūs ID.1 nosaukumu. Uzņēmuma vadība nospraudusi termiņu, kad mašīna nonāks ražošanā – tas notiks 2027. gadā, bet auto iecerētā sākumcena ir ap 20 tūkstošiem eiro, apstiprinājis VW zīmola izpilddirektors Tomass Šēfers.
Viņš saka, ka šis auto būs “elektromobilitāte par pieejamu cenu visiem”. Būtībā tas ir tieši tas, ko sagaidām no Volkswagen. “Šobrīd esam attīstības procesa vidū un zinām, kā mašīnai būtu jāizskatās. Lielākais izaicinājums būs izlemt, kur to ražot,” teica Šēfers, uzstājoties ikgadējā VW preses konferencē, viņam norādot, ka projekts ir finansiāli izaicinošs, un ražotājam to jāražo lielā apjomā, lai tas atpelnītos.
Šobrīd Volkswagen apsver vismaz četras dažādas stratēģijas, kā to labāk realizēt. Tāpat nav noslēpums, ka vācu ražotājs uzsācis pārrunas ar Renault par kompaktklases elektroauto kopīgu ražošanu. Tas, visticamāk, būs cits modelis.
Šēfers apstiprināja, ka 2026. gadā ražošanā nonāks ID.2all konceptauto sērijveida versija. Autoražotāja boss to raksturoja sekojoši – ietilpīgs kā Golf, pieejams kā Polo. Šis auto tiks būvēts uz MEB Entry platformas, bet ar vienu uzlādi varēs nobraukt ap 450 kilometriem, savukārt cena plānota ap 25 tūkstošiem eiro.
Nu re, esam atnākuši, pārcenotos EV nepērk tik daudz cik slapjajos sapņos bija sacerējušies mārketinga un pārdošanas nodaļas. Tad nu mazinās cenu vienkārši atņemot jebko kas auto būtu adekvāts aprīkojums. Kādreiz par 30tk varēja nopirkt vidusmēra pilnībā aprīkotu auto. Kvalitatīvākie no tādiem braukā vēl šodien. Šobrīd prasa 40tk+ par pliku bāzes modeli, galvenais ka EV. Ja gribi kaut cik vidusmēra, tad tas viss aizdzen cenu aiz 50tk. Loģiski ka nepērk tikai, tāpēc ka apetīte ražotājam uzaugusi. Nu tagad lipinās kaut ko par 20tk. Cerams sēdekļi tajā auto nebūs izņemti, lai jātup nav. Bet gan jau marketologi apspēlēs arī to un iesmērēs kā fīču un vēl paprasīs papildus cenu. Ja jau pagrieziena rādītājus var dadomāties likt kā podziņas uz stūres, nepadomājot, ka tā grozās uz rinķi. Ja var noņemt mērisntrumentu paneli un atstāt kaut kādu pusekrānu pie viduskonsoles. Kā kādreiz 90os kolhoza stila cienītāji tur piekabināja planšeti. Teslu un citu moderno auto izstrādājumu interjetrs izskatās pliks kā noziedznieku pārvadāšanas kamera, galvenais ka rumpi pārvieto.
Vēl jāņem vērā ka “biezovāģim” tendence pa pamatcenu tirgot nu ļoti apcirptu bāzes versiju ir sena prakse. Golfa ar +/- normālu aprīkojumu ir dārgs jau sen. Tagad cenā iekļauti arī inflācija un R&D ar PMPO koeficientu. Redzēs cik maksās C klases elektriskais hečbeks citiem autoražotājiem.
Arī parasto ICE auto cenas ar normālu aprīkojumu ir LIELAS. Piemēram: Man nav saprotams kā var būt izdevīgi rūpnīcā komplektēt gan ar manuālo kondicionieri, gan ar klimata kontroli vienu un to pašu auto…
Klimata kontrole ir tas pats kondicionieris ar papildus elektronisko vadību un pāris papildus spraugām aizmugurē sēdošo appūšanā.
Gan jau varēs abonēt visādas fīčas. Bet par planšeti piekrītu. To vajag aizvākt. Un atstāt turētāju. Lai katrs nāk ar savu
Arī EUR 20K ir par daudz prasīts par EV, ja salīdzina ar ICE dzīves ciklu. Piemēram Audi 80 B3 turpina ripot kopš 1986.gada, kamēr 2012.gada Tesla ir jau atkritums.