Ķīnieši ik pa brīdim demonstrē dažādus brīnumus, kas saistīti ar elektroauto industriju, mašīnu uzlādi un citām lietām, bet to autentiskumu grūti pārbaudīt no malas. Esam nonākuši līdz kārtējam šādam video, kur Ķīnas autoražotāju transportlīdzekļi demonstrē savas spējas – Li Auto Mega minivens 10 minūšu laikā ielādēja pietiekami daudz elektrības, lai nobrauktu 500 kilometrus. Video ar to parādījies ķīniešu sociālās saziņas platformās.
Īsā video redzams, kā Mega no 10% tiek uzlādēts līdz 80% 10 minūšu un 36 sekunžu laikā. Skaidrs, ka šis diapazons var nozīmēt ļoti dažādas lietas un daudz kas mainās, ņemot vērā akumulatora kapacitāti. No 10 līdz 80% uzlādēt 40kWh akumulatoru varēs krietni ātrāk nekā 80kWh akumulatoru. Šeit interesantākais aspekts ir prognozētais nobraucamais attālums – pirms uzlādes auto solīja 68 kilometrus, bet pēc uzlādes jau 568 kilometrus. Tātad, 10 minūtēs papildus 500 kilometri.
Skaidrs, ka braucot pa ceļu, auto, visticamāk, nobrauks mazāk, bet fakts paliek fakts – šim auto ir ļoti augsta pieejamā uzlādes jauda. Tiek ziņots, ka šis minivens izmanto ķīniešu ražotāja CATL akumulatoru, bet video redzamā maksimālā uzlādes jauda sasniedz pat 521kW. Skaidrs, ka, lai mašīnu uzlādetu ātri, nepieciešama liela jauda.
Kāda dienu ganjau nonākšu līdz elektroauto vai kaut ko līzīgu, bet ar šo visu ātro uzlādi cik zināms netiek samazināts baterijas mužs?
Tā ir vēlviena kaitinošā elektroauto īpašība -ja gribi pilnu bāku, tu lauz savu auto.
Tā pat kā telefonu akumulatoriem, arī auto uzlādes risinājumi mūsdienās ir pietiekoši advancēti, lai pasargātu akumulatoru nebendētu arī ātrā uzlāde
Tāpat raksta kopā
“Tāpat” raksta kopā, ja to lieto apstākļa vārda funkcijā − “Es, tāpat kā tu, esmu priecīga”. Savukārt teikumā − “Tā pat es nedarītu!” − vārds “pat” ir lietots partikulas funkcijā un uzsver, ka pat es tā nedarītu.
🤭
kākurš
Tad jau feini kā ātrā nečakarē, bet pilna uzlāde un izlāde vēljoprojām bojā.
Līdz ar to bāka jātur +/- visu laiku pusuzpildīta ja vēlies lai maksimāli ilgi lietojams.
Ja nemaldos, tad EV “pilna bāka” patiesībā ir nepilna, lai saudzētu bačas, resp. Tu domā, ka 100%, bet patiesībā tikai 95%.
Nu ar baterijām ir diezgan vienkārši. Viena šūnā ir 3.7v un tukša šūna ir apmēram 3.5v. Ja izlāde līdz 2.9. Tu jau smagi bojā šūnu. Bet ja uzlādē līdz 4.2v kas ir šūnas kapacitāte, tad baterija ir pilna. Bet ja 4.3+v tad baterija var uzpūsties. Ja runa ir par lipo . Citas baterijas līdzīgi strādā. Tātad neparladet virs 4.2v un saudzīga režīmā droši vien 4.1v.vai pat 4.05v. Skaitās jau max līmenis.
Līdzīgi kā LPG, “bāka” tiek uzpildīta līdz 80-90%
Ja gribi taupīt ar dīzeli, Tu bojā cieto daļiņu filtru :D
https://www.youtube.com/watch?v=-YR3j0VTX_U
No 13:15 zinātņu kandidāts ķīmijā stāsta par procesiem akumulātoros, gan pie mīnusiem gan par ātro uzlādi. Stāsts krievu valodā, bet ar grafikiem.
Īsumā: ideāls veids kā nobeigt bateriju ir pie -20 ar 0% pieripot pie ātrās uzlādes un uz pilnu klopi liet iekšā.
Nu re, nav brīnums, ka Eiropas un ASV auto ražotāji veido alianses, ali pretotos ķīniešiem!
Bet ja viss ir tā kā sola, tad man vairs nav nekādu iebildu pret EV, tāds busiņš jau ir līdzvērtīgs VW multivan un garāko sceļojumos tāpat jātaisa pietura vismaz reizi 4 stundās.
Tie km gan jau ir Ķīnas NEDC ekvivalents un ar realajiem km mazs sakars. Bet tāpat iespaidīgi.
Krievi jau ir “sajūsmā” par ķīniešu autiņiem un lietos daudz skanīgu epitetu. Viņiem šī tehno šlaga ir obligāta jo kaut kas adekvāts ienāk caur kazahstānu pa dubultu cenu.
Pilnīgi pajāt kas patīk vai nepatīk krieviem… Ja tev ir šāda informācija tu barojies pie nepareizās siles. Sry