Web Analytics
More
    Reklāma

    Autoražotāji sola nepretoties iekšdedzes dzinēju aizliegumam 2035. gadā

    Jaunākie raksti

    Eiropas Savienībā no 2035. gada būs aizliegts tirgot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinēju – tas tā kā būtu zināms. Savā jaunākajā paziņojumā autoražotāji solījuši nepretoties šim aizliegumam, tiesa, tie ir vārdi un īstos nodomus parādīs darbi.

    Lai nu kā, Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) un Renault izpilddirektors Luka de Meo izteicies, ka auto industrija nevēlas cīnīties pret regulatoru uzstādījumiem. To viņš teica sarunā ar žurnālistiem Ženēvas autoizstādē.

    “Mēs necīnāmies pret 2035. gadu. Tagad mūsu uzdevums ir ķerties klāt darbiem,” teica de Meo, norādot, ka 2035. gads iekšdedzes dzinēju aizliegumam ir sasniedzams mērķis, taču ir jābūt pareizajiem apstākļiem. Šajā teikumā būtībā ir iestrādāts atkāpšanās ceļš, proti, apstākļi neļauj pārtraukt iekšdedzes dzinēju lietošanu.

    De Meo arī izteicies, ka autoražotāji jau līdz šim ir investējuši miljardiem eiro elektrifikācijas projektos, tāpēc tagad mainīt spēles noteikumus būtu izšķērdīgi un industrija jebkurā gadījumā nevar atgriezties sākumpunktā – pirms šo investīciju veikšanas. Autoražotāji arī aicina valstis aktīvāk ieguldīt līdzekļus infrastruktūras attīstībā, lai veicinātu cilvēku vēlmi pārsēsties elektroauto. Tomēr 2024. gads vairākās Eiropas valstīs sācies ar to, ka būtiski samazinātas vai pilnībā pārtrauktas dažādas subsīdijas elektroauto iegādei. Tāpat Eiropas autoražotāji saskaras ar milzīgu spiedienu no ķīniešu ražotājiem, kuri gatavi pārpludināt tirgu ar lētām mašīnām.

    Tomēr pēdējā laika izteikumi liecina, ka arī 2035. gads kā brīdis, kad tiks aizliegti iekšdedzes dzinēji jaunās mašīnās, nebūt nav akmenī cirsts. Eiropas Savienība varētu pārskatīt šos jautājumus pēc Eiropas Parlamenta vēlēšanām vasarā. Iepriekš noplūdusi informācija, ka šobrīd lielākā frakcija Eiropas Parlamentā – Eiropas Tautas partiju grupa – grasās atcelt šo aizliegumu. Arī Porsche finanšu direktors Lucs Meške norādījis, ka Eiropai varētu nākties koriģēt plānus, jo elektroauto tirgus paplašināšanās nenotiek tik strauji, kā cerēts.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Viktors
    29.02.2024 10:56

    Kādēļ tiek publicēts melīgs raksts? Pasūtījums tādam? Ko mersedess koncerns paziņoja 28.02.2024?? To ka turpinās izmantot arī iekšdedzes dzinējus!

    Kursors.lv
    29.02.2024 10:57
    Reply to  Viktors

    Ko ražotāji sola, to arī aprakstām. Neba nu mēs paši šīs lietas izdomājam.

    azad
    29.02.2024 11:05

    Paies kādi 5 gadi, redzēs kas un kā, cerams nebūs jāpretojas, bet zaļie sapratīs ka akumulatoru maiņas, utilizācija nav ne grama draudzīgāks videi.

    Zorge
    29.02.2024 16:37
    Reply to  azad

    Tiešām domā, ka “zaļie” kaut ko vērtē, domā un saprot?

    azad
    01.03.2024 10:52
    Reply to  Zorge

    Labs arguments😄 Redzēju kaut kādu kongresu, kur elektrifikācijas aizstāvji īsti nevienu faktu un pamatojumu nezināja atbildēt, tikai ka viss slikti.

    nedarata
    01.03.2024 11:19
    Reply to  azad

    “utilizācija nav ne grama draudzīgāks videi”
    salīdzinot ar ko?

    nedarata
    29.02.2024 11:57

    Pāreja uz EV ir pakāpeniska, pēc pāris gadiem jau nevarēs iegādāties jaunu dīzeli vai bezhibrīda benzīnieku.
    Autoražotājam ir vidēji jāsasniedz izmešu limits, citādi jāmaksā sods. Tas limits pakāpeniski samazinās, līdz 2035.g. sasniedz 0. Tikpat labi jau 2030.g. nevarēs uztaisīt hibrīdus ar tik zemiem limitiem.

    Biteme
    29.02.2024 12:49
    Reply to  nedarata

    Vidēji – tas ir 9 kompaktauto un 1 riepu plēsējs, kam izplūde var būt jiptīgāka.

    Eins
    01.03.2024 19:41
    Reply to  nedarata

    Gribu redzēt, kā Arābu šeihi ar šo sadzīvos :)

    Skābene
    29.02.2024 12:57

    Nu labi, pienāks 2035.gads un nogriezīs ICE kā ar nazi! Varbūt vēl pieņems lēmumu palaist visus ICE zem preses. Kur raus nepieciešamās jaudas, lai lādētu visu EV auto parku? Vai tiek būvētas jaunas elektrostacijas, lai apmierinātu pieprasījumu? Uz šodienu (AST interneta vietnes dati) visas Latvijas patēriņš ir 978 Mwh.
    Tagad 5.klaes matemātikas uzdevums: cik elektromobīļus dienā var uzlādēt, ja pieņem, ka vidējā elektromobīļa akumulatora ietilpība ir pieticīgas 50 Kwh?

    AC/DC
    29.02.2024 13:21
    Reply to  Skābene

    Nedēļas divas atpakaļ šis jautājums jau tika malts. Latvijā ar jaudām viss ir OK. Un vidēji auto nenobrauc distanci, kas būtu ekvivalenta 50 kWh. Drīzāk ap 15.

    Skābene
    29.02.2024 13:27
    Reply to  AC/DC

    Pat ja nobrauc zem 100km dienā un ielādē 15kwh , tie būs tikai 65k EV. Tas pie nosacījuma, ja nekam citam elektrību valstī nelieto!

    Eins
    01.03.2024 19:45
    Reply to  Skābene

    Pirks no biržas. Un tad būs jāizdala kā elektrība izkūp – vai caur mašīnu vai mājsaimniecību. Mājsaimniecībai 1kWh joprojām būs 0,2 EUR, bet mašīnai 0,5 EUR / kWh.

    Ja caur mājsaimniecību, tad zaļi dūmi…. un nedod Dies brauks auto un izdos zaļus dūmus.

    Asaris
    01.03.2024 22:54
    Reply to  Skābene

    Kā tieši tu plāno jau rīt visus teleportēt uz 2035.gadu?

    Emils
    29.02.2024 13:26

    Te kādam japaksatas kur šie “fantastiskie” autiņi atrodas TuF un ADAC izturības listē pateikšu priekšā godpilnā lejasgalā , tas arī pa to elektro mēslu daudz ko izsaka. Lietotiem cenas kritīs ka lietus rudenī. Liepāja škodas dilēris cenšas notirgot divus Enyak Škodas ka gadu stāv nevienam vajadzīgs tā stāv pat ar visām atlaidēm un prēmijām

    ThinkGreen
    29.02.2024 19:09

    Ok, būs viens liels pozitīvs efekts – tīrāks gaiss pilsētās, bet CO2 emisiju apjomu tas būtiski nemazinās, jo elektroenerģija šobrīd pasaulē galvenokārt tiek ražota ar fosilo kurināmo (akmeņogles 36% + dabasgāze 23% = ~60%).
    Brīdī kad vajadzēs vairāk elektroenerģiju – būs arī vairāk jākurina tās akmeņogles – sanāk no viena grāvja otrā iebraukt! :)

    Janis
    29.02.2024 20:14

    Jautājums, kas interesē mani – kā tiks īstenota akcīzes nodokļa kompensācija / iekasēšana?
    1. Viens liels maksājums ejot tehnisko apskati? (cik cilvēkiem tas būs pavelkams, ja nāksies maksāt gan auto ekspluatācijas nodoklis – tāds noteikti parādīsies, kad ev būs vairākums + nodokli par “elektrības akcīzi” – jo zaudētā akcīze par degvielu kaut kā būs jākompensē.

    2.Vai katru mēnesi jāiesniedz atskaite par nobraukumu + jābūt uzstādītai sertificētai iekārtai par ne lētu naudu, ko nāksies reizi gadā pārsertificēt. :)

    Reklāma