Web Analytics
More
    Reklāma

    Pirmais elektriskais muskuļauto ir klāt – Dodge Charger Daytona

    Jaunākie raksti

    Pirms pāris gadiem amerikāņu autoražotājs Dodge nāca klajā ar skaļu paziņojumu – mēs radīsim pirmo elektrisko muskuļauto. Tā, protams, ir atsauce uz viņu pašu mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Kā solīts, 2024. gadā varam iepazīties ar elektrisko Dodge Charger Daytona, kas ir tikpat jaudīgs kā allaž, toties iztiekam bez muskuļauto raksturīgās dzinēja un izplūdes sistēmas burbuļošanas. Vismaz tādā klasiskā izpildījumā.

    Šis ir pirmais Dodge pilnvērtīgais mēģinājums elektroauto pasaulē un drosmīgs solis ražotājam, kurš allaž darbojies pēc principā – lielāks dzinējs un vairāk cilindru ir labāk. Patiesībā, Dodge būs pirmie, kas atzīs, ka šis auto nav pats zaļākais elektroauto pasaulē, tas nepiedāvā lielāko nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi un tā tālāk. Šāds auto ir radīts, jo viņi to var izdarīt un saskata nišu, kā arī potenciālo pircēju, kuram šis elektriskais modelis būs īstā izvēle. “Kad bija pēdējā reize, kad kāds savam muskuļauto pētīja degvielas patēriņu? Pareizi, viņi to nekad nav darījuši,” saka Dodge zīmola vadītājs Tims Kuniskis, viņam uzsverot, ka Dodge un arī viņam pašam efektivitāte un tamlīdzīgas lietas šeit nesatrauc – šis auto ir par maksimālo jaudu un sniegumu nevis dabas saudzēšanu.

    Tātad, uzreiz sākam ar to, ka jaunie Dodge Charger būs nopērkami gan elektriskā izpildījumā, gan ar iekšdedzes dzinēju. Abām versijām izmantota viena un tā pati STLA Large platforma no mātesuzņēmuma Stellantis. Elektriskie auto izmantos “Daytona” apzīmējumu, savukārt iekšdedzes versijas saņems “Sixpack” apzīmējumu.

    Runājot par elektrisko modeli, tad sākotnēji mazjaudīgākā pieejamā versija attīstīs 496 zirgspēku lielu jaudu, savukārt ātrākā versija būs ar 670 zirgspēkiem, abos gadījumos izmantojot pilnpiedziņu. Iekšdedzes variantiem jāiztiek ar 420 un 550 zirgspēkiem. Zināms, ka 670 zirgspēku elektriskā versija līdz simtam ieskriesies 3,3 sekundēs, bet ceturtdaļjūdzes dragreisu jeb 400 metrus nobrauks 11 sekundēs. Kas attiecas uz jaudas cipariem, te ir mazs āķis – šos minētos skaitļus var sasniegt, ja braucat ar pilnu gāzi un nospiežat “PowerShot” pogu uz stūres. Tas dod papildus 40 zirgspēkus uz 15 sekundēm. Kad šī papildus jauda izmantota, nākamreiz to var aktivizēt pēc 30 sekundēm. Tātad, pavisam standarta izpildījumā runājam par 456 un 630 zirgspēkiem, kas tāpat nav maz.

    Zināms, ka nākamgad ieradīsies vēl jaudīgāka, ātrāka versija ar “Banshee” nosaukumu – tajā tiks izmantota 800V akumulatoru sistēma, bet jauda tuvosies četrciparu skaitlim. Vai to sasniegs, to vēl nezinām. Ražotājs arī solīja, ka mašīnai tiks veidota mākslīga skaņa, lai auto izklausītos pēc kārtīga muskuļauto, bet kā tieši tas izklausīsies dabā, pagaidām nezinām, jo Dodge ar šo jautājumu vēl nav tikuši galā.

    Auto aprīkots ar 100,5kWh akumulatoru (93.4kWh pieejamas lietotājam) un abām šobrīd aktuālajām versijām izmantoti vienādi elektromotori. Tāpat šis ir pirmais oficiāli prezentētais modelis uz jaunās STLA Large platformas. Šie arī ir diezgan gruntīgi auto – to pašmasa ir 2650 kilogrami, kas pašreizējiem auto liek šķist relatīvi viegliem. Ražotājs ziņo, ka mazjaudīgākā versija ar vienu uzlādi varēs veikt ap 500 kilometriem, savukārt jaudīgākajā izpildījumā būs jāiztiek vien ar 420 kilometriem ar vienu uzlādi. Uzlāde no 20 līdz 80 procentiem prasa 27 minūtes, ja izmantojam 350kW lādētāju – ražotājs sola maksimālo uzlādes jaudu 183kW, kas nav slikti, bet būs interesanti, ko Dodge būs “saķīmiķojuši” ar 800V sistēmu, kas tiks izmantota flagmanī.

    Salonā šis auto ir mūsdienīgi digitāls – standartaprīkojumā vadītajam ir 10,25 collu ekrāns, bet par papildus samaksu pieejams arī 16 collu ekrāns, bet to visu papildina 12,3 collu multimediju ekrāns. Par papildus samaksu pieejams stikla jumts, tāpat, kā parasti, ir gana daudz izvēles iespēju starp auduma un citu materiālu salona apšuvumu. Dārgākajās versijās būs pieejama arī “Nappa” āda. Auto aprīkots ar mūsdienās ierastām braukšanas un drošības palīgsistēmām, tostarp adaptīvo kruīza kontroli, ceļazīmju atpazīšanu, aklo zonu brīdinājumu un citām opcijām. Par papildus samaksu pieejams arī heads-up displejs.

    Pirms komentāros izskan pārmetumi, kāpēc nekas nav rakstīts par iekšdedzes dzinēja versiju, atbildēsim uzreiz – ražotājs neko daudz par to nav stāstījis. Zināms, ka tiks izmantots 3.0 litru sešcilindru dzinējs ar divām turbīnām, kas izmantots Jeep un RAM mašīnās. Zīmola vadītājs Kuniskis gan apstiprinājis, ka par V8 HEMI dzinējiem vajadzētu aizmirst, jo tie gan šeit nav plānoti un tie nebūs. “Charger Sixpack” atšķirsies arī vizuāli, bet izmaiņas būs detaļās.

    Mašīnu cenas pagaidām nav zināmas, taču Dodge atklājis, ka tie tirdzniecībā nonāks šā gada vasarā. Tad arī uzzināsim cenas un citu informāciju.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Labvēlis
    07.03.2024 10:31

    Skan inčīgi.
    Rindas 6 ir zelts. Divi ļurbo – arī labi. Uzticamība kā jau Chryslera un itāļu kopbērnam būs skumja, bet vismaz skanēs labi.

    Žēl par tām glāstāmajām pogām salonā, bet vismaz paturējuši skaņas grozāmo podziņu. Es vēl saprastu ka to glāstāmo paneli varētu pārkonfigurēt lai ir tas ko gribu, bet šīs fiksētās kapacitīvās pogas ir kaka no dibena.

    Bet verķis ir intriģējošs un kopējo autobūves blāvo parketnieku ordu tomēr padara vismaz interesantāku.

    Skābene
    07.03.2024 12:42

    Citos avotos raksta, ka pilna masa būs 3,5t. Vēl vajadzēs C kategoriju un tahogrāfu! :D

    LAN
    07.03.2024 20:53
    Reply to  Skābene

    Neaizmirsti par Vinjeti, taču šķiet ka savām vajadzībām nevajag 95. kodu un tahogrāfu ar tahogrāfa karti.

    Oskars
    07.03.2024 14:19

    Shis ir skaistulis. Mja, man vienmer ir paticis amerikas dizaina masinas.

    Uldis
    08.03.2024 23:52

    Dalītas jūtas… muskuļauto formas protams uzrunā, un tomēr… kāda jēga elektriķim no tādas garas haubes? Priekš elektro – neefektīvs dizains… nedomāju ka ir jēha imitēt V8 elektriskajos… tas tā nestrādās… elektriķim jābūt savā veidolā unikālam, atšķirīgam, lai to gribētos tieši elektrisku

    Reklāma